خبر رسمی قیمت Xbox دوباره افزایش پیدا کرد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Bootup_Wire-9c068aa206c9a72d2b1f-1024x576.png

مایکروسافت در یک اعلامیه رسمی، از تغییرات قابل توجهی در قیمت‌گذاری و مدل‌های عرضه کنسول‌های ایکس باکس خبر داد که از تاریخ 1 آگوست 2026 در سراسر جهان اعمال خواهد شد. بر اساس این تصمیم، قیمت کنسول‌های ایکس باکس با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد؛ به طوری که مدل‌های 512 گیگابایتی افزایش قیمتی معادل 100 دلار را تجربه خواهند کرد و مدل‌های 1 ترابایتی نیز با افزایش 150 دلاری به دست مشتریان خواهند رسید. علاوه بر این، مایکروسافت تایید کرد که تولید و عرضه مدل 2 ترابایتی کنسول ایکس باکس به طور کامل متوقف خواهد شد.

این افزایش قیمت در حالی رخ می‌دهد که مایکروسافت در اکتبر گذشته نیز قیمت کنسول‌های خود را در ایالات متحده بین 20 تا 70 دلار افزایش داده بود. شرکت امیدوار بود که نیازی به افزایش مجدد قیمت‌ها نباشد و ماه‌ها با تامین‌کنندگان برای یافتن راه‌حل‌های جایگزین مذاکره کرد. با این حال، بحران بی‌سابقه در تامین قطعات، به خصوص افزایش بیش از 2.5 برابری قیمت حافظه و فضای ذخیره‌سازی، و همچنین پیش‌بینی دو برابر شدن مجدد این قیمت‌ها تا پاییز 2027، مایکروسافت را مجبور به اتخاذ این تصمیم دشوار کرد. بر خلاف سایر گجت‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها که با حاشیه سود به فروش می‌رسند، کنسول‌های بازی معمولاً با ضرر و پایین‌تر از هزینه تمام‌شده تولید فروخته می‌شوند که این امر آن‌ها را در برابر بحران قطعات آسیب‌پذیرتر کرده است.

برای کاهش فشار این افزایش قیمت بر روی بازیکنان، مایکروسافت چندین برنامه حمایتی و تسهیلاتی را نیز معرفی کرده است. یکی از این برنامه‌ها سیستم «الان بخر، بعداً پرداخت کن» است که به خریداران اجازه می‌دهد هزینه سخت‌افزار را از طریق فروشگاه‌های مایکروسافت در قالب اقساط کوتاه‌مدت و بدون بهره پرداخت کنند. همچنین، گزینه «تامین مالی بدون بهره» برای خرید از آمازون در نظر گرفته شده که امکان پرداخت هزینه در قالب اقساط 12 ماهه با نرخ بهره 0٪ را فراهم می‌کند. علاوه بر این، مایکروسافت با شرکای خرده‌فروشی خود برای راه‌اندازی برنامه «کنسول‌های دست‌دوم» همکاری می‌کند تا بازیکنان بتوانند کنسول‌های قدیمی خود را در ازای پول نقد یا اعتبار فروشگاه تعویض کنند و این کنسول‌ها با قیمت پایین‌تر در اختیار سایرین قرار گیرد. در نهایت، گزینه خرید کنسول‌های «ریفربیشد و تایید شده» (Certified Refurbished) نیز با تخفیفی تا سقف 100 دلار نسبت به قیمت خرده‌فروشی (MSRP) از طریق فروشگاه‌های مایکروسافت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

Updated XBOX Console Prices - XBOX Wire
 
خیلی شیک و مجلسی دارن آمادمون میکنن واسه کنسولای نسل بعدی با قیمت پایه 1000 دلار.

میکرون: تا ۵ سال آینده قیمت RAM بالا خواهد بود

میکرون، یکی از کمپانی های اصلی تولید کننده حافظه RAM، در گزارش مالی خود خبر از بستن قرارداد ۵ ساله با ۱۶ شریک تجاری و درنتیجع تضمین بالا ماندن کف قیمت رم داده است.

بنابرر این اعلام، انتظار میرود قیمت رم تا ۵ سال آینده کماکان برای مصرف کنندگان بالا بماند.

میکرون در گزارش مالی خود ۴۱.۵ میلیارد دلار درامد اعلام کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴۶ درصد افزایش داشته است.
 
اینطور که پازل داره کنار هم چیده میشه و تصویر بزرگتر وضوح بیشتری پیدا میکنه اگه فردا روزی اعلام کردن که سونی دوباره داره PS4 تولید میکنه و مایکرو Xoneهارو دوباره میفروشه نباید تعجب کرد:-w
چه آینده مزخرفی واقعا:(

حدس میزنم اگه قیمتهای کنسولهای نسل بعدی بخواد اینقدر بالا باشه نباید خیلی عجیب باشه که انتظار یک بازیگر جدید رو توصنعت بکشیم که بیاد و دست بزاره روی پلیرهایی که توان مالی/اقتصادی بالایی ندارن.
حالا یا خود سونی/مایکرو این کار رو میکنن که خیلی دور از ذهن نیست و یا یه کمپانی جدید.
تراوشات ذهنی نوستراداموسِ درونم طغیان کرده:D
 
آخرین ویرایش:
من بیشتر دلم واسه ایرانی ها میسوزه که در حالت عادی و حتی با قیمت 500 دلاری کنسول ها هم 90 درصد قادر به خریدش نبودن بعد این افزایش قیمت ها حتی بیشتر از قبل نمیتونن
ماهایی هم که از قبل سیستم یا کنسول داشتیم دیگه واسمون لذت بخش نیست وقتی میبینیم بقیه نمیتون و ندارن که بخرن لذت ببرن
من که مدت هاست برای پر کردن وقت بازی می کنم نه لذت بردن لعنت بر باعث و بانیش
 
احساس میکنم قیمت الان خودروها تا ۲۰۲۸ ۲۰۲۹ میشه قیمت کنسولای بازی! قشنگ ۹۹درصد گیمرای باقی مونده ایرانی آخرین نسلشون حساب میشه و‌ نمیتونن کنسولی تهیه کنن نسل بعد دیگه.
دل آدم میگیره! میدونی قراره قیمتایی بیاد که نه خودت نه بقیه نمیتونین تفریح اصلیتون رو تهیه کنین. ای کاش لااقل نسل ۹ زود تموم نشه و کنسولای نسل بعدی بیفته آخرای ۲۰۲۸.
 
اینطور که پازل داره کنار هم چیده میشه و تصویر بزرگتر وضوح بیشتری پیدا میکنه اگه فردا روزی اعلام کردن که سونی دوباره داره PS4 تولید میکنه و مایکرو Xoneهارو دوباره میفروشه نباید تعجب کرد:-w
چه آینده مزخرفی واقعا:(

حدس میزنم اگه قیمتهای کنسولهای نسل بعدی بخواد اینقدر بالا باشه نباید خیلی عجیب باشه که انتظار یک بازیگر جدید رو توصنعت بکشیم که بیاد و دست بزاره روی پلیرهایی که توان مالی/اقتصادی بالایی ندارن.
حالا یا خود سونی/مایکرو این کار رو میکنن که خیلی دور از ذهن نیست و یا یه کمپانی جدید.
تراوشات ذهنی نوستراداموسِ درونم طغیان کرده:D
اینجاست که استریمینگ میدرخشد.
خیلی طبیعیه این تکامل، همون جور که بساط بلوری پلیر با استریمینگ جمع شد با اینکه کیفیت دیسک بلوری خیلی بیشتر از استریمینگ هستش ولی به خاطر قیمت کمتر و دسترسی راحتر به طور کامل جایگزین شده.
بماند که سرویس های اشتراکی حتی انگیزه برای خرید عناوین رو کم میکنه چه برسه به سخت افزار.
 
اینجاست که استریمینگ میدرخشد.
خیلی طبیعیه این تکامل، همون جور که بساط بلوری پلیر با استریمینگ جمع شد با اینکه کیفیت دیسک بلوری خیلی بیشتر از استریمینگ هستش ولی به خاطر قیمت کمتر و دسترسی راحتر به طور کامل جایگزین شده.
بماند که سرویس های اشتراکی حتی انگیزه برای خرید عناوین رو کم میکنه چه برسه به سخت افزار.
آره دیگه خیلی زودتر از اونچه که فکر میکردیم داره راه برای کلود هموار میشه.
فقط فکر نمیکردم روزی برسه که بگیم گور پدر کنسول/PC فیزیکی و آرزو کنیم ای کاش زودتر موانع کلودگیمینگ برداشته بشه و در دسترس تر بشه.
با این آینده ای که پیش رومونه عملا چندوقت دیگه اینطور میشه.
 
