خبر رسمی قیمت Xbox دوباره افزایش پیدا کرد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Bootup_Wire-9c068aa206c9a72d2b1f-1024x576.png

مایکروسافت در یک اعلامیه رسمی، از تغییرات قابل توجهی در قیمت‌گذاری و مدل‌های عرضه کنسول‌های ایکس باکس خبر داد که از تاریخ 1 آگوست 2026 در سراسر جهان اعمال خواهد شد. بر اساس این تصمیم، قیمت کنسول‌های ایکس باکس با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد؛ به طوری که مدل‌های 512 گیگابایتی افزایش قیمتی معادل 100 دلار را تجربه خواهند کرد و مدل‌های 1 ترابایتی نیز با افزایش 150 دلاری به دست مشتریان خواهند رسید. علاوه بر این، مایکروسافت تایید کرد که تولید و عرضه مدل 2 ترابایتی کنسول ایکس باکس به طور کامل متوقف خواهد شد.

این افزایش قیمت در حالی رخ می‌دهد که مایکروسافت در اکتبر گذشته نیز قیمت کنسول‌های خود را در ایالات متحده بین 20 تا 70 دلار افزایش داده بود. شرکت امیدوار بود که نیازی به افزایش مجدد قیمت‌ها نباشد و ماه‌ها با تامین‌کنندگان برای یافتن راه‌حل‌های جایگزین مذاکره کرد. با این حال، بحران بی‌سابقه در تامین قطعات، به خصوص افزایش بیش از 2.5 برابری قیمت حافظه و فضای ذخیره‌سازی، و همچنین پیش‌بینی دو برابر شدن مجدد این قیمت‌ها تا پاییز 2027، مایکروسافت را مجبور به اتخاذ این تصمیم دشوار کرد. بر خلاف سایر گجت‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها که با حاشیه سود به فروش می‌رسند، کنسول‌های بازی معمولاً با ضرر و پایین‌تر از هزینه تمام‌شده تولید فروخته می‌شوند که این امر آن‌ها را در برابر بحران قطعات آسیب‌پذیرتر کرده است.

برای کاهش فشار این افزایش قیمت بر روی بازیکنان، مایکروسافت چندین برنامه حمایتی و تسهیلاتی را نیز معرفی کرده است. یکی از این برنامه‌ها سیستم «الان بخر، بعداً پرداخت کن» است که به خریداران اجازه می‌دهد هزینه سخت‌افزار را از طریق فروشگاه‌های مایکروسافت در قالب اقساط کوتاه‌مدت و بدون بهره پرداخت کنند. همچنین، گزینه «تامین مالی بدون بهره» برای خرید از آمازون در نظر گرفته شده که امکان پرداخت هزینه در قالب اقساط 12 ماهه با نرخ بهره 0٪ را فراهم می‌کند. علاوه بر این، مایکروسافت با شرکای خرده‌فروشی خود برای راه‌اندازی برنامه «کنسول‌های دست‌دوم» همکاری می‌کند تا بازیکنان بتوانند کنسول‌های قدیمی خود را در ازای پول نقد یا اعتبار فروشگاه تعویض کنند و این کنسول‌ها با قیمت پایین‌تر در اختیار سایرین قرار گیرد. در نهایت، گزینه خرید کنسول‌های «ریفربیشد و تایید شده» (Certified Refurbished) نیز با تخفیفی تا سقف 100 دلار نسبت به قیمت خرده‌فروشی (MSRP) از طریق فروشگاه‌های مایکروسافت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

Updated XBOX Console Prices - XBOX Wire
 
دیوونه خونس :D
نمیدونم چجوری میخوان ملت به قیمت‌های جدید عادت بدن
ولی کنسول یه ارزشی داشت درسته که قطعات گرون تر شده ولی بنظر من خیلیا سوییچ میکنن روی موبایل( منظورم گیمرهای کژوال هست که تعدادشونم کم نیست)
 
مایکروسافت توی بیانیه‌اش گفته که قیمت رم و حافظه تا الان ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده و انتظار داره تا پاییز ۲۰۲۷ دوباره دو برابر بشه.

We Are So Cooked....

اوه اوه ، این دیگه خیلی وحشتناکه.
مطمئنا وقتی مایکرو این اطلاعات رو داشته باقی کمپانیها هم این رو میدونستن.
این قیمتهای عجیب سخت افزار که این چند روزه از کمپانیهای مختلف برای کنسولهای دستی و استیم مشین و... دیدیم کم کم داره معنای بیشتری پیدا میکنه.
=========
پس میشه احتمال داد سونی/مایکرو نخوان کنسول نسل بعدشون رو تا قبل از تعدیل قیمتها منتشر کنن.
سوال اینه که این نسل رو تا کی میتونن کش بدن و با افزایش قیمتهای کنسولهای فعلیشون و... مسیر رو ادامه بدن؟
 
پس میشه احتمال داد سونی/مایکرو نخوان کنسول نسل بعدشون رو تا قبل از تعدیل قیمتها منتشر کنن.
سوال اینه که این نسل رو تا کی میتونن کش بدن و با افزایش قیمتهای کنسولهای فعلیشون و... مسیر رو ادامه بدن؟
بنظر من آخرشم باید با قیمت بالاتر عرضه کنن و از اونورم انتظار اینو داشته باشن که مثل هر نسل نفروشن
البته قیمت ۸۰ دلاری بازیها و همچنین افزایش قیمت روی سرویس هاهم این وسط میتونه کمکشون کنه ولی هرچقدرم باشه بازم فکر نمیکنم جای فروش بیشتر سخت افزار رو بگیره
 
بنظر من آخرشم باید با قیمت بالاتر عرضه کنن و از اونورم انتظار اینو داشته باشن که مثل هر نسل نفروشن
البته قیمت ۸۰ دلاری بازیها و همچنین افزایش قیمت روی سرویس هاهم این وسط میتونه کمکشون کنه ولی هرچقدرم باشه بازم فکر نمیکنم جای فروش بیشتر سخت افزار رو بگیره
دقیقا ، من فکر میکردم دیگه تو 2027 یه خبری میشه ولی اینکه آخر 2027 هم دوباره افزایش قیمت داریم یعنی اینکه این قصه حالا حالاها ادامه داره.
سونی/مایکرو هم تا یه جایی میتونن نسل رو کش بدن.
از اون‌سمت انتظار استودیوها و کمپانیهای دیگه هم برای تغییر نسل وجود داره و باید پاسخگوی اونها هم باشن.
PC گیمینگ که همین الان هم نوک شده.
عملا نسل تباهی رو میشه از الان تصور کرد.

طوری نشه که آرزو کنیم ای کاش کلودگیمینگ بیاد نجاتمون بده!
 
دقیقا ، من فکر میکردم دیگه تو 2027 یه خبری میشه ولی اینکه آخر 2027 هم دوباره افزایش قیمت داریم یعنی اینکه این قصه حالا حالاها ادامه داره.
سونی/مایکرو هم تا یه جایی میتونن نسل رو کش بدن.
از اون‌سمت انتظار استودیوها و کمپانیهای دیگه هم برای تغییر نسل وجود داره و باید پاسخگوی اونها هم باشن.
PC گیمینگ که همین الان هم نوک شده.
عملا نسل تباهی رو میشه از الان تصور کرد.

طوری نشه که آرزو کنیم ای کاش کلودگیمینگ بیاد نجاتمون بده!
من نمیگم کمپانی ها سود نکنن ولی از وقتی که پول الویت بیشتری نسبت به خلاقیت گرفته نمیشه آینده خوشی برای صنعت گیم پیش‌بینی کرد، واقعا خوشحالم که من و هم نسلی هام روزای خوبی رو سپری کردیم، همین الان مثلاً یه dlc بتلفیلد ۱ ارزشش از کل بتلفیلد ۲۰۴۲ بیشتر بود...
توی سخت افزار هم همینه، همین الآنم کنسولا و کارت گرافیک های PC قوی هستند، مشکل تنبلی و تغییرات ساختاری در پیشرفت بازیهاست، اون جهش روی که نسل های پیش تجربه میکردیم انگار دود شده رفته هوا، مقایسه ها فقط این شده که کدوم فریم بیشتری میده، نمیگم اینا بده ولی اونقدر که لازم بود اصلا سخت افزارها و تکنولوژی های مرتبط با اونا توی دنیای گیم پیشرفت نکرد، مگر همین هوش مصنوعی بتونه بازی رو عوض کنه
 
  • Like
Reactions: Love Console
باتوجه به اینکه سونی افزایش قیمت داشته مایکروسافت گفته بذاریم درست بعد باز شدن پیش فروش gta منم افزایش قیمت بدم چون بخاطر gta خیلیا مخصوصا کسانی جز اکوسیستم ایکس باکس بودن و پروفایل و فرند هاشون اونجاست در هر صورت کنسول رو تهیه میکنن.
مایکروسافت هم این اواخر نسلی رو یکم نیمه رها کرده امیدهاش هیلکس هست که بتونه فن های استیم رو جذب کنه خصوصا با این قیمتی ولو برای استیم ماشین گذاشته .
 
