![hellblade_1.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2015%2F04%2Fhellblade_1.jpg&hash=5c3890c6b427436eb8d11831c4806de6)
درود
عنوان Hellblade توسط استودیو خوش نام نینجا تئوری ساخته میشود که تا پیش از این اثاری چون Heavenly Sword،Enslaved DmCرا در کارنامه داشته است.
در نگاه اول عنوان Hellblade یک بازی خوب است. قهرمان داستان زنی سلتیک به اسم Senua است که از مناطق جنگلی زیبا عبور خواهد کرد ، معماهای مبهم را حل خواهد کرد و با موجودات افسانه ای به صورت رودرو مبارزه خواهد کرد.
این عنوان با بودجه کمتری نسبت به اثار قبلی این استودیو ساخته میشود و تنها 15 نفر مشغول ساخت این عنوان هستند.البته لازم به ذکر است که ناشر این عنوان خود نینجا تئوری است و همین باعث میشود که تیم سازنده ازادای عمل بیشتری داشته باشد.
نینجا تئوری میگوید:
"یک تیم کوچک ، هزینه های کمتر و فروش پایین تر میتواند یک جاه طلبی برای یک سانده باشد. ما میخواهیم عناوین خلاقانه ای را عرضه کنیم و در این راه با ریسک هی زیادی مواج میشویم.
ما برای جبران هزینه های ساخت این عوان باید 300000 هزار نسخه به فروش برسد. دست یافتن به این موضوع چندان آسان نیست اما در مقایسه با زمانی که یک بازی AAA بسازید و منتظر فروش ۵ میلیون نسخه ای از آن باشید، هدف واقع گرایانه تری به نظر می رسد".
جدای از مسایل مالی نینجا تئوری قصد دارد با ساخت این عنوان به ریشه های خود بازگردد. طراحی هنری عالی ، مبارزات روان و داستان های زیبا از مهم ترین عناصر بازی های این استودیو هستند. در ساخت عنوان Hellblade آنها تلاش کرده اند که به جنبه های روانی و بیماری ذهنی شخصیت Senua بپردازند.
Matthews بیان کرده است:
"این داستان یک جنگجوی سلتیک است که سفر او را به جهنم برای بازیبازها به تصویر میکشیم. این جهنم زاییده ی ذهن بیمار او است. او گاهی مواقع دچار روان پریشی و جنون میشود که باعث میشود بازیبازها تخیلات او را مشاهده کنند.
او اضافه میکند که این موضوع بسیار چالش برانگیز بوده است و ما برای به تصویر کشیدن ان به شیوه ای درست از متخصصان علم عصب شناسی و همچنین افرادی که سابقه بیماری های ذهنی را داشته اند، کمک گرفتیم و از بازخوردهای آنها در ساخت بازی استفاده کردیم. ما سعی کردیم که اطلاعات کاملی را درباره این موضوع جمع آوری نماییم تا بتوانیم تجربه واقع گرایانه ای را به بازیبازها ارائه کنیم. هنوز برای قضاوت زود است اما به نظر میرسد استودیو نینجا تئوری تلاش زیادی را بر روی این موضوع انجام داده است."
مراحل ساخت بازی هنوز به پایان نرسیده اما نویسنده سایت vg247 بازی را امتحان کرده است:
" من بخش کوچکی از بازی را انجام دادم. بازی زیبا به نظر میرسید. محیط بازی رمز الود و مبازات زیبا و هیجان انگیز هستند.در واقع مبارزات سخت و نفس گیر هستند و مانند سری دارک سولز ممکن است هر لحظه یک اشتباه به کار شما پایان دهد. سیتم مبارزات همانند عناوین هک اسلش نبود. البته هنوز ساخت این بخش به پایان نرسیده است و در مراحل ابتدایی قرار دارد. برای موفق شدن در مبارزات، به زمان بندی دقیق و دقت بالا نیاز دارید."
Matthews که یکی از سازندگان بازی است بیان کرده است:
"مبارزات بازی هنوز تکمیل نشده است.مبارزات به صورت رودررو خواهند بود و دوربین بازی مبارزات را از نمای نزدیکی نشان خواهند داد.به این دلیل که بازیباز بپندارد که مبارزات از اهمیتی بالایی برخوردار است.
در اینده این بخش با سیستم کمبوها پیشرفت خواهد کرد. به علاوه بازیبازها قار خواهند بود تنها از یک سلاح استفاده کنند.
به علاوه شخصیت اصلی بازی در صورتی که سلاح نداشته باشد سریع تر حرکت میکندو دوربین بازی هم به همین دلیل، تغییر می کند تا فضای وسیع تری را نشان دهد. دوربین بازی هم روی شانه است تا بازیباز حس ترس را احساس کند."
بخش دیگری که اقایMatthews به ان شاره کرد پازل ها هستند:
"شخصیت Senua یک دید ویژه دارد که هر وقت ان را فعال کنید دنیا را به شکل دیگری خواهید دید و ان کمک میکند تا سرنخ ها را برای حل معماها اسان تر پیدا کنید.
این قابلیت به تصوری مربوط میشود که افراد روان پریش میتواندد چیزهای غیر طبیعی را مشاهده کنند. جهان اطراف Senua، بر روی میزان ترس او تاثیر گذار است و حتی ممکن است باعث تشدید آن شود.عنوان Hellblade بازیبازان را وادار به مبارزه برای زنده ماندن میکند. سازندگان همانند عناوین چون رزیدنت اویل و دارک سولز حس تنش را در بازی ایجاد کرده اند. "
عنوان Hellblade قرار است برای پلتفرم های PS4 و PC عرضه شود. بر طبق گفته های سازندگان، نزدیک به یک سال تا پایان ساخت بازی زمان باقی مانده است.
منبع
آخرین ویرایش: