ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اخبار GDC 2013
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="HosseinBrusli" data-source="post: 2551237" data-attributes="member: 48464"><p><strong>اولا :</strong> موضوع پست رامین و متوجه نشدی که اومدی نقل وقولش کردی ! </p><p><strong>دوما :</strong> آریا کاملترین و بهترین جواب روبهت داده . </p><p></p><p>ببین دوست عزیز تا زمانی که یک پلتفرم به عنوان پلتفرم اصلی بازیسازی انتخاب میشه ، بقیه پلتفرم ها از ارجحیت می افتن . تو نسل بعد ، تا زمانی که PS4 و X720 جا برای پیشرفت فنی و گرافیکی داشته باشن ، بالاتر از پلتفرم PC قرار میگیرن . در نتیجه بعد از نهایتا 3 یا 4 سال میتونیم شاهد بازی اختصصی روی PC باشیم . </p><p></p><p>==========================</p><p></p><p><strong>به عنوان مثال : </strong>من قبلا هم بهت گفتم که حتی اگر بازی انحصاری برای pC ساخته بشه ، بازم این بازی از نهایت 100% PC نمیتونه استفاده کنه . </p><p></p><p>مثلااکثر برنامه نویس ها میخوان کار سایه زنی رو با کارت گرافیک انجام بدن !!! یعنی چیزی که اصلا جزو وظایف کارت گرافیک نیست . یا بازیهایی رومیسازن که برای پردازش نیاز به شبیه سازی هایی داره که نیاز به قدرت بالای کارت گرافیک داره . اما نمیتونن ازش استفاده کنن ، چون تو حیطه وظایف اون کارت نیست . برای همین مثلا انویدیا اومده معماری CUDA روخلق کرده تا یه بازیساز با این معماری به سطح بالایی برسه . ( یکی از وظایف اصلی استفاده از معماری CUDA توپردازش بازی ، کاهش چشمگیر زمان پردازش بازی هست ) . معماری CUDA برای استفاده بهینه و بیشتر ( نه 100% ) از قدرتPCطراحی واستانداردسازی شده . </p><p></p><p>این یکی از دلایل خیلی مهمیه که میگم ، هر چه قدر هم بازی انحصاری pC بزرگ باشه ، بازم نمیتونه از نهایت قدرت pC استفاده کنه ! اما این موضوع تو کنسول ها 360 درجه متفاوته . برای همینه که همیشه شاهد ساختبازیهایی به مراتب زیباتر و بهتر روی کنسولها هستیم .</p><p></p><p>==========================</p><p></p><p>اما نکته خیلی مهم تو کنسولهای نسل بعدی استفاده از DX11.1 هست که از DIRECTCOMPUTE استفاده میکنه . کار اصلی DIRECTCOMPUTE هم استفده از سایه زنی فوق پیشرفته واسان تر شدن مراحل ساخت و پرازش گرافیکی بازیهاست . ( یکی از دلایلی که میگن معماری کنسولینسل بعد شبیه PC شده هم همین موضوعه ) . البته DIRECTCOMPUTE مخصوص سیستم عامل هاست . اما شایعاتی بوده که این پلتفرم ( معماری گرافیکی ) روی کنسولهای ساخت AMD هم قرار داره . چون تمام کارت های گرافیک که از DX11 پشتیبانی میکنن ، میتونن از DIRECTCOMPUTE استفاده کنن . </p><p></p><p>از طرفی کنسولها رو اختصاصا برای پردازش موازی طراحی میکنن تا بازیساز بتونه به صورت ویژه ای از قدرت GPU برای ساخت بازی استفاده کنه . ( البته شامل پردازش خطی هم میشن ، چون همیشه نیاز به این پردازش وجود داره ) . چیزی که تو PC نیست و دلیل معرفی پلتفرمهای جدید اینتل تو همین همایش چند روز پیش همین بوده . </p><p></p><p>=========================</p><p></p><p>سعی کردم علاوه بر توضیحات آریا ، بهت بگم که واقعا PC ارزش چنین هزینه ای رو صرفا برای گیم نداره . چون اصلا بازی ای براش به اون صورت عرضه نمیشه و ازطرفی تعداد بازیهای عرضه شده بعد از شروع هر نسل هم به زور به عدد 10 میرسه !! ( منظورم بازیهایی مثل کرایسیس هست ) .</p><p></p><p>موفق باشی .</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HosseinBrusli, post: 2551237, member: 48464"] [B]اولا :[/B] موضوع پست رامین و متوجه نشدی که اومدی نقل وقولش کردی ! [B]دوما :[/B] آریا کاملترین و بهترین جواب روبهت داده . ببین دوست عزیز تا زمانی که یک پلتفرم به عنوان پلتفرم اصلی بازیسازی انتخاب میشه ، بقیه پلتفرم ها از ارجحیت می افتن . تو نسل بعد ، تا زمانی که PS4 و X720 جا برای پیشرفت فنی و گرافیکی داشته باشن ، بالاتر از پلتفرم PC قرار میگیرن . در نتیجه بعد از نهایتا 3 یا 4 سال میتونیم شاهد بازی اختصصی روی PC باشیم . ========================== [B]به عنوان مثال : [/B]من قبلا هم بهت گفتم که حتی اگر بازی انحصاری برای pC ساخته بشه ، بازم این بازی از نهایت 100% PC نمیتونه استفاده کنه . مثلااکثر برنامه نویس ها میخوان کار سایه زنی رو با کارت گرافیک انجام بدن !!! یعنی چیزی که اصلا جزو وظایف کارت گرافیک نیست . یا بازیهایی رومیسازن که برای پردازش نیاز به شبیه سازی هایی داره که نیاز به قدرت بالای کارت گرافیک داره . اما نمیتونن ازش استفاده کنن ، چون تو حیطه وظایف اون کارت نیست . برای همین مثلا انویدیا اومده معماری CUDA روخلق کرده تا یه بازیساز با این معماری به سطح بالایی برسه . ( یکی از وظایف اصلی استفاده از معماری CUDA توپردازش بازی ، کاهش چشمگیر زمان پردازش بازی هست ) . معماری CUDA برای استفاده بهینه و بیشتر ( نه 100% ) از قدرتPCطراحی واستانداردسازی شده . این یکی از دلایل خیلی مهمیه که میگم ، هر چه قدر هم بازی انحصاری pC بزرگ باشه ، بازم نمیتونه از نهایت قدرت pC استفاده کنه ! اما این موضوع تو کنسول ها 360 درجه متفاوته . برای همینه که همیشه شاهد ساختبازیهایی به مراتب زیباتر و بهتر روی کنسولها هستیم . ========================== اما نکته خیلی مهم تو کنسولهای نسل بعدی استفاده از DX11.1 هست که از DIRECTCOMPUTE استفاده میکنه . کار اصلی DIRECTCOMPUTE هم استفده از سایه زنی فوق پیشرفته واسان تر شدن مراحل ساخت و پرازش گرافیکی بازیهاست . ( یکی از دلایلی که میگن معماری کنسولینسل بعد شبیه PC شده هم همین موضوعه ) . البته DIRECTCOMPUTE مخصوص سیستم عامل هاست . اما شایعاتی بوده که این پلتفرم ( معماری گرافیکی ) روی کنسولهای ساخت AMD هم قرار داره . چون تمام کارت های گرافیک که از DX11 پشتیبانی میکنن ، میتونن از DIRECTCOMPUTE استفاده کنن . از طرفی کنسولها رو اختصاصا برای پردازش موازی طراحی میکنن تا بازیساز بتونه به صورت ویژه ای از قدرت GPU برای ساخت بازی استفاده کنه . ( البته شامل پردازش خطی هم میشن ، چون همیشه نیاز به این پردازش وجود داره ) . چیزی که تو PC نیست و دلیل معرفی پلتفرمهای جدید اینتل تو همین همایش چند روز پیش همین بوده . ========================= سعی کردم علاوه بر توضیحات آریا ، بهت بگم که واقعا PC ارزش چنین هزینه ای رو صرفا برای گیم نداره . چون اصلا بازی ای براش به اون صورت عرضه نمیشه و ازطرفی تعداد بازیهای عرضه شده بعد از شروع هر نسل هم به زور به عدد 10 میرسه !! ( منظورم بازیهایی مثل کرایسیس هست ) . موفق باشی . [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اخبار GDC 2013
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft