خبر رسمی تقویت انحصاری PS5: سونی سیاست انتشار بازی‌هایش روی PC را شفاف کرد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000011095.jpg
مجله ژاپنی فامیتسو (به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس خود) مصاحبه‌ای با Hideaki Nishino، مدیرعامل playstation انجام داده است. در این مصاحبه، از نیشینو درباره تصمیم سونی مبنی بر توقف عرضه بازی‌های تک‌نفره استودیوهای فرست‌-پارتی روی فروشگاه‌هایی مانند استیم سؤال کرد.

پاسخ کامل آقای نیشینو به این شرح است:
«انتخاب پلتفرم همیشه بر اساس ویژگی‌های هر اثر تعیین شده است. اگر عرضه یک بازی روی PC به ما اجازه دهد ارزش تجربه آن بازی را به حداکثر برسانیم، به بررسی این گزینه ادامه خواهیم داد. با این حال، به عنوان سیاست اصلی ما در حال حاضر، برای بازی‌های تک‌نفره استودیوهای داخلی خود قصد داریم ارزش منحصربه‌فرد تجربه بازی را که می‌توان روی Playstation ارائه داد، بیش از پیش ارتقا و بهبود ببخشیم. از سوی دیگر، برای بازی‌های لایو-سرویس، باور داریم که فراهم کردن امکان بازی برای بیشترین تعداد ممکن از کاربران از طریق بخش مولتی‌پلیر آنلاین اهمیت دارد؛ بنابراین، عرضه هم‌زمان این عناوین روی هر دو پلتفرم PS5 و PC را به عنوان رویکرد اصلی خود حفظ خواهیم کرد. بدون توجه به اینکه یک بازی روی چه پلتفرمی عرضه می‌شود، تصمیمات ما بر این اصل استوار خواهد بود که بازیکنان باید بهترین تجربه ممکن را دریافت کنند؛ تجربه‌ای که نقاط قوت آن بازی خاص را به حداکثر برساند.»
 
Meet Windows 365 Cloud PC | Windows 365

همین الان روند عدم نیاز به سخت افزار محلی پی سی در حالت انلاین و کلود، شروع شده :دی جایی که فقط یک مانیتور یا گجت مناسب و کلود و انلاین بودن نیازه که تمام امکانات یک پی سی رو داشته باشی :دی البته که به نظرم و شاید بهتر باشه بگم امیدوارم، به دلیل نیاز به استفاده "افلاین" در هر صورتی، پس سخت افزار محلی هیچ وقت حذف نمیشه، نه کنسول نه پی سی.

به اینده خوش امدید :دی
خب درست ، اصلا اینها کلا برن سمت کلود.
ما دو-سه تا کمپانی کنسول ساز داریم که بعدها اگه تصمیم بگیرن که دیگه براشون صرف نمیکنه ساخت کنسول فیزیکی ... یعنی دیگه خداحافظ کنسول فیزیکی.

این فرق میکنه ها با PC که هرکسی میتونه ازnتا کمپانی مختلف قطعات بخره و خودش PC خودش رو بسازه و سیستم عامل انتخابی خودش رو روش نصب کنه و...

ما روی کنسولها چیزی به اسم "تغییر نسل" داریم ، اگه نسل 10 یا 11 یا اصلا 100 این کمپانیها(سونی/مایکرو/نینتندو اگه همشون فعال باشن :D ) تصمیم بگیرن که برن سمت کلود و... یعنی از یه تاریخی به بعد محصول فیزیکی خداحافظ.
ما روی PC که چیزی به اسم "نسل" مشابه کنسولها نداریم که یکباره قطعات منسوخ بشن و همه برای تجربه بازیها/برنامه های نسل بعدی اجبارا کوچ کنن به کلود.

قبوله ، خب مشخصه که نهایت همه چیز کلوده ولی اینکه نتیجه گیری کنیم اول PC هست که منسوخ میشه یا حتی همزمان با کنسولها خیلی عجیب است:D
 
IMG_0791.png


محصولات پایین رو میبینید؟ وسایلی هستن که بخاطر وجود تلفن همراه استفاده ازشون یا تقریبا ۰ شده یا خیلی کم


اینکه بگیم پی سی حذف میشه و کنسول میمونه مث اینه که بگی تلفن هوشمند حذف میشه ولی مثلا دوربین دیجیتال میمونه و ادامه میده!


پی سی هیچوقت حذف نمیشه و تا زمانی که پی سی داریم که قدرت پردازشی برای سایر کارا داره، بازیا رو هم اجرا میکنه و مشتری داره.

