خبر رسمی قیمت Xbox دوباره افزایش پیدا کرد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Bootup_Wire-9c068aa206c9a72d2b1f-1024x576.png

مایکروسافت در یک اعلامیه رسمی، از تغییرات قابل توجهی در قیمت‌گذاری و مدل‌های عرضه کنسول‌های ایکس باکس خبر داد که از تاریخ 1 آگوست 2026 در سراسر جهان اعمال خواهد شد. بر اساس این تصمیم، قیمت کنسول‌های ایکس باکس با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد؛ به طوری که مدل‌های 512 گیگابایتی افزایش قیمتی معادل 100 دلار را تجربه خواهند کرد و مدل‌های 1 ترابایتی نیز با افزایش 150 دلاری به دست مشتریان خواهند رسید. علاوه بر این، مایکروسافت تایید کرد که تولید و عرضه مدل 2 ترابایتی کنسول ایکس باکس به طور کامل متوقف خواهد شد.

این افزایش قیمت در حالی رخ می‌دهد که مایکروسافت در اکتبر گذشته نیز قیمت کنسول‌های خود را در ایالات متحده بین 20 تا 70 دلار افزایش داده بود. شرکت امیدوار بود که نیازی به افزایش مجدد قیمت‌ها نباشد و ماه‌ها با تامین‌کنندگان برای یافتن راه‌حل‌های جایگزین مذاکره کرد. با این حال، بحران بی‌سابقه در تامین قطعات، به خصوص افزایش بیش از 2.5 برابری قیمت حافظه و فضای ذخیره‌سازی، و همچنین پیش‌بینی دو برابر شدن مجدد این قیمت‌ها تا پاییز 2027، مایکروسافت را مجبور به اتخاذ این تصمیم دشوار کرد. بر خلاف سایر گجت‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها که با حاشیه سود به فروش می‌رسند، کنسول‌های بازی معمولاً با ضرر و پایین‌تر از هزینه تمام‌شده تولید فروخته می‌شوند که این امر آن‌ها را در برابر بحران قطعات آسیب‌پذیرتر کرده است.

برای کاهش فشار این افزایش قیمت بر روی بازیکنان، مایکروسافت چندین برنامه حمایتی و تسهیلاتی را نیز معرفی کرده است. یکی از این برنامه‌ها سیستم «الان بخر، بعداً پرداخت کن» است که به خریداران اجازه می‌دهد هزینه سخت‌افزار را از طریق فروشگاه‌های مایکروسافت در قالب اقساط کوتاه‌مدت و بدون بهره پرداخت کنند. همچنین، گزینه «تامین مالی بدون بهره» برای خرید از آمازون در نظر گرفته شده که امکان پرداخت هزینه در قالب اقساط 12 ماهه با نرخ بهره 0٪ را فراهم می‌کند. علاوه بر این، مایکروسافت با شرکای خرده‌فروشی خود برای راه‌اندازی برنامه «کنسول‌های دست‌دوم» همکاری می‌کند تا بازیکنان بتوانند کنسول‌های قدیمی خود را در ازای پول نقد یا اعتبار فروشگاه تعویض کنند و این کنسول‌ها با قیمت پایین‌تر در اختیار سایرین قرار گیرد. در نهایت، گزینه خرید کنسول‌های «ریفربیشد و تایید شده» (Certified Refurbished) نیز با تخفیفی تا سقف 100 دلار نسبت به قیمت خرده‌فروشی (MSRP) از طریق فروشگاه‌های مایکروسافت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

Updated XBOX Console Prices - XBOX Wire
 
احساس میکنم قیمت الان خودروها تا ۲۰۲۸ ۲۰۲۹ میشه قیمت کنسولای بازی! قشنگ ۹۹درصد گیمرای باقی مونده ایرانی آخرین نسلشون حساب میشه و‌ نمیتونن کنسولی تهیه کنن نسل بعد دیگه.
دل آدم میگیره! میدونی قراره قیمتایی بیاد که نه خودت نه بقیه نمیتونین تفریح اصلیتون رو تهیه کنین. ای کاش لااقل نسل ۹ زود تموم نشه و کنسولای نسل بعدی بیفته آخرای ۲۰۲۸.
این نسل به احتمال خیلی زیاد بهترین دوران cross gen رو قراره داشته باشیم چون بعید میدونم خارجی ها هم زیاد از کنسول های نسل بعد استقبال کنن
هر چی داریم باید خوب ازش مراقبت کنیم فقط :دی
 
من که بارها گفتم پیشبینی ها می گن بحران تا حداقل 2028 ادامه داره اما طبق تحلیل ها تا 2030 می ره
این بحران گرانی نفت هم هر چند چند ماه بود با کشتی های باری که قفل شدن اما بازم تاثیرش می ذاره
کلا کنسول رم یا اس اس دی هر چی می خواید سریع تر بخرید توی ایران هنوز موج گرونیش اونقدرا اثر نکرده مخصوصا اس اس دی خوش قیمت بگردید پیدا می کنید
 
بازی در دنیا (نه اینجا ) سرگرمی قشر متوسط و ضعیف بوده . یعنی اکثرا افراد از این قشر هستند

اگه قیمت های بازی ها و سخت افزار اینطوری بره بالا خودشون ورشکست می شند


الانم وضعشون خوب نیست با این همه تعدیل :D دیگه چه شود
 
  • Like
Reactions: milad.ps4
اینطور که پازل داره کنار هم چیده میشه و تصویر بزرگتر وضوح بیشتری پیدا میکنه اگه فردا روزی اعلام کردن که سونی دوباره داره PS4 تولید میکنه و مایکرو Xoneهارو دوباره میفروشه نباید تعجب کرد:-w
چه آینده مزخرفی واقعا:(

حدس میزنم اگه قیمتهای کنسولهای نسل بعدی بخواد اینقدر بالا باشه نباید خیلی عجیب باشه که انتظار یک بازیگر جدید رو توصنعت بکشیم که بیاد و دست بزاره روی پلیرهایی که توان مالی/اقتصادی بالایی ندارن.
حالا یا خود سونی/مایکرو این کار رو میکنن که خیلی دور از ذهن نیست و یا یه کمپانی جدید.
تراوشات ذهنی نوستراداموسِ درونم طغیان کرده:D
آخه همینی که داری میگی، سریز اِس همین نسل بود...
اونم الان گرونه! وضعیت واقعا فاجعه ست...
اگر واقعا سال دیگه کنسولای نسل بعد بیان، کم استقبال ترین نسل میشه... کی پول داره انقدر بده...
یه طرف PC کنسول مایکرو...که احتمالا هزینه ش از کنسول عادی بیشتر میشه
از اونطرف میگن سونی میخواد هیبریدی بده...که فکر کنم با این وضع قراره PS6 رو ضعیف تر از PS5 بدن:)) وگرنه قیمت اینم شوخی زشتی میشه...

کلا نسل بعد فاجعه میشه
مخاطب کمتر، بازی کنتر برا نسل بعد...فروش کمتر...
شااااااید این اتفاق باعث بشه Scaleه بازی ها کوچیکتر بشه و دوباره به خطی های دوران PS3 و قبل برگردن بازیا...
همین الانش نمیفروشن و تعدیل پشت تعدیل ... باید یه جایی از هزینه بزنند دیگه، وکرنه کل صنعت میره برا خودکشی:|
 
  • Like
Reactions: king of north
سری اس ۵۱۲ شده قیمت لانچ سری اکس :/
تو که کنسولت فروش نمیره حالا چه ۲۰۰ دلار گرونش کنی چه ارزون باز اگه سونی افزایش میداد منطقی بود
بیانیه رو کامل بخونی خودشونم میدونن به شدت به فروششون ضربه میزنه رسما گفتن یا برید یکساله اقساط از امازون بخرید یا ریفر بگیرید ارزونتر دربیاد ما خودمونم انقد پول نمیدیم برا این کنسول داغونمون.
آخه همینی که داری میگی، سریز اِس همین نسل بود...
اونم الان گرونه! وضعیت واقعا فاجعه ست...
اگر واقعا سال دیگه کنسولای نسل بعد بیان، کم استقبال ترین نسل میشه... کی پول داره انقدر بده...
یه طرف PC کنسول مایکرو...که احتمالا هزینه ش از کنسول عادی بیشتر میشه
از اونطرف میگن سونی میخواد هیبریدی بده...که فکر کنم با این وضع قراره PS6 رو ضعیف تر از PS5 بدن:)) وگرنه قیمت اینم شوخی زشتی میشه...

کلا نسل بعد فاجعه میشه
مخاطب کمتر، بازی کنتر برا نسل بعد...فروش کمتر...
شااااااید این اتفاق باعث بشه Scaleه بازی ها کوچیکتر بشه و دوباره به خطی های دوران PS3 و قبل برگردن بازیا...
همین الانش نمیفروشن و تعدیل پشت تعدیل ... باید یه جایی از هزینه بزنند دیگه، وکرنه کل صنعت میره برا خودکشی:|
من اون کنسول مایکرو رو هنوزم بعید میدونم حالت پی سی باشه چون همیشه کنسولا زمان لانچ زیر قیمت فروخته میشن با سوبسید شرکت وقتی بصورت پی سی باشه مثل والو مجبورن با قیمت اصلی بفروشن چون برای مصارف دیگه هم قابل استفاده میشه
ولی کلا با وضع فعلی حتی ۸۰۰-۹۰۰ دلارم بتونن قیمتشو نگهدارن بازم به فروش ضربه شدیدی میزنه کلا من از همین نسل ۹ هم راضی نبودم تنها نفعی که خرید جفت کنسولا اول نسل برام داشت این بود که به گرونیا نخوردم وگرنه اکثر بازیا رو نسل ۸ هم اومدن با این وضعی که قراره کنسولای نسل بعد داشته باشن احتمالا این کراس جن بودن بازبا خیلی شدیدتر هم بشه من که فکر نکنم حداقل تا اواسط نسل بعد کنسولارو بگیرم مگر واقعا چیز خاصی برای ارائه داشته باشن
 
با این وضعی که داره پیش میره اگه قیمت کنسول ها بالای هزار دلار بشه همون خریدن استیم ماشین منطقی تره. اینا که همش دارند میبندن و تعدیل می‌کنند و کنسل می‌کنند. حداقل اونجا به لایبری عظیم استیم دسترسی داری. البته سوئیچ ۲ رو هم نباید نادیده گرفت. تنها کمپانی که مثل آدمیزاد داره کارش رو میکنه
 
با این وضعی که داره پیش میره اگه قیمت کنسول ها بالای هزار دلار بشه همون خریدن استیم ماشین منطقی تره. اینا که همش دارند میبندن و تعدیل می‌کنند و کنسل می‌کنند. حداقل اونجا به لایبری عظیم استیم دسترسی داری. البته سوئیچ ۲ رو هم نباید نادیده گرفت. تنها کمپانی که مثل آدمیزاد داره کارش رو میکنه
بابا پی اس 5 نصف قیمت استیم ماشین رو داره عملکردش از اون بهتره. کنسولای نسل بعد که چند برابر استیم ماشین قدرت دارن. چرا انقدر شلوغش کردین؟ :D

هنوزم میگم حرفاتون یه جورایی تحت تاثیر اینترنت و ری اکشن ملت لوس و بی دغدغه توسعه یافتس :D قطعا یادتون نرفته زمان کرونا سر یه دستمال توالت وسط خیابون قمه کشی میکردن همدیگرو خفت میکردن. کلا این کشورا زمان بحران رفتار بدوی تر و هیجانی تری نشون میدن همیشه. این وضعیت هم اسمش روشه. بحران. یعنی یه مقطعی شرایط وخیم میشه و به مرور به حالت نرمال برمیگرده. منتها اونا چون به زندگی نسبتا با ثبات و کم نوسان عادت کردن اینجور وقتا پنیک میکنن یا بزرگ نمایی میکنن و وضعیت آخر الزمانی میشه براشون.
 
با این وضعی که داره پیش میره اگه قیمت کنسول ها بالای هزار دلار بشه همون خریدن استیم ماشین منطقی تره. اینا که همش دارند میبندن و تعدیل می‌کنند و کنسل می‌کنند. حداقل اونجا به لایبری عظیم استیم دسترسی داری. البته سوئیچ ۲ رو هم نباید نادیده گرفت. تنها کمپانی که مثل آدمیزاد داره کارش رو میکنه
اینطورم نیست. همیشه یه اختلاف قابل توجهی بین کنسولای خونگی و دستی و پی سی بوده که ارزش خرید همدیگرو کم و زیاد میکنن اون موقع که کنسول نسل بعد بیاد اولا پیش بینی قیمت نمیشه کرد ولی تا حد زیادی سعی میکنن پایین نگهدارن اون قدرت و امکاناتی که کنسول با سوبسید شرکت قراره بده استیم ماشین به گرد پاشم نمیرسه کلا بحث بین کنسول و پی سی میشه که سر دراز داره هرکدوم خوبی و بدی خودشونو داشتن همیشه و دوتا چیز مجزا هستن واقعا. شما کنسولا نسل بعد اومد قیمت و قدرت و امکاناتش مشخص شد بیا همینجا میگی کنسول ۱۰۰۰ دلاری ارزش خریدش بیشتر از استیم ماشینه.
بعد همیشه اخر نسل کنسولی ارزش خرید کنسولا کم میشه ارزش خرید پی سی بالا میره باز نسل جدید که میاد برعکس میشه همیشه همین بوده. والو هم رو همین حساب استیم ماشین رو تو این تایم برنامه ریزی کردن که خورد به گرونی سخت افزار برنامه هاشونو خراب کرد وگرنه با برنامه و قیمت خودشون اگه میدادن واقعا میتونست خوب موفق بشه
کلا با این قیمتا نه کنسول نه استیم ماشین نه هیچی ارزش خرید نداره بنظرم تا مدت ها اکثر گیمرا هرچی دارن نگهمیدارن و اپگرید نمیکنن
 
