آرام بخواب ای ستاره |Mass Effect 3 Review

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت

58452208796113727771.jpg


Mass Effect 3
سازنده : BioWare
ناشر : EA
کارگردان : Casey Hudson
موتور بازی : Unreal Engine 3
پلتفرم های بازی : PC/PS3/X360
تاریخ عرضه : March 6, 2012


نکات مثبت بازی : داستان سرایی عالی، گرافیک پیشرفته، صداگذاری در خور توجه، شخصیت پردازی ، گیم پلی سریع و بسیار چالش برانگیز و تعامل با کینت بسیار عالی و......

نکات منفی بازی : افت فریم ریت بازی، عدم تغییر سیستم اسکن سیارات( به صورت چشمگیر)

کمتر بازی ای در صنعت بازی های ویدئویی بوده است که همانند اثر جرمی3 (Mass Effect 3 ) خوب و عملکرد ویژه ای داشته باشد. این بازی بر اساس اصول و المان هایی که در نسخه های پیشین ساخته شده است استوار می باشد و بیشتر اصول بازی در نسخه های پیشین وجود داشته با این حال بسیاری از المان های بازی, جدید و نوآورانه طراحی شده که باعث می شود گیمر در طول بازی هیجان و لذت خاصی از این بازی ببرد. نسخه شماره 2 از فرانچیز اثر جرمی یکی از بهترین وشاید ناب ترین داستان ها را در بین بازی های (RPG) داشته. با این حال زمان انتظار به پایان رسیده است و ما با عنوانی بی نظیر رو به رو هستیم که المان های زیبایی در خود دارد. یکی از موفقیت های نسخه پیشین داستان بازی بوده که با استقبال خوبی همراه بود. در این نسخه و بر اساس اقداماتی که گیمر در طول دو نسخه پیشین انجام داده است پایان ها و روایت های مختلفی را شاهد خواهیم بود. اثر جرمی 3 در حالی منتشر شده است که از داستان بسیار قدرتمند بهرمند است, هرچند این داستان به نوبه خود ناقص است ( می توانست بهتر و حماسی تر از این باشد).ولی می توان گفت یکی از بهترین های (BioWare) همین بازی است که ما همکنون آن را در اختیار داریم. همان طور که انتظار می رود گیمر در این بازی نقش کاپیتان شپرد ( مونث یا مذکر بستگی به انتخاب گیمر دارد) قرار می گیرد. او ( شپرد) یکی از بهترین و شاید تنها (Spectre) است که انسان های می توانند به امید او مقاومت کنند. او اینبار با تجربه تر و با اصالت تر از گذشته بازگشته است تا انسان ها را از بند موجودات فضایی رها کند. پس از آنکه ریپر ها به زمین حمله می کنند شپرد برای نجات می آید ولی شکست خورده و باز می گردد و مجبور می شود دوباره تیم خود را سازمان دهی کند و این بار با استراتژی بهتر وارد میدان مبارزه شود. این بازی بازی مرگ و زندگی برای انسان ها و شپرد خواهد بود.
همکاری و تعامل نژاد های مختلف را در فیلم ها و انیمیشن های مختلف مشاهده کرده ایم و شاید کتاب های بسیاری در این باره خوانده باشیم. تعامل نژاد های مختلف برای ما بسیار آشناست به گونه ای که در اولین نگاه آن را چیزی بسیار ساده قلمداد می کنیم. در این بازی کهکشان و زمین مورد هجوم و حمله دشمنان کل نژاد ها قرار گرفته است . از جایی که زمین مهمترین و یکی از بهتر سیارات کهکشان راه شیری است موجودات مهاجم به فکر تسلط بر این زمین مقدس هستند. شپرد که به عنوان ناجی بشریت در این بازی حضور دارد باید تمام تلاش خود را بکند تا دشمنان را نابود کند. البته تنها نابود کردن دشمنان بخشی از بخش های بازی را دربرمی گیرد. یکی از تمرکز های بازی به همکاری و تعامل نژاد های مختلف است که سیر داستانی بازی را تشکیل می دهد. بازی به گونه ای شما را با حوادث مختلف رو به رو می کند که نیاز به دیگران را به خوبی و بیشتر از نسخه های پیشین احساس می کنید. در این بین شپرد و متحدانش برای مبارزه با ریپر ها آمده می شوند و با عضو گیری و متحد شدن با دیگر نژاد ها, انجام مبارزه را بر خود ساده تر می کنند. یکی از بخش های اصلی داستان بازی درگیری ها و تعاملات شخصیت مختلف بازی است که باعث می شود شپرد با روحیات و گذشته آنها آشنا شود و همین عمل ساده حوادث مختلف ریز و درشتی را در طول بازی رقم می زند. در این بین متحدین شپرد هر کدام به دلایل مختلف به مبارزه با ریپر ها آمده اند. یکی از آنها برای گرفتن انتقام خانواده خود، دیگری برای رسیدن به پول و ثروت و عده ای بسیار تنها به دلیل تجاوز مهاجمین و اتحادی است که با شپرد بسته اند. با این وجود که تمام شخصیت های دلایل خود را دارند هدفی واحد را در نظر گرفته و در تمام ماموریت ها به فکر نابود کردن دشمنان هستند. بر اساس انتخاب هایی که در طول بازی توسط شپرد گرفته می شود حوادث مختلف رخ می دهد که جذابیت و چالش بازی را بیشتر می کند. شخصیت های مختلفی در این نسخه حضور دارند که از آنها می توان به حضور تمام شخصیت های نسخه شماره 2 و تعدادی از شخصیت های نسخه شماره 1 اشاره کرد که در این نسخه حاظر شده اند. البته نباید از حضور شخصیت های جدید غافل شد که نقش مهمی در این بازی دارند و مراحل مختلف و تاثیرگذاری با همیاری آنها انجام می شود که مهمترین بخش های بازی را شامل می شود.


48434058923775196920.jpg


بازی از جهات مختلف تغییر کرده است با این وجود وفا دار به نسخه های پیشین بخصوص (Mass Effect 2) بوده است.شپرد همانند گذشته در تعامل با شخصیت های مختلف باید تصمیمات مختلف و متفاوتی بگیرد. هر یک از این تصمیمات باعث می شود که روایت داستان بازی به شکل و سیاق متفاوت تر روایت شود. می توان گفت با گرفتن تصمیمات صحیح راه را برای نابود کردن دشمنان به سادگی خواهید رفت ولی با انتخاب های نادرست و کاهش دوستان باعث می شوید که نیرو و توان نظامی و همکاری که مهم ترین بخش بازی را به خود اختصاص می دهد با مشکلات ریز و درشت رو به رو شود و همین مشکلات گریبان گیر در مراحل انتهایی بازی خواهد شد. ارتباط شپرد در این بازی و تعامل با شخصیت های مختلف گاهی اوقات باعث می شود که دشمنان اصلی در این بازی به عنوان یاران وفادار با او به میدان نبرد راهی شوند و برعکس ممکن است با انتخاب ها و رفتار نامناسب باعث نافرمانی دوستان شوید و آنها را به دشمنان خود( البته نه خیلی جدی) تبدیل کنید. یکی از ارکان اصلی بازی ( همان طور که اشاره شد تعامل با شخصیت هاست). این تعامل با صرف زمان بیشتر برای بررسی شرایط و روحیات شخصیت های مختلف و کشف راز های آنها همراه می شود که ابعادی از بعد های بازی را فاش می کند. در سیر کلی بازی شپرد همراه با تمام نیرو های آماده ( افراد ، دولت ها ، نژاد ها) یکی از قدرتمندترین ارتش زمان را تشکیل می دهد که دارای تسلیحات جنگی بسیار قدرتمندی است که باعث می شود شپرد و یارانش به یکی از بزرگترین نیروهای حاظر در کهکشان تبدیل شوند. همین امر تشکیل نیروی بزرگ و قدرتمند مهم ترین عامل و خط داستان بازی را تشکیل می دهد که چالش ها و فراز و نشیب های مختلفی را به همراه دارد . همان طور که اطلاع دارید بهتر است فایل های ذخیره خود را برای منتقل کردن به سومین نسخه از فرانچیز اثر جرمی به همراه داشته باشد. با این حال ما توصیه می کنیم که قبل از انجام این بازی حتما" دو نسخه پیشین را بازی کنید ، سپس فایل های ذخیره خود را وارد بازی کنید تا حس واقعی یک فرمانده را داشته باشید. البته می توان بدون فایل های ذخیره به بازی کردن اثر جرمی 3 هم پرداخت. این عمل یعنی امکان انتقال فایل ها باعث می شود که بازی ارزش تکرار زیادی داشته باشد. یکی از نکات جالب بازی این است که اگر فایل های خود را که مربوط به نسخه شماره 2 است به این نسخه منتقل کنید در صورتی که شما شخصیتی را در نسخه پیشین از دست داده باشید او را در نسخه جدید نخواهید داشت. این عملکرد برای تمام شخصیت ها صادق است و عملکرد بازی را به گونه ای تغییر می دهد که گیمر را به تکرار بازی به دفعات زیاد مشتاق تر کند.
البته برای کسانی که هیچ کدام از نسخه های پیشین را بازی نکرده اند و یا فایل های ذخیره نسخه های پیشین را ندارد راهکار های مختلفی در نظر گرفته شده است. یکی از آنها روال عادی کار است که سازنده بازی برای بهتر آشنا شدن گیمر های تازه وارد در نظر گرفته است. در این شیوع گیمر ها با تمام شخصیت های حاظر در بازی آشنا می شوند و آنها را به عضویت در تیم دعوت می کنند. اگر رفتار و انتخاب های گیمر برای رسیدن به اهداف مختلف درست و با اصول صحیح صورت گرفته باشد آنها دعوت وی را خواهند پذیرفت در غیر این صورت گیمر مجبور است با شخصیت های مختلف دیگر بازی را به پیش رود که این عامل خود به نوبه ای باعث می شود که ارزش تکرار بازی برای کسانی که نتوانسته اند تمام شخصیت های حاظر در بازی که برای عضویت در تیم برنامه ریزی شده اند را وارد تیم کند بالا رود و آنها مشتاق باشند تا بازی را برای چندمین بار تکرار کنند تا علاوه بر تمام شخصیت ها، پایان های مختلف بازی را نیز تجربه کنند. از جایی که بازی مربوط به رخ داد های زمین است و گیمر را به محدود خاصی منحصر می کند آزادی های بیشماری از وی( گیمر) گرفته می شود. در نسخه پیشین برای پیدا کردن شخصیت های مختلف گیمر سیارات مختلف را جستوجو می کرد و بعد از یافتن شخصیت مورد نظر با انجام ماموریت های مربوط به کاراکتر مورد نظر او را وارد تیم می کرد. این روال به طور نسبی در بازی وجود دارد . استفاده از المان های جدید برای وارد کردن شخصیت های جدید به تیم در اکثر مواقع بسیار خوب کار شده است و گیمر مناطق مختلف را جستوجو می کند و شخصیت های مختلفی را وارد تیم می کند. یکی از نکات بازی سرهم بندی شدن بخش اسکن سیارات است و تغییرات زیادی به خود ندیده. به طور مثال بخش اسکن سایارات همانند ( البته نه دقیقا") نسخه پیشین عمل می کند. برای مثال اسکن سیارات برای پیدا کردن مواد معدنی و ... است در صورتی که تمام سیارات مورد اسکن قرار گرفتند اطلاعات جامعی در اختیار گیمر قرار می گیرد ولی این اطلاعت اکثر مواقع مفید نیست و اطلاعات خوبی در مورد آنچیزی که گیمر به دنبال آن است به او نمی دهد. با این وجود سیاراتی هستند که اطلاعات بسیار جالب و کاملی در اختیار گیمر می گذارند که در پیدا کردن اهداف به گیمر کمک می کند. بعد از اسکن سیارات بازیکن می تواند اطلاعات جامع سیارات را (همانند نسخه پیشین) مطالعه کند. در کل می توان گفت سیستم سیارات بسیار مشابه اثر جرمی 2 است و تغییرات زیادی به خود ندیده.


