ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
همه چیز در مورد كنسولهای بازی
Xbox Series
اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Frobary" data-source="post: 4896683" data-attributes="member: 8883"><p>در مورد عرضه بازیهای پرهزینه روی گیمپس یه سری نکات وجود داره. اول اینکه دیگه تو سیستم گیمپس اونم بعد از اینکه به نزدیک ۲۰ میلیون مشترک رسیده، دیگه فروش تک بازی خیلی اهمیت نداره، هر چند هنوز هم خیلیها به هر دلیلی میان بازی رو جداگانه میخرن، یا اینکه رو گیمپس تست میکنن و اگه خوششون بیاد بازی رو خریداری میکنن. به فرض اگه یه بازی پرفروش ۱۵۰ میلیون دلار هزینه تولیدش باشه، تو حالت عادی اگه ۲۰ میلیون فروش کنه، چیزی بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد درآمدزایی کرده (اینکه سود چقدر هست به عوامل زیادی بستگی داره). حالا چرا ۸۰۰ میلیون؟ چون خیلی از بازیها بعد از یه مدت کوتاه هم به صورت فیزیکی و هم دیجیتالی تخفیف میخورن و اینجوری نیست یه بازی همیشه قیمتش ۶۰ یا اخیرا ۷۰ دلار باشه. مثلا Doom Eternal تو تخفیفات آخرسال، قیمتش میشه ۲۰ دلار.</p><p></p><p>حالا تو سیستم گیمپس به صورت عادی اگه ۵ میلیون مشترک ثابت وجود داشته باشه، ماهیانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار درآمدزایی وجود داره (همون قضیه تخفیف و قیمت کمتر)، این وسط یه سهمی هم میرسه به ناشرهایی که بازیشون عرضه شده و مشخصا نه تنها این وسط سودی نصیب مایکروسافت نمیشه بلکه ضرر هم میکنه. ولی وقتی این عدد برسه به ۳۰ میلیون مشترک ثابت، اون درآمد میشه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار به صورت ماهیانه که وقتی سهم ناشرها کم میشه، باز هم سود خیلی زیادی باقی میمونه.</p><p></p><p>حالا با فرمول اون بازی که ۲۰ میلیون نسخه میفروشه بریم جلو. به فرض ۵ میلیون نفر نسخه کامل رو میخرن که میشه ۲۰۰ میلیون دلار. ۱۵ میلیون هم از طریق گیمپس تجربه میکنن که خب اینجا دیگه اشتراک ماهیانه مد نظر هست، یعنی به فرض ۳۰ میلیون مشترک، در سال درآمد میره بالای ۳ میلیارد، به فرض ۵۰ میلیون مشترک میره بالای ۵ میلیارد! حالا مایکروسافت هر تعداد هم بازی پرهزینه تولید کنه به همون نسبت تعداد مشترکین هم بالاتر میره و سود بیشتری نصیبش میشه. البته این اعداد همش مثال هست و صرفا خواستم کلیت موضوع رو بگم.</p><p></p><p>یه بازی مثل The Elder Scrolls روی سایر پلتفرمها هم فروش خیلی زیادی داره، این بازی اگه انحصاری بشه آیا معادل فروش رو بقیه پلتفرمها از طریق گیمپس جبران میشه؟ در حالت عادی مسلما نه، ولی وقتی اینو در نظر بگیریم این بازی باعث میشه تعداد زیادی بیان Xbox بخرن، اونوقت مایکروسافت وارد یه بازی دو سر سود میشه! </p><p></p><p>این تجارتی که مایکروسافت واردش شده به نظرم ریسک زیادی نداره چون مشتری دنبال جنس باکیفیت هست. شما یه پلتفرم با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشی و یه سرویس که بازیهای خفن زیادی دارن، مسلما مشتری میاد دنبال محصولت. این وسط مهمترین موضوع پشتوانه مالی اولیه و آستانه تحمل ضرر هست که واسه گیمپس هر دو موضوع حل شده و با بیشتر شدن تعداد مشترکین، مایکروسافت مشکلی بابت عرضه بازیهای پرهزینه رو سرویس نداره، ناشرها هم کمکم عناوین بزرگ رو به صورت روز اول یا با مدت کمتر از زمان عرضه، رو گیمپس میفرستن.</p><p></p><p>در مجموع باید گفت گیمپس یه تجارت هست که هم برای سازنده سودآور هست و هم برای گیمرها صرفه اقتصادی داره و ماهیت این سرویس هیچ منافاتی با کیفیت یا هزینه تولیدی واسه بازیها نداره.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Frobary, post: 4896683, member: 8883"] در مورد عرضه بازیهای پرهزینه روی گیمپس یه سری نکات وجود داره. اول اینکه دیگه تو سیستم گیمپس اونم بعد از اینکه به نزدیک ۲۰ میلیون مشترک رسیده، دیگه فروش تک بازی خیلی اهمیت نداره، هر چند هنوز هم خیلیها به هر دلیلی میان بازی رو جداگانه میخرن، یا اینکه رو گیمپس تست میکنن و اگه خوششون بیاد بازی رو خریداری میکنن. به فرض اگه یه بازی پرفروش ۱۵۰ میلیون دلار هزینه تولیدش باشه، تو حالت عادی اگه ۲۰ میلیون فروش کنه، چیزی بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد درآمدزایی کرده (اینکه سود چقدر هست به عوامل زیادی بستگی داره). حالا چرا ۸۰۰ میلیون؟ چون خیلی از بازیها بعد از یه مدت کوتاه هم به صورت فیزیکی و هم دیجیتالی تخفیف میخورن و اینجوری نیست یه بازی همیشه قیمتش ۶۰ یا اخیرا ۷۰ دلار باشه. مثلا Doom Eternal تو تخفیفات آخرسال، قیمتش میشه ۲۰ دلار. حالا تو سیستم گیمپس به صورت عادی اگه ۵ میلیون مشترک ثابت وجود داشته باشه، ماهیانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار درآمدزایی وجود داره (همون قضیه تخفیف و قیمت کمتر)، این وسط یه سهمی هم میرسه به ناشرهایی که بازیشون عرضه شده و مشخصا نه تنها این وسط سودی نصیب مایکروسافت نمیشه بلکه ضرر هم میکنه. ولی وقتی این عدد برسه به ۳۰ میلیون مشترک ثابت، اون درآمد میشه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار به صورت ماهیانه که وقتی سهم ناشرها کم میشه، باز هم سود خیلی زیادی باقی میمونه. حالا با فرمول اون بازی که ۲۰ میلیون نسخه میفروشه بریم جلو. به فرض ۵ میلیون نفر نسخه کامل رو میخرن که میشه ۲۰۰ میلیون دلار. ۱۵ میلیون هم از طریق گیمپس تجربه میکنن که خب اینجا دیگه اشتراک ماهیانه مد نظر هست، یعنی به فرض ۳۰ میلیون مشترک، در سال درآمد میره بالای ۳ میلیارد، به فرض ۵۰ میلیون مشترک میره بالای ۵ میلیارد! حالا مایکروسافت هر تعداد هم بازی پرهزینه تولید کنه به همون نسبت تعداد مشترکین هم بالاتر میره و سود بیشتری نصیبش میشه. البته این اعداد همش مثال هست و صرفا خواستم کلیت موضوع رو بگم. یه بازی مثل The Elder Scrolls روی سایر پلتفرمها هم فروش خیلی زیادی داره، این بازی اگه انحصاری بشه آیا معادل فروش رو بقیه پلتفرمها از طریق گیمپس جبران میشه؟ در حالت عادی مسلما نه، ولی وقتی اینو در نظر بگیریم این بازی باعث میشه تعداد زیادی بیان Xbox بخرن، اونوقت مایکروسافت وارد یه بازی دو سر سود میشه! این تجارتی که مایکروسافت واردش شده به نظرم ریسک زیادی نداره چون مشتری دنبال جنس باکیفیت هست. شما یه پلتفرم با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشی و یه سرویس که بازیهای خفن زیادی دارن، مسلما مشتری میاد دنبال محصولت. این وسط مهمترین موضوع پشتوانه مالی اولیه و آستانه تحمل ضرر هست که واسه گیمپس هر دو موضوع حل شده و با بیشتر شدن تعداد مشترکین، مایکروسافت مشکلی بابت عرضه بازیهای پرهزینه رو سرویس نداره، ناشرها هم کمکم عناوین بزرگ رو به صورت روز اول یا با مدت کمتر از زمان عرضه، رو گیمپس میفرستن. در مجموع باید گفت گیمپس یه تجارت هست که هم برای سازنده سودآور هست و هم برای گیمرها صرفه اقتصادی داره و ماهیت این سرویس هیچ منافاتی با کیفیت یا هزینه تولیدی واسه بازیها نداره. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
همه چیز در مورد كنسولهای بازی
Xbox Series
اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft