سلام
كنسول Xbox 360 با وجود حمايت شديد سازندگان third-party، و نزديك به چهل ميليون دستگاهْ فروش، و همچنين يك سختافزار جديد اضافه شونده (Kinect) و تمام صروصداهاي پيرامون آن (كه قابليت تشخيص حركات بدن و صدا را دارد)، در دوران كمفروق خود قرار دارد.
براساس صحبتهاي آناليزور، مايكروسافت در سال پنجم حيات كنسول خود، با وجود حركت پشت بازيبازان core و حمايتِ آنها، بيشتر در تلاش است تا كنسول خود را مطابق با انبوه جمعيت بازار – يعني گيمرهاي casual – پيش ببرد.
DFC Intelligence در تحليل ماهانهي خود توضيح داد: "از نقطهنظر تحول و عوضكردن شرايط در بازار، به نظر ما، Kinect اثر اندك و ناچيزي ("negligible impact") در سهم Xbox 360 در بازار دارد. Xbox 360، سالهاي خوبي را پشت سرگذاشته، ولي مشخصا، اين پلتفورم در دوران كمفروق خود قرار دارد.
DFC به اعداد و ارقامي اشاره دارد كه نشان ميدهد، Microsoft در سالهاي پيش رو تنها با اتكا به Kinect با مشكلاتي دستوپنجه نرم خواهد كرد; از "فقدان مجموعه اختيارات در كنترل (ــِ بازي)" - البته DFC اشاره ميكند كه نه به عنوان يك معضل بزرگ – تا تئوريهاي بزرگتر كه مايكروسافت، با اصول خود كه به تجارت نرمافزار مربوط ميشود، به خوبي در تجارت بخش Xbox 360، و بردن آن به سطح انبوه در بازار تغزيه و تجحيز نميشود.
DFC گفت كه استراتژي مايكروسافت، به نظر توجه به محبوبترين بازيهاي casual-friendly كه از لحاظ تجاري تثبيت و تامين باشد --- مثل virtual pets, dancing games, fitness games --- و سازگاركردن و عرضهي آنها روي Kinect است.
"مشكلات بسياري در اين (استراتژي) وجود دارد، كه بزرگترين ِ آنها براي مايكروسافت، در اصل قضيه، اين است كه حقيقتا (مايكروسافت) يك شركت سرگرمي (entertainment) نيست. تقريبا هربار كه مايكروسافت سعي كرد از محصولات سرگرمي (ديگر شركتها) تقليد (emulate) كند، شكست خورده. ... [به استثناي] PC gaming قبل از دورهي خود پلتفورم Xbox."
DFC به Zune اشاره ميكند كه در سبقت گرفتن از iPod در مقولهي media player از شكست ميخورد و همچنين در خريداري Rare كه به عنوان كمپاني رسمي و انحصاري نينتندو مشغول به كار بود، و ربودن مخاطبان بيشتر از نينتندو و آوردن آنها به دنياي Xbox 360، موفق نشد.
بازي Viva Pinata از كمپاني Rare، با وجود سود تجاري، به عنوان يك محصول موفق، به كششي كه ميبايست براي سود بردن آن، ميرسيد، حصول پيدا نكرد.
DFC همچنين گفت: "در زمينهي نرمافزار از نقطهنظر تجاري، مايكروسافت در تحليل اينكه چهكارهايي در محصولات ديگر و واردكردن آنها در محصولات خود براي (رضايت) كاربران به خوبي عمل كرده. حل، مشكل اينجاست كه (فرايندِ) ساخت در محصولات سرگرمي (entertainment)، حقيقتا از مدل آن پيروي نميكند."
DFC گفت:" ... مايكروسافت، به منظور پاسخي به تقاضاي مصرفكنندگان 'casual' و توسعهي كاربران خود (user base)، تمام توجه خود را صرف Kinect كرده. ... متاسفانه، براساس چيزهايي كه ديدهايم، DFC اين احساس را همچنان دارد كه مايكروسافت در توسعهي مخاطبان ِ غير از افراد core تقلا خواهد كرد."
DFC همچنين گفت، درحالي كه Xbox 360 و will به روند نزولي خود (در فروش) در سالهاي پيش ِ رو ادامه ميدهند، PlayStation 3 "رشد فروش" ـي را امسال و سال آينده (2011)، به خود خواهد ديد. DFC با وجود اعتقاد به نزول سالبهسال فروش Wii، انتظار دارد كه اين كنسول، همچنين بالاترين فروش كلي را به خود اختصاص خواهد داد.
مشكل اصلي نينتندو، سوني و مايكروسافت از اين نقطه نظر در چرخهي حيات كنسولهاي خود، چگونه گزراندن دوران مياني حيات كنسولهايشان و جبران هزينهي وارده به منظور سرمايهگزاري عظيم برروي پلتفورمهاي مربوطه است.
DFC گفت:" محصولاتي نظير Kinect و PlayStation Move كوششي براي فائق آمدن بر اين مشكل است. متاسفانه، ما فكر ميكنيم كه در بهترين حالت، (اين محصولات) يك كوشش موقت براي كنترل كردن معضل استراتژيكي بزرگتري كه اين شركتها با آن دستُوپنجه نرم خواهند كرد، است."
كنسول Xbox 360 با وجود حمايت شديد سازندگان third-party، و نزديك به چهل ميليون دستگاهْ فروش، و همچنين يك سختافزار جديد اضافه شونده (Kinect) و تمام صروصداهاي پيرامون آن (كه قابليت تشخيص حركات بدن و صدا را دارد)، در دوران كمفروق خود قرار دارد.
براساس صحبتهاي آناليزور، مايكروسافت در سال پنجم حيات كنسول خود، با وجود حركت پشت بازيبازان core و حمايتِ آنها، بيشتر در تلاش است تا كنسول خود را مطابق با انبوه جمعيت بازار – يعني گيمرهاي casual – پيش ببرد.
DFC Intelligence در تحليل ماهانهي خود توضيح داد: "از نقطهنظر تحول و عوضكردن شرايط در بازار، به نظر ما، Kinect اثر اندك و ناچيزي ("negligible impact") در سهم Xbox 360 در بازار دارد. Xbox 360، سالهاي خوبي را پشت سرگذاشته، ولي مشخصا، اين پلتفورم در دوران كمفروق خود قرار دارد.
DFC به اعداد و ارقامي اشاره دارد كه نشان ميدهد، Microsoft در سالهاي پيش رو تنها با اتكا به Kinect با مشكلاتي دستوپنجه نرم خواهد كرد; از "فقدان مجموعه اختيارات در كنترل (ــِ بازي)" - البته DFC اشاره ميكند كه نه به عنوان يك معضل بزرگ – تا تئوريهاي بزرگتر كه مايكروسافت، با اصول خود كه به تجارت نرمافزار مربوط ميشود، به خوبي در تجارت بخش Xbox 360، و بردن آن به سطح انبوه در بازار تغزيه و تجحيز نميشود.
DFC گفت كه استراتژي مايكروسافت، به نظر توجه به محبوبترين بازيهاي casual-friendly كه از لحاظ تجاري تثبيت و تامين باشد --- مثل virtual pets, dancing games, fitness games --- و سازگاركردن و عرضهي آنها روي Kinect است.
"مشكلات بسياري در اين (استراتژي) وجود دارد، كه بزرگترين ِ آنها براي مايكروسافت، در اصل قضيه، اين است كه حقيقتا (مايكروسافت) يك شركت سرگرمي (entertainment) نيست. تقريبا هربار كه مايكروسافت سعي كرد از محصولات سرگرمي (ديگر شركتها) تقليد (emulate) كند، شكست خورده. ... [به استثناي] PC gaming قبل از دورهي خود پلتفورم Xbox."
DFC به Zune اشاره ميكند كه در سبقت گرفتن از iPod در مقولهي media player از شكست ميخورد و همچنين در خريداري Rare كه به عنوان كمپاني رسمي و انحصاري نينتندو مشغول به كار بود، و ربودن مخاطبان بيشتر از نينتندو و آوردن آنها به دنياي Xbox 360، موفق نشد.
بازي Viva Pinata از كمپاني Rare، با وجود سود تجاري، به عنوان يك محصول موفق، به كششي كه ميبايست براي سود بردن آن، ميرسيد، حصول پيدا نكرد.
DFC همچنين گفت: "در زمينهي نرمافزار از نقطهنظر تجاري، مايكروسافت در تحليل اينكه چهكارهايي در محصولات ديگر و واردكردن آنها در محصولات خود براي (رضايت) كاربران به خوبي عمل كرده. حل، مشكل اينجاست كه (فرايندِ) ساخت در محصولات سرگرمي (entertainment)، حقيقتا از مدل آن پيروي نميكند."
DFC گفت:" ... مايكروسافت، به منظور پاسخي به تقاضاي مصرفكنندگان 'casual' و توسعهي كاربران خود (user base)، تمام توجه خود را صرف Kinect كرده. ... متاسفانه، براساس چيزهايي كه ديدهايم، DFC اين احساس را همچنان دارد كه مايكروسافت در توسعهي مخاطبان ِ غير از افراد core تقلا خواهد كرد."
DFC همچنين گفت، درحالي كه Xbox 360 و will به روند نزولي خود (در فروش) در سالهاي پيش ِ رو ادامه ميدهند، PlayStation 3 "رشد فروش" ـي را امسال و سال آينده (2011)، به خود خواهد ديد. DFC با وجود اعتقاد به نزول سالبهسال فروش Wii، انتظار دارد كه اين كنسول، همچنين بالاترين فروش كلي را به خود اختصاص خواهد داد.
مشكل اصلي نينتندو، سوني و مايكروسافت از اين نقطه نظر در چرخهي حيات كنسولهاي خود، چگونه گزراندن دوران مياني حيات كنسولهايشان و جبران هزينهي وارده به منظور سرمايهگزاري عظيم برروي پلتفورمهاي مربوطه است.
DFC گفت:" محصولاتي نظير Kinect و PlayStation Move كوششي براي فائق آمدن بر اين مشكل است. متاسفانه، ما فكر ميكنيم كه در بهترين حالت، (اين محصولات) يك كوشش موقت براي كنترل كردن معضل استراتژيكي بزرگتري كه اين شركتها با آن دستُوپنجه نرم خواهند كرد، است."
مرسي - GOODLUCK
آخرین ویرایش: