خبر رسمی شرکت Valve رسماً کنسول رومیزی Steam Machine را معرفی کرد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
9752.jpg


شرکت Valve رسماً از قیمت و نحوه عرضه کامپیوتر گیمینگ رومیزی جدید خود، Steam Machine، رونمایی کرد. قیمت نسخه پایه این سخت‌افزار از ۱۰۴۹ دلار آغاز می‌شود. به گفته ولو، جهش شدید قیمت قطعاتی مانند رم و حافظه به دلیل تقاضای غول‌های هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر، دلیل اصلی افزایش قیمت دستگاه نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه است.


مدل و پیکربندی

قیمت (دلار)

اقلام همراه و ویژگی‌ها

نسخه ۵۱۲ گیگابایت

۱۰۴۹$

نسخه پایه استاندارد

باندل ۵۱۲ گیگابایت + کنترلر

۱۱۲۸$

دستگاه پایه به همراه استیم کنترلر

نسخه ۲ ترابایت

۱۳۴۹$

همراه با دو پنل جلویی اضافه (چوب گردو و پارچه قرمز)

باندل ۲ ترابایت + کنترلر

۱۴۲۸$

نسخه ۲ ترابایت به همراه استیم کنترلر
دستگاه به شرح زیر است:



خروجی تصویری و اتصال‌ها:

9753.jpg
  • خروجی DisplayPort 1.4 (پشتیبانی از ۴K@240Hz یا ۸K@60Hz) گزارش شده است.​
  • خروجی HDMI 2.0 (پشتیبانی از ۴K@120Hz، HDR، FreeSync، CEC) نیز گفته شده است.​
  • پورت USB‑C با سرعت تا ۱۰ گیگابیت/ثانیه (USB 3.2 Gen2) و چهار پورت USB‑A (دو پورت USB 3 در جلو، دو پورت USB 2 در عقب)؛​
  • اتصال شبکه: Ethernet با سرعت ۱ گیگابیت، Wi‑Fi 6E (2×2)، آنتن بلوتوث اختصاصی.​


دستگاه قرار است «بیش از شش برابر قدرت» Steam Deck را ارائه دهد و توانایی اجرای بازی در کیفیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با فناوری FSR را دارا باشد.
پشتیبانی از Ray‑Tracing، امکان استفاده به‌عنوان یک رایانه کوچک خانگی (desktop mode)، طراحی مناسب برای محیط سالن پذیرایی، امکان استفاده کنترلرهای مختلف و …

قیمت نهایی هنوز اعلام نشده است؛ اما طبق برخی گزارش‌ها، هدف Valve ارائه قیمتی رقابتی با رایانه‌های بازی سطح ابتدایی (احتمالاً در محدوده ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار) است.​
 
آخرین ویرایش:
اگه یکی صرفا برای بازی های ایندی می خواد و به شدت پولداره بنظرم خرید خوبیه،مخصوصا که اینجور چیزا بعدا خاصیت کلکسیونی دارن و هر زمانی میشه به قیمت معقولی فروخت!!!!

اما برای بازی های AAA اصلا بدرد نمی خوره... همین الان در مقایسه با کنسول پایه ps5 به نفس نفس افتاده!!! حالا به این قضیه این مورد رو اضافه کنید که دو سال دیگه کنسول های نسل دهمی عرضه می شن...و فاجعه اونجا تازه مشخص میشه!!!!!!

هرکی هم که ذاتا ذوب در ولی امری گیب هست، بهتره صبر کنه برا همون استیم دک 2!!!
 
خب گرونه واقعا :-" البته همچنان به واسطه محصولِ Valve بودن و داشتن SteamOS، از دور بدجوری واسه آدم دلبری می‌کنه ولی انصافاً ارزون‌ترین پیشنهادش هم بوی یک کالای نسبتاً لوکس رو میده. مطمئناً کالتِ مخصوص به خودش رو تشکیل خواهد داد که بخش عمده‌اش شامل یوتوبرهای معروف و افراد ثروتمنده که دستشون به همه پلتفرم‌ها می‌رسه و این وسط جای یه Steam Machine، تو اتاقِ گیمینگ‌شون خالیه.

کنسول‌های نسل دهمی هم منطقاً انتظار میره گرون باشن ولی حدسِ من اینه که با یک سورپرایز مواجه خواهیم شد؛ به این معنی که احتمال داره هم سونی و هم مایکروسافت با ارائه پیشنهادهای ارزون‌تر از حدّ انتظار، بیشتر از مقدار همیشگی تن به ضرردهی در ابتدای نسل بِدن! به خصوص مایکروسافت که خوب میدونه اگر Helix به خاطر ماهیتش غیرمنطقی گرون باشه، هیچ دلیلی برای خریدش توسط اکثر کنسول‌گیمرها نیست و این یعنی پرده آخر از حضور پر فراز و نشیبِ مایکروسافت به عنوان یک شرکت پلتفرم‌هولدر.
 
