ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
همه چیز در مورد كنسولهای بازی
Xbox Series
اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Starless" data-source="post: 5259063" data-attributes="member: 161283"><p style="text-align: center"><strong>وقت تمام کردن بحث ها درمورد پایداری گیم پس است</strong></p> <p style="text-align: center">مایکروسافت : گیمپس درآمدی یک میلیارد دلاری در هر کوارتر مالی دارد.</p> <p style="text-align: center">مقاله ای از <a href="https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/is-xbox-game-pass-sustainable">جز کوردن</a></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH]291128[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p><p>همانطور که میدانید، از وقتی سرویس گیمپس معرفی شد، همیشه سوال بوده است که این مدل بیزینس چگونه کار خواهد کرد، آیا سودده خواهد بود؟ آیا پایدار خواهد بود؟ یا مایکروسافت در حال ریختن پولهایش در کوره آتش است؟ یکی دیگر از مهم ترین سوال ها این بود:"آیا گیمپس در حال آسیب به پلتفرمی که من از آن استفاده میکنم است؟"</p><p></p><p>دیروز ساتیا نادلا اعلام کرد که گیمپس درآمدی 1 میلیارد دلاری در هر کوارتر مالی برای مایکروسافت ایجاد کرده است و این در حالی هست که بازی هایی مانند Fallout 76 و Minecraft به طور جدا محاسبه شده اند و در این درآمد نقشی نداشته اند.</p><p></p><p>مایکروسافت در حال تلاش برای قطعی کردن معامله Activision Blizzard King خود می باشد تا هرچه بیشتر این سرویس را رشد دهد، هرچند که امروز این معامله توسط CMA بلاک شد. با این حال تمام این رشد و گسترش گیمپس بدون حتی کوچکترین پشتیبانی و کمکی از اکتیویژن بوده است</p><p></p><p>مایکروسافت قبلا به ما نشان داده است که چگونه انتشار یک بازی در گیمپس میتواند باعث ترقی و بالابردن یک بازی در پلتفرم های دیگر شود و از این سرویس به عنوان یک ابزار مارکتینگ استفاده شود. بازی هایی مانند Sea of thieves و Outriders مثال هایی خوب می باشند هرچند در ادامه با تغییر عادات کاربران و پیشرفت سرویس به نظر بازی های گیمپس در فروش عنوان خود متأثر می شوند که این باعث زیر سوال رفتن گیم پس شده بود.</p><p></p><p>ایکس باکس در جایگاه سوم در عنوانی به نام "جنگ کنسولی" می باشد، با این حال یکی از بزرگترین پلتفرم های گیمینگ از نظر درآمد می باشد. مایکروسافت سابقه بالایی از نظر خراب کردن محصولات مصرفی دارد مانند Windows phone, Skype, Zune, groove music و... که باعث ایجاد شک و تردید به ایکس باکس هم میشود از طرفی عدم اعتماد عمومی به ایکس باکس نیز نقش دارد</p><p>گیمپس بیش از حد خوب به نظر میرسد، پس پیامد ها و زیان های آن کجا هستند؟</p><p></p><p>مشکل گیر ها میگویند: "درآمد به معنای سود نیست" این واضح هست، اما من با منابعی که در مایکروسافت دارم، میتوانم بگویم گیم پس در یک وضعیت کاملا پایدار به سر میبرد. اگر شما یک درآمد تضمین شده ماه به ماه داشته باشید که آن را بیان و رسا کنید، ساده است که بتوان به این طرح هزینه بر افتخار کرد</p><p>من به طور کامل میپندارم مایکروسافت همانقدر که از گیمپس درآمد دارد برای رشد آن خرج میکند. اگر XGP یک شکست بود، میدیدیم که آن ها چگونه تمرکز خود را برچیز هایی مانند مارکتینگ و خرج های بزرگ برای قرارداد های انحصاری بازی های AAA میکردند که اکنون برای این که مسیر سخت را انتخاب کنند به دلیل محدودیت های مختلف به نظر بی فایده می آید.