ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Soheil" data-source="post: 4630291" data-attributes="member: 3189"><p>دیجیتال فاندری یک ویدیو جالب از مقایسه معماری نسل بعد کنسول ها با نسل فعلی (هردوتا کنسول پایه و میان نسلی) انجام داده به نظر من به شدت جالب هست. حالا من خلاصه ای از این ویدیو و یک سری چیزهایی که میدونیم را اینجا مینویسم تا دیدگاهی در مورد نسل بعدی داشته باشید.</p><p></p><p>خب ما تا اینجا میدونیم که کنسول های نسل بعدی از معماری NAVI کارت های AMD همراه با CPU رایزن و هارد SSD استفاده میکنن. اما توی این ویدیو دیجیتال فاندری تلاش کرده فقط بررسی بکنه ببینه که افزایش توان در اثر تغییر معماری از تاهیتی و پولاریس (معماری PS4 و PS4 PRO) به Navi (معماری PS5) چقدر خواهد بود.</p><p></p><p>اول اینکه پهنای باند معماری Navi حدود 480 gb/s هست و مال تاهیتی هم 256 gb/s (در بهترین حالت- مال فور 180 بود حدودا). خب برای اینکه بتونه مقایسه کنه اومده NAVI را داون کلاک کرده به 256 تا بره در حد نسل قبل.</p><p></p><p>میزان ترافلاپس هردوتا را هم با داون کلاک برای NAVI و اورکلاک برای تاهیتی آورده روی 4.1.</p><p></p><p>خب نتایج مقایسه نشون داده که در شرایط برابر افزاش بازده در بازی هایی که بر پایه Direct X 12 ساخته شدن بین 50 تا 150 درصد هست بین دو نسل کنسولی. مثلا برای بازی ویچر در ابعاد 1080 افزایش بازده حدود 110 درصد بوده . یعنی بیشتر از دوبرابر.</p><p></p><p>ولی خب ما در واقعیت میدونیم که نسل بعد پهنای باندش همون 480 و به بالا خواهد بود. یعنی افزایش بازده از این هم بیشتر خواهد بود.</p><p></p><p>با توجه به بررسی ها میگه که تقریبا معماری نسل بعد با ترافلاپس 6 تقریبا به اندازه 8.1 تا 9 ترافلاپس معماری وان ایکس قدرت داره. در مقایسه با کنسول های پایه هم تقریبا 4 ترافلاپس معماری نسل بعد در حد 8 ترافلاپس فعلی هست.</p><p></p><p>بنابراین هر ترافلاپسی نسل بعد داشت میتونید با اطمینان ضرب در 1.5 نسبت به وان ایکس و ضرب در 2 نسبت به وان معمولی بکنید.</p><p></p><p>حالا اگر فرض کنیم که نسل بعدی 10 ترافلاپس معماری NAVI قدرت داشته باشه یک همچین افزایش توانی نسبت به وان خواهد داشت :</p><p></p><p>(10/1.3)*2 = 15 برابر</p><p></p><p>اما خب این فقط افزایش توان ناشی از GPU هست. الان به این باید افزایش فوق العاده توان در اثر CPU رایزن و البته هارد SSD را هم باید اضافه کرد که با سرعت فوق العاده ای داده ها را به CPU انتقال خواهد داد. بعلاوه نباید یادمون بره که احتمالا رم هم مقدارش حداقل به 16 گیگابایت افزایش پیدا خواهد کرد.</p><p></p><p>خلاصه جهش فوق العاده ای را شاهد خواهیم بود. به خصوص که دیجیتال فاندری میگه اینها نتایج خام هست و فقط باید تصور کرد امثال ناتی داگ یا کوالیشن که شیره سخت افزار را خواهند کشید چیکارها میتونن با این غول انجام بدن.</p><p></p><p><a href="https://www.youtube.com/watch?v=fzPo7gu-fTw">منبع</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Soheil, post: 4630291, member: 3189"] دیجیتال فاندری یک ویدیو جالب از مقایسه معماری نسل بعد کنسول ها با نسل فعلی (هردوتا کنسول پایه و میان نسلی) انجام داده به نظر من به شدت جالب هست. حالا من خلاصه ای از این ویدیو و یک سری چیزهایی که میدونیم را اینجا مینویسم تا دیدگاهی در مورد نسل بعدی داشته باشید. خب ما تا اینجا میدونیم که کنسول های نسل بعدی از معماری NAVI کارت های AMD همراه با CPU رایزن و هارد SSD استفاده میکنن. اما توی این ویدیو دیجیتال فاندری تلاش کرده فقط بررسی بکنه ببینه که افزایش توان در اثر تغییر معماری از تاهیتی و پولاریس (معماری PS4 و PS4 PRO) به Navi (معماری PS5) چقدر خواهد بود. اول اینکه پهنای باند معماری Navi حدود 480 gb/s هست و مال تاهیتی هم 256 gb/s (در بهترین حالت- مال فور 180 بود حدودا). خب برای اینکه بتونه مقایسه کنه اومده NAVI را داون کلاک کرده به 256 تا بره در حد نسل قبل. میزان ترافلاپس هردوتا را هم با داون کلاک برای NAVI و اورکلاک برای تاهیتی آورده روی 4.1. خب نتایج مقایسه نشون داده که در شرایط برابر افزاش بازده در بازی هایی که بر پایه Direct X 12 ساخته شدن بین 50 تا 150 درصد هست بین دو نسل کنسولی. مثلا برای بازی ویچر در ابعاد 1080 افزایش بازده حدود 110 درصد بوده . یعنی بیشتر از دوبرابر. ولی خب ما در واقعیت میدونیم که نسل بعد پهنای باندش همون 480 و به بالا خواهد بود. یعنی افزایش بازده از این هم بیشتر خواهد بود. با توجه به بررسی ها میگه که تقریبا معماری نسل بعد با ترافلاپس 6 تقریبا به اندازه 8.1 تا 9 ترافلاپس معماری وان ایکس قدرت داره. در مقایسه با کنسول های پایه هم تقریبا 4 ترافلاپس معماری نسل بعد در حد 8 ترافلاپس فعلی هست. بنابراین هر ترافلاپسی نسل بعد داشت میتونید با اطمینان ضرب در 1.5 نسبت به وان ایکس و ضرب در 2 نسبت به وان معمولی بکنید. حالا اگر فرض کنیم که نسل بعدی 10 ترافلاپس معماری NAVI قدرت داشته باشه یک همچین افزایش توانی نسبت به وان خواهد داشت : (10/1.3)*2 = 15 برابر اما خب این فقط افزایش توان ناشی از GPU هست. الان به این باید افزایش فوق العاده توان در اثر CPU رایزن و البته هارد SSD را هم باید اضافه کرد که با سرعت فوق العاده ای داده ها را به CPU انتقال خواهد داد. بعلاوه نباید یادمون بره که احتمالا رم هم مقدارش حداقل به 16 گیگابایت افزایش پیدا خواهد کرد. خلاصه جهش فوق العاده ای را شاهد خواهیم بود. به خصوص که دیجیتال فاندری میگه اینها نتایج خام هست و فقط باید تصور کرد امثال ناتی داگ یا کوالیشن که شیره سخت افزار را خواهند کشید چیکارها میتونن با این غول انجام بدن. [URL='https://www.youtube.com/watch?v=fzPo7gu-fTw']منبع[/URL] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft