ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="X B I T B" data-source="post: 4643913" data-attributes="member: 144748"><p>تحلیل کامل DF از گیرز5</p><p></p><p>رزولوشن:</p><p></p><p>ONE X نتایج 1584P -1728P تا 2160P متغیر</p><p></p><p>ONE S نتایج 792P – 864P تا 1080P متغیر</p><p></p><p>کوالیشن از تکنیک temporal upscaling استفاده کرده که تشخیص دقیق رزولوشن را بسیار مشکل میکند.</p><p></p><p>گیرز5 متفاوت ترین بازی ساخته شده با انریل انجین است.</p><p></p><p>سطوح جزئیات به نمایش درامده درمحیط های بازی شگفت انگیز توصیف شده</p><p></p><p>کیفیت بصری بازی در هر دو نسخه کنسولی تقریبا یکسان است اما تفاوت عمده رزولوشن چند برابری در ONE X است.</p><p></p><p>به غیر از سکانس تیتراژ بازی ،تمام میان پرده های داستانی بازی به صورت کاملا real-time رندر شدن که این مسئله با توجه به میان پرده های پرجزئیات و پیچیده بازی بسیار شگفت انگیز توصیف شده.</p><p></p><p>بهبود بزرگ و قابل توجه بازی نسبت به گیرز4 ،شخصیت ها هستن هر شخصیت در شمارش تکسچرها یک بهبود 50 درصدی نسبت به ساخته قبلی پیدا کرده در نتیجه تمامی زاویه ها و لبه های مدل های بازی صاف و هیچگونه ایرادی در انها دیده نمیشود.</p><p></p><p>تکنیک specularity ،انعکاس نور از سطح پوست چهره رو شخصیت ها شبیه سازی میکنه همچنین گیرز5 از تکنولوژی dual lobe specularity استفاده کرده که به توسعه دهنده اجازه طراحی پوست انسان با درخشش طبیعی ناشی از چربی اون رو میده</p><p></p><p>همچنین سایه زدن چشم یا eye shader در بازی با اضافه شدن پراکندگی نوی زیر سطح و انعکاس نور پویا در عنبیه یا dynamic iris caustics و بسیاری موارد دیگه بهبود حداکثری پیدا کردن که هدف اصلی این بهبود ها ساخت یک چشم طبیعی تر در بازی ها هست.</p><p></p><p>کوالیشن توجه ویژه به لباس ها و زره های شخصیت ها کرده و بسیار طبیعی تر نسبت به قبل طراحی شدن</p><p></p><p>انیمیشن ها و بازیگر های موجود در میان پرده ها بهبود قابل توجه پیدا کرده اونها برای اولین بار از تکنولوژی Faceware استفاده کردن که با استفاده از این تکنولوژی به نتایج بسیار طبیعی تر و واقعی تری دست پیدا کردن ، رندر شخصیت های بازی در سکانس های سینماتیک بدون شک در کنار عناوین ناتی داگ جزو بهترین های صنعت بازی هستن.</p><p></p><p>بازی در حالت HDR بسیار بهتر از حالت عادی اجرا میشه</p><p></p><p>به لطف screen-space reflections بازی باز شاهد بازتاب کارکتر خودش و دیگر شخصیت های بازی و محیط بر روی سطح اب میشه</p><p></p><p>سطوح جزئیات مراحل اویه بسیار بالاست و حتی بسته های تنقلاب با رزولوشن بسیار بالایی رندر میشن</p><p></p><p>رد پای بازیکنان روی برف به خوبی قابل مشاهده بوده و این ویژگی در محیط های بیایانی هم با قدرت حضور داره حتی رده پای به جا مونده از وسایل مختلف روی محیط با هم فرق دارن و رد پای دشمن و دوستان و وسایل نقلیه کاملا متمایز هستن</p><p></p><p>تکنیک بعدی قابلیت Swift Destruction هست که به بازی باز اجازه میده تا اجسام و وسایلی که از پیش طراحی شدن رو تخریب کنه که این امر حتی باعث تخریب سنگرها شده تا بازی باز نتونه برای مدت طولانی پشت یک سنگ پناه بگیره</p><p></p><p>مورد بزرگبعدی در بازی پردازش سایه ها هست در گیرز4 سایه ها به صورت از پیش رندر شده به بازی اضافه میشدن ولی در گیرز5 تمام فرایند پردازش سایه ها به صورت دینامیک هست</p><p></p><p>نکته بزرگ بعدی گیرز5 قدرت نور پردازی در محیط های تاریک و نورپردازی دینامیک در بازی هست و قابلیت انعکاس و نورپردازی و به همراهش سایه ها بسیار قدرتمند هست مثلا سایه دست کارکتر در تصویر مورد بررسی هرچی به سطح نزدیک تر میشه پر رنگ تر میشه</p><p></p><p>حتی جنس سطوح مختلف مانند اهن و چوب و سیمان با جزئیات و ریزه کاری های زیاد در بازی اجرا شده </p><p></p><p>در نهایت گیرز5 رو عنوان به شدت قدرتمند در زمینه جزئیات و جلوه های گرافیکی دونسته</p><p></p><p>نرخ فریم:</p><p></p><p>در ONE X فریم ریت 60 رو هدف قرار داده و کاملا به این هدف دست پیدا کرده اما در محیط هایی که بازی از قبل توسط دشمنان پر شدن و به صورتی ناگهانی وارد محیط بشین فریم افت میکنه و به 54 میرسه اما به مرور زمان دوباره با ثبات میشه و به 60 میرسه</p><p></p><p>در اسپلیت اسکرین فریم ریت به 30 کاهش پیدا میکنه اما همچنان جزئیات بالا و کیفیت بصری حفظ شده ولی در صحنه های نادر به 29 هم میرسه فریم</p><p></p><p>در کمتر عنوانی میشه قابلیت اسپلیت اسکرین با جزئیات بالا در حد گیرز 5 رو پیدا کرد</p><p></p><p>در ONE S بازی کاملا با ثبات و فریم 30 اجرا میشه ولی در اسپلیت اسکرین کیفیت کلی بازی کاهش پیدا میکنه و قابلیت موشن بلور غیر فعال میشه و فریم هم گاها تا 23 کاهش پیدا میکنه ولی در حالت معمولی به شدت در ارائه فریم 30 موفق هست</p><p></p><p>در نهایت ساخته کوالیشن به لحاظ تکنیکی و گرافیک از برترین عناوین نسل هشتم تلقی شده</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="X B I T B, post: 4643913, member: 144748"] تحلیل کامل DF از گیرز5 رزولوشن: ONE X نتایج 1584P -1728P تا 2160P متغیر ONE S نتایج 792P – 864P تا 1080P متغیر کوالیشن از تکنیک temporal upscaling استفاده کرده که تشخیص دقیق رزولوشن را بسیار مشکل میکند. گیرز5 متفاوت ترین بازی ساخته شده با انریل انجین است. سطوح جزئیات به نمایش درامده درمحیط های بازی شگفت انگیز توصیف شده کیفیت بصری بازی در هر دو نسخه کنسولی تقریبا یکسان است اما تفاوت عمده رزولوشن چند برابری در ONE X است. به غیر از سکانس تیتراژ بازی ،تمام میان پرده های داستانی بازی به صورت کاملا real-time رندر شدن که این مسئله با توجه به میان پرده های پرجزئیات و پیچیده بازی بسیار شگفت انگیز توصیف شده. بهبود بزرگ و قابل توجه بازی نسبت به گیرز4 ،شخصیت ها هستن هر شخصیت در شمارش تکسچرها یک بهبود 50 درصدی نسبت به ساخته قبلی پیدا کرده در نتیجه تمامی زاویه ها و لبه های مدل های بازی صاف و هیچگونه ایرادی در انها دیده نمیشود. تکنیک specularity ،انعکاس نور از سطح پوست چهره رو شخصیت ها شبیه سازی میکنه همچنین گیرز5 از تکنولوژی dual lobe specularity استفاده کرده که به توسعه دهنده اجازه طراحی پوست انسان با درخشش طبیعی ناشی از چربی اون رو میده همچنین سایه زدن چشم یا eye shader