سلام.
يكي از ماموريت هاي من در (Game Developers Conference 2010 (GDC 2010 كسب اطلاعات بيشتر در مورد جانشين Nintendo DS بود. در فبريه زمزمه هايي در اين مورد شنيده بودم و مي خواستم براي تاييد اين زمزمه ها پاپيچ developer ها بشم. هر چند هيچ كسي نام دقيق اين كنسول دستي و يا ابعاد دقيقش را نگفت, ولي موفق به بيرون كشيدن اطلاعاتي از ''DS2'' از آنها شدم.
اين تمام اطلاعاتي كه گرفتم بود. فقط يادتان باشد كه اين اطلاعات رو رسما Nintendo منتشر نكرده (هر چند صحبت هاي زيادي مثل , كار كردن Nintendo روي hardwareي جديد يا شايعه مجهز بودن DS بعدي به سنسور حركتي بود), اين اطلاعات مربوط به سازندگانيست كه در حال كار روي عنوان هايي براي اين كنسول دستي هستند, است.
يكي از ماموريت هاي من در (Game Developers Conference 2010 (GDC 2010 كسب اطلاعات بيشتر در مورد جانشين Nintendo DS بود. در فبريه زمزمه هايي در اين مورد شنيده بودم و مي خواستم براي تاييد اين زمزمه ها پاپيچ developer ها بشم. هر چند هيچ كسي نام دقيق اين كنسول دستي و يا ابعاد دقيقش را نگفت, ولي موفق به بيرون كشيدن اطلاعاتي از ''DS2'' از آنها شدم.
- اين دستگاه 2 صفحه دارد, درست مثل DS, ولي با ابعاد بيشتر و رزولوشن بالاتر. مطمئنا بيشتر شما هم ميتوانستيد اين را حدس بزنيد, ولي نكته ي جالب اينجاست كه فاصله ي بين 2 صفحه بسيار كم و ناچيز است.Developer ميتوانند از اين 2 صفحه در قالب 1 صفحه ي واحد و بزرگ استفاده كنند. حداقل حداقلش اين هست كه موجب بوجود آمدن cutscenesهاي خوف ميشود. و همچنين نهايتا باعث بوجود اومدن يك گيم پلي باحال با جا بجا كردن تصوير, با توجه به شرايط, از 2 صفحه به يك صفحه, ميشود.
- اين كنسول دستي شامل يك حسگر حركتي (accelerometer) است. من iphone را مقصر ميدانم.نميدونم چرا ديگه الان همه چي بايد حسگر حكتي داشته باشد؟! ديروز تو Moscone Center يه ساندويچ خريدم و حسگر حركتي داشت:biggrin1:.
- dev kit اين كنسول دستي از لحاظ قدرت شبيه GameCube است.Developerهايي كه با wii يا GameCube كار كرده باشند ميدانند كه ساخت بازي براي آنها راحت تر است. به نظرم يه كم اين اطلاعات غيرعاديست. شايعاتي وجود داره كه طبق آنها جانشين DS از چيپNvidia Tegra استفاده ميكنه, در حالي كه GameCube و Wii دارايCPU هاي PowerPC و GPU هاي ATI هستند. بايد بگم كه من با Tegra آشنايي ندارم ولي ميتوانم تصور كنم كه بازيسازي براي يك پلتفورم, روي يك چيپ خيلي با برنامه نويسي روي CPU/GPU يك سيستم متفاوت است. شايد اين قسمت آخر درست نباشه (از خط 3 به بعد) و يا شايد از Tegra استفاده نكند.
- من با سازنده هايي كه صحبت ميكردم, ساخت بازي هايشان را تا قبل از پايان سال به اتمام ميرسانند. Nintendo DS هنوز مقاومت ميكند و Nintendo ميتوتند انتشار كنسول دستي بعدي خود را به تاخير بيندازد, ولي به نظر ميرسد اين اخبار به طور رسمي در E3 2010 انونس بشود و اين كنسول دستي در اواخر سالمنتشر شود.
اين تمام اطلاعاتي كه گرفتم بود. فقط يادتان باشد كه اين اطلاعات رو رسما Nintendo منتشر نكرده (هر چند صحبت هاي زيادي مثل , كار كردن Nintendo روي hardwareي جديد يا شايعه مجهز بودن DS بعدي به سنسور حركتي بود), اين اطلاعات مربوط به سازندگانيست كه در حال كار روي عنوان هايي براي اين كنسول دستي هستند, است.