ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اخبار GDC 2013
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="ramin cybran" data-source="post: 2550711" data-attributes="member: 32581"><p>يه مدت پيش حجم عظيمي از اسناد قرارداد هاي طراحي IP CORE هاي AMD توسط چندتن از كاركنان AMD به انويديا درز كرده بود كه AMD طرح شكايت به اون افراد رو به دادگاه تسليم كرد.(اتفاقا شامل طراحي GPU براي كنسول هاي نسل بعد ٢ شركت سوني و مياكرو هم بوده)</p><p></p><p>چيزي كه طبق شايعات بدون ردخور vgleaks درز پيدا كرده اينه كه متاسفانه مايكروسافت از IP Core اي با حداكثر 12 GCN compute Unite توي كنسول خودش استفاده كرده كه دربرابر 18 compute unite كه سوني در APU خودش استفاده كرده واقعا رقم غير قابل چشم پوشي هست (هنوز ته دلم اميد دارم كه درست نباشه و مايكروسافت كنسولي حداقل درحد قدرت سوني ارائه بده)</p><p></p><p>درمورد چارتي كه انويديا ارائه داده درواقع قياس كلي و سنجش حد نهايي توانايي ٢ معماري graphic core next با رقيبش kepler از اونجايي كه نسبت به قديم بسيار به هم نزديك شدن هر ٢ 1d is issue ان باز هم به خاطر اينكه منش محاسباتيشون بنيادين تفاوت زيادي داره نميشه مستقيم قياس كرد.)</p><p></p><p>اما ميشه گفت در gflops برابر انويديا براي اينكه به ازاي هر ١٩٢ هسته يك ffp و front end و حجم execution resource بيشتري به جز هسته هاي محاسباتي خام ميده ميشه گفت با فاصله 30٪-40% در شرايط برابر بازدهي معماري بالاتري داره .( مثلا جداي استفده از تكنيك هايي مثل modified tessealtion factor اعمالي از طرف درايور هاي AMD ) - البته اين نكته هم درنظر بگيريد كه با تعداد هسته هاي برابر براي هر تراشه معماري انويديا die size بيشتري اشغال ميكنه اما در نهايت effeciency بالاتري داره .</p><p></p><p>به طورمثال GeForce GTX TITAN به لحاظ عدد محاسباتي خام كمي بالاتر از HD 7970 Ghz ed هست اما به نظر 6-7 سايت برسي سخت افزار مصرف كمتري به خاطر فركانس بسيار پايين تراشه داره اما درعين حال در بازي هايي مثل كرايسيس ٣ تا 40% هم سريعتر هست .</p><p></p><p>دوستان در نظر داشته باشن TITAN از تراشه تضعيف شده GK110 اي استفاده ميكنه كه پتانسيل بسيار بيشتري داره - GTX TITAN فقط از 14SMX از 15smx تراشه GK110 استفاده ميكنه علاوه بر اينكه كارت با فركانس بسيار پاييني عرضه شده تا به قول چندين وبسايت معتبر حتي مصرفي كمتر از HD7970ghzEd داشته باشه و هنوز انويديا بتونه كارت بسيار قدرتمند تري ارائه بده .</p><p></p><p>اين سخت افزار كنسول مايكرو قطعي بشه در اينده خيلي بحث ميكنيم دوستان :دي</p><p></p><p><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></span></span></p><p><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></span></span></p><p><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'">اميدوارم اينطور كه ميفرماييد باشه- هنوز كور سوي اميدي هست :دي</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ramin cybran, post: 2550711, member: 32581"] يه مدت پيش حجم عظيمي از اسناد قرارداد هاي طراحي IP CORE هاي AMD توسط چندتن از كاركنان AMD به انويديا درز كرده بود كه AMD طرح شكايت به اون افراد رو به دادگاه تسليم كرد.(اتفاقا شامل طراحي GPU براي كنسول هاي نسل بعد ٢ شركت سوني و مياكرو هم بوده) چيزي كه طبق شايعات بدون ردخور vgleaks درز پيدا كرده اينه كه متاسفانه مايكروسافت از IP Core اي با حداكثر 12 GCN compute Unite توي كنسول خودش استفاده كرده كه دربرابر 18 compute unite كه سوني در APU خودش استفاده كرده واقعا رقم غير قابل چشم پوشي هست (هنوز ته دلم اميد دارم كه درست نباشه و مايكروسافت كنسولي حداقل درحد قدرت سوني ارائه بده) درمورد چارتي كه انويديا ارائه داده درواقع قياس كلي و سنجش حد نهايي توانايي ٢ معماري graphic core next با رقيبش kepler از اونجايي كه نسبت به قديم بسيار به هم نزديك شدن هر ٢ 1d is issue ان باز هم به خاطر اينكه منش محاسباتيشون بنيادين تفاوت زيادي داره نميشه مستقيم قياس كرد.) اما ميشه گفت در gflops برابر انويديا براي اينكه به ازاي هر ١٩٢ هسته يك ffp و front end و حجم execution resource بيشتري به جز هسته هاي محاسباتي خام ميده ميشه گفت با فاصله 30٪-40% در شرايط برابر بازدهي معماري بالاتري داره .( مثلا جداي استفده از تكنيك هايي مثل modified tessealtion factor اعمالي از طرف درايور هاي AMD ) - البته اين نكته هم درنظر بگيريد كه با تعداد هسته هاي برابر براي هر تراشه معماري انويديا die size بيشتري اشغال ميكنه اما در نهايت effeciency بالاتري داره . به طورمثال GeForce GTX TITAN به لحاظ عدد محاسباتي خام كمي بالاتر از HD 7970 Ghz ed هست اما به نظر 6-7 سايت برسي سخت افزار مصرف كمتري به خاطر فركانس بسيار پايين تراشه داره اما درعين حال در بازي هايي مثل كرايسيس ٣ تا 40% هم سريعتر هست . دوستان در نظر داشته باشن TITAN از تراشه تضعيف شده GK110 اي استفاده ميكنه كه پتانسيل بسيار بيشتري داره - GTX TITAN فقط از 14SMX از 15smx تراشه GK110 استفاده ميكنه علاوه بر اينكه كارت با فركانس بسيار پاييني عرضه شده تا به قول چندين وبسايت معتبر حتي مصرفي كمتر از HD7970ghzEd داشته باشه و هنوز انويديا بتونه كارت بسيار قدرتمند تري ارائه بده . اين سخت افزار كنسول مايكرو قطعي بشه در اينده خيلي بحث ميكنيم دوستان :دي [COLOR=#222222][FONT=Times] اميدوارم اينطور كه ميفرماييد باشه- هنوز كور سوي اميدي هست :دي[/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اخبار GDC 2013
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft