اخبار روز تکنولوژی

  • Thread starter Thread starter Ehsan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ehsan

Loyal Member
هیتاچی تا اخر امسال اولین دوربین با قابلیت ضبط روی BD-DVD را عرضه میکند!
بزودی دوربین فیلم برداری- عکس برداری جدید هیتاچی که قابلیت ذخیره اطلاعات روی BD را دارد به بازار عرضه میشود طبق اخرین اطلاعات از سازندگان این دوربین قابلیت حفظ اطلاعا روی BD و DVD های 8 سانتی متری را دارد و اگر با BD کار کنید کیفیت فیلم برداری ان 1080p خواهد بود یعنی (1920*1080) و پروسیو اسکن!
اما کیفیت عکس برداری ان تنها
5.3 مگا پیکسل میباشد .
این دوربین میتواند تا 7 گیگا بایت فرمت MPEG-4 AVC/H.264 روی BD ها ذخیره کند و بقیه در فرمت نتیو مخصوص BD (یعنی همون 1080p) . معلوم نیست چرا؟ اما گفته شده که روی DVD این میزان کمتر خواهد بود اما نه خیلی!
عکس این دوربین که بزودی عرضه خواهد شد:

----
شارپ اولین تلویزیون قابل تایید THX را وارد بازار کرد
شارپ اولین تلویزیون 52 تا 65 اینج قابل تایید THX را وارد بازار کرد.

به نقل از Engadet این تلویزیون در 2 مدل 65 و 52 اینج در رزولیشن 1080p (1920*1080)d
وارد بازار شده است که مشخصات 52 اینچ و 65 اینج به ترتیب به شرح زیر میباشند:
ریت:
350cd/m2
450cd/m2
کنتراست:
2,500:1
3,000:1
و خصوصیت مشترک انها نیز این میباشد که هر 2 120هرتز هستند و یک ورودی DVI و 3 ورودی HDMI دارند.و 2 Firewire دارند و یک کابل Ethernet و هر 2 برای ماه سپتامبر در ژاپن عرضه خواهند شد.شما برای خرید مدل 65 انیج حدود $11,599 پول احتیاج خواهید داشت و برای خرید مدل 52 اینچ حدود $6,873
اسم دقیق مدل ها:
LV-65TH1
LV-52TH1
منتظر نقد بعد از عرضه باشید
----
از پیشنهادات شما عزیزان خیلی خوشحال میشم!
اصلا کار خوبی کردم؟ نظر شما چیه؟
 
آخرین ویرایش:
شرکت (LaCie "Big Disk Extreme" را معرفی کرد.
LaCie شرکتی هست که معمولا در ساخت HDD های با ظرفیت بالا فعالیت میکند و هر سال حجم انها را نیز افزایش میدهد اما اینبار یک وسیله متفاوت را معرفی کرده که بطور قیق یک HDD نیست:
این وسیله که نقش یک HDD را ایفا میکند از طریق USB2 به کامپیوتر های خانگی وصل میشود دارای 2TB فضا میباشد که نسبت به اندازه اش وسیله انچنان خاصی به نظر نمیاید:


همچنین این وسیله دارای 32MB cache میباشد که برای چنین حجم اطلاعاتی نسبتا استاندارد به نظر میرسد و در 2 حال دارا فایر وال های متفاوتیست:
Firewire 400, dual Firewire 800 ports

همچنین وسیله یک دکمه داره که بوسیله اون نقشه ای در PC خود مشاهده میکنید که میزان زخیره شده و اطلاعا رو کامل نشون میده که این یک دکمه ابی در بالای وسیله هست.
وسیله همزمان فقط به یک PC وصل میشود و فقط یک پروت USB2 دارد.
----
یک حلقه جدید برای زن هایی که به شوهر های خود اطمینان ندارند!

