گزارش موج جدید تعدیل نیرو در پلی‌استیشن؛ اخراج گسترده در کمین استودیوهای بزرگ سونی

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000010997.jpg

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت ژاپنی سونی خود را برای موج دیگری از تعدیل نیرو و بهینه‌سازی هزینه‌ها در بخش بازی‌های ویدیویی playstation آماده می‌کند. مدیریت این شرکت در نظر دارد طی سال جاری میلادی، تعداد کارکنان چندین استودیوی داخلی و کلیدی خود را کاهش دهد.
این تعدیل نیرو گریبان‌گیر تیم‌های توسعه‌دهنده نام‌آشنایی چون Naughty Dog، Bend، Haven و Nixxes خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این گروه‌ها با کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی نیروی کار خود مواجه خواهند شد.
با این حال، شدیدترین بخش این تغییرات پرسنلی در استودیوی Bungie رخ خواهد داد. ارزیابی‌های اولیه منابع آگاه نشان می‌دهد که این تیم ممکن است به دلیل عملکرد مالی ضعیف، ناچار به اخراج تا ۴۰ درصد از کارکنان خود شود.
 
تو زمان قطعی منحوس نت یک خبر هم اومد که dark outlaw هم بسته شد.زدن deviation رو نابود کردن تا این استودیو جدید رو بسازن و زیر مجموعه سونی بشن که اینم در کنار bluepoint زدن درشو تخته کردن. این Jason Bundle هم گفته برای بار سوم هم میخواد تلاش کنه(یه همچین چیزی گفته بود).میموند Activision بهتر بود
یه بخشی از تیم بانجی هم یه استودیو زدن بنام teamLFG و دارن روی یک بازی در سبک MOBA کار میکنن که فعلا نامش project gummy bear هست.انگار پلتفرمر هست و اگه درست به یاد داشته باشم یه چیزی تو سبک fall guys هست
این استودیو های زیر هم ممکنه در صف تعطیلی باشن:
bend
media molecule
haven
 
فکر کنم خرید 3 میلیاردی سونی و نابودی استدیو در عرض دو سه سال یکی از فاجعه بار ترین حرکت های تاریخ ویدیو گیم تا امروز بوده باشه. جیم رایان جای اخراج یا بازنشستگی باید میفتاد زندان واقعا.
بدون شک ‌فاجعه ترین حرکت تاریخ ویدیو گیم بستن بلوپویت بود فکر نکنم هم چیزی بتونه رودستش بیاد .
 
تقصیر فیل اسپنسر و مایکروسافته.
خرید بانجی واکنش به خریدهای مایکروسافت بود ، خب میدونی که چون سونی بی اختیار بود و سیاستهاش رو فیل اسپنسر بهش اجبار میکرد.
واقعاً هم به خاطر مایکروسافت بود! :دی تقصیر و اینا که شوخیه، ولی سونی از ترس مایکروسافت سراغ خرید بانجی یا حداقل سراغ «این مدل خریدن» بانجی رفت. یعنی شاید از مدتی قبل در حال بررسی این قضیه بودن و مذاکراتی در حال انجام بوده، ولی یه دفعه هول کردن و به پروسه سرعت دادن.
مایکروسافت اول زنیمکس/بتزدا رو خرید و یه جا چند تا استودیوی خوب اول شخص رو صاحب شد و بعدش رفت سراغ اکتیویژن بلیزارد. سونی هم دید اگه اوضاع همین‌طور پیش بره، دو روز دیگه بازی اول شخص روی پلی‌استیشن باقی نمی‌مونه و رفت سراغ یکی از معدود استودیوهای بزرگی که سابقه خوبی در این زمینه داشتن.
یعنی فقط کافیه به تاریخ اخبار نگاه کنیم تا مشخص بشه که چقدر عجله داشتن! :دی توی ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲ خبر اکتیویژن بلیزارد منتشر شد و توی ۳۱ همون ماه یعنی حدود دو هفته بعدش، خبر بانجی!
قشنگ مشخصه که بانجی وقتی ترس و وحشت سونی رو دیده، گفته تا جای ممکن اینا رو غارت کنیم! :دی هم از نظر قیمت که واقعاً چیز نجومی و بی‌منطقی بود، هم اون ماجراهای مستقل بودن و فلان و چنان. در نهایت هم این خرید اشتباه، با یه مدیریت اشتباه‌تر ترکیب شد و کار به اینجا رسید.
 