</p><p></p><p>من قبلا در <a href="https://www.windowscentral.com/comparing-xbox-game-pass-spotify-or-netflix-simply-doesnt-work">مقاله ای</a> توصیح داده ام چرا مقایسه گیمپس با نت فلیکس و اسپاتیفای منطقی به نظر نمی آید. آنها تقریبا هیچ چیزی برای فروش ندارند، آن ها سخت افزاری نمیفروشند، هیچ میکروترنزکشن ای در محصولات آن ها وجود ندارد, هیچگونه بیزینس خرده فروشی برای آن ها نیست، گیمپس فقط یک تیکه از یک کیک بزرگ( ایکس باکس گیمینگ) هست.( که هرچه مایکروسافت در آن فرو میرود، بیرون آوردنش سخت تر است).</p><p>اسپاتیفای و نتفلیکس با افزایش هر چند وقت یکبار قیمت اشتراکی خود، پایداری را به ارمغان می آورند ولی گیمپس هیچوقت همچین کاری را انجام نداده است. همچنین مایکروسافت دائم در حال آموزش کاربران خود برای نخریدن محصولات خود و حتی عدم وابستگی دیجیتالی به پلتفرم خود است، درست برعکس نینتندو و پلی استیشن که در حال تلاش برای گیر انداختن مشتریان خود در پلتفرم خود به صورت دیجیتالی با بازیهایی که قابل استرداد نیستند و ترک پلتفرم توسط کاربر تقریبا غیر ممکن میشود</p><p>البته برای این موضوع( نگه داشتن کاربران در پلتفرم ایکس باکس از طریق وابستگی)راه حل وجود دارد</p><p></p><p>Xbox cloud gaming آینده تکنولوژی مایکروسافت میتواند همان "وابستگی دیجیتالی" ایکس باکس باشد که در حال حاضر مایکروسافت کاملا آن را نادیده میگیرد و کاهش فروش کنسول هایش را تجربه میکند، در حال حاضر شما نمیتوانید با خرید بازی روی کلاود آن را تجربه کنید،. حدس من بیشتر بر آن هست که از لحاظ فنی سرویس ابری مایکروسافت توانایی ظرفیتی آن را ندارد هرچند این وعده در آینده داده شده است</p><p></p><p>ظرفیت رشد هنوز زیاد و البته تقاضا به میزان فراوانی وجود دارد! نکته همینجاست! گیمپس دست بالاتری نسبت به نتفلیکس و اسپاتیفای دارد مانند" تخفیفات روی بازی هایی که بزودی سرویس را ترک میکنند" که من به شخصه استفاده زیادی از آن کرده ام.</p><p></p><p>اگر مایکروسافت بر محدودیت های سروری خود چیره شود و همچنین از کوهی از قوانین ضد رقابتی Apple و Google در راستای مدل های بیزینسی سرویس های استرمینگ گذر کند و همچین آن فواصل زیادی که بین عرضه بازی های AAA خود دارد پر کند، هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم، رشد گیمپس شتاب بیشتری نگیرد</p><p></p><p>حرکت بعدی برای گیمپس چیست؟</p><p></p><p>کاهش 30 درصدی فروش ایکس باکس وحشتناک است، بخش زیادی از آن بدلیل مشکلات کمبود ایکس باکس می باشد، که البته علت آن مشخص نیست شاید ربطی به تهیه چیپ های AMD داشته باشد البته این فقط حدس و گمان است</p><p>اما مشکلاتی هم هستند که قابل رفع شدند می باشند، بدون وجود پلتفرمی که بتوان در آن XBOX GAME PASS اجرا کرد، واضح است که گیمپس رشد نخواهد کرد، میکروترنزکشن ها رشد نخواهد کرد،. فروش بازی ها افزایش نخواهد داشت و... PC Game Pass نیز به دلیل کیفیت اپ پایین و رقابت با استیم دچار مشکل است، این ها مشکلاتی هستند که حل شدنی هستند</p><p></p><p>مسئله کیفیت بازی ها هم مطرح هستند که مایکروسافت به سختی در حال تلاش برای رفع آن است هرچند به نظر کار معامله ABK با رد شدن آن توسط CMA تمام است اما حتی بدون ABK، مایکروسافت دارای تعداد زیادی از بازی های متنوع است و همچنین مایکروسافت میتواند از رقیب خود سونی طرح برداری کند و قرارداد های انحصاری زیادی با ناشرهای شخص ثالث امضا کند</p><p></p><p>مایکروسافت به طور مشخص با گیمپس در محیط امنی قرار دارد،. با تمام وجود مشکلات، این سرویس در حال رشد است، ظرفیت های زیاد و تقاضاهای فراوانی وجود دارد، بگذارید تماشا کنیم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد وقتی آن ها توانستند از این مشکلات ومحدودیت ها بگذرند.