فکر کنم احتیاجی به توضیح نباشه که این وسیله میتونه چی کار کنه و با چه دقتی صدا ها رو
ضبط میکنه . اما این هرگز نمیتونه یه هدیه خوب باشه.
این یک مدل جدید تر با کارایی بیشتره فقط همین!
 
iphone_hero_20070621.jpg


گوش های iPhone هک شدند

در حالیکه همچنان خبرهای پیشرفت هک دستگاه آیفون با هیاهوی بسیاری اعلام میشود، یک شرکت انگلیسی و هکری با نام مستعار DVD Jon ادعا می کنند که موفق شده اند با موفقیت فرآیند شکستن قفل iPhone را به انجام رسانند.
هکرها ادعا می کنند که شکستن قفل توسط روش آنها تا 75 درصد از امکانات iPhone را از حالت انحصاری در می آورد و کاربران می توانند از قابلیت های (آی پاد) iPod و تکنولوژی بی سیم Wi-Fi آن حتی در کشورهای دیگر استفاده کنند. اما قابلیت استفاده از امکانات تلفن آن همچنان دست نخورده و در انحصار شرکت AT&T باقی مانده است.
قابل ذکر است که دستگاه iPhone بطور رسمی فقط برای کاربرانی فعال می باشد که از اپراتور شبکه AT&T در ایالات متحده امریکا استفاده می کنند. به این معنا که خریدار می بایست هنگام خرید دستگاه iPhone بسته خرید شبکه تلفن همراه خود را از شرکت AT&T سفارش دهد.شرکت اپل در نظر دارد که در اواخر سال جاری میلادی و اوایل سال 2008 دستگاه iPhone را در کشورهای اروپایی عرضه کند اما با شکسته شدن قفل آن، علاقهمندان آیفون در کشورهای دیگر قادر خواهند بود بدون توجه به تاریخ عرضه رسمی آی فون در کشورشان، اقدام به خرید و استفاده از آن نمایند.
خبر ناخوشایند برای طرفداران اپل آن است که قفل قابلیت استفاده از آی فون به عنوان یک تلفن همراه همچنان شکسته نشده است.
هکر DVD Jon کسی که نامش برای شکستن قفل DRM یا موزیک های موجود بر روی iTunes شناخته شده است می گوید:" راه دومی برای فعال کردن گوشی تلفن همراه آیفون وجود دارد و آن استفاده از یک سیم کارت قانونی فعال شده AT&T می باشد. اما امکان غیر فعال شدن دستگاه قانونی وجود دارد." وی همچنین نرم افزاری را برای شکستن قفل آی فون منتشر کرده است اما استفاده از ابزار وی نیاز به آگاهی قابل توجهی از دانش رایانه دارد.
در گزارش دیگری از سوی هکرها مدعی شده اند که کد رمز اصلی دسترسی به به روت (root) دستگاه آی فون را کشف کرده اند. اما اطلاعات بیشتری پیرامون نحوه و فایده استفاده از کد رمز گفته نشده است.
همچنین شرکتی رسمی در کشور انگلستان با نام 'iphoneunlocking.com' ادعا کرده است که می تواند 75 درصد از قابلیت های دستگاه آیفون را باز گشاید بطوریکه تنها قابلیت تلفن همراه آن بدون استفاده باقی خواهد ماند. این شرکت در سایت رسمی خود اعلام کرده است که نسخه آزمایشی قفل شکن آنان بزودی عرضه میشود.
_______________________________

وسائل الکترونیکی را بدون تکان دادن با خواندن فعالیت مغز کنترل کنید

یک تکنولوژی جدید در ژاپن به شما اجازه می‌دهد که وسائل الکترونیکی را بدون تکان دادن حتی یک انگشت صرفاً با خواندن فعالیت مغز کنترل کنید.
به گزارش آسوشیتدپرس این "میانجی مغز - ماشین" که به وسیله شرکت هیتاچی تولید شده‌است تغییرات جزئی در جریان خون مغز را تجزیه و تحلیل می‌کند و فعالیت مغز را به پیام‌های الکتریکی ترجمه می‌کند.
اخیراً در جریان نمایشی در آزمایشگاه پژوهشی پیشرفته هیتاچی در هاتویاما در حومه توکیو یک کلاه با فیبرهای نوری به یک وسیله نقشه‌برداری مغزی متصل بود، و این وسیله به نوبه خود از طریق یک کامپیوتر کنترل‌کننده و موتور به یک قطار اسباب‌بازی ارتباط یافته بود.
یک از خبرنگاران که این وسیله را آزمایش می‌کرد،محاسباتی ساده را ذهنش انجام داد و قطار به جلو حرکت کرد- که ظاهرا بیانگر فعالیت در قشر قدامی مغز بود که حل مسئله را انجام می‌دهد.
تکتولوژی مورد استفاده در این دستگاه مکان‌نگاری نوری نام دارد و با فرستادن مقادیر کمی نور مادون‌قرمز از سطح مغز تغییرات جریان خون در آن را نقشه‌برداری می‌کند.
گرچه تکنولوژی میانجی مغز- ماشین به طور معمول بر کاربردهای پزشکی متمرکز بوده است، سازندگانی مانند هیتاچی و شرکت خودروسازی هوندا در تلاش بوده‌اند تا از این تکنولوژی برای مقاصد تجاری استفاده کنند.دانشمندان هیتاچی قصد دارند یک کنترل‌راه دور تلویزیون مغزی را تولید کنند که به کاربران اجازه دهد، خاموش و روشن کردن تلویزیون و عوض کردن کانال‌ها را تنها با فکرکردن انجام دهند.هوندا که میانجی‌های ساخت آن با استفاده از یک ماشین ‌MRI مغز را پایش می‌کند، در تلاش است که این میانجی را در اتومبیل‌های هوشمند نسل بعدی به کار ببرد.
این تکنولوژی ممکن است روزی جایگزین کنترل راه دورها و صفحه‌ کلیدهای فعلی شود و شاید به افراد معلول کمک کند تا صندلی‌های چرخدار برقی، تختخواب‌ها و اعضای مصنوعی را به کار بیندازند.استفاده‌های ابتدایی از این تکنولوژی در کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های فلج‌کننده بوده است تا حتی پس از دست دادن کنترل همه عضلات‌شان توانایی برقرار ارتباط را داشته باشند.
یک امتیاز مهم تکنولوژی هیتاچی این است که حسگرهای ان لازم نیست به طور فیزیکی وارد مغز شوند. در تکنولوژی‌های قبلی لازم بود یک تراشه زیر جمجمه کاشته شود.
البته هنوز مشکلاتی باقی است: اندازه یک مشکل است، گرچه نمونه اولیه هیتاچی شامل کلاهک و ماشین نقشه‌برداری بر روی هم تنها حدود یک کیلوگرم وزن دارند.
مشکل دیگر این است که این میانجی پیام‌های صحیح را به دقت تشخیص دهد و فعالیت پس‌زمینه‌ای مغز را نادیده بگیرد.

hitachi_logo.gif
 
آخرین ویرایش:
بازی کنسول Wii را خودتان درست کنید!
رضا جان خیلی ممنون که همکاری میکنید اما لطفا اخبار کنسول رو با اخبار تکنولوژی قاطی نکنید!

این خبر جاش توی همون انجمن اخبار بازی هست.
 
انگلیسی ها برای یک سگ پنجه مصنوعی درست کردند.

سگی ولگرد که در خیابان ها میگشته ناگهان با یک ماشین تصادف میکنه و در اون تصادف استخوان پنجه پای چپش خورد میشه بطوری که با گچ گرفتن و عمل درست نمیشده. کسی که با اون سگه تصادف کرده بوده در صدد بر میاد تا اونو خوب کنه و بعد از روزها تلاش بالاخره موفق میشند برای یک پنجه مصنوعی درست کنند که بتونه راحت راه بره اما دویدنشو دچار اختلال کرده و میگند طوری به پا وصل شده که بین اعصاب سگ و قسمت بالایی پنجه مصنوعی ارتباطی بر قراره که سگ بتونه اونو در جهات مختلف تکون بده یعنی رفته توی استخوان سگ:


----
معرفی PMX-M70 ـه سونی


این وسیله الان در امریکا موجوده و در 3 مدل حافظه 2 , 4 و 8 گیگا بایت موجوده. ال سی دی اون 4.3 اینچ هست و فرمت های (MP3, WMA, و AAC) رو برای صدا ساپرت میکنه.برای ویدئو هم فرمت های (MPEG-4 , AVC (H.264/AVC), و AVI) رو ساپرت میکنه. صدا و فیلم هم ضبظ میکنه و تا 20 ساعت صدا ضبط میکنه ابعادشم( ~116.7 x 74.4 x 12.7mm) و در 2 رنگ
مشکی و قرمز موجوده:
sony_m70u.jpg
sony_m70u2.jpg

sony_m70u3.jpg
sony_m70u4.jpg


(تهران رو نمیدونم اما این وسیله در بازار های اهواز موجوده)
 
با نوكيا از رعد‌و‌برق در امان باشيد

نوكيا اميدوار است بتواند ويژگي جديدي را به گوشي‌هاي خود اضافه كند تا گوشي‌ها در مورد وقوع رعد و برق به مشتركان هشدار دهند. نوكيا تقاضاي خود را براي ثبت يك حق امتياز آمريكايي براي سيستم تشخيص رعد و برق كه جهت استفاده در تلفن‌هاي همراه طراحي شده اعلام كرده است.بر اساس اين گزارش، سيستم تشخيص دهنده‌ رعد و برق مي‌تواند تمامي ‌كاربران تلفن همراه را جذب كند از جمله افراد مسن و كساني كه در فضاهاي باز كار مي‌كنند و دستگاه‌هاي ايمني موثر را خواستارند.اين ابتكار، استفاده از رسيورهاي امواج راديويي در تلفن‌هاي همراه مانند امواج راديويي Fm و Gsm را براي تشخيص امواج راديويي منتشر شده از رعد و برق در برمي‌گيرد.
اين برنامه‌ نرم‌افزاري ويژه طراحي شده توسط نوكيا، سيگنال‌ها را تحليل و فاصله را با رعد و برق محاسبه كرده و مشتركان را از وقوع رعد و برق مطلع مي‌كند.

Nokia_logo2.jpg
 
با تشکر از اشکان جان که این تاپیکو مهم کردند!
متاسفانه من به مدت 1 هفته دیگه هم باید غیبم بزنه!
اما بعد از یک هفته درخدمتم .
امیدوارم توی این مدتی که نیستم بچه هایی که قول دادند یه کاری هم بکنند!
و بچه هایی گلی مقل اریا و ارشام عزیز هم توی این زمینه فعال بشند.
به امید بازگشت;).
 
ooh_1.jpg

مركز طراحي الكترونيك كشور گرجستان موسوم ( Georgia Electronic Design Center )موسوم به GEDC موفق به ساخت دستگاه ترانسفر(تبادلگر) اطلاعات Wireless(بيسيم) با سرعت 15Gbps در فاصله يك متر شده است ، وسيله مذكور فعلا در دست ساخت مي باشد و از معايب آن مي توان به كم شدن سرعت مبادله اطلاعات با زياد شدن فاصله اشاره كرد(فاصله بيشتر=سرعت كمتر). به طوري كه اين دستگاه در فاصله 2 دو متر اطلاعات را سرعت 10Gbps و در فاصله 5 متر با سرعت 5Gbps منتقل مي كند.محققان(سازندگان وسيله) مدعي شده اند با سرعت‌10Gbps شما مي تواندDVD فيلم Beaches را ظرف 5 ثانيه بر روي گوشي خود دانلود كنيد. از مزاياي اين دستگاه نيز مي توان به افزايش پنهاي باند‌ و مصرف كمتر برق اشاره كرد.
 
the-zune.jpg

پس از موفقيت نسبي دستگاه Zune شركت مايكروسافت كه براي رقابت با Ipod شركت Apple وارد بازار شد و به فروش در حدود 1 ميليون دستگاه رسيد ، امروز سخنگوي شركت مايكروسافت به شايعات پايان داد و اعلام كرد نسل دومين Zune و يا Zune2 در حال ساخت مي باشد و با سه ويژگي جديد كه نامي از آن ها برده نشده است در Holiday Season وارد بازار خواهند شد.
عده اي اين سه تغيير بزرگ را در سايز‌، قيمت و استيل دستگاه دانسته اند اما برخي از سايت هاي خبري يكي از بزرگترين تغييرات و يا ويژگي هاي نسل دومين اين دستگاه را پشتيباني از سيستم‌Wi Fi دانسته اند.
 
معرفي صفحه نمايش 24 اينچي شركت سوني

شركت سوني نمايشگر(مانيتور) جديد خود را با نام VGP-D24WD1 معرفي كرد. صفحه اين نمايشگر 24 اينچي بوده و از نوع WideScreen است. از ديگر مشخصات اين مانيتور مي توان به اين نكات اشاره كرد:
-صفحه 24 اينچ از نوع WideScreen
-بالاترين رزولوشن مورد پشتيباني: 1920 در 1200
-92% NTSC كيفيت رنگ
-‍كنتراست 1000:1
-روشنايي 400cd/m2
-زمان پاسخ گويي 6 ميلي ثانيه اي
- پشتيباني از DVI
قيمت اين مانيتور 129000 ين ژاپن( تقريبا 1060 دلار) اعلام شده است.
-------------------------------------------------------
دوربين هاي فيلمبرداري جديد شركت Hitachi با پشتيباني از فرمت‌Blue Ray براي ظبط تصاوير

شركت Hitachi در خبري اعلام كرد حال ساخت دوربين فيلم برداري با قابليت پشتياني از فرمت‌Blue Ray است. به زودي Blue Ray Drive هاي مدل 8cm BD/DVD شركت سوني به همراه دوربين 5.3 بسته بندي خواهد شده كه قابليتت تصوير برداري با رزولوشن 1920 در 1200 را دارد. اين دوربين فيلم برداري قابليت ظبط 7 گيگابايت فايل تصويري با فرمت MPEG-4 AVC/H.264 را بر روي 8cm BD-RE/R دارد.
hitachi-8cm-bd-drive.jpg
 
آخرین ویرایش:
لپ تاپ PR200 شركت MSI معرفي شد

7-23-07-pr200_2.jpg
شركت MSI امروز Ultraportable خود را با نام PR200 معرفي كرد. مشخصات اين لپ تاپ به اين شرح است:
-صفحه نمايش12 اينچي
-Intel's 965 Express chipset- Core 2 Duo T7300 processor
-2GB Ram
- كارت گرافيك GMA X3100
- پورت‌HDMI
- دوربين 1.3 مگاپيكسلي به همراه ميكروفون
در مورد قيمت اين لپ تاپ اطلاعاتي در دست نيست اما با توجه به قدرت بالاي اين لپ تاپ انتظار قيمت بسيار بالايي را بايد داشت. در حال حاضر اين لپ تاپ در كشور كره براي فروش موجود مي باشد.
 
برای دوستانی که PM داده بودند و درباره منبع سوال کرده بودند:
من یکسری منابع کمی رو اماده کردم که در اینده کاملتر هم میشه.
1-ادرس زیر بخش معرفی تکلونوژی روزنامه معروف New york Times هست که هر روز عوض میشه و در همین ادرس تکنولوژی های جدیدی معرفی میشند(همون قسمت روزنامه):
[SIZE=-1]www.nytimes.com/pages/technology/index.html[/SIZE]
2-مبنعی برای معرفی و توضیح درباره تحقیقات تکنولوژی ها:
http://www.newsourcetechnology.com/
(قسمت news پر باری داره)


3-این یک سایت معروفه که نیازی به توضیح نداره در باره همه تکنولوژی هم بحث میکنه:
http://www.engadget.com/

4-سایتی برای معرفی تکنولوژی های جدید مربوط به TV ها:
[SIZE=-1]www.newtechnologytv.com/[/SIZE]


5-قسمت اخبار تکنولوژی سایت معروف google:
http://news.google.com/news?hl=en&um=1&ct=title&ie=UTF-8&q=new+technology&btnG=Search+News


6-بحث پیرامون تکونولوژی های تازه معرف یشده:
[SIZE=-1]www.newscientist.com/blog/technology/[/SIZE]


7-اخبار روز تکنولوژی:
[SIZE=-1]www.boston.com/business/technology/[/SIZE]


8-قسمت تکنولوژی سایت خبر گذاری معروف BBC:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/default.stm

فعلا اینا رو داشته باشید تا بعد!

خودمم به زودی ( پس فردا) از مشکلات رهایی پیدا میکنم و میتونم بیشتر به سایت سر بزنم و خبر رسانی کنم.

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
--------------------------------------------------------------------------------------
کت های برقی
بتازگی کت هایی ساخته شده که در قسمت گردن انها سلول های خورشیدی قرار دارند که بسیار سبک بوده و کسی که انرا میپشد وزن ان مشکلی برای کارهای روزمره وی بوجود نمیاورد این وسیله که 3 خروجی برای شارژ دارد( مانند USB که یکی از انهاست) میتواند به وسایل شارژی نظیر موبایل PSP ای پاد یا وسایل همراه دیگر وصل شود و انها را شارژ کند. اگر هم در خانه این وسیله را مقابل نور خورشید قرار دهید میتوانید برای مسافرت شبانه خود نیز از ان استفاده کنید!

هارد اضافی برای لپتاپ های ASUS

شرکت ASUS به تازگی وسیله ای را وارد بازار کرده که به هارد اصلی لپ تاپ های اصلی همین شرکت متصل میشند و ظرفیت انرا افزایش میدهند .این پروژه به تازگی شروع شده و محصولات اولیه ان وارد بازار شده اما حجم های بیشتر و کوچکتر در راهند.
خیلی ها این وسیله را مدل جدید تر HD32F میدانند که به نوعی دیگر کار میکرد و ان حکم یک حافظه جانبی را داشت اما این وسیله کاملا روی هارد اصلی تاثیر میگذارد و مثل یک USB حجم مجازی ایجاد نمیکند.
قیمت این مدل که ظرفیتی حدود 20 تا 30 گیگا بایت دارد بین ($124-$235) است.

ایا این همان کیبورد های Imac جدید است!؟
چندی پیش در نمایشگاه مخصوص شرکت اپل اعلام شد که یک کیبورد جدید هم برای کار با iMac جدید به بازار عرضه خواهد شد اما خبری نبود تا امروز که 2 سایت :"super slim," brushed aluminum عکسی را به نمایش گذاشتند و گفتند این همان کیبورد جدید است که بزودی معرفی میشود و قیمت انهم $153.40 است که شبیه محصولات اپل میباشد .
عکس ها:
imac_brushed_aluminum_keyboard_full-440.jpg




LG لپ تاپ جدید 19 اینچ خود را معرفی میکند


نامی که سایت های اینترنتی برای این لپتاپ انتخاب کرده اند Xnote است مشخصات:
it sports a 2GHz Intel Core 2 Duo processor, 1GB of RAM, NVIDIA's 256MB GeForce 8600M GS graphics set, a 320GB hard drive, dual-layer DVD burner, 802.11a/b/g, audio in / out, a number of USB ports, and a built-in flash card reader for good measure.

هنوز تاریخ جدیدی برای عرضه ان اعلام نشده ولی مطمئنا s900-up73k قیمت بالایی خواهد داشت.
 
آخرین ویرایش:
خوب ما هم بزنيم به اين راه !

چتر هوشيار به هواشناسي .
يه چتري درست كردن كه هر روز ميتونه چگونگي وضع هوا را براي شما اعلام كنه اين چتر به طور مستقيم به صورت اينترنتي با سايت Accuweather.com ارتباط داره و وضعيت 12 ساعت بعد را براي شما اعلام ميكنه .
اين چتر ميتونه به صاحب اصلي خود اشاره كنه كه 12 ساعت بعد شما به من نياز خواهيد داشت . كه براي اينكار يك چراغ با نور ابي روشن ميشه كه شما با خبر بشيد . حتي اين چتر حساس به قطرات باران هست و ميتونه به صورت اتوماتيك بعد از باريدن يك قطره باران باز بشه .

Ambient_Umbrella_2.jpg


Umbrella_300dpi_6x6FullView.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or