![1000007129.jpg 1000007129.jpg](https://forum.bazicenter.com/data/attachments/333/333271-91cf732babf48d8fa85665cf849c65d7.jpg?hash=T479UVatJJ)
استودیوی Obsidian میگوید که به دنبال سودهای کلان یا رشد تهاجمی نیست و این رویکرد باعث میشود ۱۰۰ سال در صنعت بازیهای نقشآفرینی دوام بیاورد: «آیا ما جدی هستیم؟ بله»
استودیوی سازنده Avowed انتظار دارد که هر بازی یک «موفقیت متوسط» باشد و بودجهگذاری را بر همین اساس انجام میدهد؛ رهبران شرکت میخواهند این استودیو به ۱۰۰ سالگی برسد.
![1000007131.jpg 1000007131.jpg](https://forum.bazicenter.com/data/attachments/333/333272-0d375d8c65e2dcc898358460e18d1042.jpg?hash=VuRx536tmU)
در جریان سخنرانی در کنفرانس D.I.C.E. Summit 2025—یک کنفرانس صنعتی که امسال با موضوع پایداری برگزار شد—«مارکوس مورگان»، معاون عملیات استودیوی Obsidian Entertainment، و «جاستین بریچ»، معاون توسعه این استودیو، گفتند که آنها میخواهند استودیوی سازندهی Fallout: New Vegas، Pillars of Eternity و اخیراً Avowed به ۱۰۰ سالگی برسد. این استودیو در حال حاضر ۲۲ سال سن دارد، یعنی ۷۸ سال دیگر باقی مانده و این دو مدیر معتقدند که Obsidian میتواند با رویکردی پایدار، حفظ استعدادهای خود، تعیین انتظارات واقعبینانه از فروش، و عدم تمرکز روی سودهای کلان، به این هدف دست یابد.
برنامه ۱۰۰ ساله Obsidian— امیدوارم که این موضوع برایتان ناامیدکننده نباشد—برنامهای با جزئیات دقیق برای دهههای آینده که در نهایت به یک بازی مانند Fallout: Old Vegas در سال ۲۱۰۳ ختم شود، نیست! بلکه یک تمرین فکری است، اما مورگان و بریچ تأکید کردند که آنها واقعاً میخواهند Obsidian پس از دوران کاری آنها نیز به کار خود ادامه دهد. مورگان گفت: «آیا ما جدی هستیم؟ … بله.» و چرا که نه؟ نینتندو در سال ۱۸۸۹ تأسیس شد و همچنان پابرجاست.
![1000007132.jpg 1000007132.jpg](https://forum.bazicenter.com/data/attachments/333/333273-e499c54f307d3bfbe92da540ee6dc635.jpg?hash=LjXNvf1SLZ)
یکی از ارکان این برنامه «چابک و متعهد ماندن» است، به این معنا که اندازه استودیو آنقدر کوچک باشد که هیچ یک از کارکنان آن احساس نکنند که فقط یک مهره در یک ماشین بزرگ هستند. مورگان و بریچ گفتند که در سالهای اخیر به افتتاح دفاتر بینالمللی فکر کردهاند، اما در نهایت تصمیم گرفتند که بهجای گسترش بیش از حد و به خطر انداختن فرهنگ داخلی استودیو، با استودیوهای موجود همکاری کنند.
چابکی همچنین میتواند به بازیهای Obsidian نیز اشاره داشته باشد: این استودیو به دنبال مقیاسهای بیسابقه یا گرافیکهای فوقپیشرفته نیست، و پیش از تأیید یک پروژه، زمان زیادی را صرف تعیین میزان سرمایهگذاری میکند، آن هم با این فرض که بازی موردنظر تنها «یک موفقیت متوسط» خواهد بود، نه یک موفقیت
انفجاری.