در بازی با اضافه شدن پراکندگی نوی زیر سطح و انعکاس نور پویا در عنبیه یا dynamic iris caustics و بسیاری موارد دیگه بهبود حداکثری پیدا کردن که هدف اصلی این بهبود ها ساخت یک چشم طبیعی تر در بازی ها هست. کوالیشن توجه ویژه به لباس ها و زره های شخصیت ها کرده و بسیار طبیعی تر نسبت به قبل طراحی شدن انیمیشن ها و بازیگر های موجود در میان پرده ها بهبود قابل توجه پیدا کرده اونها برای اولین بار از تکنولوژی Faceware استفاده کردن که با استفاده از این تکنولوژی به نتایج بسیار طبیعی تر و واقعی تری دست پیدا کردن ، رندر شخصیت های بازی در سکانس های سینماتیک بدون شک در کنار عناوین ناتی داگ جزو بهترین های صنعت بازی هستن. بازی در حالت HDR بسیار بهتر از حالت عادی اجرا میشه به لطف screen-space reflections بازی باز شاهد بازتاب کارکتر خودش و دیگر شخصیت های بازی و محیط بر روی سطح اب میشه سطوح جزئیات مراحل اویه بسیار بالاست و حتی بسته های تنقلاب با رزولوشن بسیار بالایی رندر میشن رد پای بازیکنان روی برف به خوبی قابل مشاهده بوده و این ویژگی در محیط های بیایانی هم با قدرت حضور داره حتی رده پای به جا مونده از وسایل مختلف روی محیط با هم فرق دارن و رد پای دشمن و دوستان و وسایل نقلیه کاملا متمایز هستن تکنیک بعدی قابلیت Swift Destruction هست که به بازی باز اجازه میده تا اجسام و وسایلی که از پیش طراحی شدن رو تخریب کنه که این امر حتی باعث تخریب سنگرها شده تا بازی باز نتونه برای مدت طولانی پشت یک سنگ پناه بگیره مورد بزرگبعدی در بازی پردازش سایه ها هست در گیرز4 سایه ها به صورت از پیش رندر شده به بازی اضافه میشدن ولی در گیرز5 تمام فرایند پردازش سایه ها به صورت دینامیک هست نکته بزرگ بعدی گیرز5 قدرت نور پردازی در محیط های تاریک و نورپردازی دینامیک در بازی هست و قابلیت انعکاس و نورپردازی و به همراهش سایه ها بسیار قدرتمند هست مثلا سایه دست کارکتر در تصویر مورد بررسی هرچی به سطح نزدیک تر میشه پر رنگ تر میشه حتی جنس سطوح مختلف مانند اهن و چوب و سیمان با جزئیات و ریزه کاری های زیاد در بازی اجرا شده در نهایت گیرز5 رو عنوان به شدت قدرتمند در زمینه جزئیات و جلوه های گرافیکی دونسته نرخ فریم: در ONE X فریم ریت 60 رو هدف قرار داده و کاملا به این هدف دست پیدا کرده اما در محیط هایی که بازی از قبل توسط دشمنان پر شدن و به صورتی ناگهانی وارد محیط بشین فریم افت میکنه و به 54 میرسه اما به مرور زمان دوباره با ثبات میشه و به 60 میرسه در اسپلیت اسکرین فریم ریت به 30 کاهش پیدا میکنه اما همچنان جزئیات بالا و کیفیت بصری حفظ شده ولی در صحنه های نادر به 29 هم میرسه فریم در کمتر عنوانی میشه قابلیت اسپلیت اسکرین با جزئیات بالا در حد گیرز 5 رو پیدا کرد در ONE S بازی کاملا با ثبات و فریم 30 اجرا میشه ولی در اسپلیت اسکرین کیفیت کلی بازی کاهش پیدا میکنه و قابلیت موشن بلور غیر فعال میشه و فریم هم گاها تا 23 کاهش پیدا میکنه ولی در حالت معمولی به شدت در ارائه فریم 30 موفق هست در نهایت ساخته کوالیشن به لحاظ تکنیکی و گرافیک از برترین عناوین نسل هشتم تلقی شده [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft