خبر رسمی نسخه استاندارد GTA VI با قیمت 80 دلار عرضه خواهد شد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000011342.jpg
رسمی:

استودیو راک‌استار امروز به‌صورت رسمی از قیمت نهایی Grand Theft Auto VI و محتویات نسخه‌های مختلف آن رونمایی کرد. نسخه استاندارد بازی با قیمت 79.99 دلار عرضه خواهد شد، و نسخه Ultimate نیز 99.99 دلار می‌باشد.
نسخه Ultimate علاوه بر خود بازی، شامل آیتم‌های انحصاری مختلفی مانند خودروها، سلاح‌ها، لباس‌ها و سایر محتوای ویژه مرتبط با شخصیت‌های اصلی، «جیسون» و «لوسیا»، خواهد بود.
یکی از مهم‌ترین نکات اعلام‌شده این است که نسخه فیزیکی GTA VI برخلاف تصور بسیاری از کاربران، دیسک بازی را درون جعبه نخواهد داشت. خریداران این نسخه تنها یک کد دانلود دریافت می‌کنند و برای نصب بازی باید آن را به‌صورت دیجیتالی دانلود کنند.
 
آخرین ویرایش:
خنده ام میگیره.
سال ۲۰۱۳ که مایکروسافت اون DRM کذایی رو اول معرفی کرد (زودتر از همه جامپ زد تو باتلاق حذف مدیا فیزیکی) و بعد اعتراضات کنارش گذاشت اکثر کمپانی های دیگه داشتن سر اینکه راحت گیمر ها میتونن بازی شیر کنن فلکس میکردن ولی الان با این وضع اصلا انگار نه خوانی رفته نه خوانی اومده.
بازی حتی کالکتورز ادیشن هم نداره!
چه خبره جدی؟
 
قیمت رو همه انتظار داشتیم اما حذف بازی فیزیکی فاجعه ترین حرکت تاریخ گیمینگ بود.
و بدتر کسانی هستن که با یه "به فال نیک گرفتنِ" تصنّعی، این حرکت غیرقابل هضمِ راک‌استار رو برای لو نرفتن زودتر از موعد داستان بازی و فلان و بهمان، مفید می‌دونن!! من کاری به قیمت بازی ندارم؛ به هر حال محصول و ثمره تلاشِ یک استودیو ـه و ناشر دلش می‌خواد بازی خودش رو با پایه قیمتی 80 دلار بده بیرون و من و شما هم نمی‌تونیم برخلاف عُرف بازار آزاد و حقوق مالکیت، براش در این زمینه تعیینِ تکلیف کنیم، ولی حذف دیسک از نسخه فیزیکی، هیچ رقمه تو کَتَم نمی‌ره!

تو تاپیک بقلی هم گفتم که دلیلش مثل روز برای من روشنه: دندون‌گرد بودن راک‌استار! راک‌استار، غول شماره یک و بی‌بدیلِ این صنعته و مطلقاً هیچ بحثی تو کیفیت کارش نیست ولی دندون‌گرده! حذف دیسک، یعنی حذف بخش عمده بازار دست دوم نسخه‌های فیزیکی و رُک و پوست‌کنده‌اش یعنی به ازای هر گیمر، یک نسخه از GTA VI باید از خودِ راک‌استار خریداری بشه تا آمار دَخل زدن ناشر بره بالا! اون هم بازی‌ای که کلِ هزینه‌هاش در همون روز اول عرضه درمیاد و قراره تا قیامت، فروش بکنه!

پ.ن: شخصاً خودم رو آماده کرده بودم که تا پایانِ نسل، فقط برای دو بازی GTA VI و Intergalactic، نسخه فیزیکی و دیسکی بخرم که این خبر بدجوری زد تو ذوقم.
 
و بدتر کسانی هستن که با یه "به فال نیک گرفتنِ" تصنّعی، این حرکت غیرقابل هضمِ راک‌استار رو برای لو نرفتن زودتر از موعد داستان بازی و فلان و بهمان، مفید می‌دونن!! من کاری به قیمت بازی ندارم؛ به هر حال محصول و ثمره تلاشِ یک استودیو ـه و ناشر دلش می‌خواد بازی خودش رو با پایه قیمتی 80 دلار بده بیرون و من و شما هم نمی‌تونیم برخلاف عُرف بازار آزاد و حقوق مالکیت، براش در این زمینه تعیینِ تکلیف کنیم، ولی حذف دیسک از نسخه فیزیکی، هیچ رقمه تو کَتَم نمی‌ره!

تو تاپیک بقلی هم گفتم که دلیلش مثل روز برای من روشنه: دندون‌گرد بودن راک‌استار! راک‌استار، غول شماره یک و بی‌بدیلِ این صنعته و مطلقاً هیچ بحثی تو کیفیت کارش نیست ولی دندون‌گرده! حذف دیسک، یعنی حذف بخش عمده بازار دست دوم نسخه‌های فیزیکی و رُک و پوست‌کنده‌اش یعنی به ازای هر گیمر، یک نسخه از GTA VI باید از خودِ راک‌استار خریداری بشه تا آمار دَخل زدن ناشر بره بالا! اون هم بازی‌ای که کلِ هزینه‌هاش در همون روز اول عرضه درمیاد و قراره تا قیامت، فروش بکنه!

پ.ن: شخصاً خودم رو آماده کرده بودم که تا پایانِ نسل، فقط برای دو بازی GTA VI و Intergalactic، نسخه فیزیکی و دیسکی بخرم که این خبر بدجوری زد تو ذوقم.
انگار هیچ کس ندونه مجموعه GTA از لحاظ داستانی خیلی ید طولایی داره و بازیهای دیگه هیچی از داستان و روایت سرشون نمیشه.
دوزار داستان بخش سینگل پلیر این مجموعه توجیهش اینه که دیسک فیزیکی حذف بشه؟

این جماعت فن واقعا همه جا و همیشه در حال توجیه کمپانیها هستن و چه مزخرفاتی رو که دامن نمیزنن.

خب دیسک حذف شده دیگه ، توجیه کردنش دیگه معنی نداره!
واقعا وقتی میگن فن منطق سرش نمیشه و چشمش کوره بیراه نیست.
این کار رو بعضی از استودیوهای مایکرو هم کردن که فحشش رو خوردن.
همینطور کمپانیهای دیگه ، اینکه دیگه توجیه نداره.

این مسیر مزخرف دیجیتالی شدنه که همه کمپانیها دارن پیش میگیرن و ما هم روی PC سالهاست که بهش عادت کردیم.
اما این فنها وقتی میان توجیهات مزخرف و اراجیف سر هم میکنن واقعا آدم نمیدونه چطوری با سر بره تو مانیتور که حق مطلب ادا بشه :D
 
آخرین ویرایش:
خنده ام میگیره.
سال ۲۰۱۳ که مایکروسافت اون DRM کذایی رو اول معرفی کرد (زودتر از همه جامپ زد تو باتلاق حذف مدیا فیزیکی) و بعد اعتراضات کنارش گذاشت اکثر کمپانی های دیگه داشتن سر اینکه راحت گیمر ها میتونن بازی شیر کنن فلکس میکردن ولی الان با این وضع اصلا انگار نه خوانی رفته نه خوانی اومده.
بازی حتی کالکتورز ادیشن هم نداره!
چه خبره جدی؟
Xbox One هم حتی اینطوری نبود، مدیای فیزیکی رو حذف نکرده بود، یه سیستم داشت برای انتقال مالکیت دیسک و لزوم اتصال به اینترنت برای چک کردن همین مالکیت دیسک
اگه GTA شکست نخوره همتون به دان متریک یه عذرخواهی بدهکارین :))
 
از یه‌ کمپانی که یک بازی رو توی ۳ نسل فروخته و ۱۳ سال سرپا نگهش داشته، چه انتظاری دارید؟

من فکر می‌کردم حالت ارلی اکسس برای محتوا پری اوردر در نظر بگیرن(که نداره!) و بخاطر اون دیسک رو کمی دیرتر عرضه کنن. اما شمشیر رو از رو بستن. اینبار شانس کمتری دارن که توی سه نسل بفروشنش، بجاش تصمیم گرفتن به هرکاربر یک نسخه با قیمت کامل رو چیز‌ کنن. با نبود دیسک، احتمال کم شدن قیمت بازی هم کاهش پیدا می‌کنه.