عجب وضع افتضاحیه قدیم اگه صبر میکردی قیمت کنسول کمتر میشد عملا زمان لانچ تو ایران برای خیلیا خرید کنسول سخت بود یه چندسال که میگذشت خیلی راحتتر بود این نسل برعکسه.
نکته مثبتش اینه با این وضعی که داریم به اخرای نسل نزدیک میشیم و همچنان به کنسولای نسل ۹ میگن نسل بعدی و وضعی که ساپورت نسل ۸ داشت به علاوه قیمتی که نسل بعد قراره داشته باشه احتمالا کنسولای این نسل ساپورت خیلی طولانی تری داشته باشن
اینجاست که استریمینگ میدرخشد.
خیلی طبیعیه این تکامل، همون جور که بساط بلوری پلیر با استریمینگ جمع شد با اینکه کیفیت دیسک بلوری خیلی بیشتر از استریمینگ هستش ولی به خاطر قیمت کمتر و دسترسی راحتر به طور کامل جایگزین شده.
بماند که سرویس های اشتراکی حتی انگیزه برای خرید عناوین رو کم میکنه چه برسه به سخت افزار.
متاسفانه هدف اصلی شرکتا هم همونه و خوشحال میشن کاربرا برن اون سمت. دیگه خبری از فروش دیسک دست دوم و اجاره و اشتراک گذاشتن اکانتا نیست مستقیم میره تو جیب شرکت
البته درحالت عادی برای کسی که اینترنت خوب داره و مثل ما با بدبختی بازی نمیخره و بازیارو مستقیم رو اکانت خودش خریداری میکنه واقعا کلاود گیمینگ چیز خوبیه. هیچ دلیلی برای یه هزینه چند صد دلاری برای خرید کنسول نیست وقتی میشه با استریم به همون گیم دسترسی داشت
 
اینجاست که استریمینگ میدرخشد.
خیلی طبیعیه این تکامل، همون جور که بساط بلوری پلیر با استریمینگ جمع شد با اینکه کیفیت دیسک بلوری خیلی بیشتر از استریمینگ هستش ولی به خاطر قیمت کمتر و دسترسی راحتر به طور کامل جایگزین شده.
بماند که سرویس های اشتراکی حتی انگیزه برای خرید عناوین رو کم میکنه چه برسه به سخت افزار.
آره دیگه خیلی زودتر از اونچه که فکر میکردیم داره راه برای کلود هموار میشه.
فقط فکر نمیکردم روزی برسه که بگیم گور پدر کنسول/PC فیزیکی و آرزو کنیم ای کاش زودتر موانع کلودگیمینگ برداشته بشه و در دسترس تر بشه.
با این آینده ای که پیش رومونه عملا چندوقت دیگه اینطور میشه.
اونوقت چطور فکر میکنید هزینه کلاد استریمینگ بالا نمیره؟ :D اونم زیر ساختش سخت افزاریه دیگه با جادو کار نمیکنه که. به جز اون ذره ای اگر همچین چیزی بخواد همه گیر شه مطمئن باشید همون اول قیمتش دوبرابر میشه. و اینکه باید هر روز بریم زنبیل بذاریم بلکه تو صف جلو بیفتیم بتونیم با سرویسی که ماهی 50 دلار میخریم روزی 3 ساعت بازی کنیم.
 
اونوقت چطور فکر میکنید هزینه کلاد استریمینگ بالا نمیره؟ :D اونم زیر ساختش سخت افزاریه دیگه با جادو کار نمیکنه که. به جز اون ذره ای اگر همچین چیزی بخواد همه گیر شه مطمئن باشید همون اول قیمتش دوبرابر میشه. و اینکه باید هر روز بریم زنبیل بذاریم بلکه تو صف جلو بیفتیم بتونیم با سرویسی که ماهی 50 دلار میخریم روزی 3 ساعت بازی کنیم.
خب اینطور که نمیمونه ، موانعش برداشته میشه.
با محدودیتهای الان که نباید آینده رو دید.

مثل قیمت کمپانیهایی که سرورها رو میزبانی میکنن ، قیمتهای مختلفی دارن و با هم رقابت میکنن.
مثل همین حالا که کیفیت /سرویسهای مثلا انویدیا با مایکروسافت و... با هم تفاوت دارن...
زمانی که کلود همه گیر بشه دست کمپانی ها خیلی بازتره که تنوع سرویس رو با قیمتها و کیفیتهای مختلفی فراهم کنن.

از طرفی منم میگم این گرونی قیمت رفتن به سمت کلود رو جلو میندازه ، نمیگم از فردا کنسول/PC جمع میشه.
اینکه قیمتها طوری نشه که حالا حالاها پایین نیاد و این اسباب بازیها در دسترس نباشن و... که آرزو کنیم ای کاش کلود بیاد و راه حل هممون باشه.
دارم به تضادش اشاره میکنم که از چیزی که میترسیدیم که ای کاش سرمون نیاد و... شاید روزی خودش منجی گیمرها بشه.
 
اونوقت چطور فکر میکنید هزینه کلاد استریمینگ بالا نمیره؟ :D اونم زیر ساختش سخت افزاریه دیگه با جادو کار نمیکنه که. به جز اون ذره ای اگر همچین چیزی بخواد همه گیر شه مطمئن باشید همون اول قیمتش دوبرابر میشه. و اینکه باید هر روز بریم زنبیل بذاریم بلکه تو صف جلو بیفتیم بتونیم با سرویسی که ماهی 50 دلار میخریم روزی 3 ساعت بازی کنیم.
بالا که میره به مرور ولی خود شرکتا بدشون نمیاد کاربرارو سوق بدن به اون سمت بعد اصولا هزینه کلاود تو خود اشتراک پلاس یا گیم پس گنجانده شده تا جایی که میدونم‌. کنسولم بخری مجبوری همون هزینه رو بدی درکل خیلی کمتر از خرید خود کنسوله. من اوایل نسل چند بار با کلاود گیمینگ ایکس باکس یکی دوتا بازبو تست کردم برای نت ما چندان مناسب نبود و البته خود کنسول هم قیمتی نداشت خریدمش کیفیتش الان خیلی بهترم باید شده باشه خودم به شخصه نسل بعد اگه ببینم شرایط کلاود گیمینگ با فیبر ایران خوبه عمرا کنسول ایکس باکسو بخرم اونم با این قیمتای فعلی چون کل استفادم از ایکس باکس همون گیم پس بود که بدون کنسول هم میتونم بگیرم با کلاود بازیاشو برم.
الان قیمتای جدیدو دیدم سری اس ۵۰۰ گیگ شده ۵۰۰ دلار! این کنسول اول نسل ۳۰۰ بود تو امریکا کارکرده هاشو ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار میفروختن یادمه یه تخفیف سنگین اولین کریسمس زده بودن روش الان باید ۵۰۰ دلار بدی خودم یادمه ۷ تومن خریدمش کارکرده. واقعا اول نسل مفت ترین کنسول کل دوران بود این سری اس
 
خب اینطور که نمیمونه ، موانعش برداشته میشه.
با محدودیتهای الان که نباید آینده رو دید.

مثل قیمت کمپانیهایی که سرورها رو میزبانی میکنن ، قیمتهای مختلفی دارن و با هم رقابت میکنن.
مثل همین حالا که کیفیت /سرویسهای مثلا انویدیا با مایکروسافت و... با هم تفاوت دارن...
زمانی که کلود همه گیر بشه دست کمپانی ها خیلی بازتره که تنوع سرویس رو با قیمتها و کیفیتهای مختلفی فراهم کنن.