در عوض کنسول ممکنه با مینی پی سی جایگزین بشه که اونم یجور پی سی هست تهش.
حالا تهش روش محدودیتای نرم افزاری و بهینه سازی برای بازیا صورت گرفته و امکان آنلاین زدن هست و غیره….

همین الان روی پی اس ۵ هک شده میشه لینکوس ریخت و استیم و شروع کرد به بازی کردن بازیای پی سی! :D
 
خب درست ، اصلا اینها کلا برن سمت کلود.
ما دو-سه تا کمپانی کنسول ساز داریم که بعدها اگه تصمیم بگیرن که دیگه براشون صرف نمیکنه ساخت کنسول فیزیکی ... یعنی دیگه خداحافظ کنسول فیزیکی.

این فرق میکنه ها با PC که هرکسی میتونه ازnتا کمپانی مختلف قطعات بخره و خودش PC خودش رو بسازه و سیستم عامل انتخابی خودش رو روش نصب کنه و...

ما روی کنسولها چیزی به اسم "تغییر نسل" داریم ، اگه نسل 10 یا 11 یا اصلا 100 این کمپانیها(سونی/مایکرو/نینتندو اگه همشون فعال باشن :D ) تصمیم بگیرن که برن سمت کلود و... یعنی از یه تاریخی به بعد محصول فیزیکی خداحافظ.
ما روی PC که چیزی به اسم "نسل" مشابه کنسولها نداریم که یکباره قطعات منسوخ بشن و همه برای تجربه بازیها/برنامه های نسل بعدی اجبارا کوچ کنن به کلود.

قبوله ، خب مشخصه که نهایت همه چیز کلوده ولی اینکه نتیجه گیری کنیم اول PC هست که منسوخ میشه یا حتی همزمان با کنسولها خیلی عجیب است:D
عامو :دی من که چند بار تاکید کردم به نظرم هیچ کدوم حذف نمیشه :دی چون باید "افلاین" هم بتونیم دسترسی داشته باشیم و این ایجاب میکنه هم کنسول هم پی سی باقی بمونه، حالا هرچقدرم که مینیمال و پیشرفته بشه...

اون بخش "حذف شدن" که بررسی کردم صرفا در پاسخ به گفتگوی تاپیک بود که این صفحه اومد رو احتمال حذف شدن کنسول در اینده، منم گفتم به نظرم، اگر دنیا به سمتی بره که کنسول حذف بشه یعنی "رابط کاربری سخت افزاری افلاین" کلا کنسل بشه، پس پی سی هم بعید نیست کنسل بشه، چه بسا احتمالش بیشتره چون
پی سی یک پکیج خیلی پیشرفته ولی گرون قیمت هست، صنعت تولید پی سی و قطعاتش بسیار گرون قیمت هست، پس اگر "کلود پی سی" طوری فراگیر شه که افلاین کلا کنسل بشه و همیشه انلاین باشیم، خب اون موقع صرف نمیکنه پی سی خانگی تولید بشه، کم کم حذف میشه یا به قول خودت به واسطه پخش بودن تولید کنندگان بین تعداد زیادی تولید کننده (برخلاف کنسول که یک سری تولید کننده اندازه انگشت دست داره) ممکنه بمونه اما خیلی لاکچری و گرون. سوپر پی سی سخت افزاری محلی بسیار گرون قیمت، در کنار انبوهی که از کلود پی سی با هزینه خیلیییی کمتر استفاده میکنند...
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
عامو :دی من که چند بار تاکید کردم به نظرم هیچ کدوم حذف نمیشه :دی چون باید "افلاین" هم بتونیم دسترسی داشته باشیم و این ایجاب میکنه هم کنسول هم پی سی باقی بمونه، حالا هرچقدرم که مینیمال و پیشرفته بشه...