حتی احتمال این رو میدم که اتصال به نت اجباری باشه و یکاری کنن، نشه یک اکانت به دو نفر برسه!
 
  • Like
Reactions: Big Band
فکر کنم زمانی که بازی گلد میشه جوری بوده که دیسک رو نمیتونستن برسونن و کلا کرانچن و برنامشون خیلی فشرده است تا روز عرضه وگرنه مطمئن باشید یه نسخه گرونتر میذاشتن که دسترسی زودتر داشته بشه :D الان واسه اینکه رو فروش تاثیر منفی میذاره نمیگن ولی بعد یه مدت با عرضه دیسک دوباره فروش رو بوست میکنن.
 
یه ماجراهای بامزه‌ای برای تبلیغ سونی در مورد GTA VI روی PS5 پیش اومد که بد نیست اینجا بنویسم. :دی
بعد از اینکه راک‌استار جزئیات پیش‌فروش رو اعلام کرد، سونی که شریک تبلیغاتی بازی هست، این رو توی فضای مجازی گذاشت:

36d825_26asdsad3.jpg


این قضیه باعث شد یه سر و صدایی ایجاد بشه در مورد اون عبارت Plays best on PS5 و اینا. تا اینکه بعد از یکی دو ساعت اون توئیت کلاً حذف شد و به فنا رفت!
اینجا بود که کلی حرف و حدیث راه افتاد و یه عده می‌گفتن سونی تبلیغ دروغین کرده و مجبور شده حذفش کنه و چمیدونم از راک‌استار اجازه نگرفته بوده و فلان و چنان. یه عده هم شوخی راه انداختن که لابد نسخه پی‌سی هم قراره همین امسال بیاد یا Helix در راهه و...
این وسط جز کوردن هم حجت رو بر مسلمین تمام کرد و گفت علتش این بوده که سونی دروغ گفته! :دی

36d825_26sad4qecx.jpg


ولی ساعاتی بعد دوباره توئیت برگشت و باز به عبارت Plays best on PS5 اشاره شده و مشخص شد که کل اون بحث‌ها بیهوده بوده!

d6da25_26zxcxzerd3.jpg


بعد هم کارآگاه‌ها شروع به تحقیقات جنایی کردن و متوجه دو تا تغییر نسبت به توئیت قبلی شدن.
یکی لوگوی GTA VI که توی توئیت قبلی، از لوگوی اولیه بازی استفاده شده بود، در حالی که گویا لوگوی بازی بعدها تغییرات بسیار کوچیکی کرده (در حدی که اکثر مردم متوجه نمی‌شن) و سونی مجبور شده یه بار دیگه توئیت بزنه، این دفعه با لوگوی نهایی.
مورد جالب بعدی هم اینه که توی توئیت قبلی، PS5 با دیسک درایو دیده می‌شد و الآن دیگه خبری از دیسک درایو نیست! حالا نمی‌دونم تصمیم خود سونی بوده یا مثلاً از راک‌استار تماس گرفتن و گفتن حاجی، لطفاً اون قطعه رو حذف کن که بعداً دردسر نشه، چون کلاً خبری از دیسک نیست و داریم جعبه خالی می‌فروشیم و ملت نمی‌تونن چیزی رو فرو کنن توی کنسول! :دی
 
یه ماجراهای بامزه‌ای برای تبلیغ سونی در مورد GTA VI روی PS5 پیش اومد که بد نیست اینجا بنویسم. :دی
بعد از اینکه راک‌استار جزئیات پیش‌فروش رو اعلام کرد، سونی که شریک تبلیغاتی بازی هست، این رو توی فضای مجازی گذاشت:

36d825_26asdsad3.jpg


این قضیه باعث شد یه سر و صدایی ایجاد بشه در مورد اون عبارت Plays best on PS5 و اینا. تا اینکه بعد از یکی دو ساعت اون توئیت کلاً حذف شد و به فنا رفت!
اینجا بود که کلی حرف و حدیث راه افتاد و یه عده می‌گفتن سونی تبلیغ دروغین کرده و مجبور شده حذفش کنه و چمیدونم از راک‌استار اجازه نگرفته بوده و فلان و چنان. یه عده هم شوخی راه انداختن که لابد نسخه پی‌سی هم قراره همین امسال بیاد یا Helix در راهه و...
این وسط جز کوردن هم حجت رو بر مسلمین تمام کرد و گفت علتش این بوده که سونی دروغ گفته! :دی