97855582396275718808.jpg


بازی دارای نکات مثبت و منفی زیادی است( البته نکات منفی بسیار کم است). با این حال نکات مثبت بازی خود نمایی بیشتری می کند و چالش های زیادی به وجود می آورد. به طور مثال برای به دست آورد آیتم های مخفی و گاها" ضروری نیازمند گفتوگو و انجام ماموریت های جانبی متنوع هستید که خود جذابیت بازی را بیشتر و تم خلق شده را زیباتر می کند. البته گاهی اوقات تنها با رفتن به مکان های خاصی گیمر آیتم هایی را به دست می آورد که در طول بازی کمک شایانی به او می کند. داستان بازی از آنجایی که از ابتدا به صورت فرضی برای گیمر مشخص می شود بسیار ساده جلوه می کند ولی سازندگان کنش واکنش های بازی را به گونه ای طراحی کرده اند که برای کامل کردن نسبی بازی زمانی حدود 30 تا 40 ساعت وقت لازم است تا آیتم های ضروری توسط گیمر جمع آوری شود. البته لازم به ذکر است که بازی به دلیل داشتن درجه سختی متغیر مدت زمان متفاوتی برای تمام کردن نیاز دارد. یکی از نکاتی که (BioWare) سازنده بازی بر روی آن وقت زیادی گذاشته است آزادی عمل گیمر است که باعث می شود این بازی بسیار جذاب باشد و کسل کننده طلقی نشود. با این وجود سازنده بازی در اثر جرمی 3 تمام تلاش خود را کرده تا بازی را بر اساس دو سبک (اکشن و نقش آفرینی) طراحی کند. این عمل هم به خوبی انجام شده و گیمر آزاد است که از چه المان هایی در چه شرایط هایی استفاده کند. به طور کل و جامع می توان گفت سازندگان اثر جرمی 3 را در دستان مخاطبین قرار داده اند تا بازیکنان بر اساس نیاز و اصولی که خود به آن علاقه دارند بازی را شخصی سازی کنند. در این بین سعی شده است تا نظر مخاطبینی که به المان های اکشن بیشتر توجه دارند جلب شود از این رو المان های اکشن بازی زیاد است. البته این به معنی کمبود المان های نقش آفرینی ( RPG) نیست بلکه به این معنی است که گیمر می تواند بازی را به یک گیم تمام اکشن یا تمام نقش آفرینی و یا ترکیبی از هر دو تبدیل کند. تغییراتی که (BioWare) در روند ساخت بازی بر روی المان های آن اعمال کرده بسیار کارآمد و مفید است و در اکثر مواقع گره گشاست و یکی از راه های مبارزه با دشمنان را به بازیکن نشان می دهد. به طور مثال امکان تقویت و ارتقاء سلاح ها یکی از تغییرات بازی است که بسیار کارآمد تر و جذاب تر از نسخه پیشین طراحی شده و در بازی به کار گرفته شده است.

سیستم کاور گیری و استفاده از المان های نقش آفرینی که در بازی های امروزی رواج دارد باعث می شود که گیمر تعامل بیشتری با بازی داشته باشد. این بازی همانند نسخه پیشین طراحی شده است و بسیاری از اصول دو بازی پیشین با هم یکی است ولی تغییراتی هم در این المان های صورت گرفته است و باعث جذابیت بیشتر آن شده. هنگام ورود به مراحل جدید و ماموریت های پیچیده بازیکن که در نقش کاپیتان شپرد حضور دارد از بین شخصیت های مختلف حاظر در تیم خود تعدادی را به عنوان همکار در طول انجام ماموریت انتخاب می کند. این افراد می توانند تماما" از یک کلاس با اصول مشابه یا اینکه از کلاس های مختلف با روش های مختلف برای نابود کردن دشمنان باشند. به هر حال هر یک از شخصیت های بازی برای خود تعاریف ، فن آوری و اصول خاصی دارند که ترکیب آنها باعث می شود شخصیت های بازی کاملا" از هم دیگر متفاوت در حین حال یکی باشند. متفاوت از نظر ویژگی ها و یکی از نظر اهداف مورد نظر که خط داستانی بازی را به خود اختصاص می دهد. به دلیل سختی خاصی که بازی در مراحل مختلف دارد و فشار هایی که به گیمر وارد می کند بازیکن نمی تواند تا پایان بازی تمام ( برای اولین بار) تمام آپدیت های لازم را انجام دهد . همین عدم توان در ارتقاء سلاح ها و مهارت ها باعث می شود که بازیکن اشتیاق بیشتری به انجام بازی برای چندمین بار داشته باشد. سازندگان به حدی در زمینه طراحی مراحل و مبارزات عالی کار کرده اند که در تمام مراحل و مبارزات جزئیات ریز بازی به خوبی خود نمایی می کند. شپرد توان انجام حرکات مختلف و پیچیده ای را دارد که باعث می شود توانایی های او به میدان نبرد خلاصه نشود. او در میدان نبرد می دود, می نشیند, از موانع بالا می رود و شاهکار های پلتفرمینگ بسیاری انجام می دهد. این اقدامات باعث می شود که اثر جرمی 3 بسیار متفاوت تر از اثر جرمی 2 باشد. استفاده از پله ها و نردبان ها باعث می شود که بازیکن در میدان نبرد سرعت عمل بیشتری داشته باشد. در سطوح و مراحل مختلف گیمر با گرفتن تصمیمات و به کار گیری استراتژی های مختلف توان مبارزه و نابود کردن دشمنان را پیدا می کند . استفاده از اصول و استراتژی های مختلف در بازی نقش بسیار مهمی در پیروزی و شکست شپرد دارد. استفاده از اصول صحیح باعث می شود علاوه بر پیروزی در میدان نبرد همکاری و همیاری ما بین اعضا تیم بیشتر شود و حس همکاری آنها به بالاترین درجه خود برسد که تاثیر زیادی در روند داستان بازی دارد.

انتخاب و استفاده از سلاح ها و توانایی های مختلف همانند نسخه پیشین است و تغییرات زیادی نکرده با این وجود گیمر به دو صورت می تواند از سلاح ها و مهارت ها خود و دوستانش استفاده کند. یکی به وسیله لینک دادن ( در PC) بر روی شماره های ( 1و2و3و4و....( و دیگری انتخاب مهارت ها با استفاده از موس و کلیک است. استفاده از موس و کلیلک به مراتب سخت تر است و باعث کاهش سرعت مبارزات می شود پس بهترین استراتژی برای این بخش استفاده از لینک و شماره است که هم سرعت بازی را بیشتر می کند و از جایی که بازی دارای سطح سختی بالایی است گیمر با مرگ ها متوالی رو به رو نمی شود. همان طور که اشاره کردم امکان استفاده از مهارت دوستان در این بازی وجود دارد( همانند نسخه پیشین) آنها که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند عملکرد بسیار خوبی دارند و همکاری لازمه را با گیمر می کنند تا در مبارزه پیروز شوند

17794635289615278143.jpg


هوش مصنوعی یکی از بهترین ها .... دشمنان به لطف هوش مصنوعی خوب و در خورد توجه بسیار حرفه ای در میدان نبرد به مبارزه با شپرد و یارانش می پردازند. آنها در میدان نبرد به شکلی استراتژی خود را پیاده می کنند گویی با یکدیگرهمکاری می کنند و از قبل اصول اصلی و اهداف خود را مشخص کرده و پا به میدان نبرد گذاشته اند. (BioWare) ثابت کرده است که در طراحی و به کار گیری هوش مصنوعی برای شخصیت های منفی داستان بسیار خوب عمل می کند و اصول خاص خود را در این مسیر به کار می گیرد، از این رو هوش مصنوعی دشمنان در سطح بالایی قرار دارد و همواره شخصیت های مثبت بازی را وارد چالش های مختلف می کنند که جذابیت بازی را بیشتر می کند. درنسخه گذشته با وجود اینکه هوش مصنوعی شخصیت ها در سطح خوبی قرار داشت ولی گاهی اوقات به دلیل شرایط های مختلف دشمنان توان مبارزه با شخصیت ها اصلی را از دست می دادند ولی در اثر جرمی 3 تمام شخصیت های منفی و مثبت بازی ( به غیر از شپرد) از هوش مصنوعی برابری برخودار هستند و همین عامل باعث می شود که تعادل مابین منفی و مثبت برقرار شود . دشمنان با استراتژی های مختلف به مبارزه با شما خواهند آمد، از این رو باید در هر لحظه منتظر حملات مرگبار آنها با اصول خاص باشید. ممکن است عده ای از رو به رو به شما حمله کنند و عده ای دیگر از پشت سر شما را غافل گیر کنند. آنها ( دشمنان) کاور گیری می کنند در صورت لزوم جا به جا می شوند, تیراندازی می کنند . در اکثر مواقع زمانی که تنها در میدان نبرد باقی مانده اند با سنگر گیری و تیراندازی های بی هدف شما را درگیری استراتژی دیگر می کنند.

گروهان آتشین.... در اثر جرمی 3 بخش چند نفره قدرتمند وجود دارد که بر اساس المان های رایج ( همانند جنگ چرخ دنده ها 3) طراحی شده است و اصول کلی مولتی پلیر را در خود دارد.بخش چند نفره در کنار بخش داستانی بازی ابعاد خاصی را به خود اختصاص داده است که داستان بازی را از زوایای دیگر روایت می کند، می توان گفت بخش مولتی پلیر بازی یکی از نوآورانه ترین بخش های بازی است که جذابیت خاصی هم دارد. استفاده از المان های رایج با نوآوری های مختلف باعث می شود بخش چند نفره بازی همانند بخش داستان پر استرس و هیجانی دنبال شود. این بخش به صورت ها و اشکال مختلف بازی می شود که یکی از رایج ترین آنها انجام ماموریت های مختلف در سیارات کهکشانی است که باعث می شود گیمر غنیمت ها و دستاورد های مختلفی به چنگ آورد. بخش چند نفره بسیار سرگرم کننده است و دارای 6 بخش (مرحله) مجزاست . مکانیزم های به کار رفته در این بخش بسیار جالب و معتاد کننده طراحی شده است به گونه ای که گیمر با انجام بخشی از 6 بخش بازی مشتاق تر می شود که بخش های دیگر را هم بازی کند. این بخش همانند قسمت داستانی حاوی بخش های مختلف است که از آنها می توان به ارتقاء سلاح ها, گرفتن آیتم ها مختلف, مبارزات تن به تن بسیارجالب اشاره کرد که هر کدام روش و اصول خاصی را به گیمر آموزش می دهند.

گرافیک جشم نواز /صداگذاری حماسی .... می توان گفت زیبایی بازی از بخش های مختلف نمایان بوده است و گرافیک اثر جرمی 3 یکی دیگر از بخش های بازی است که خودنمایی می کند. گرافیک بازی نسبت به نسخه پیشین پیشرفت بسیار خوبی داشته است . بافت های محیطی بسیار نرم و زیبا باگذاری می شوند و حس واقعی بودن را به گیمر منتقل می کنند. طراحی هنری شخصیت های یکی از بهترین بخش های گرافیک را تشکیل می دهد. طراحی شپرد( مونث و مذکر) با ظرافت تمام انجام شده است . طراحی زره و وسایل جنگی در این بازی واقعا" عالی انجام شده است. هر یک از سلاح های موجود در بازی بر اساس شرایط محیطی کمی تغییر وضعیت می دهند ، این عمل نشان از دقت طراحان بازی است. به طور مثال زمانی که محیط جنگی باشد سلاح ها به دلیل برخورد با زمین کمی خاکی می شوند که حس واقعا" جالبی به بازیکن منتقل می کند. طراحی محیط های مختلف همانند: زمین ، کشتی های فضایی و محیط جوء همانند نسخه پیشین عالی انجام شده است ولی بافت های اثر جرمی 3 بسیار بهتر شده است و بهبودی که حاصل شده قابل مقایسه با نسخه های پیشین نیست. فیزیک بازی در سطح خوبی قرار دارد. به طوری که می توان گفت در دنیای واقعی هستیم. به طور مثال با برخورد گلوله به زره ها آنها عکس العمل نشان می دهند و بر اساس میزان برخورد و محل برخورد واکنش نشان می دهند که بسیار واقعی جلوه می کند. سنگر ها قابل تخریب هستند( البته نه تمام آنها !!) ، از این رو گیمر مجبور است سنگر خود را تغییر دهد. با شلیک به دشمنان آنها واکنش های مختلفی از خود نشان می دهند . ممکن است یکی از آنها در اثر برخورد گلوله در دم کشته شود ولی ممکن است دیگری در اثر برخورد گلوله تنها زخمی شده باشد و هنوز توان مبارزه داشته باشد. به طور کل عکس العمل دشمنان بسیار طبیعی و قابل قبول است. البته نباید فراموش کرد که در محیط های شلوغ و درگیری ها تن به تن گاهی شاهد افت فریم ریت بازی هستیم ، این افت ها گاهی اوقات اعصاب خورد کن هستند و جذابیت بازی را از بین می برند. صداگذاری بازی عالی انجام شده است و آهنگ های بازی حماسی هستند. صداگذاری شخصیت های مختلف بسیار عالی انجام شده است و با محیط و شرایطی که در آن حضور دارند همخوانی دارد. هر یک از سلاح های موجود در بازی صدای مخصوص به خود را دارند و در بازی ممکن نیست دو سلاح متفاوت صدای یکسانی داشته باشند. حتا بخش مربوط به مبارزات تن به تن که شپرد با دشمنان دارد که با استفاده از سلاح خاص رو دستش انجام می شود صدای مخصوص به خود را دارد و با وارد کردن هر ضربه صدای داغون شدن سیستم ها( اگر ربات باشند) و صدای پاره شدن بافت های بدن دشمنان به خوبی به گوش می رسد.