از طرفی منم میگم این گرونی قیمت رفتن به سمت کلود رو جلو میندازه ، نمیگم از فردا کنسول/PC جمع میشه.
اینکه قیمتها طوری نشه که حالا حالاها پایین نیاد و این اسباب بازیها در دسترس نباشن و... که آرزو کنیم ای کاش کلود بیاد و راه حل هممون باشه.
دارم به تضادش اشاره میکنم که از چیزی که میترسیدیم که ای کاش سرمون نیاد و... شاید روزی خودش منجی گیمرها بشه.
بالا که میره به مرور ولی خود شرکتا بدشون نمیاد کاربرارو سوق بدن به اون سمت بعد اصولا هزینه کلاود تو خود اشتراک پلاس یا گیم پس گنجانده شده تا جایی که میدونم‌. کنسولم بخری مجبوری همون هزینه رو بدی درکل خیلی کمتر از خرید خود کنسوله. من اوایل نسل چند بار با کلاود گیمینگ ایکس باکس یکی دوتا بازبو تست کردم برای نت ما چندان مناسب نبود و البته خود کنسول هم قیمتی نداشت خریدمش کیفیتش الان خیلی بهترم باید شده باشه خودم به شخصه نسل بعد اگه ببینم شرایط کلاود گیمینگ با فیبر ایران خوبه عمرا کنسول ایکس باکسو بخرم اونم با این قیمتای فعلی چون کل استفادم از ایکس باکس همون گیم پس بود که بدون کنسول هم میتونم بگیرم با کلاود بازیاشو برم.
الان قیمتای جدیدو دیدم سری اس ۵۰۰ گیگ شده ۵۰۰ دلار! این کنسول اول نسل ۳۰۰ بود تو امریکا کارکرده هاشو ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار میفروختن یادمه یه تخفیف سنگین اولین کریسمس زده بودن روش الان باید ۵۰۰ دلار بدی خودم یادمه ۷ تومن خریدمش کارکرده. واقعا اول نسل مفت ترین کنسول کل دوران بود این سری اس
کلا خواستم بگم اگه شرایط از اینم بدتر بشه قطعا همین تاثیر رو تو کلاد گیمینگ هم میبینیم. اینطور نیست که اون مصون باشه فقط سخت افزار مصرفی کاربر گرون شه. به جز اون همین AI هم به طور کلی فقط ضرره واسه کمپانیا فقط دارن دون میپاشن و پیشرفت میدن واسه آینده که پوست ملتو باهاش بکنن انقدر هزینه های عجیب بابتش بگیرن.

در کل این بحران سخت افزارم زیاد تحت تاثیر دراما کویین بازیای جهان اولی ها قرار نگیرید :D اونا بنزینم سه سنت گرون شد داشتن سکته میکردن فاز سویسایدال گرفته بودن :D نمیگن الان وضعیت بد نیست. افتضاحه ولی بالاخره تا حدی کنترل میشه در آینده. نه اینکه بگیم وایسیم ایشالا ده سال دیگه کلاد گیمینگ همه گیر شه بتونیم دوباره به گیم برگردیم چون دیگه هیچوقت سخت افزار نمیشه خرید تا ابد.
 
کلا خواستم بگم اگه شرایط از اینم بدتر بشه قطعا همین تاثیر رو تو کلاد گیمینگ هم میبینیم. اینطور نیست که اون مصون باشه فقط سخت افزار مصرفی کاربر گرون شه. به جز اون همین AI هم به طور کلی فقط ضرره واسه کمپانیا فقط دارن دون میپاشن و پیشرفت میدن واسه آینده که پوست ملتو باهاش بکنن انقدر هزینه های عجیب بابتش بگیرن.

در کل این بحران سخت افزارم زیاد تحت تاثیر دراما کویین بازیای جهان اولی ها قرار نگیرید :D اونا بنزینم سه سنت گرون شد داشتن سکته میکردن فاز سویسایدال گرفته بودن :D نمیگن الان وضعیت بد نیست. افتضاحه ولی بالاخره تا حدی کنترل میشه در آینده. نه اینکه بگیم وایسیم ایشالا ده سال دیگه کلاد گیمینگ همه گیر شه بتونیم دوباره به گیم برگردیم چون دیگه هیچوقت سخت افزار نمیشه خرید تا ابد.
خب مشکل اینه که ما مشتری والدین همین دراماکویینها هستیم خب ، از خودمون که چیزی نداریم.
اونجا هر غلطی بکنن تو اینجا به مراتب بیشتر از ما سوا میکنن ، بقولی چشمون به دست اونهاست خب:D
 
  • Like
Reactions: He!n3ger
گیمینگ (غیرموبایلی ) دیگه یه سرگرمی لوکس شده که فقط یه قشر خاص میتونن تجربه اش کنند. شده مثل دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی که فقط یه عده خاص کنسول و pc داشتن.
دوروبرم نوجوانهایی را میبینم که آرزوی داشتن حتی یک ps4 دارن یا یه pc خیلی ساده که بتونه فقط بازیها را اجرا کنه ولی همیشه در حسرتن و نهایتا میتونن سرشون را به کالاف موبایل گرم کنند. ۱۰-۲۰ سال پیش کی اینطور بود؟ هرکسی با یه کمی پس انداز میتونست یا کنسول بخره یا کامپیوتر خوب ببنده. ولی حالا فقط باید شغل خوبی داشته باشی که بتونی وام بگیری و باهاش وسیله بخری که بعدا بتونی قسطاتو بدی.
این موضوع حتی بعد بین المللی هم داره ولی تو ایران تاثیرش بخاطر اقتصاد زیبا و مزخرفمون خیلی بیشتره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or