بدون شک ‌فاجعه ترین حرکت تاریخ ویدیو گیم بستن بلوپویت بود فکر نکنم هم چیزی بتونه رودستش بیاد .
((فاجعه ترین حرکت تاریخ ویدیو گیم))
.
.
.

هاع!!! @-)
بابا بی خیال ، درست نبود شاید ولی دیگه فاجعه در تاریخ ویدئوگیم نبود.مگه جز ریمیک چی میساخت؟ نمیخوام کارشون رو بی ارزش کنم ولی مثلا اگه ناتی داگ بود میشد پذیرفت ولی بلوپوینت اصلا درحدی نبود و نیست که بگیم در تاریخ ویدئوگیم جایگاه خاصی داشت
 
این بانجی هر بلایی سرش بیاد حقشه
این بیشعورا چن تا پروژه سرویس محور سونی که شامل twisted metal و factions بود رو کنسل کردن و گفتن این مدل بازیا سودده نیستن!!!
خب انصافا سودده نبودن دیگه.
خود دستینی 2 ببین به چه وضعیتی افتاده؟
Arc Raiders / HELLDIVERS 2 هم با اون موفقیتشون الان کلی ریزش پلیر داشتن.
حالا ما شوخی میکنیم که بانجی مثل عزرائیل رفت بالا سر اون استودیوها و بازیهاشون رو کنسل کرد ولی کمی بقیه بازیهای محبوب سبک رو هم نگاه کنیم عملا بانجی باعث نجات پیدا کردن اون استودیوها شده.
استودیوهایی که شاید شناخت کمی از نحوه به روز نگه داشتن این بازیها ، هزینه ها ، سلیقه و خواست پلیرها و... رو داشتن.
 
بدون شک ‌فاجعه ترین حرکت تاریخ ویدیو گیم بستن بلوپویت بود فکر نکنم هم چیزی بتونه رودستش بیاد .

نظر منو بخای فاجعه مطلق بستن Sony Japan و Evolution بود! یعنی سابقه ای که بخصوص سونی ژاپن داشت.... لیست بازی هایی که اونا ساختن، یا تو ساختش مشارکت داشتن رو ببینی متوجه میشی تعطیلی Blue Point در مقابلش یه حرکت منطقیه! بازی های مثل Wild Arms, Arc the Lad, Everybody's Golf, I.Q, Ape Escape, The Legend of Dragoon, Okage, Tsugunai, PaRappa the Rapper, Dual Hearts, Siren, Genji, Rogue Galaxy, Brave Story, Locoroco, patapon, Rain, Echochrome, White Knight Chronicles, Puppeteer, soul Sacrifice, Gravity Rush, Ico, SotC, Knack....

تازه اینا به ذهن من رسید! پیرمردها، بخصوص ژاپنی بازها، با سونی ژآپن بزرگ شدن. چه بازی هایی... اصلا الان واقعا اشک تو چشم هام جمع شد از فکر کردن به این بازی ها... یاد اون حسی افتادم که اولین بار موقع بازی کردن Rogue Galaxy داشتم... بعد جیمبو و هالست خاک برسر سر کلا کاهش نفوذ بخش ژآپن زدن اینارو کله کردن!

حالا بگذریم که سونی ژاپن تو ساخت بازی هایی مثل Bloodborne و Demon's Souls هم چه نقشی داشت...

از Evolution هم که دیگه نگم! فکر کنم هنوزم که هنوزه ملت دارن بابت ادامه ندادن Motor Storm و Drive Club به اینا فحش میدن!

