ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اخبار داغ کنسول ها
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="sepul" data-source="post: 102292" data-attributes="member: 1160"><p>ممنون، مقاله خوبی بود.</p><p></p><p>چيزهايی که می شه از اين مقاله نتيجه گرفت :</p><p>- پردازنده های هر دو کنسول در هر صورت از پردازنده های PC ضعيف تر هستند با اينکه آمار و ارقام بالاتری دارند</p><p>- CELL بسيار مشکل هست از نظر برنامه نويسی و استفاده از قدرتش به نسبت xbox</p><p>- عملا 2 تا از 8 تا SPU پردازنده CELL در بازی ها کاربرد نداره و بسته هست</p><p>- پردازنده Cell رو اگر از قدرتش بتونن استفاده بهينه بکنند در افکت های گرافيکی مثل انيميشن، افکت های آب و حتی فيزيک می تونه قدرتش رو به Xbox360 نشون بده و بهتر عمل کنه.</p><p>- پردازنده xbox360 در زمينه برنامه نويسی يک سری از سيستم های بازی مثل هوش مصنوعی و gameplay در هر صورتی از CELL قويتر هست، اون هم بخاطر branch prediction و عمومی بودن کدها در هر 3 تا هسته و دسترسی مستقيم هسته های پردازنده به حافظه</p><p>- xbox360 دارای ساختار حافظه بهتری هست از اونجا که 512mb بطور مشترک بين کارت گرافيک و سيستم داره ، بر خلاف ps3 که 256mb روی سيستم و 256mb روی کارت گرافيک داره و اين محدوديت ايجاد می کنه</p><p>- Xbox360 عملا دارای حافظه بيشتری نيز هست، چون سيستم عامل اش 32mb از حجم RAM رو می گيره ولی سيستم عامل ps3 کلا 96mb از حجم حافظه رو اشغال می کنه (32mb روی کارت گرافيک و 64mb روی حافظه اصلی) ، اين هم به خاطر تجربه مايکروسافت توی سيستم های عامل هست.</p><p>- کارت گرافيکxenon xbox360 عملا از RSX که روی ps3 هست از نظر بهينه بودن و تکنولوژی بهتر هست ، کارت گرافيک ps3 همون geforce7800 هست با تغييرات جزئی ولی کارت ATI xenon در xbox360 تکنولوژی های جديدی که در کارت های نسل DX10 هست مثل unified shader، fast AA backbuffer رو داره، و در واقع کارتی هست بين نسل کنونی و نسل کارت های dx10.</p><p>- <strong>ديسک های bluray هيچ تاثيری توی گرافيک بازی های نسل آينده نداره ، </strong>اون هم به خاطر محدوديت حجم حافظه اين کنسول هست، همونطور که جاهای ديگه من هم گفته بودم، به عنوان مثال نويسنده نوشته بود که اگر اين کنسول 1-2 gb حافظه داشت اون موقع شاهد فرق هايی بوديم.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sepul, post: 102292, member: 1160"] ممنون، مقاله خوبی بود. چيزهايی که می شه از اين مقاله نتيجه گرفت : - پردازنده های هر دو کنسول در هر صورت از پردازنده های PC ضعيف تر هستند با اينکه آمار و ارقام بالاتری دارند - CELL بسيار مشکل هست از نظر برنامه نويسی و استفاده از قدرتش به نسبت xbox - عملا 2 تا از 8 تا SPU پردازنده CELL در بازی ها کاربرد نداره و بسته هست - پردازنده Cell رو اگر از قدرتش بتونن استفاده بهينه بکنند در افکت های گرافيکی مثل انيميشن، افکت های آب و حتی فيزيک می تونه قدرتش رو به Xbox360 نشون بده و بهتر عمل کنه. - پردازنده xbox360 در زمينه برنامه نويسی يک سری از سيستم های بازی مثل هوش مصنوعی و gameplay در هر صورتی از CELL قويتر هست، اون هم بخاطر branch prediction و عمومی بودن کدها در هر 3 تا هسته و دسترسی مستقيم هسته های پردازنده به حافظه - xbox360 دارای ساختار حافظه بهتری هست از اونجا که 512mb بطور مشترک بين کارت گرافيک و سيستم داره ، بر خلاف ps3 که 256mb روی سيستم و 256mb روی کارت گرافيک داره و اين محدوديت ايجاد می کنه - Xbox360 عملا دارای حافظه بيشتری نيز هست، چون سيستم عامل اش 32mb از حجم RAM رو می گيره ولی سيستم عامل ps3 کلا 96mb از حجم حافظه رو اشغال می کنه (32mb روی کارت گرافيک و 64mb روی حافظه اصلی) ، اين هم به خاطر تجربه مايکروسافت توی سيستم های عامل هست. - کارت گرافيکxenon xbox360 عملا از RSX که روی ps3 هست از نظر بهينه بودن و تکنولوژی بهتر هست ، کارت گرافيک ps3 همون geforce7800 هست با تغييرات جزئی ولی کارت ATI xenon در xbox360 تکنولوژی های جديدی که در کارت های نسل DX10 هست مثل unified shader، fast AA backbuffer رو داره، و در واقع کارتی هست بين نسل کنونی و نسل کارت های dx10. - [B]ديسک های bluray هيچ تاثيری توی گرافيک بازی های نسل آينده نداره ، [/B]اون هم به خاطر محدوديت حجم حافظه اين کنسول هست، همونطور که جاهای ديگه من هم گفته بودم، به عنوان مثال نويسنده نوشته بود که اگر اين کنسول 1-2 gb حافظه داشت اون موقع شاهد فرق هايی بوديم. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اخبار داغ کنسول ها
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft