گزارش به زودی شاهد موج جدیدی از اخراجی ها در Xbox خواهیم بود

m.d.makan

کاربر فعال
شایعه :

منظور از New Business Model اینه:​


Jason Schierier "Xbox is planning major layoffs next month"​

BREAKING:
Xbox is planning major layoffs next month, Bloomberg has learned, as new CEO Asha Sharma confronts a bleak picture and plans what she calls a "reset" of the business

Screenshot 2026-06-11 013708.jpg

آشا میگه :
"ما تو 5 سال گذشته (جدای از اکتیویژن-بلیزارد) حدود 20 میلیارد دلار تو بخشهای سخت افزاری، نرم افزاری ،محتوا هزینه کردیم ولی به طور سالانه درآمدمون 500 میلیون دلار کاهش پیدا کرده.
این وضع نمیتونه به این شکل ادامه پیدا کنه."

مقاله بلومبرگ

===========
===========
حجم اخراجها که حتما بالاست.
به نظرم حتی شاید انتظار بستن چندتا استودیو رو هم میشه داشت.
 
آخرین ویرایش:
یه موردی که همون موقع که معرفی شد هم گفتم واقعا چطور شد که تصمیم بگیرن چنین چیزی بسازن ایندیانا جونز از ماشین گیمز بود. جدی چرا باید بری از یه فرنچایز مرده بازی AAA بسازی؟ حتی نوستالژی جالبی هم نیست واسه ملت دیگه. حتی همون وولفنشتاین هم نباید ادامه میداد. همین ایندیانا جونز رو تو قالب یه آی پی جدید معرفی میکردن خیلی اوضاشون بهتر بود.
 
به گفته Linus tech، یوتوبر معروف:طبق اطلاعاتی که از جلسه زنیمکس به دستش رسیده، هر استودیویی که روی Fallout و The Elder Scrolls کار نمیکرده، خودشو تعطیل‌شده بدونه و هر کارمندی که روی این دو فرنچایز کار نمیکرده، دنبال شغل جدیدی باشه.
دیوانه شدند رسما. پس id هم باید تعطیل بشه
 
یه موردی که همون موقع که معرفی شد هم گفتم واقعا چطور شد که تصمیم بگیرن چنین چیزی بسازن ایندیانا جونز از ماشین گیمز بود. جدی چرا باید بری از یه فرنچایز مرده بازی AAA بسازی؟ حتی نوستالژی جالبی هم نیست واسه ملت دیگه. حتی همون وولفنشتاین هم نباید ادامه میداد. همین ایندیانا جونز رو تو قالب یه آی پی جدید معرفی میکردن خیلی اوضاشون بهتر بود.
به‌خودی خودش بازی خوبی بود ولی IP ایندیانا اونقدری بزرگ نیست که بتونه ضامن موفقیتش باشه! حتی توی سینما هم دد شده دیگه دیگه چه برسه مدیوم دیگه. صرفا دنبال خالی کردن جای یه ادونچر روی Xbox بودن که میتونستن دست بذارن روی IP جدید اونم سوم شخص.
یه چیزیم که حس میکنم ایندیانا رو فقط ساختن که این وسط استاد بزرگ صنعت گیم، تاد هاوارد بزرگ و خردمند بیاد کردیتشو به اسم خودش بزنه و به به و چه چه بشنوه! زحمتشو یه تیم دیگه کشید ولی قمپزاشو ایشون در میکرد! اون زمانم که اسپنسر حضور داشت و به این مردک هی میدون میداد! :D
 
یه موردی که همون موقع که معرفی شد هم گفتم واقعا چطور شد که تصمیم بگیرن چنین چیزی بسازن ایندیانا جونز از ماشین گیمز بود. جدی چرا باید بری از یه فرنچایز مرده بازی AAA بسازی؟ حتی نوستالژی جالبی هم نیست واسه ملت دیگه. حتی همون وولفنشتاین هم نباید ادامه میداد. همین ایندیانا جونز رو تو قالب یه آی پی جدید معرفی میکردن خیلی اوضاشون بهتر بود.

من سوالم حتا فراتره، چرا باید ایندیانا جونز فرست پرسون بسازی؟ و اونم ایمرسیو سیم گونه. یه ترکیب بسیار نیشی بود بازی. در صورتی که به نظر من باید یه چیز TPS در میاوردن، کاملا UC گونه، اما با یه شخصیت متفاوت. عین کاری که 007 کرد. میتونست فروش خوبی هم بکنه.

