گزارش استودیو Obsidian: می‌خواهیم ۱۰۰ سال در صنعت بازی بمانیم.

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000007129.jpg
استودیوی Obsidian می‌گوید که به دنبال سودهای کلان یا رشد تهاجمی نیست و این رویکرد باعث می‌شود ۱۰۰ سال در صنعت بازی‌های نقش‌آفرینی دوام بیاورد: «آیا ما جدی هستیم؟ بله»

استودیوی سازنده Avowed انتظار دارد که هر بازی یک «موفقیت متوسط» باشد و بودجه‌گذاری را بر همین اساس انجام می‌دهد؛ رهبران شرکت می‌خواهند این استودیو به ۱۰۰ سالگی برسد.
1000007131.jpg
در جریان سخنرانی در کنفرانس D.I.C.E. Summit 2025—یک کنفرانس صنعتی که امسال با موضوع پایداری برگزار شد—«مارکوس مورگان»، معاون عملیات استودیوی Obsidian Entertainment، و «جاستین بریچ»، معاون توسعه این استودیو، گفتند که آن‌ها می‌خواهند استودیوی سازنده‌ی Fallout: New Vegas، Pillars of Eternity و اخیراً Avowed به ۱۰۰ سالگی برسد. این استودیو در حال حاضر ۲۲ سال سن دارد، یعنی ۷۸ سال دیگر باقی مانده و این دو مدیر معتقدند که Obsidian می‌تواند با رویکردی پایدار، حفظ استعدادهای خود، تعیین انتظارات واقع‌بینانه از فروش، و عدم تمرکز روی سودهای کلان، به این هدف دست یابد.

برنامه ۱۰۰ ساله Obsidian— امیدوارم که این موضوع برایتان ناامیدکننده نباشد—برنامه‌ای با جزئیات دقیق برای دهه‌های آینده که در نهایت به یک بازی مانند Fallout: Old Vegas در سال ۲۱۰۳ ختم شود، نیست! بلکه یک تمرین فکری است، اما مورگان و بریچ تأکید کردند که آن‌ها واقعاً می‌خواهند Obsidian پس از دوران کاری آن‌ها نیز به کار خود ادامه دهد. مورگان گفت: «آیا ما جدی هستیم؟ … بله.» و چرا که نه؟ نینتندو در سال ۱۸۸۹ تأسیس شد و همچنان پابرجاست.
1000007132.jpg
یکی از ارکان این برنامه «چابک و متعهد ماندن» است، به این معنا که اندازه استودیو آن‌قدر کوچک باشد که هیچ یک از کارکنان آن احساس نکنند که فقط یک مهره در یک ماشین بزرگ هستند. مورگان و بریچ گفتند که در سال‌های اخیر به افتتاح دفاتر بین‌المللی فکر کرده‌اند، اما در نهایت تصمیم گرفتند که به‌جای گسترش بیش از حد و به خطر انداختن فرهنگ داخلی استودیو، با استودیوهای موجود همکاری کنند.

چابکی همچنین می‌تواند به بازی‌های Obsidian نیز اشاره داشته باشد: این استودیو به دنبال مقیاس‌های بی‌سابقه یا گرافیک‌های فوق‌پیشرفته نیست، و پیش از تأیید یک پروژه، زمان زیادی را صرف تعیین میزان سرمایه‌گذاری می‌کند، آن هم با این فرض که بازی موردنظر تنها «یک موفقیت متوسط» خواهد بود، نه یک موفقیت
انفجاری.
 
خب منم همین رو تو تاپیک امتیازها گفتم.
کامل مشخصه که سقف اسکیل ، بودجه و درآمدزایی بازیهاشون رو پایینتر در نظر گرفتن که بتونن چندتا چندتا و تو دوره های نزدیکتری از هم بازی بسازن و منتشر کنن.

این به نظرم برای خودشون حتما خوبه که همچنان میخوان ادامه بدن ولی شاید تو نگاه گیمرهایی که به جزئیات بالا و عمیق تو بازیها نیاز مبرم دارن خیلی جذاب نباشه.

مطمئنا خود من دوست دارم کل استودیو روی یه عنوان بزرگتر و با عمق بیشتری کار کنه تا این شرایطی که الان دو سه تا بازی جمع و جورتر رو به طور همزمان توسعه میدن.

هرجوری نگاه میکنم اصلا این شرایط رو دوست ندارم.
امیدوارم این به inixile سرایت نکنه و فقط روی بازیی که معرفی کردن تمرکز کنن.
 
