خبر رسمی شرکت Valve رسماً کنسول رومیزی Steam Machine را معرفی کرد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
9752.jpg


شرکت Valve رسماً از قیمت و نحوه عرضه کامپیوتر گیمینگ رومیزی جدید خود، Steam Machine، رونمایی کرد. قیمت نسخه پایه این سخت‌افزار از ۱۰۴۹ دلار آغاز می‌شود. به گفته ولو، جهش شدید قیمت قطعاتی مانند رم و حافظه به دلیل تقاضای غول‌های هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر، دلیل اصلی افزایش قیمت دستگاه نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه است.


مدل و پیکربندی

قیمت (دلار)

اقلام همراه و ویژگی‌ها

نسخه ۵۱۲ گیگابایت

۱۰۴۹$

نسخه پایه استاندارد

باندل ۵۱۲ گیگابایت + کنترلر

۱۱۲۸$

دستگاه پایه به همراه استیم کنترلر

نسخه ۲ ترابایت

۱۳۴۹$

همراه با دو پنل جلویی اضافه (چوب گردو و پارچه قرمز)

باندل ۲ ترابایت + کنترلر

۱۴۲۸$

نسخه ۲ ترابایت به همراه استیم کنترلر
دستگاه به شرح زیر است:



خروجی تصویری و اتصال‌ها:

9753.jpg
  • خروجی DisplayPort 1.4 (پشتیبانی از ۴K@240Hz یا ۸K@60Hz) گزارش شده است.​
  • خروجی HDMI 2.0 (پشتیبانی از ۴K@120Hz، HDR، FreeSync، CEC) نیز گفته شده است.​
  • پورت USB‑C با سرعت تا ۱۰ گیگابیت/ثانیه (USB 3.2 Gen2) و چهار پورت USB‑A (دو پورت USB 3 در جلو، دو پورت USB 2 در عقب)؛​
  • اتصال شبکه: Ethernet با سرعت ۱ گیگابیت، Wi‑Fi 6E (2×2)، آنتن بلوتوث اختصاصی.​


دستگاه قرار است «بیش از شش برابر قدرت» Steam Deck را ارائه دهد و توانایی اجرای بازی در کیفیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با فناوری FSR را دارا باشد.
پشتیبانی از Ray‑Tracing، امکان استفاده به‌عنوان یک رایانه کوچک خانگی (desktop mode)، طراحی مناسب برای محیط سالن پذیرایی، امکان استفاده کنترلرهای مختلف و …

قیمت نهایی هنوز اعلام نشده است؛ اما طبق برخی گزارش‌ها، هدف Valve ارائه قیمتی رقابتی با رایانه‌های بازی سطح ابتدایی (احتمالاً در محدوده ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار) است.​
 
آخرین ویرایش:
خب پس شایعه ها سر قیمت درست بود.
اگه این حداقل قیمتیه که ولو تونسته با این مشخصات سخت افزاری بده پس سونی/مایکرو با توجه به سخت افزار خیلی بهتری که باید ارائه بدن و... چقدر میتونن کف قیمت رو پایین بیارن؟

درسته که اعداد فروششون چندده برابر ولو حتما میشه ولی باز هم قابل تصور نیست.
همون بهتر که نسل تا جایی که میشه کش پیدا کنه تا قیمتها معقول تر بشه.
 
خب پس شایعه ها سر قیمت درست بود.
اگه این حداقل قیمتیه که ولو تونسته با این مشخصات سخت افزاری بده پس سونی/مایکرو با توجه به سخت افزار خیلی بهتری که باید ارائه بدن و... چقدر میتونن کف قیمت رو پایین بیارن؟

درسته که اعداد فروششون چندده برابر ولو حتما میشه ولی باز هم قابل تصور نیست.
همون بهتر که نسل تا جایی که میشه کش پیدا کنه تا قیمتها معقول تر بشه.
قطعا خیلی قیمت بهتری دارن. هم تعداد سفارشاتشون خیلی عظیم تره که همین رو قیمت تاثیر میذاره و اینکه خیلی راحت میتونن حاشیه سود صفر داشته باشن.
هیچوقت هیچ حالتی از pc نمیتونه از نظر مقرون به صرفه بودن با کنسول رقابت کنه حالا چه هندهلد باشه چه عادی.

در کل یه مدتی یه توهم شیرینی بود واسه عده ای که استیم ماشین اومده ستون های بازار سنتی کنسول هارو به لرزه دربیاره که تموم شد.
 
قطعا خیلی قیمت بهتری دارن. هم تعداد سفارشاتشون خیلی عظیم تره که همین رو قیمت تاثیر میذاره و اینکه خیلی راحت میتونن حاشیه سود صفر داشته باشن.
هیچوقت هیچ حالتی از pc نمیتونه از نظر مقرون به صرفه بودن با کنسول رقابت کنه حالا چه هندهلد باشه چه عادی.

در کل یه مدتی یه توهم شیرینی بود واسه عده ای که استیم ماشین اومده ستون های بازار سنتی کنسول هارو به لرزه دربیاره که تموم شد.
اون که حتما اینطوره، منم اشاره کردم.
ولی خب یه کف قیمت تموم شده هم وجود داره دیگه.
برام جالبه که بدونم سخت افزار خیلی قویتر رو با قیمت پایینتر یا حتی با ضرر چقدر از این ۱۰۰۰ دلار میتونن پایینتر بدن؟
البته فکر کنم خیلی تا اونموقع فاصله داریم.

در مورد رقابت استیم مشین با کنسولها یه چندنفری محدود بودن که خب تجربه کمتری داشتن.
تو همین تاپیک بارها از این صحبت شد که این سخت افزار به هیچ وجه نمیتونه رقیب کنسولها باشه و اصلا نه ولو میخواد و نه میتونه این کار رو بکنه.
 
آخرین ویرایش:
اینکه یه سخت افزار ۲ برابر ps5 قیمت داشته باشه و عملکردش هم نصف اون باشه فقط از اون خپل متوهم برمیادx_x
قرار بود امپراطوری سونی رو پایان بده این مثلا کنسول:))
یه عده هم توهم اینو داشتن به خاطر این، سونی دوباره به دوران انحصاری برگشته:-j
کنسول ساختن و رقابت کردن کار هر کسی نیست بهتره بچسبه به حق دلالی از استور تا سرمایه اش به باد نرفته!
 
مدل و پیکربندیقیمت (دلار)اقلام همراه و ویژگی‌ها
نسخه ۵۱۲ گیگابایت۱۰۴۹$نسخه پایه استاندارد
باندل ۵۱۲ گیگابایت + کنترلر۱۱۲۸$دستگاه پایه به همراه استیم کنترلر
نسخه ۲ ترابایت۱۳۴۹$همراه با دو پنل جلویی اضافه (چوب گردو و پارچه قرمز)
باندل ۲ ترابایت + کنترلر۱۴۲۸$نسخه ۲ ترابایت به همراه استیم کنترلر


شرکت Valve رسماً از قیمت و نحوه عرضه کامپیوتر گیمینگ رومیزی جدید خود، Steam Machine، رونمایی کرد. قیمت نسخه پایه این سخت‌افزار از ۱۰۴۹ دلار آغاز می‌شود. به گفته ولو، جهش شدید قیمت قطعاتی مانند رم و حافظه به دلیل تقاضای غول‌های هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر، دلیل اصلی افزایش قیمت دستگاه نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه است.
 
خبر اصلی و عالی اینه که قراره SteamOS برای عموم عرضه بشه
اگر کارت گرافیک AMD داشته باشین میتونین واسه خودتون روی پی سی نصب کنین و علاوه بر اون دارن روی ساپورت انویدیا هم کار میکنن. توی ساپورت بازی های آنلاین مشکل داره ولی از ویندوز ۱۱ سبک تره.
 
خبر اصلی و عالی اینه که قراره SteamOS برای عموم عرضه بشه
اگر کارت گرافیک AMD داشته باشین میتونین واسه خودتون روی پی سی نصب کنین و علاوه بر اون دارن روی ساپورت انویدیا هم کار میکنن. توی ساپورت بازی های آنلاین مشکل داره ولی از ویندوز ۱۱ سبک تره.
مگه پارسال منتشر نشده بود؟
من یه مدت رفته بود رو مخم که روی لپتاپم نصب کنم.

الان آپدیت جدیدشه که اومده.
 
  • Like
Reactions: Sam Drake and MoonD
باندل ۵۱۲ با کنترلر، با دلار ۱۶۰ تومن میشه ۱۹۰ میلیون:|در حالیکه PS5 PRO که چند برابر قویتر هست، الان ۱۸۰ میلیونه. PS5 اسلیم دیجیتال هم ۹۰ میلیون که بازم از استیم ماشین قویتره.
حالا چرا آدم باید این همه پول بده بالای این، از درک من خارجه:-??
 
مگه پارسال منتشر نشده بود؟
من یه مدت رفته بود رو مخم که روی لپتاپم نصب کنم.

الان آپدیت جدیدشه که اومده.
الان از رو ایمیج بکاپ استیم دک باید نصب کنی که مثل اینکه یه کم دردسر داره ولی هم دارن روی ساپورت انویدیا کار میکنن هم روی لانچ رسمی
Valve will finally let you build your own Steam Machine with SteamOS for desktop

باندل ۵۱۲ با کنترلر، با دلار ۱۶۰ تومن میشه ۱۹۰ میلیون:|در حالیکه PS5 PRO که چند برابر قویتر هست، الان ۱۸۰ میلیونه. PS5 اسلیم دیجیتال هم ۹۰ میلیون که بازم از استیم ماشین قویتره.
حالا چرا آدم باید این همه پول بده بالای این، از درک من خارجه:-??
میتونی اصلا خودت یه پی سی خیلی قوی تر با کارت گرافیک و CPU AMD ببندی روش همون سیستم عامل SteamOS رو بریزی حالشو ببری :))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or