اطلاعاتی از Persona 5 در جدیدترین شماره مجله Game Informer

Phantom Thief

کاربر سایت
اطلاعاتی از Persona 5 در جدید ترین شماره مجله Game Informer

Game-Informer-January-2016-Cover.jpg
درود:d
همان طور که چند روز گذشته دیدیم،John Hardin(مدیر روابط عمومی ATLUS USA) اشاره هایی کرده بود که در جدید ترین شماره مجله Game Informer سوپرایزی در رابطه با بازی ATLUS خواهد داشت و امروز مشخص شد که این سوپرایر،یک مصاحبه با کاگردان سری Persona یعنی اقای Katsura Hashino است
مصاحبه ی کامل را میتوانید در زیر بخوانید

x1vv27jpfgvr11scczg7.jpg


GI : سری پرسونا برای رو به رو شدن با مشکلات شناخته میشه.این دفعه شما چه مشکلاتی در برابر شخصیت های این ذاستان قرار دادید؟


هر کدوم شخصیت های اصلی این نسخه(از جمله Protagonist بازی) طرز فکری دارند که باعث میشه که دیگر هیچ جایگاهی در جامعه ای که به ان تعلق دارند،نداشته باشند.بنابراین زمانی که با برنامه Isekai-Navi برای موبایل اشنا میشوند که با ان میتوانند وارد دنیای دیگری شوند و نیت پلید قلب های افراد را بدزدند،
ان ها حس علاقه شدیدی برای تبدیل شدن به "دزدان متشخص" احساس میکنند و سراسیمه به کمک بقیه ی مردم می شتانبد و تلاش میکنند با دستان خود جامعه جدیدی را شکل دهند.کسانی که در مقابل شخصیت های اصلی ایستادگی میکنند،بزرگسالان هستند.به عبارت دیگر بزگسالانی که در فضای سنتی زندگی میکنند،سعی دارند بر نوجوانان حکمرانی کنند.در Persona 5 داستان به شکل متفاوتی نسبت به قبل روایت میشود.به جای این که شخصیت ها به یک حادثه ی مرومزی کشیده بشوند،این بار شخصیت ها باعث به وجود امدن حادثه ها میشوند.از طریق اقدامات شخصیت های بازی،ان ها توجه دشمن بزرگتری را به خودشان جلب میکنند.این گونه است که قضایای بازی شروع میشود.

GI : بزارید در مورد شخصیت های اصلی بازی صحبت کنیم : Protagonist,Ann,Ryuji,Yusuke و Mogana.به نظرتون چه چیزی از این شخصیت ها باعث میشه که جالب به نظر برسند؟


Protagonist بازی شباهت های به قهرمان های نسخه های قبلی دارد.او ساکت و خونسرد است و همین باعث میشه که همیشه ندونید او به چه چیزی فکر میکند.این بیشتر به این خاطر است که ما میخواهیم بازیکن خودش را با Protagonist بازی یکی کند تا بتواند بهتر نقش اواتار بازیکن را در درون بازی برعهده بگیرد.البته از اونجایی که او یک جور به عنوان "ضد قهرمان رِند" حساب می اید که نقش اصلی داستان هیجان انگیز در رابطه با دزدی و سرقت را برعهده میگیرد،ما نکات جزیی و ظریفی از جهت گستاخ بودن به شخصیت وی اضافه کردیم.Ryuji شخصیت اصلی بازی رو در اولین روز مدرسه در ماه April ملاقات میکنه و بعدا یکی از اشخاص کلیدی در تشکیل گروه "دزدان قلب" ها میشود.با یک راز مشترک بین خود و وفاداری و اعتماد به یک دیگر،Ryuji و Protagonist شریک عالی در جرم و جنایت میشوند.او شخصیت شیطان صفتی دارد و از طریق ظاهر شدن در نقش دزدان متشخص،میخواهد جامعه را جدیدی را شکل دهد و اعضای گروه را در سراسر جهان بدنام کند.Ann یکی از قهرمان های مونث بازیه.از اونجایی که او مدتی در خارج از کشور زندگی کرده،او حال و هوای خارج رو داره که توجه مردم رو به خودش جلب میکنه.اما همچنین انها تمایل چندانی برای نزدیک شدن به Ann از نظر عاطفی ندارند.Yusuke استعداد هنری عالی داره و به عنوان شخص عجیب و غریبی شناخته میشه که طرز تفکر متفاوتی از سایر مردم داره.اخرین نفر هم Morgana هست.در نگاه اول ممکن است فرض کنید که او فقط Mascot این بازیه ولی او به خوبی از "دنیای مرموز دیگر" بیشتر از بقیه ی شخصیت های بازی اگاه است.Morgana نقش راهنما مغرور را در بازی دارد و دارای یک سری شاخص های ویژه میباشید که بتونه به راحتی به عنوان یک دزد متشخص شناخته بشه.اما حتی Morgana هم در رابطه با گذشته و ریشه ی خود اطلاعی ندارد و به جستجوی جواب این سوالات هست [نکته:ATLUS هنوز مشخص نکرده که جنسیت Morgana چیست.]



xa7elm9sl5ntrcjty8jyu.jpg


GI : چه چیز هایی باعث میشه که شخصیت های این نسخه با شخصیت های نسخه ی قبلی متفاوت تر باشند؟