سونی کلا کارنامه اش سیاهه. من هیچ وقت سر تعطیلی سونی ژآپن این عوضیارو نمیبخشم. اصلا از اونجا با اینا چپ افتادم بدم امد ازشون دیگه. جنایت کردن. هیچ اسم دیگه ای رو این کار بیشرفانشون نمیشه گذاشت!
 
بلو پوینت هنگامی که داشت دیمن سولز رو انحصاری برای پی اس فایو میساخت هنوز استودیوی فرست پارتی سونی نبود . و ای کاش گول سونی رو نمیخوردن و نمیفروختن خودشونو . اگه به عنوان یک یک استودیو مستقل ادامه میدادن یا در بهترین حالت سکند پارتی سونی الان فکر نکنم بسته شده بودن .
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
Justin Truman پارسال مدیریت بانجی رو به عهده گرفته بود هم کنار رفت جاش یـ نفر اومده به نام پوریا ترکان :

View attachment 411054

پوریا ترکان حدود 5 سال تو گوریلا گیمز بوده 11 سالی هم هست تو بانجی
محصول مشترک ما و ترکهاست؟
 
Justin Truman پارسال مدیریت بانجی رو به عهده گرفته بود هم کنار رفت جاش یـ نفر اومده به نام پوریا ترکان :

View attachment 411054

پوریا ترکان حدود 5 سال تو گوریلا گیمز بوده 11 سالی هم هست تو بانجی
اونجا هم اشنا بازیه انگار
هرمن هالست برداشته رفیق خودشو از گوریلا گذاشته مدیر استودیو
نمیدونم چرا هرمن هالست با این کارنامه فاجعه اخراج نمیشه
 
من اصلا از تعطیلی استودیو یا تعدیل نیرو ماکروسافت تعجب نمیکنم. از اول هم این فله‌ای خریدن استودیو خریت محض استاد اسپنسر بود که من همینجا چندین بار گفتم چرا باید compulsion و double fine یا حتی ninja theory رو کسی بخره. اینا غیر از یه سری بازی متوسط چه خروجی داشتند؟ از اون طرف وضع بازی سازی ماکروسافت هم خوب نیست فروش ندارند ضررده هستند و خیلی هم از استودیو ها هم خروجی مناسب نداشتند.
ولی سونی هر چیزی که بست داد من دراومد. چرا باید evolution بسته بشه؟ هنوز که هنوزه driveclub استاندارد های روز ریسینگ رو داره. خود سونی پاشو تو یه کفش کرد که بازی ناقص بیاد بیرون. فقط چند ماه صبر میکرد بازی بهترین متا رو میگرفت.
از اوت طرف japan studio که تموم بازیاش برام خاطره هستند. اصلا این استودیو کارخانه رویاسازی بود. تو تک تک بازیاش یه نوآوری و حس خوب بود. تمام اینا بخاطر رویای گس سازی نابود بشند. آخریش هم bluepoint که اصلا نذاشتن بازی اینا بعد از خریدن نشون داده بشه ببینیم چی میخوان بسازن ولی تعطیل شدند. یه مشت بی همه چیز پول پرست ریختن سر فقط دنبال پول رفتن تمام خاطرات مردم رو دارند لجن مال می‌کنند
 
کلا مثل اینکه وقتی یک خبر بد از یک کمپانی بزرگ اومد باید منتظر باشیم کمپانی رقیب هم یه خبر همون‌جوری رو اعلام کنه
فقط معطل میکنن تا فحش اصلی رو یکی دیگه بخوره
سر اخراج ها طی یک هفته گذشته فحش رو ایکس باکس خورد و پلی استیشن هم بعد مدتی تعدیل رو اعلام کرد
سر افزایش دوباره قیمت ولو با اعلام قیمت فحش رو خورد و ایکس باکس اعلام کرد که افزایش قیمت داره
اگه فردا روزی دیدیم سونی هم افزایش قیمت داد نباید تعجب کرد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or