</p><p></p><p>پ. ن: ترجمه مقاله کامل نیست و ممکن است اشتباهاتی داشته باشد حتما به مقاله اصلی رجوع کنید.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Starless, post: 5259063, member: 161283"] [CENTER][B]وقت تمام کردن بحث ها درمورد پایداری گیم پس است[/B] مایکروسافت : گیمپس درآمدی یک میلیارد دلاری در هر کوارتر مالی دارد. مقاله ای از [URL='https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/is-xbox-game-pass-sustainable']جز کوردن[/URL] [ATTACH alt="jbareham_220118_ecl1087_stock_xbox_one_pass.6.jpg"]291128[/ATTACH] [/CENTER] همانطور که میدانید، از وقتی سرویس گیمپس معرفی شد، همیشه سوال بوده است که این مدل بیزینس چگونه کار خواهد کرد، آیا سودده خواهد بود؟ آیا پایدار خواهد بود؟ یا مایکروسافت در حال ریختن پولهایش در کوره آتش است؟ یکی دیگر از مهم ترین سوال ها این بود:"آیا گیمپس در حال آسیب به پلتفرمی که من از آن استفاده میکنم است؟" دیروز ساتیا نادلا اعلام کرد که گیمپس درآمدی 1 میلیارد دلاری در هر کوارتر مالی برای مایکروسافت ایجاد کرده است و این در حالی هست که بازی هایی مانند Fallout 76 و Minecraft به طور جدا محاسبه شده اند و در این درآمد نقشی نداشته اند. مایکروسافت در حال تلاش برای قطعی کردن معامله Activision Blizzard King خود می باشد تا هرچه بیشتر این سرویس را رشد دهد، هرچند که امروز این معامله توسط CMA بلاک شد. با این حال تمام این رشد و گسترش گیمپس بدون حتی کوچکترین پشتیبانی و کمکی از اکتیویژن بوده است مایکروسافت قبلا به ما نشان داده است که چگونه انتشار یک بازی در گیمپس میتواند باعث ترقی و بالابردن یک بازی در پلتفرم های دیگر شود و از این سرویس به عنوان یک ابزار مارکتینگ استفاده شود. بازی هایی مانند Sea of thieves و Outriders مثال هایی خوب می باشند هرچند در ادامه با تغییر عادات کاربران و پیشرفت سرویس به نظر بازی های گیمپس در فروش عنوان خود متأثر می شوند که این باعث زیر سوال رفتن گیم پس شده بود. ایکس باکس در جایگاه سوم در عنوانی به نام "جنگ کنسولی" می باشد، با این حال یکی از بزرگترین پلتفرم های گیمینگ از نظر درآمد می باشد. مایکروسافت سابقه بالایی از نظر خراب کردن محصولات مصرفی دارد مانند Windows phone, Skype, Zune, groove music و... که باعث ایجاد شک و تردید به ایکس باکس هم میشود از طرفی عدم اعتماد عمومی به ایکس باکس نیز نقش دارد گیمپس بیش از حد خوب به نظر میرسد، پس پیامد ها و زیان های آن کجا هستند؟ مشکل گیر ها میگویند: "درآمد به معنای سود نیست" این واضح هست، اما من با منابعی که در مایکروسافت دارم، میتوانم بگویم گیم پس در یک وضعیت کاملا پایدار به سر میبرد. اگر شما یک درآمد تضمین شده ماه به ماه داشته باشید که آن را بیان و رسا کنید، ساده است که بتوان به این طرح هزینه بر افتخار کرد من به طور کامل میپندارم مایکروسافت همانقدر که از گیمپس درآمد دارد برای رشد آن خرج میکند. اگر XGP یک شکست بود، میدیدیم که آن ها چگونه تمرکز خود را برچیز هایی مانند مارکتینگ و خرج های بزرگ برای قرارداد های انحصاری بازی های AAA میکردند که اکنون برای این که مسیر سخت را انتخاب کنند به دلیل محدودیت های مختلف به نظر بی فایده می آید. من قبلا در [URL='https://www.windowscentral.com/comparing-xbox-game-pass-spotify-or-netflix-simply-doesnt-work']مقاله ای[/URL] توصیح داده ام چرا مقایسه گیمپس با نت فلیکس و اسپاتیفای منطقی به نظر نمی آید. آنها تقریبا هیچ چیزی برای فروش ندارند، آن ها سخت افزاری نمیفروشند، هیچ میکروترنزکشن ای در محصولات آن ها وجود ندارد, هیچگونه بیزینس خرده فروشی برای آن ها نیست، گیمپس فقط یک تیکه از یک کیک بزرگ( ایکس باکس گیمینگ) هست.