خبر رسمی اطاعات افشا شده از کنسول نسل بعدی مایکروسافت

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
Screenshot_20230919-180921_Chrome.jpg

مدیران ارشد مایکروسافت می خواستند یک پلت فرم بازی ابری هیبریدی بسازند. آیا آنها این کار را انجام می دهند؟​


کنسول بدون دیسک Xbox Series X مایکروسافت، تنها خبری نیست که به تازگی از پرونده FTC v. Microsoft درز کرده است. این اسناد همچنین ممکن است برنامه‌های آینده مایکروسافت را برای سال 2028 نشان دهد. این شرکت معتقد است می‌تواند به همگرایی کامل پلتفرم بازی ابری و سخت‌افزار فیزیکی خود برای ارائه بازی‌های ترکیبی ابری دست یابد.

چشم انداز شرکت مایکروسافت توسعه یک پلتفرم بازی هیبریدی نسل بعدی است که قادر به استفاده از قدرت ترکیبی سخت افزار و سرویس ابری است. این ترکیب هیبریدی کاربران را در بازی غوطه‌ور کرده و تجربیات کاملاً جدیدی از دنیای بازی ارائه میدهد.

Screenshot_20230919-165104_Chrome.jpg

مایکروسافت تصور می کرد که شما با استفاده از قدرت ترکیبی یک گجت کمتر از 99 دلار، احتمالاً دستی، و پلتفرم xCloud آن به طور همزمان این بازی ها را انجام می دهید.

این چیزی است که مایکروسافت قبلاً با ارائه مناظر واقعی در بازی Microsoft Flight Simulator انجام داده است. در بازی MFS، داده ها از یک سرور ابری با ظرفیت 2 پتابایتی به کنسول ویا pc شما استریم میشوند. در حالی که شما فکر میکنید Xbox یا رایانه شخصی شما کل پردازش مناظر را انجام میدهد. اما بهترین مثال هنوز هم این نسخه ی آزمایسی آمازون در سال 2014 است، جایی که ارتش های ارباب حلقه ها در واقع روی دستگاه شما پردازش نمی شوند، بلکه فقط قسمتی از میدان نبرد است که به صورت محلی پردازش می شود، تا بتوانید آن تجربه بینظیر را احساس کنید.

اکنون، در این اسناد، مایکروسافت این ایده را محاسبات ترکیبی منسجم نامیده است. معماری ابری که در سراسر سخت افزار و سیستم عامل امکان اجرای بازی را در همه جا فراهم می کند.

تیم مایکروسافت پیشنهاد کرد که برای استفاده از گرافیک Navi 5 از شرکت AMD، باید تا سه ماهه اول سال جاری با این شرکت همکاری کنند. لازم به توضیح است، در حال حاظر اخرین معماری گرافیکی AMD معماری Navi 3 است. و همچنین با AMD در مورد سی پی یو Zen 6 همکاری کنند. البته معماری آرم را نیز در نظر می گیرند.

مایکروسافت مشکوک بود که برای ارائه طیف گسترده ای از مزایا، از جمله وضوح فوق العاده و تاخیرکم به یک NPU (پردازنده هوش مصنوعی) نیاز دارد. به شکل زیر مراجعه کنید:

Screenshot_20230919-165142_Chrome.jpg

این اسناد شامل یک نقشه راه است که طراحی سخت‌افزار را در سال 2024 آغاز می‌کند. اولین کیت‌های توسعه‌دهنده در سال 2027 وارد می‌شوند و اولین بازی‌های ابری ترکیبی از سال 2024 تا 2026 تولید می‌شوند.

Screenshot_20230919-165158_Chrome.jpg

اما پیش از آن، طبق اسلاید دیگری، این شرکت باید تصمیمات کلیدی را در مورد نوع سخت افزار و نرم افزار اتخاذ می‌کرد. ساخت یک سیستم عامل سبک برای اجرای بخش‌های مختلف بازی‌ها که در حالت ابری ویا سخت‌افزاری اجرا میشوند. البته بسیار امکان پذیر است که هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده باشد، درست همانطور که مایکروسافت XCloud SKU اختصاصی خود را کنار گذاشت و به جای آن با سایر ارائه دهندگان شریک شد.

Screenshot_20230919-165217_Chrome.jpg

با توجه به اسناد فاش شده، به نظر می رسد که این موضوع از یک گفتگوی مداوم میان رهبران ارشد مایکروسافت، از جمله مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا، رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر، رهبر دستگاه های ویندوز و سیستم عامل پانوس پانای، کریم چودری، رهبر xCloud و غیره ناشی شده است.

نادلا بر اساس اسناد اصلی نوشت: ما در حال ساخت 4 نوع کامپیوتر هستیم: (1) همه چیز ابری، (2) یک ایکس باکس هیبریدی، (3) ویندوز هیبریدی و (4) هولولنز هیبریدی. ما باید استعدادهای شرکت را گرد هم بیاوریم تا با یک چشم انداز یکپارچه هماهنگ شوند. ما نمی توانیم از یک ایده بزرگ به یک ایده بزرگ دیگر برویم. ما به یک ایده بزرگ یکپارچه نیاز داریم.

در سند دیگری از می 2022، با نام نقشه راه تا 2030، این شرکت پیشنهاد می‌کند که استراتژی جدیدش ممکن است حول کنترلر جدید بچرخد. و این را یک اصل کلیدی می‌خواند: کنترلر تبدیل به قهرمان می‌شود و اضافه می‌کند، کنترلر جدید Xbox تنها چیزی است که باید در هر دستگاهی بازی کنید. این سند در ادامه به توصیف Sebile می‌پردازد، یک کنترلر جدید Xbox که شامل اتصال بلوتوث است و میتواند مستقیم به سرورهای ابری متصل شود.

همچنین حاوی تصویری از یک کنترلر موبایل، یک کنترلر که با یک دست کار میکند و یک صفحه کلید و ماوس بازی است که ظاهرا مایکروسافت در نظر داشت آنها را بسازد.

Screenshot_20230919-165234_Chrome.jpg

در سال 2021، مایکروسافت Kim Swift، مدیر طراحی سابق گوگل استیدیا را برای ساخت تیم جدیدی با تمرکز بر بازی‌های ابری استخدام کرد. اما مشخص نیست که آیا این ربطی به اسناد افشا شده دارد یا خیر. سونی جید ریموند را که قبلا در Stadia کار میکردخ، استخدام کرد و استودیوی او در حال کار بر روی فناوری بازی‌های ابری پیش از اجرای جدید بازی‌های ابری سونی است.

در آخر هم به تاریخ عرضه نسل بعد اشاره شده:

Screenshot_20230919-165122_Chrome.jpg
 
آینده دقیقا همین میشه کشورهای مثل ایران که اینترنت داغونی دارند به چوخ میرن
یکی از رفیقام عراقیه
میگه اونجا وصل میشی مثل سرعت نوره اینترنت
نه فیلتری چیزی
اون عراق با اوضاع نابسامانش اینطوره
ببین بقیه چطورن دیگ
بعد اینجا بیست دقیقه باید صبر کنی به قند شکن وصل بشه
 
  • Sad
Reactions: blak

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or