65788641764928469506.jpg



یکی از مهمترین تغییرات و در حقیقت بهترین نوآوری بازی پشتیبانی است (Kinect) است که باعث می شود حس حضور در میدان نبرد را داشته باشید. کار با کینکت بسیار ساده و با ظرافت خاصی انجام می شود. دستوراتی که توان اعمال آنها با استفاده از کینت وجود دارد بسیار متنوع و مفید هستند. البته گاهی اوقات مواردی پیش می آید که گیمر چندین عمل و دستور را به طور همزمان از شخصیت های مختلف می خواهد، این عمل باعث می شود حرکات ترکیبی بسیار جالبی در میدان نبرد توسط هم تیمی ها انجام شود. به طور مثال ممکن است شپرد به ( Garrus دستور پشتبانی دهد از سوی دیگر به (Liara) فرمان سپرد دفاعی همراه با حمله اتشین) خود وی نیز مهارت ها فنون ویژه ای پیاده کند که جذابیت بازی و سرعت گیم پلی را به صورت چشمگیر افزایش می دهد. البته امکان انتخاب مهارت های مختلف ( به صورت محدود) هم وجود دارد که شپرد می تواند از آنهابرای سرعت بخشی به بازی استفاده کند.
در کل باید بگویم که...... با تمام ویژگی های جدید، اثر جرمی 3 یکی از بهترین بازی های سال 2012 و یکی از موفق ترین عنوان از سگانه اثر جرمی است. این بازی یکی از شگفتی ها سال را رقم زده و توان موفقیت بیشتر از این را هم دارد. داستان عمیق و ژرف نگرانه آن باعث می شود از دل تک داستان بازی هزاران حادثه به بیرون تراوش کند. اثر جرمی 3 ( Mass Effect 3 ) عنوانیست که بسیار پر قدرت و عالی در بازار جهانی عرضه شده است و با جاه طلبی سازنده رو به رو شده. (BioWare) در اثر موفقیت 1 هفته ای بازی شایعاتی مبنی بر ساخت عنوانی دیگر از اثر جرمی را منتشر کرده که تا کنون واقعیت آن مشخص نشده است. این بازی واقعا" سزاوار تشویق است. داستان عالی ، حماسه ای تکرار نشدنی و ... عواملی هستند که بازی را به یکی از جذاب ترین ها تبدیل می کند.

داستان بازی : 10/9.5
گیم پلی : 10/10
گرافیک و صداگذاری : 10/9.5
امتیاز کلی : 10/9.5
ارزش تکرار : A
 
عالی بود دوست عزیز,هرچند به نظر من سیستم اسکن سیاره ها تو شماره قبل هم مشکلی نداشت و تنوع جالبی بود!!:d
عنوان قشنگی هم واسش انتخاب کرده بودی!
 
خواهش می کنم. من نمی گم خوب نبود خوب بود. ولی طبق گفته سازنده ها تغییراتی تو اسکن قرار بود اعمال بشه که نشده بود ( البته تغییراتی به صورت جزئی اعمال شده بود)
 
بازی خوبه ولی مشکلاتی هم داره. مثلا" ناکارآمد بودن اسکن سیارات یکی از اوناست. البته آپدیت سلاح ها باعث میشه که به راحتی از این مشکل چشم پوشی کنیم
 
اقا من یه سوال داشتم ولی نمیدونستم کجا بپرسم.من تازه این بازی رو واس پی سی ولی گرافیک لباسش خیلی پایینه در حالی که ماله دوستام عالیه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or