ایندیانا جونز به نظر من بازی بدی بود. خیلی ایراد داشت. یعنی جز داستان و روایت و World Building ـش باقی موارد تو در و دیوار بودن.
 
من سوالم حتا فراتره، چرا باید ایندیانا جونز فرست پرسون بسازی؟ و اونم ایمرسیو سیم گونه. یه ترکیب بسیار نیشی بود بازی. در صورتی که به نظر من باید یه چیز TPS در میاوردن، کاملا UC گونه، اما با یه شخصیت متفاوت. عین کاری که 007 کرد. میتونست فروش خوبی هم بکنه.

ایندیانا جونز به نظر من بازی بدی بود. خیلی ایراد داشت. یعنی جز داستان و روایت و World Building ـش باقی موارد تو در و دیوار بودن.
واقعا نمیفهمم از جون اول شخص چی میخوان؟!!!
نمیرن سرچ کنن بازی‌های داستان محور و عکام پسند و خوش فروش سوم شخص هستن یا اول شخص؟

حماقت‌شون انتها نداره.
 
چه دوره بدی شده واسه استودیو های AAA صنعت گیم ولی!

یا یه گیم میسازی که فروش میلیونی تو هفته اول عرضه داشته باشه یا هم میری تو لیست تعطیلی، حتی اگه بازی خوبی هم دربیاد و متای خوبی بگیره مهم نیست فقط باید میلیون میلیون بفروشه!
رسما با این استانداردی که تو این صنعت راه افتاده استودیو ها فقط میتونن در حد ساخت دنباله عناوین معروف ریسک کنن نه بیشتر و اگه یکم بخوان ایده جدید یا سبک خاص تری بسازن مهم نیست متای 99 بگیره سرنوشتشون اخراجه.

یادش بخیر یه زمانی همین استودیو ها هر دو سه سال یه گیم میدادن بیرون و همه چی اوکی پیش میرفت الان بازی میسازن 6-7 سال طول میکشه 300 میلیون هزینش میشه که بعد یهو ناشر بگه خوب نفروخت تعطیل 8-|
 
آخرین ویرایش:

مقایسه‌ش بی‌ربطه! بازار هدف کل مردم دنیا خیلی بزرگتر از بازار گیمینگ هست.

همین الان amazon, MS و google بزرگترین ارائه دهنده‌ خدمات هستن. همین کمپانی‌ها شاید ۵۰٪ خرید سرورهای مجازی رو انجام داده باشن، چون مشتری دارن و نیازمند گسترشش هستن. مثل سال‌های گذشته به خریدشون ادامه دادن.

اینکه کمپانی‌های دیگه مثل xAi، oracle، CoreWeave، Meta و ... هجوم اوردن و خرید سنگینی انجام دادن یعنی بازار بزرگتر شده. nVidia اگر لازم باشه، فروش بخش گرافیکش رو تعطیل می‌کنه یا قیمت رو ۵ برابر می‌کنه تا سود حال حاضرش از فروش سرور مخصوص Ai رو از دست نده. کلا ۳-۴ تا کمپانی تکنولوژی تولید رم دارن. تولید محدوده و قیمت بالاتر میره. کدوم احمقی بیخیال این سود میشه؟ حتی سامسونگ که بزرگترین تولید کننده‌ی RAM هست، نمیاد رم رو به بخش موبایل یا تلویزیونش به قیمت سابق بفروشه! مشخصا الویت سود برای کل کمپانی هست.

اینکه این میگه MS بیخیال سودش از سرورهای ai بشه و بچسبه به XBOX یه حرف احمقانه‌س. داستان بی ربطه. مطمئن باش قیمت رم و حافظه بالا بره، سونی هم کنسولش رو با ضرر میفروشه. حتی نینتندو و ...


مثلا (مثال پرت و غیر واقعی) اگر اپل از فروش 17promax ۱۳۰۰ دلاری، مثلا ۷۰۰ دلار سود می‌کرد، الان شاید ۳۵۰ دلار سود می‌کنه. مجبور میشه گوشی رو ۲۰۰ دلار گرونتر کنه ولی باز هم نمی‌تونه مثل سال قبل به سود ۷۰۰ دلاری برسه!
وای به حال بقیه که ضرر هم میدن!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or