یادش بخیر وقتی خریده شدن چه سروده ها که دربارشون گفته نشد! قرار بود با ثروتی به اندازه کهکشان بی انتها پایه های RPG رو به لرزه دربیارن! :-j
همه دنبال پیشرفت و ارتقا و ترقین اونوقت اینا میخوان درجا بزنن. طبیعیه یکی بشه Warhorse که بدون هیچ پشتوانه مالی بزرگ و گنده ای میاد پیشرفت میکنه و سبکو به جلو میبره یکیم میشه اینا که Avowedشون گویا یه نقش آفرینی کلیشه ای و تکراریه! استودیویی که از فرنچایز فالوت نسخه دیوانه واری مثل نیو‌ وگاس کشید بیرون کارش به کجا رسید! طبیعتا با این رویه خیلی زودتر از ۱۰۰ سال کارتون تموم میشه و به خاطره ها می‌پیوندین. برن دعا کنن که تا Outer World 2 لااقل سرپا بمونن!
طبیعتا اگه مدیریت آدمیزادی بالا سرشون بود سوقشون میداد به سمت اینکه بهتر شن و پله به پله بازی باکیفیتی بسازن. منتهی وقتی میگن فقط یچی بساز که سرویس اشتراکیمون برا امسال شارژ بشه، میای میگی به ساخت بازی متوسط قانعیم! خدا به داد باقی استودیوهاشون برسه!
 
خب منم همین رو تو تاپیک امتیازها گفتم.
کامل مشخصه که سقف اسکیل ، بودجه و درآمدزایی بازیهاشون رو پایینتر در نظر گرفتن که بتونن چندتا چندتا و تو دوره های نزدیکتری از هم بازی بسازن و منتشر کنن.

این به نظرم برای خودشون حتما خوبه که همچنان میخوان ادامه بدن ولی شاید تو نگاه گیمرهایی که به جزئیات بالا و عمیق تو بازیها نیاز مبرم دارن خیلی جذاب نباشه.

مطمئنا خود من دوست دارم کل استودیو روی یه عنوان بزرگتر و با عمق بیشتری کار کنه تا این شرایطی که الان دو سه تا بازی جمع و جورتر رو به طور همزمان توسعه میدن.

هرجوری نگاه میکنم اصلا این شرایط رو دوست ندارم.
امیدوارم این به inixile سرایت نکنه و فقط روی بازیی که معرفی کردن تمرکز کنن.
استودیو که ریسک نکته و فقط بخواد بازی های یکسان با اسم متفاوت توسعه بده باید بره بازی ورزشی بسازه.
 
یادش بخیر وقتی خریده شدن چه سروده ها که دربارشون گفته نشد! قرار بود با ثروتی به اندازه کهکشان بی انتها پایه های RPG رو به لرزه دربیارن! :-j
همه دنبال پیشرفت و ارتقا و ترقین اونوقت اینا میخوان درجا بزنن. طبیعیه یکی بشه Warhorse که بدون هیچ پشتوانه مالی بزرگ و گنده ای میاد پیشرفت میکنه و سبکو به جلو میبره یکیم میشه اینا که Avowedشون گویا یه نقش آفرینی کلیشه ای و تکراریه! استودیویی که از فرنچایز فالوت نسخه دیوانه واری مثل نیو‌ وگاس کشید بیرون کارش به کجا رسید! طبیعتا با این رویه خیلی زودتر از ۱۰۰ سال کارتون تموم میشه و به خاطره ها می‌پیوندین. برن دعا کنن که تا Outer World 2 لااقل سرپا بمونن!
طبیعتا اگه مدیریت آدمیزادی بالا سرشون بود سوقشون میداد به سمت اینکه بهتر شن و پله به پله بازی باکیفیتی بسازن. منتهی وقتی میگن فقط یچی بساز که سرویس اشتراکیمون برا امسال شارژ بشه، میای میگی به ساخت بازی متوسط قانعیم! خدا به داد باقی استودیوهاشون برسه!
هیچ وقت سروده های ما به پای شعر هایی که شما پای خبرای مربوط به ماکروسافت و xbox میگید نمی رسه
 
فقط کوچیک کردن تیم سازنده و پایین آوردن انتظاراتت از بازی که میسازی تو رو برای 100 سال سرپا نگهنمیداره. بلکه خلاقیته که یه شرکت رو برای همیشه نگهمیداره.
ایشون اومده نینتندو رو مثال زده ولی اینو نگفته که نینتندو معدن خلاقیته......

بنظرم اگر تفکرشون صرفا این باشه یا نمیتونن زیاد دووم بیارن یا اگرم دووم بیارن عملا چیزی ازشون نمیمونه

.
 
آخرین ویرایش:
طبیعتاً کارهایی مثل pillars of eternity یا pentiment خیلی قدم های خوبی تو همچین رویکردی اند

ولی خب نباید اینو بعد عرضه avowed می گفت... :دی
امیدوارم این بازی تنها بازی ای باشه که زیر سطح کیفی معمول استدیو ظاهر شده
 
  • Like
Reactions: Natural Killer

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or