اپلی که تا اینجا خیلی خوب مقاومت کرده بود هم افزایش قیمت داده. اوضاع خیلی خیطه. شما لپتاپ های ویندوزی رو ببینید اصلا خندتون میگیره با این قیمت ها. با این وضعیت نسل جدید اصلا مفهومی نداره و یچیز بی معنایی میشه مثل استیم ماشین:-??
 
باتوجه به اینکه سونی افزایش قیمت داشته مایکروسافت گفته بذاریم درست بعد باز شدن پیش فروش gta منم افزایش قیمت بدم چون بخاطر gta خیلیا مخصوصا کسانی جز اکوسیستم ایکس باکس بودن و پروفایل و فرند هاشون اونجاست در هر صورت کنسول رو تهیه میکنن.
مایکروسافت هم این اواخر نسلی رو یکم نیمه رها کرده امیدهاش هیلکس هست که بتونه فن های استیم رو جذب کنه خصوصا با این قیمتی ولو برای استیم ماشین گذاشته .
مایکروسافت خیلی هنر کنه بتونه مشتریهای خودش رو حفظ کنه.
اگه هلیکس بخواد 2027 بیاد پس باید طوری قیمتگذاری بشه که بازه قیمتی و افزایش قیمتهای آخر 2027 رو هم پوشش بده.
کاری که به نظرم استیم مشین انجام داده تا دوباره آخر 2027 و... افزایش قیمت نداشته باشن.

فکر کنم باید آرزو کنیم قیمت کنسول نسل بعدی مایکروسافت همین 1000 دلاری که الان شایعش هست بمونه ، من که میگم حتی چندصد دلار بیشتر از این قیمت هم میشه انتظار داشت.
 
مایکروسافت خیلی هنر کنه بتونه مشتریهای خودش رو حفظ کنه.
اگه هلیکس بخواد 2027 بیاد پس باید طوری قیمتگذاری بشه که بازه قیمتی و افزایش قیمتهای آخر 2027 رو هم پوشش بده.
کاری که به نظرم استیم مشین انجام داده تا دوباره آخر 2027 و... افزایش قیمت نداشته باشن.

فکر کنم باید آرزو کنیم قیمت کنسول نسل بعدی مایکروسافت همین 1000 دلاری که الان شایعش هست بمونه ، من که میگم حتی چندصد دلار بیشتر از این قیمت هم میشه انتظار داشت.
ماکان تا چند ماه پیش لیکرا میگفتن کنسولهای نسل بعد زیر ۱۰۰۰ و حدود ۸۰۰ دلار قیمت خواهند داشت .حالا تا اون زمان قیمت مشخص نیست ، ولو هم اول قیمت ۷۵۰ دلار هدفش بود ولی با افزایش قیمت های سخت افزار این قیمت ها رو گذاشت .
 
ماکان تا چند ماه پیش لیکرا میگفتن کنسولهای نسل بعد زیر ۱۰۰۰ و حدود ۸۰۰ دلار قیمت خواهند داشت .حالا تا اون زمان قیمت مشخص نیست ، ولو هم اول قیمت ۷۵۰ دلار هدفش بود ولی با افزایش قیمت های سخت افزار این قیمت ها رو گذاشت .
از مایکروسافت و سونی بگیر تا اپل و ولو حتی amd و nvidia همه و همه افزایش قیمت داشتن.
زیر ۱۰۰۰ تا بعیده برای کنسولای بعدی. الان حتی سری s هم ۳ بار افزایش قیمت خورده.
سونی طرفدار پروپا قرص داره ولی مایکرو بعیده اندازه series بفروشه نسل بعد! خود سری ها هم اندازه one نفروختن!
هر نسل کمتر و کمتر میشه
 
  • Like
Reactions: Love Console

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or