بازم یک پیام بلند در جواب پاسخ (البته بلند) خودم.

تو یک صحبت به این شکل برای اینکه بشه به نتیجه رسید باید صحبت با منطق جلو بره. (حالا یک سری اینجا کلا دنبال ترول هستن و صحبت های اغراق آمیز)
شخص شما ولی دنبال عدد رقم و بحث منطقی هست، ولی بازم اغراق آمیز صحبت میکنه، و مسیر رسیدن به یک نتیجه سخت میشه.
یک اساس برای رسیدن نتیجه در یک صحبتی پیدا کردن یک سری نقطه نظر هست که بشه دو طرف سرش توافق داشته باشند و به نظرم کم کم داریم به همچین چیزی نزدیک میشم.
اوکی با توجه به ارقام و داده های استیم میشه گفت بله مثلا زمانی که Doom The Dark Ages منتشر شد حدود 60 درصد کاربر های استیم کارتی داشتن که از RT به صورت سخت افزاری پشتیبانی میکرده.
لینک از web archive چون فکر نکنم در حال حاضر از خود استیم این دیتا به صورت مستقیم در دسترس باشه:
Steam Hardware & Software Survey
در حال حاضر هم این عدد به مقدار حدود 67 درصد رسیده
Steam Hardware & Software Survey
یعنی حدود 35-40 درصد از کل کاربر های یک پلتفرم پس عدد مهمی نیستن برای اینکه یک بازی براشون هم منتشر بشه؟
دیگه برای شما که به نظر سونی فن هستی باید آشنا باشی دیگه که سر فروش بازی هایی مثل GOW:Ragnarok نسل قبل هم باید ساپورت میکردن که فروش داشته باشه بازی.
از طرف دیگه بله شما اغراق میکنید.
نسخه Doom Eternal بازی سال 2020 بوده مشخص هست فروشش بالاتره، در ماه اول 3 میلیون نسخه فروش داشته. پلتفرم لیدر هم مشخصا کامپیوتر بوده با اختلاف زیاد.
با توجه به گزارش امسال هم Doom The Dark Ages سه میلیون کاربر داشته که 0.8 میلیون روی استیم، PS و Xbox بوده، بقیه هم Gamepass. حداقل تو بخش نسخه های فروش رفته کامپیوتر دو برابر کنسول ها بوده، از طرف دیگه بازم تو ماه اول همون 3 میلیون مخاطب نسخه قبل رو داشته (که البته این بار تحت تاثیر gamepass) قرار گرفته. دیگه از اینجا به بعدش میشه برداشت شخصی، صحبت های اغراق آمیز و...
خود من Indiana Jones رو با Gamepass بازی کردم! الان دوست دارم بازی رو بخرم چون بازی خفنی بوده و DLC رو هم تجربه نکردم؛ ولی خود من یک مثال کسی هستم که شاید دلیل فروش نامناسب این بازی بوده.
مسئله اصلی این هست که این همه صحبت دور Doom The Dark Ages چه ربطی به اصل صحبت انتشار بازی های سونی رو PC داره؟! از همون پاسخ دوم هم من فکر کنم دارم سعی میکنم این رو بگم، مگه من میگم ماکرو خوبه؟ یا مثلا ماکرو فنم؟ من دوست دارم بازی هم روی PC و ترجیحا رو استیم باشه.
الان هم اینجا من اصلا موافق صحبت ترند شما هستم، اونم نه فقط پلتفرم PC بلکه همه پلتفرم ها.
بازی ترند میشه خوب فروش میکنه، میزاری بعد دو سال بازی رو عرضه میکنی، خوب دیگه ترند نیست فروش مناسبی هم نداره. به هر شکل به نظر توضیح واضحات هست نه؟
View attachment 410557
GOW: Ragnarok اواخر 2022 برای PS5 ترند میشه و بعدش هم همزمان با عرضه PC یک پیک کوچیک تر (تازه سال 2022 هنوز خیلی همه چیز واضح نبوده که آیا سونی قرار هست بازی ها رو منتشر کنه رو PC یا نه و بیشتر حس Lottery بوده که، آها فلان IP داره میاد، ولی اون یکی هنوز تایید نشده).
FF7: Rebirth خوب بازیی بوده که انتظارات رو برای SE بر آورده نکرده، حالا اون عدد 2 میلیون فروش شما رو من تو بعضی رفرنس ها برای ماه اول دیدم، ولی اگر هم درست باشه، Space Marine 2 با عرضه منطقی و همون قدر ترند بودن تو 24 ساعت اول 2 میلیون مخاطب داشته و در ماه اول 4.5 میلیون که موفقیت بزرگی برای این بازی بوده. یک چیز خیلی واضح دیگه هم که میشه دید تغییر سیاست SE در عرضه قسمت سوم هست که قرار روی همه پلتفرم ها با هم دیگه عرضه بشه.
Hollow Knight Silksong یک بازی که ترند بوده، درگیر انحصاری کردن و داستان های عجیب غریب دیگه نبوده، از طرفی هم قیمتش انقدر مناسب بوده که یک نفر اگر میخواد بازی رو انجام بده، لزومی نداشته مثلا Gamepass بگیره که ارزانتر براش تمام بشه.
CO: E33 یک بازی سوپر موفق، که بر خلاف FF7: Rebirth درگیر انحصار نبوده، و ترند هم شده، و ربطی به پلتفرم خاصی نداره.
سخت هست قبول این مسئله؟ اینا غیر توضیح واضحات هست؟
بازی سبک RPG باشه ترند باشه ارزون باشه، انگار فقط اینا محدود به یک پلتفرم هست، حرفای اغراق آمیز که مثلا یک نتیجه بی ربطی ازش بگیریم.
این بخش که دیگه صحبت های کاملا رو هوا و بی ربط هست. شما تو پاسخ قبلی یک عدد دادی برات با سند گفتم 2 درصد نیست همین الان 6 درصده.
دیگه رو آوردی به پیشگویی و گوی سحر آمیز و داستان های هزار یک شب.
AMD که هنوز تو RT مشکل داره خودش رو به نسل قبل Nvidia برسونه و تو Path Tracing تازه خروجی 3090Ti رو داره رو پرچمدار الانش، قرار هست گرافیک بده برای شما رو کنسول 600-700 دلاری که تو Path tracing اصلا چه بسا از 5090 هم خروجی بهتری بده، حتما حق با شماست.
اصلا اغراق کردن نیست، حتما شما وکیل دارید از آینده خبر میرسونه.
بخش آخر صحبت هم بازم مشخصه اغراق آمیز و حرفای بی ربط هست، تو پیام قبلی کمی وارد شدم دیگه کاریش ندارم.
حقیقت هم من نمیدونم شما چقدر وقت میزاری متن آماده میکنی این پیام به صورت جسته گریخته از من 2 ساعت زمان برد!
من شک دارم خیلی به صورت سالم (از نظر زمانی که براش قرار میدم) بشه این صحبت رو ادامه بدم.
ولی به هر شکل از کل کل لذت بردم.