اگر کسی صرفا میخواد بازی کنه و براش مهم نیست نتونه جابه‌جا بکنه دستگاهشو خب طرف با قیمت کمتر میره یه سیستم استوک میبنده از استیم لذت میبره
انگار هرچی ولو تو نرم افزار خوبه تو سخت افزار برعکسشه :))
 
استیم ماشین با این اپشن بدون کنترلرش یه زنگ خطر جدی زد که شرکتای دیگه هم شاید همین راهو برن برای کاهش هزینه
ربطی نداره
این دستگاه چون پی سیه بر خلاف کنسول ها به کنترلر خاصی وابستگی نداره یعنی میتونی با موس و کیبورد و dualsense و کنترلر ایکس باکس هم ازش استفاده کنی
گرونی کنترلرش هم به این علته که در حد Dualsense Edge و Xbox Elite هستش و صرفا یه کنترلر ساده و معمولی نیست
 
دیگه وقتی دارید پول یه پیسی میدید و یچیز نسبتا پیسی میخرید
توی ایران بزرگترین مزیتش استفاده از بازی های کرکه
حالا شما این مزیت رو هم توی ایران نداری چرا دقیقا یه ایرانی باید اینو بخره؟؟
خوب همون پیسی ببنید از زندگی نهایت لذتو ببرید
 
  • Like
Reactions: Destro and milad3d
ربطی نداره
این دستگاه چون پی سیه بر خلاف کنسول ها به کنترلر خاصی وابستگی نداره یعنی میتونی با موس و کیبورد و dualsense و کنترلر ایکس باکس هم ازش استفاده کنی
گرونی کنترلرش هم به این علته که در حد Dualsense Edge و Xbox Elite هستش و صرفا یه کنترلر ساده و معمولی نیست

برای کاهش قیمت
و البته موجودی کنترلر جدا هم تمام شده و خیلی کمه!

نکته مثبت اینه که با بقیه دسته های بلوتوث/وایرلس و یو اس بی هم کار میکنه
با این منطق پس مثلا قیمت PS5 را باید ۷۵ دلار کمتر حساب کنی چون قیمت کلی کنسول با حساب دسته اش هست.
استیم هم بالاخره یه کنترلر یا موس و کیبرد میخواد دیگه... پس هزینه این هم باید بهش اضافه کنی.
عجیبه که خیلی شیک از زیر این قضیه میخواین قسر در برین
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1
نمدونم اصلا چرا قیمت پایین براش حدس میزدن تو این بازار :دی

شما الان یه پی سی نسبتا خوب برا گیمینگ میبندی +200 میلیون در میاد برات از بس قیمت هارد و رم و ... همه جا فاجعس دیگه چه برسه به این، از اونطرف طبیعتا استیم قرار نیست کلی اشتراک این وسط به مردم بفروشه که اون اختلاف قیمته رو دربیاره بماند که خیلیا ممکنه اینو بخرن و پایریت کنن روش ینی حتی همون سود 30 درصد خود استیم هم بهش نرسه!
شاید اگه ولو میجنبید قبل گند خوردن تو بازار رو 600-700 دلار جمعش میکرد الان کلی فروخته بود و سر زبونا افتاده بود.

یه نکته دیگم اینکه بابا این در نهایت PC ـه، کسی که دنبال کنسول باشه و خصوصیات پی سی براش اهمیتی نداشته باشه حتی اگه قیمتش با PS5 ـم یکی باشه میره همون PS5 ـو میخره که پرفورمنس و ساپورت ثابت تری داره چه کاریه آخه :دی

مشتری این محصول یکی مثل منه که دوس داره مث کنسول لم بده جلو تلویزیون بازی کنه همزمان به کل لایبرری تاریخ استیم بی دردسر دسترسی داشته باشه (که نخواد صدسال صبر کنه که دوستان میخوان ریمستری که فقط فریم و رزولوشنشو آنلاک کردن رو بعد ان سال فرو کنن توشون) و همزمان نخواد پول پلاس و گیم پس و ... بده و بتونه چهار تا استفاده دیگه هم ازش کنه.
ولی خب وضع بازار خرابه واقعا.
 
  • Like
Reactions: Destro and MoonD
نمدونم اصلا چرا قیمت پایین براش حدس میزدن تو این بازار :دی

شما الان یه پی سی نسبتا خوب برا گیمینگ میبندی +200 میلیون در میاد برات از بس قیمت هارد و رم و ... همه جا فاجعس دیگه چه برسه به این، از اونطرف طبیعتا استیم قرار نیست کلی اشتراک این وسط به مردم بفروشه که اون اختلاف قیمته رو دربیاره بماند که خیلیا ممکنه اینو بخرن و پایریت کنن روش ینی حتی همون سود 30 درصد خود استیم هم بهش نرسه!
شاید اگه ولو میجنبید قبل گند خوردن تو بازار رو 600-700 دلار جمعش میکرد الان کلی فروخته بود و سر زبونا افتاده بود.

یه نکته دیگم اینکه بابا این در نهایت PC ـه، کسی که دنبال کنسول باشه و خصوصیات پی سی براش اهمیتی نداشته باشه حتی اگه قیمتش با PS5 ـم یکی باشه میره همون PS5 ـو میخره که پرفورمنس و ساپورت ثابت تری داره چه کاریه آخه :دی

مشتری این محصول یکی مثل منه که دوس داره مث کنسول لم بده جلو تلویزیون بازی کنه همزمان به کل لایبرری تاریخ استیم بی دردسر دسترسی داشته باشه (که نخواد صدسال صبر کنه که دوستان میخوان ریمستری که فقط فریم و رزولوشنشو آنلاک کردن رو بعد ان سال فرو کنن توشون) و همزمان نخواد پول پلاس و گیم پس و ... بده و بتونه چهار تا استفاده دیگه هم ازش کنه.
ولی خب وضع بازار خرابه واقعا.
راستش من باشم میرم همون پی سی دسکتاپ رو برمیدارم بغل تلویزیون میذارم :D
SteamOS هم اصلا ضروری نیست هم Big Picture هست هم Xbox Mode ویندوز ۱۱
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or