اون بخش "حذف شدن" که بررسی کردم صرفا در پاسخ به گفتگوی تاپیک بود که این صفحه اومد رو احتمال حذف شدن کنسول در اینده، منم گفتم به نظرم، اگر دنیا به سمتی بره که کنسول حذف بشه یعنی "رابط کاربری سخت افزاری افلاین" کلا کنسل بشه، پس پی سی هم بعید نیست کنسل بشه، چه بسا احتمالش بیشتره چون
پی سی یک پکیج خیلی پیشرفته ولی گرون قیمت هست، صنعت تولید پی سی و قطعاتش بسیار گرون قیمت هست، پس اگر "کلود پی سی" طوری فراگیر شه که افلاین کلا کنسل بشه و همیشه انلاین باشیم، خب اون موقع صرف نمیکنه پی سی خانگی تولید بشه، کم کم حذف میشه یا به قول خودت به واسطه پخش بودن تولید کنندگان بین تعداد زیادی تولید کننده (برخلاف کنسول که یک سری تولید کننده اندازه انگشت دست داره) ممکنه بمونه اما خیلی لاکچری و گرون. سوپر پی سی سخت افزاری محلی بسیار گرون قیمت، در کنار انبوهی که از کلود پی سی با هزینه خیلیییی کمتر استفاده میکنند...
خب پس من از وسط بحث جفت پا پریدم تو:دی
مرا ببخش🙏

آره بابا چه کاریه اصلا؟
هروقت قرار شد اینها کنسل بشن یه خاکی به سرمون میریزم.
این بحثها سردرده اصلا :D
 
  • Cool
Reactions: MrElectricWizard
بعد از تمامی این بحث ها بنظرم دلیل برگشت به سیاست انحصاری، فروش کم روی PC نبود
دلیلش عملکرد نه چندان خوب سونی تو نسل ۹ بود
عمده کسانی که این نسل PS5 گرفتن به امید تکرار نسل ۸ بود
تا آخر این نسل سونی اندازه انگشتان دو دست هم بازی انحصاری فوق‌العاده نخواهد داشت

حالا شما فرض کنید پول تهیه کنسول و PC رو دارید
چه تصمیمی میگیرید؟ برای نهایت ۱۰ بازی به شرط محروم شدن از تجربه بدون محدودیت کیفی و فریم ریتی و همچنین محروم شدن از کاتولوگ کنسول های دیگه و یکسری عناوین انحصاری PC و همچنین ابعاد حاشیه ای مثل ماد، ترینر و آرشیو ۴۰ ساله دنیای گیمینگ و استفاده های غیرگیمینگ، میرید کنسول می‌خرید یا PC؟ ۱۰۰٪ عقل سلیم میگه که PC
و ترس سونی هم همینه + فروش سال های اول PS6


با توجه به اقتصاد فعلی دنیا و افزایش روزافزون هزینه ساخت بازیها، بنظرم نسل ۹ آخرین نسلی که چیزی به اسم انحصاری داریم

الان بازی Saros ساخته ی Housemarque فروشش به ۵۰۰هزار نسخه هم نرسیده حتی و شاید Housemarque رو به لبه ی تیغ باشه تو بحث تعدیل یا تعطیلی ولی نسل بعد با این روند افزایش هزینه اینچنین استودیو هایی خیلی بیشتر به تعطیلی نزدیک میشن
در نتیجه بنظرم این تعطیلی ها و تعدیلات استودیو ها نسل ۹ شدت بیشتری بگیره و باعث قانع شدن سهامداران و طرفداران متعصب بشه که مولتی پلتفرم شدن یک عنوان بصرفه تر از تعطیلی یک استودیو می‌تونه باشه




هر موقع تمام سینماهای دنیا بسته شدن و هیچکس تو دنیا دیگه فیلم دانلود نکرد و همه استریم آنلاین نگاه کردن، همون موقع کلاد گیمینگ بر سخت‌افزار سنتی غلبه میکنه وگرنه تا سلطه ی کلادگیمینگ فرسنگ ها فاصله داریم و بنظرم سخت‌افزار سنتی نه تو گیم، نه تو فیلم و سینما، نه کتابخوانی و نه خیلی چیزهای دیگه منقرض نمیشه و نهایت یک ابزار مدرن تر و راحت تری باشه در کنار سخت افزار سنتی
همون‌طور که روزنامه ها و مجلات منقرض شدن ولی کتاب ها نه
 
آخرین ویرایش:
بعد از تمامی این بحث ها بنظرم دلیل برگشت به سیاست انحصاری، فروش کم روی PC نبود
دلیلش عملکرد نه چندان خوب سونی تو نسل ۹ بود
عمده کسانی که این نسل PS5 گرفتن به امید تکرار نسل ۸ بود
تا آخر این نسل سونی اندازه انگشتان دو دست هم بازی انحصاری فوق‌العاده نخواهد داشت