( که هرچه مایکروسافت در آن فرو میرود، بیرون آوردنش سخت تر است). اسپاتیفای و نتفلیکس با افزایش هر چند وقت یکبار قیمت اشتراکی خود، پایداری را به ارمغان می آورند ولی گیمپس هیچوقت همچین کاری را انجام نداده است. همچنین مایکروسافت دائم در حال آموزش کاربران خود برای نخریدن محصولات خود و حتی عدم وابستگی دیجیتالی به پلتفرم خود است، درست برعکس نینتندو و پلی استیشن که در حال تلاش برای گیر انداختن مشتریان خود در پلتفرم خود به صورت دیجیتالی با بازیهایی که قابل استرداد نیستند و ترک پلتفرم توسط کاربر تقریبا غیر ممکن میشود البته برای این موضوع( نگه داشتن کاربران در پلتفرم ایکس باکس از طریق وابستگی)راه حل وجود دارد Xbox cloud gaming آینده تکنولوژی مایکروسافت میتواند همان "وابستگی دیجیتالی" ایکس باکس باشد که در حال حاضر مایکروسافت کاملا آن را نادیده میگیرد و کاهش فروش کنسول هایش را تجربه میکند، در حال حاضر شما نمیتوانید با خرید بازی روی کلاود آن را تجربه کنید،. حدس من بیشتر بر آن هست که از لحاظ فنی سرویس ابری مایکروسافت توانایی ظرفیتی آن را ندارد هرچند این وعده در آینده داده شده است ظرفیت رشد هنوز زیاد و البته تقاضا به میزان فراوانی وجود دارد! نکته همینجاست! گیمپس دست بالاتری نسبت به نتفلیکس و اسپاتیفای دارد مانند" تخفیفات روی بازی هایی که بزودی سرویس را ترک میکنند" که من به شخصه استفاده زیادی از آن کرده ام. اگر مایکروسافت بر محدودیت های سروری خود چیره شود و همچنین از کوهی از قوانین ضد رقابتی Apple و Google در راستای مدل های بیزینسی سرویس های استرمینگ گذر کند و همچین آن فواصل زیادی که بین عرضه بازی های AAA خود دارد پر کند، هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم، رشد گیمپس شتاب بیشتری نگیرد حرکت بعدی برای گیمپس چیست؟ کاهش 30 درصدی فروش ایکس باکس وحشتناک است، بخش زیادی از آن بدلیل مشکلات کمبود ایکس باکس می باشد، که البته علت آن مشخص نیست شاید ربطی به تهیه چیپ های AMD داشته باشد البته این فقط حدس و گمان است اما مشکلاتی هم هستند که قابل رفع شدند می باشند، بدون وجود پلتفرمی که بتوان در آن XBOX GAME PASS اجرا کرد، واضح است که گیمپس رشد نخواهد کرد، میکروترنزکشن ها رشد نخواهد کرد،. فروش بازی ها افزایش نخواهد داشت و... PC Game Pass نیز به دلیل کیفیت اپ پایین و رقابت با استیم دچار مشکل است، این ها مشکلاتی هستند که حل شدنی هستند مسئله کیفیت بازی ها هم مطرح هستند که مایکروسافت به سختی در حال تلاش برای رفع آن است هرچند به نظر کار معامله ABK با رد شدن آن توسط CMA تمام است اما حتی بدون ABK، مایکروسافت دارای تعداد زیادی از بازی های متنوع است و همچنین مایکروسافت میتواند از رقیب خود سونی طرح برداری کند و قرارداد های انحصاری زیادی با ناشرهای شخص ثالث امضا کند مایکروسافت به طور مشخص با گیمپس در محیط امنی قرار دارد،. با تمام وجود مشکلات، این سرویس در حال رشد است، ظرفیت های زیاد و تقاضاهای فراوانی وجود دارد، بگذارید تماشا کنیم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد وقتی آن ها توانستند از این مشکلات ومحدودیت ها بگذرند. پ. ن: ترجمه مقاله کامل نیست و ممکن است اشتباهاتی داشته باشد حتما به مقاله اصلی رجوع کنید. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
همه چیز در مورد كنسولهای بازی
Xbox Series
اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft