بنا به گزارشات منتشر شده در هفته قبل 3.50 firmware كه سوني در اواخر May براي PSP منتشر كرده است قابليت هايي را در اين كنسلو دستي فعال كرده است كه از ثمرات آن مي توان به اجراي بازي هاي در حالت 333MHZ اشاره كرد ، اما اين قابليت عمر باطري را كاهش مي دهد.
Cory Barlog طراح و سازنده God of War: Chains of Olympus در Playstation.Blog اعلام كرده است بازي در حالت 333HZ اجرا خواهد شد.
Didier Malenfant ( مدير Ready at Dawn) نيز شب گذشته در نامه اي به Kotaku اعلام كرده است: تمام نمايشان قبلي از بازي در حالت 222MHz بوده و تغيير سيتسم بازي از 222MHz به 333MHZ هيچ تغييري در گرافيك بازي ايجاد نخواهد كرد.
بخش آخرصحبت هاي وي نيز بسيار جالب است كه صلاح دونستم به دليل پيش نيامدن برخي از مشكلات در ترجمه به صورت انگليسي بذارم:
Finally let’s also put to bed the whole 1080p on PSP thing. We do happen to have a mode in version 2.0 of our engine to render screenshots and movies at larger resolutions than the PSP can support on its screen (also see “No Bullshots!” below) all the way up to 1080p resolution. There is no black magic around this and, no, it does not require to plug your PSP into an HDTV. This is simply done by rendering to memory and then saving the screenshot to disc. Someone here implemented this in order to render cool screen backgrounds for his desktop. We now also use it for marketing purposes and sometimes to render super high quality movies and screenshots. Of course, everything you see on these is real in-game geometry and textures
Cory Barlog طراح و سازنده God of War: Chains of Olympus در Playstation.Blog اعلام كرده است بازي در حالت 333HZ اجرا خواهد شد.
Didier Malenfant ( مدير Ready at Dawn) نيز شب گذشته در نامه اي به Kotaku اعلام كرده است: تمام نمايشان قبلي از بازي در حالت 222MHz بوده و تغيير سيتسم بازي از 222MHz به 333MHZ هيچ تغييري در گرافيك بازي ايجاد نخواهد كرد.
بخش آخرصحبت هاي وي نيز بسيار جالب است كه صلاح دونستم به دليل پيش نيامدن برخي از مشكلات در ترجمه به صورت انگليسي بذارم:
Finally let’s also put to bed the whole 1080p on PSP thing. We do happen to have a mode in version 2.0 of our engine to render screenshots and movies at larger resolutions than the PSP can support on its screen (also see “No Bullshots!” below) all the way up to 1080p resolution. There is no black magic around this and, no, it does not require to plug your PSP into an HDTV. This is simply done by rendering to memory and then saving the screenshot to disc. Someone here implemented this in order to render cool screen backgrounds for his desktop. We now also use it for marketing purposes and sometimes to render super high quality movies and screenshots. Of course, everything you see on these is real in-game geometry and textures