حالا شما فرض کنید پول تهیه کنسول و PC رو دارید
چه تصمیمی میگیرید؟ برای نهایت ۱۰ بازی به شرط محروم شدن از تجربه بدون محدودیت کیفی و فریم ریتی و همچنین محروم شدن از کاتولوگ کنسول های دیگه و یکسری عناوین انحصاری PC و همچنین ابعاد حاشیه ای مثل ماد، ترینر و آرشیو ۴۰ ساله دنیای گیمینگ و استفاده های غیرگیمینگ، میرید کنسول می‌خرید یا PC؟ ۱۰۰٪ عقل سلیم میگه که PC
و ترس سونی هم همینه + فروش سال های اول PS6


با توجه به اقتصاد فعلی دنیا و افزایش روزافزون هزینه ساخت بازیها، بنظرم نسل ۹ آخرین نسلی که چیزی به اسم انحصاری داریم

الان بازی Saros ساخته ی Housemarque فروشش به ۵۰۰هزار نسخه هم نرسیده حتی و شاید Housemarque رو به لبه ی تیغ باشه تو بحث تعدیل یا تعطیلی ولی نسل بعد با این روند افزایش هزینه اینچنین استودیو هایی خیلی بیشتر به تعطیلی نزدیک میشن
در نتیجه بنظرم این تعطیلی ها و تعدیلات استودیو ها نسل ۹ شدت بیشتری بگیره و باعث قانع شدن سهامداران و طرفداران متعصب بشه که مولتی پلتفرم شدن یک عنوان بصرفه تر از تعطیلی یک استودیو می‌تونه باشه




هر موقع تمام سینماهای دنیا بسته شدن و هیچکس تو دنیا دیگه فیلم دانلود نکرد و همه استریم آنلاین نگاه کردن، همون موقع کلاد گیمینگ بر سخت‌افزار سنتی غلبه میکنه وگرنه تا سلطه ی کلادگیمینگ فرسنگ ها فاصله داریم و بنظرم سخت‌افزار سنتی نه تو گیم، نه تو فیلم و سینما، نه کتابخوانی و نه خیلی چیزهای دیگه منقرض نمیشه و نهایت یک ابزار مدرن تر و راحت تری باشه در کنار سخت افزار سنتی
همون‌طور که روزنامه ها و مجلات منقرض شدن ولی کتاب ها نه
مولتی شدن بازی ها راه حل نیست:-"
ضربه ای که مولتی شدن میزنه، بیشتر از سودشه
ساروس کم فروخت، ولی ریترنالم رو PC فروش چندانی نداشت که بگیم آره راه نجاتش PCه!

اونم PC که به قول خودشون بازی ها توش نمیمیرن و فلان و بیسار! پس زیاد ربطی به Day1 عرضه نشدنشم نداره!
فرمول ریترنال/ساروس هرچقدرم جذاب باشه برا یه عده، ولی نتونسته مخاطب زیادی جمع کنه

به قول یک سری دوستان، بازی از نظر روگ لایک اونقدر عمیق نیست که بتونه با بازی های سبک رقابت کنه، و همینطور قیمتش خیلی بیشتر از بازی های این سبکه!

و از اونطرف به خاطر سختیش و کلا قالب روگ لایک مانندش، مخاطب TPS سینمایی دوست ، جذبش نشده

در نتیچه هرچقدرم بازی خوب، نتونسته اونجور که باید موفق عمل کنه متاسفانه

خلاصه این از ساروس، و آره یکی از استودیوهای سونیه که گیوتین بالا سرشه متاسفانه:(

---

این از ساروس که هیچی

جدا از این بخش که گفتید سونی این نسل خوب عمل نکرده که کاملا درسته،اما سونی هرچقدر بیشتر به سمت مولتی شدن پیش بره(بازی ها رو زودتر بده، یا بیشتر و ...) به برند و ارزش خرید کنسولش ضربه میزنه
و از اونطرف در طولانی مدت به سودی که از فروش بازی و اشتراک ها رو کنسولش در میاره...

کلا تو سر اون مدیرهایی که این نسل رو دست گرفتن، یه جو عقل بود، این نسل رو اینجوری حروم نمیکردن...
یه تصمیم درست تو اون خراب شده نگرفتن:|
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم هم سونی و هم مایکروسافت کنسول دستی هم بدن و برای اونام انحصاری بسازن
و دوباره برن سراغ پروژه هایی مثل Move و Kinect
اکوسیستم اینطوری میسازن، وگرنه بخوای برای PC کل بازیاتو عرضه کنی رو حسب اینکه بیشتر بفروشن تهش اون یه دونه کنسولتم باید جمع کنی بره
 
