خبر رسمی شرکت Valve رسماً کنسول رومیزی Steam Machine را معرفی کرد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
9752.jpg


شرکت Valve رسماً از قیمت و نحوه عرضه کامپیوتر گیمینگ رومیزی جدید خود، Steam Machine، رونمایی کرد. قیمت نسخه پایه این سخت‌افزار از ۱۰۴۹ دلار آغاز می‌شود. به گفته ولو، جهش شدید قیمت قطعاتی مانند رم و حافظه به دلیل تقاضای غول‌های هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر، دلیل اصلی افزایش قیمت دستگاه نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه است.


مدل و پیکربندی

قیمت (دلار)

اقلام همراه و ویژگی‌ها

نسخه ۵۱۲ گیگابایت

۱۰۴۹$

نسخه پایه استاندارد

باندل ۵۱۲ گیگابایت + کنترلر

۱۱۲۸$

دستگاه پایه به همراه استیم کنترلر

نسخه ۲ ترابایت

۱۳۴۹$

همراه با دو پنل جلویی اضافه (چوب گردو و پارچه قرمز)

باندل ۲ ترابایت + کنترلر

۱۴۲۸$

نسخه ۲ ترابایت به همراه استیم کنترلر
دستگاه به شرح زیر است:



خروجی تصویری و اتصال‌ها:

9753.jpg
  • خروجی DisplayPort 1.4 (پشتیبانی از ۴K@240Hz یا ۸K@60Hz) گزارش شده است.​
  • خروجی HDMI 2.0 (پشتیبانی از ۴K@120Hz، HDR، FreeSync، CEC) نیز گفته شده است.​
  • پورت USB‑C با سرعت تا ۱۰ گیگابیت/ثانیه (USB 3.2 Gen2) و چهار پورت USB‑A (دو پورت USB 3 در جلو، دو پورت USB 2 در عقب)؛​
  • اتصال شبکه: Ethernet با سرعت ۱ گیگابیت، Wi‑Fi 6E (2×2)، آنتن بلوتوث اختصاصی.​


دستگاه قرار است «بیش از شش برابر قدرت» Steam Deck را ارائه دهد و توانایی اجرای بازی در کیفیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با فناوری FSR را دارا باشد.
پشتیبانی از Ray‑Tracing، امکان استفاده به‌عنوان یک رایانه کوچک خانگی (desktop mode)، طراحی مناسب برای محیط سالن پذیرایی، امکان استفاده کنترلرهای مختلف و …

قیمت نهایی هنوز اعلام نشده است؛ اما طبق برخی گزارش‌ها، هدف Valve ارائه قیمتی رقابتی با رایانه‌های بازی سطح ابتدایی (احتمالاً در محدوده ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار) است.​
 
آخرین ویرایش:
با این منطق پس مثلا قیمت PS5 را باید ۷۵ دلار کمتر حساب کنی چون قیمت کلی کنسول با حساب دسته اش هست.
استیم هم بالاخره یه کنترلر یا موس و کیبرد میخواد دیگه... پس هزینه این هم باید بهش اضافه کنی.
عجیبه که خیلی شیک از زیر این قضیه میخواین قسر در برین
قسر در بریم؟ مگه ما کنسول رو ساختیم یا قیمت گزاری کردیم؟:-??
حالا کاری نداره. شما تحریمش کن و‌ نخر بلکه ولو ورشکست بشه

————————————————

یکی از دوستام یک ماه پیش سیستم بسته بوذ با ۹۰۶۰ xt که به مراتب قوی تر از این هست و همون حدود ۱۰۰۰ تا شده بود


IMG_0803.jpeg
 
آخرین ویرایش:
یجوری همه جا مردم از قیمت تعجب کردن من نمیدونم انتظار چی داشتن :D همون اولم حدس رو حدود ۹۰۰ دلار بود که کمبود قطعات بدترش کرد. بعد تمام محصولات استیم گرون بودن همیشه. توقع داشتن مثلا یچی در حد قدرت سیستم ۲۰۰۰ دلاری بده با قیمت ۱۰۰۰ دلار؟ هرسری یچیز جدید لانچ میکنن ملت سر قیمتش کف خون قاطی میکنن :D
استیم مثل سونی و مایکرو با ضرر چیزی نمیفروشه که بعدا از طریق محدودیتا با فروش اشتراک و درامد از فروش دیجیتالی ضررو جبران کنه عادیه گرونتر باشه همیشه همین بوده درکل که خوشتون نمیاد نخرید قطعا با بودجه یکسان سیستم بستن بهتره این صرفا کوچیکه. قبلا هم همچین چیزی ساختن شکست خورد اگه یادتون باشه. استیم دک نسبتا موفق بود اونم چون کسی نمیتونست مثل سیستم بستن کنسول دستی ببنده برا خودش
درکل خبر مهمتر که نمیدونم کسی بهش اشاره کرد یا نه اینه که با اپدیت استیم او اس ۳.۸ گفتن هرکی دوست داره بره استیم ماشین خودشو بسازه و steamos روش نصب کنه رسما گفتن باهاش حال نمیکنی؟ برو خودت بساز سیستم عامل ما هم روش نصب کن بشه همون برو حال کن :D فعلا کارتای amd رو ساپورت میکنن ولی قراره درایورای nvidia هم رو لینوکس بهینه کنن و پشتیبانی اونارم اضافه کنن
 
اصلا در بازار PC باندل و پکیج و ... انحصارطلبی معنی نمیده. با ماهیت PC سازگار نیست. این ماشین بخار هم کاملا مشخصه هدفش رقابت در بازار قیمتی و جذب مشتری جدید نبوده. بلکه ارائه یک سرویس خاص به مشتری های وفاداری که از قبل وجود دارند. دیگه بعد از این همه سال یعنی خودشون این چیزهای ساده رو نمیدونن نشستن شما بهشون بگید!!!
 
  • Like
Reactions: PiPNiNeTTa
داشتم باز خورد های خارجی هارو نسبت به این دستگاه میدیدم اونا هم اکثر میگفتن دستگاه لاکچریه ، حالا بحث اینه کدوم قشر از گیمرا میخوان اینو با این قیمت بخرن باید صبر کرد دید
من انتظار داشتم ولو بیاد قیمتی براش در نظر بگیره که با ps5 رقابتی باشه حتی با ps5 pro هم رقابتی نیست
جزئیات بیشتر بیاد ببینیم تو هر دستگاه چقدر سود می کنه
 
  • Like
Reactions: Zack.Fair
به عنوان یک وسیله کلکسیونی برای توی طاقچه یا ویترین چیز جالبیه. به خصوص اگر با این قیمت در تعداد محدود تولید بشه و نهایتا 1000 تا ازش ساخته باشن تا براش صف خرید شکل بگیره.
به عنوان یک وسیله گیمینگ با این قیمت هیچ کاربردی نداره.
 
آخرین ویرایش:
جدا از همه اینها این دستگاه برای کشور فوق پیشرفته و تراز اول ما اصلا کاربرد نداره. اولا به خاطر مسائل اقتصادی. دوم بخاطر تحریم. اصلا تو ایران نمیشه از استیم بازی خرید و حتی بخری اگه ip لو بره تمام لایبری به فنا میره. همون ps5 بازی کنید عشق کنید
 
  • Raised Eyebrow
Reactions: TeTration
جدا از همه اینها این دستگاه برای کشور فوق پیشرفته و تراز اول ما اصلا کاربرد نداره. اولا به خاطر مسائل اقتصادی. دوم بخاطر تحریم. اصلا تو ایران نمیشه از استیم بازی خرید و حتی بخری اگه ip لو بره تمام لایبری به فنا میره. همون ps5 بازی کنید عشق کنید
اصلا نمیشه از استیم بازی خرید ! به نظرم یکسری به تاپیک استیم بزنید اون قضیه آی پی هم بیشتر سر تعویض ریجن پیش میاد ولی در مورد لاکچری بودن این کنسول موافقم حتی اسمبل یک پی سی رده بالا خوب نسبت به این کنسول ارزونتر در میاد
 
استیم ماشین پشن پروجکت گیبه :D با جلورفتن تکنولوژی و بزرگتر شدن استیم پیش میره. این الان با اون استیم ماشین 15 سال پیش اصلا قابل مقایسه نیست.در نهایت هم همش واسه ایجاد فن بیس و یوزر بیشتر روی استیمه.اصلا تولید سخت افزارش فارغ از قیمت اونقدر نیست که سودش در مقابل سود استور حساب شه.همین الان با 1049 به جای 999 نشون میده تا تونستن از سود و همه چی زدن و دیگه بیشتر جا نداشته.
تعمدا همیشه عرضه رو پایین تر از تقاضا نگه میدارن تا مثلا استیم کنترلر بیشتر ابزار بازی کردن تبدیل بشه به یه مرچ واسه پی سی گیمرا :D
گیب رو نشناختی؟ خسیسه. غیر ممکنه کنسول رو بدون سود بفروشه. اگر ۹۹۹ نداده و گذاشته ۱۰۴۹، واس سود بیشتره🤣
 
داشتم باز خورد های خارجی هارو نسبت به این دستگاه میدیدم اونا هم اکثر میگفتن دستگاه لاکچریه ، حالا بحث اینه کدوم قشر از گیمرا میخوان اینو با این قیمت بخرن باید صبر کرد دید
والا تنها چیزی که لاکچریه قیمتشه :دی
اینکه بخوای باهاش رو یه تی وی 55-60 اینچ بازی کنی بعد مجبور شی FSR رو بزاری رو Ultra Performance که از 720 آپسکیل کنه، بتونی پیکسلا رو بشماری هر حسی ممکنه داشته باشه غیر لاکچری :-"
 
والا تنها چیزی که لاکچریه قیمتشه :دی
اینکه بخوای باهاش رو یه تی وی 55-60 اینچ بازی کنی بعد مجبور شی FSR رو بزاری رو Ultra Performance که از 720 آپسکیل کنه، بتونی پیکسلا رو بشماری هر حسی ممکنه داشته باشه غیر لاکچری :-"
دقیقا ، منظور از لاکچری همین قیمتشه و الا ps5pro با قیمت 700 دلار لاکچری حساب نمیشه
ولو گام اول رو اشتباه برداشت بر فرض مثال فاز اول و دوم فروش این دستگاه بالا باشه بعدش کی میخواد با این قیمت بخره !!!
قدرتمند که نیست از طرفی هم میشه مینی کیس اسمبل کرد استیم او اس نصب کرد میشه همون
نمیدونم چه فکری کردن که اینجور قیمت گذاری کردن ضعیف تر از ps5 اما 700 دلار گرانتر
 
این بحثایی که ما میکنیم اصلا معنی نداره :Dولو اشتباه کرد و نکرد و شکست میخوره و اینا نداره، استیم ماشین با توجه به وضعیت بازار قطعه یه تعداد محدودی میتونه تولید شه و همونم تو هر سری که پیش فروش بذارن در کسری از دقیقه تموم میشه.داستانش شبیه قرعه کشی های ایران خودرو میمونه :D
 
  • Like
Reactions: ultimate team 2
کلا به نظر من بخوای پلتفرم پیسی رو انتخاب کنی و سیستم از پیش اسمبل شده بخری، یعنی پولتو ریختی دور و خیلی به اصطلاح "pathetic" هست
کل لذت پیسی به اینه خودت قطعات رو انتخاب کنی.
برای تلوزیون و تو پذیرایی گذاشتن و جا به جایی هم یه بیلد های itx خفنی میبندن ملت که هم ۱۰ برابر قشنگ تر از استیم دک هست، هم ۱۰ برابر قوی تر.
خلاصه که با این دستگاه valve ضرر نمیکنه همشو هم میفروشه، همونطور که اگه کارتن خالی بده بیرون یه لوگو استیم بزنه و بهش بگن استیم باکس ، همش فروش میره ، ولی این چیزی از بی خود و بی مصرف بودن این دستگاه کم نمیکنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or