36d825_26sad4qecx.jpg


ولی ساعاتی بعد دوباره توئیت برگشت و باز به عبارت Plays best on PS5 اشاره شده و مشخص شد که کل اون بحث‌ها بیهوده بوده!

d6da25_26zxcxzerd3.jpg


بعد هم کارآگاه‌ها شروع به تحقیقات جنایی کردن و متوجه دو تا تغییر نسبت به توئیت قبلی شدن.
یکی لوگوی GTA VI که توی توئیت قبلی، از لوگوی اولیه بازی استفاده شده بود، در حالی که گویا لوگوی بازی بعدها تغییرات بسیار کوچیکی کرده (در حدی که اکثر مردم متوجه نمی‌شن) و سونی مجبور شده یه بار دیگه توئیت بزنه، این دفعه با لوگوی نهایی.
مورد جالب بعدی هم اینه که توی توئیت قبلی، PS5 با دیسک درایو دیده می‌شد و الآن دیگه خبری از دیسک درایو نیست! حالا نمی‌دونم تصمیم خود سونی بوده یا مثلاً از راک‌استار تماس گرفتن و گفتن حاجی، لطفاً اون قطعه رو حذف کن که بعداً دردسر نشه، چون کلاً خبری از دیسک نیست و داریم جعبه خالی می‌فروشیم و ملت نمی‌تونن چیزی رو فرو کنن توی کنسول! :دی
جالب‌ترین نکته این توییت اون خط پایین هست که نوشته:
Vertical Stand sold separately
😆 :دی
 
کلا حذف دیسک هیچ توجیهی نداره. در بدترین حالت به جای اینکه تو قاب کد بذارن، میتونست مثل بعضی بازی ها باشه که دیسک رو میذاری و بعد شروع به دانلود بازی از استور می کنه. یعنی عملا اون دیسک لایسنس بازی هست یه جورایی و موقع بازی باید داخل دستگاه باشه که لایسنس چک بشه و بعدا هر وقت خواستی، همچنان میتونی دیسک رو بفروشی. ولی الان نسخه فیزیکی فرقش با دیجیتال اینه که شما فقط یه قاب هم دارید و عملا خرید نسخه فیزیکی بیهوده است.
 
یه ماجراهای بامزه‌ای برای تبلیغ سونی در مورد GTA VI روی PS5 پیش اومد که بد نیست اینجا بنویسم. :دی
بعد از اینکه راک‌استار جزئیات پیش‌فروش رو اعلام کرد، سونی که شریک تبلیغاتی بازی هست، این رو توی فضای مجازی گذاشت:

36d825_26asdsad3.jpg


این قضیه باعث شد یه سر و صدایی ایجاد بشه در مورد اون عبارت Plays best on PS5 و اینا. تا اینکه بعد از یکی دو ساعت اون توئیت کلاً حذف شد و به فنا رفت!
اینجا بود که کلی حرف و حدیث راه افتاد و یه عده می‌گفتن سونی تبلیغ دروغین کرده و مجبور شده حذفش کنه و چمیدونم از راک‌استار اجازه نگرفته بوده و فلان و چنان. یه عده هم شوخی راه انداختن که لابد نسخه پی‌سی هم قراره همین امسال بیاد یا Helix در راهه و...
این وسط جز کوردن هم حجت رو بر مسلمین تمام کرد و گفت علتش این بوده که سونی دروغ گفته! :دی

36d825_26sad4qecx.jpg


ولی ساعاتی بعد دوباره توئیت برگشت و باز به عبارت Plays best on PS5 اشاره شده و مشخص شد که کل اون بحث‌ها بیهوده بوده!

d6da25_26zxcxzerd3.jpg


بعد هم کارآگاه‌ها شروع به تحقیقات جنایی کردن و متوجه دو تا تغییر نسبت به توئیت قبلی شدن.
یکی لوگوی GTA VI که توی توئیت قبلی، از لوگوی اولیه بازی استفاده شده بود، در حالی که گویا لوگوی بازی بعدها تغییرات بسیار کوچیکی کرده (در حدی که اکثر مردم متوجه نمی‌شن) و سونی مجبور شده یه بار دیگه توئیت بزنه، این دفعه با لوگوی نهایی.
مورد جالب بعدی هم اینه که توی توئیت قبلی، PS5 با دیسک درایو دیده می‌شد و الآن دیگه خبری از دیسک درایو نیست! حالا نمی‌دونم تصمیم خود سونی بوده یا مثلاً از راک‌استار تماس گرفتن و گفتن حاجی، لطفاً اون قطعه رو حذف کن که بعداً دردسر نشه، چون کلاً خبری از دیسک نیست و داریم جعبه خالی می‌فروشیم و ملت نمی‌تونن چیزی رو فرو کنن توی کنسول! :دی
به بدترین شکل ممکن همیشه ضایع می شه ولی هیچوقت از رو نمی ره، جلزو ولز زدن جز همیشه دیدنیه :))
 
یه ماجراهای بامزه‌ای برای تبلیغ سونی در مورد GTA VI روی PS5 پیش اومد که بد نیست اینجا بنویسم. :دی
بعد از اینکه راک‌استار جزئیات پیش‌فروش رو اعلام کرد، سونی که شریک تبلیغاتی بازی هست، این رو توی فضای مجازی گذاشت:

36d825_26asdsad3.jpg


این قضیه باعث شد یه سر و صدایی ایجاد بشه در مورد اون عبارت Plays best on PS5 و اینا. تا اینکه بعد از یکی دو ساعت اون توئیت کلاً حذف شد و به فنا رفت!
اینجا بود که کلی حرف و حدیث راه افتاد و یه عده می‌گفتن سونی تبلیغ دروغین کرده و مجبور شده حذفش کنه و چمیدونم از راک‌استار اجازه نگرفته بوده و فلان و چنان. یه عده هم شوخی راه انداختن که لابد نسخه پی‌سی هم قراره همین امسال بیاد یا Helix در راهه و...
این وسط جز کوردن هم حجت رو بر مسلمین تمام کرد و گفت علتش این بوده که سونی دروغ گفته! :دی

36d825_26sad4qecx.jpg


ولی ساعاتی بعد دوباره توئیت برگشت و باز به عبارت Plays best on PS5 اشاره شده و مشخص شد که کل اون بحث‌ها بیهوده بوده!

d6da25_26zxcxzerd3.jpg


بعد هم کارآگاه‌ها شروع به تحقیقات جنایی کردن و متوجه دو تا تغییر نسبت به توئیت قبلی شدن.
یکی لوگوی GTA VI که توی توئیت قبلی، از لوگوی اولیه بازی استفاده شده بود، در حالی که گویا لوگوی بازی بعدها تغییرات بسیار کوچیکی کرده (در حدی که اکثر مردم متوجه نمی‌شن) و سونی مجبور شده یه بار دیگه توئیت بزنه، این دفعه با لوگوی نهایی.
مورد جالب بعدی هم اینه که توی توئیت قبلی، PS5 با دیسک درایو دیده می‌شد و الآن دیگه خبری از دیسک درایو نیست! حالا نمی‌دونم تصمیم خود سونی بوده یا مثلاً از راک‌استار تماس گرفتن و گفتن حاجی، لطفاً اون قطعه رو حذف کن که بعداً دردسر نشه، چون کلاً خبری از دیسک نیست و داریم جعبه خالی می‌فروشیم و ملت نمی‌تونن چیزی رو فرو کنن توی کنسول! :دی
دروغشون همون قرار دادن تصویر کنسول عادی به جای دیجیتال بود :D
 
ولی جدی اینا که بازیشونو دیسک خالی میدن چرا کلا دیجیتال ریلیز نمیکنن؟ الکی فقط یه منابعی هدر میره واسه هیچی.
هرچند قبلا هم گفتم این که به مرور دیتای بازی داره از رو دیسک ها حذف میشه فقط به خاطر گشادی سازنده یا ناشر نیست بلکه کنترل کامل روی محتوای فروخته شدس.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or