  • Like
Reactions: darkworld
بابا پی اس 5 نصف قیمت استیم ماشین رو داره عملکردش از اون بهتره. کنسولای نسل بعد که چند برابر استیم ماشین قدرت دارن. چرا انقدر شلوغش کردین؟ :D

هنوزم میگم حرفاتون یه جورایی تحت تاثیر اینترنت و ری اکشن ملت لوس و بی دغدغه توسعه یافتس :D قطعا یادتون نرفته زمان کرونا سر یه دستمال توالت وسط خیابون قمه کشی میکردن همدیگرو خفت میکردن. کلا این کشورا زمان بحران رفتار بدوی تر و هیجانی تری نشون میدن همیشه. این وضعیت هم اسمش روشه. بحران. یعنی یه مقطعی شرایط وخیم میشه و به مرور به حالت نرمال برمیگرده. منتها اونا چون به زندگی نسبتا با ثبات و کم نوسان عادت کردن اینجور وقتا پنیک میکنن یا بزرگ نمایی میکنن و وضعیت آخر الزمانی میشه براشون.
قدرت اولین فاکتور برای خریدن کنسول نیست. کنسول باید لایبری عظیم داشته باشه. وقتی کنسولی با قدرت فضاپیما داشته باشی ولی گیمی نداشته باشه میخوای چیکار کنی؟ یه زمانی ملاک خریدن کنسول انحصاری ها بود. الان سونی چی داره که منو ترغیب کنه برای خریدن کنسول جدیدش اون هم با این قیمت فضایی؟ گوریلا که همش داره هوارایزن میسازه ناتی داگ هم معلوم نیست چیکار میکنه. شاید صادقانه بگم تنها استودیوی سونی که من هنوز بهش حس خوبی دارم تیم اسوبی هست. ترجیح من این هست ps2 رو روشن کنم که بازی های مورد علاقه من رو داشته باشه تا ps6 که یه مشت دلقک بازی توش باشه
 
واقعا اگه فکر میکنید تقصیر ماکرو هست سخت در اشتباهید. نمیشه انتطار داشت بیان کنسول رو با ضرر زیاد بدن دست مشتری. یه نگاه به اپل بکنید. به استیم ماشین و به زودی کل صنعت گیم و سرگرمی. من موافق نیستم با این قیمتا ولی از دست همه این کمپانیا خارج شده. اونی که دیتاسنتر داره، در حال جارو کردن کل موجودی حافظه از بازاره. از گوگل بگیر تا انویدیا و حتی شرکت های چینی.
 
واقعا اگه فکر میکنید تقصیر ماکرو هست سخت در اشتباهید.
دقیقا تقصیر مایکروسافته، مایکروسافت بود که نتونست انحصاری رو حفظ کنه، جدا از اون بازیاشو مولتی پلتفرم کرد و بعد از اون دونه دونه ip هاشو کشت، واقعا فکر کرده مردم برای چی کنسول میخرن؟!
برای کنترلری با طراحی نسل پیش؟؟
یا کنسولی که اول نسل تو بوق و کرنا کرده بودن که ترافلاپسش قوی تره پس بهتره...
فارغ از افزایش قیمت قطعات، مایکروسافت میخواد هزینه اشتباهات خودش رو از گیمرا بگیره، اینجوری بخواد ادامه بده هلیکس هم مثل این دو نسل هیچ کاری براش نمیتونه بکنه، مگر اینکه مسیری که با E-Day شروع کرده رو ادامه بده
 
  • Like
Reactions: SiminSecret

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or