Katsura Hashino : همون جور که قبلا گفتم،برخلاف Persona 3 & 4،شخصیت اصلی و گروهش به یک حادثه یا یک بحران بزرگ کشیده نمیشوند تا ان ها را برطرف کنند.داستان این بازی از جایی اغاز میشه که هر کدوم از شخصیت ها دنبال هویتشان میگردند و به دنبال این هستند که با اراده خود جامعه جدیدی را شکل دهند.قهرمان های رمان پیکارسک جالب هستند و ممکنه از رفتار های انها لذت ببرید یا انها را در کار های داستان ساختگی مورد تحسین قرارشون بدید.ولی این که شما میخواین مثل اون ها باشید یک داستان کاملا متفاوتی هست،این طور نیست؟این چیزیه که ما در این بازی بهش اعتقاد داریم.داستان این بازی در رابطه با گروهی از بچه های دبیرستان هست که در رویای تبدیل شدن به قهرمان های پارتیزان ماسک دار هستند که سعی میکنند جامعه را تحریک کنند تا کاری کنند که مردم به خودشون بیان.این خیلی متفاوت تر از نسخه های قبلیه که شخصیت های اصلی هیچ چاره ای نداشتند جز این که حوادثی که با ان ها مواجه میشدند،رو حل کنند.ما فکر می کنیم این حس مامور بودن یکی از نکات جذاب این بازی هست و به عنوان سازنده بازی،یکی از جنبه هایی هست که ما بسیار هیجان زده هستیم که به شما ارایه دهیم

GI : چگونه شخصیت های بازی به پرسوناشون مرتبط هستند؟

از جمله
Protagonist که Arsène رو به عنوان پرسونا احظار میکنه،هیچ کدوم از شخصیت ها طرفدار مشتاق اثر های ادبیاتی نیستند.در Palace - دنیایی که درون قلب انسان ها وجود دارد-علاقه ی مردم به قهرمان های داستانی رمان ها پیکارسک باعث میشود که پرسونا های این بازی به این شکل ظاهر بشن.علاوه بر ان شخصیت های اصلی بازی در این ارزو هستند که خودشان تبدیل به قهرمان های پارتیزان ماسک دار بشند.بُعد شیطانی شخصیت ها در زندگی مدرسه ای ان ها مخفی است.ولی این بُعد شیطانی در Palace ازاد میشه و به شکل لباس های "دزدان متشخص" این شخصیت ها متجسم میشود.به همین ترتیب شکل پرسونای شخصیت های بازی متناظر با شخصیت و هویت های ان هاست.

GI : از اونجایی که Protagonist و Morgana با هم زندگی میکنند،ایا بدین معنی است که رابطه ی خاصی بین این دو نفر وجود دارد؟


Morgana به دنبال هدف مشخصی میگردد و زمانی که شخصیت اصلی رو میبینه که قدرت پرسونای خود رو بدست میاره،اون رو به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدفش میبینه.
پس Morgana همیشه در کنار شخصیت اصلی قرار دارد و در رابطه با اقدام شخصیت اصلی به او توصیه هایی میدهد.ما نمیتونیم بیش تر از این وارد جزییات بشیم ولی رابطه ی که بین Protagonist و Morgana وجود دارد،خیلی نزدیک تر از رابطه ای بین شخصیت هاییست که در نسخه های قبلی دیدیم.



xsicllpmijwpnbvpwzwtc.jpg


GI : در اخر یک پیغام برای تمامی طرفدار های امریکایی که مشتاقانه منتظر Persona 5 هستند بزارید.


ممکن است از اونجایی که داستان بازی در رابطه با "دزدان متشخص" در ژانر دزد سرقت باشد به نظر کلیشه ای و قابل پیش بینی باشد ولی ما سعی و تلاش زیادی در نحوه ی اجرای زمینه و تم P5 انجام دادیم و به همین خاطر باور داریم که تم "دزدان متشخص" کاملا با این عنوان همخونی دارد.ما سعی کردیم اون حس آشنایی رو با عوامل ماوراء الطبیعه تو این بازی ترکیب کنیم و نشون بدیم که در زندگی روزمره ای که یک انسان باهاش رو به رو میشود و ان را قبول دارد،چگونه در واقع به یک مسئله ی غیر عادی و خارق العاده ارتباط داشته باشد.بازی در ژاپن رخ میده ولی ما باور دارم تم بازی حهانی هست ;تمایل بشر به نگاه به جهان از طریق دید شخصی،واقعیت رو به چالش میکشد و این نگرش،بر جامعه و روابط اجتماعی تاثیر میگذارد. این یک موضوعیست که در سراسر جهان انکار ناپذیر است.ما امیدواریم که شما مشتقانه منتظر گیم پلی این عنوان باشید،در بازی وارد دنیایی میشوید که پر از خواسته های نامشروع انسانی است و در مورد افرادی که در بازی به ان ها برخورد میکنید قضاوت و تصمیم گیری نمایید.

New Persona 5 Details You Won’t Find Anywhere Else - Features - www.GameInformer.com

با تشکر از دوست عزیزم ارمین(@Armin.jrpg) بابت کمک هاش در ترجمه

علاوه بر این مصاحبه،در این مجله تصاویری از P5 میتوان دید که در ماه September در مجله Famitsu منتشر شد،اما با این تفاوت که این تصاویر با کیفیت بالاتری هستند



 
آخرین ویرایش:
خوب دوستان خبر قبلی رو پاک کردم و در عوض مصاحبه ی کامل رو تو پست اول گذاشتم

با عرض معذرت برای تاخیر:d

ویرایش : تو متن در 6 تا جمله رو اشتباه ترجمه کردم ولی به لطف دوست عزیزم ارمین(@Armin.jrpg) این اشتباهات بر طرف شد
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or