من میخوام در مورد عرضه انحصاری روی PC یه چرتکه بندازم:Cheesygrin:

اگه فرض بگیریم انحصاری سطح بالایی مثل بازی های ناتی داگ یا سانتامونیکا قرار باشه روی Pc عرضه بشه بعید میدونم دیگه زیر 3-4 میلیون نسخه فروش بده

حالا ما مبنا میگیریم 3 میلیون نسخه که میشه 210 میلیون دلار

از این مبلغ کمیسیون استیم در حداکثر حالت ممکن کم کنی بازم 147 میلیون برای سونی میمونه ( میدونم بازی تخفیف میخوره جای دیگه میفروشه و .... مثاله دیگه:Cheesygrin:)

خب سونی اگه بخواد بیخیال این حدود 150 میلیون که من بدبینانه در نظر گرفتم بشه باید روی کنسول این رقم دربیاره

یعنی اگه بتونه حدود 200 هزار تا کنسول بفورشه معادل اون رقم درآمد کسب کرده که فعلا همش هزینه هست

نکته اینجاست که سونی داره بی خیال سود خالص حداقل 150 میلیون دلاری میشه که با درآمد متفاوته

یعنی اگه همه اون 200 هزار نفری که به خاطر عرضه نشدن بازی مد نظرشون رفتن کنسول خریدن و بازی هم فول پرایس از استور سونی خریدن جمع بزنیم نهایت میشه 14 میلیون دلار که یک دهم سود حداقلی سونی از فروش روی PC بوده

میدونم این فرمول خیلی دقیق نیست چون وقتی مشتری وارد یک پلتفرم بشه بازم هزینه میکنه و تا حدی جبران میشه ولی خلاصه حرفام اینه از نظر من برای جبران اون سود خالصی که استیم بهش میده باید بتونه میلیونی کنسول بفروشه با هر انحصاری که نمیاد روی PC

با این فرمول ساخت بازی انحصاری هم که داره بعید میدونم تاثیر خاصی روی فروش کنسول داشته باشه چون فاصله عرضه انحصاری های ساخته شده توسط خودش خیلی زیاده

تردپارتی هارو هم فقط از عرضه روی Xbox منع میکنه ولی روی PC معمولا همزمان عرضه میشه پس اگه کنسول بعدی Xbox امکان اجرا بازی از استیم داشته باشه اون انحصاری کنسولی بودن هم تا حد زیادی بی خاصیت میشه:Whistling:
 
یه چیزی میگم، بمونه برای آینده (به سبک رائفی پور)
نسل های بعدی، نسل سلطه PC میشه.
بوکمارک
همین الآنم همینه
من تا پارسال کنسول داشتم گاهی اوقات در کنارشم PC داشتم
ولی دیگه کلا سوییچ کردم روی PC
امکانات نرم افزاری
بازی های کرکی و ارزون تر
و خیلی موارد دیگه توجیه اش میکنه
 
  • Like
Reactions: u.s.a
من میخوام در مورد عرضه انحصاری روی PC یه چرتکه بندازم:Cheesygrin:

اگه فرض بگیریم انحصاری سطح بالایی مثل بازی های ناتی داگ یا سانتامونیکا قرار باشه روی Pc عرضه بشه بعید میدونم دیگه زیر 3-4 میلیون نسخه فروش بده

حالا ما مبنا میگیریم 3 میلیون نسخه که میشه 210 میلیون دلار

از این مبلغ کمیسیون استیم در حداکثر حالت ممکن کم کنی بازم 147 میلیون برای سونی میمونه ( میدونم بازی تخفیف میخوره جای دیگه میفروشه و .... مثاله دیگه:Cheesygrin:)

خب سونی اگه بخواد بیخیال این حدود 150 میلیون که من بدبینانه در نظر گرفتم بشه باید روی کنسول این رقم دربیاره

یعنی اگه بتونه حدود 200 هزار تا کنسول بفورشه معادل اون رقم درآمد کسب کرده که فعلا همش هزینه هست

نکته اینجاست که سونی داره بی خیال سود خالص حداقل 150 میلیون دلاری میشه که با درآمد متفاوته

یعنی اگه همه اون 200 هزار نفری که به خاطر عرضه نشدن بازی مد نظرشون رفتن کنسول خریدن و بازی هم فول پرایس از استور سونی خریدن جمع بزنیم نهایت میشه 14 میلیون دلار که یک دهم سود حداقلی سونی از فروش روی PC بوده

میدونم این فرمول خیلی دقیق نیست چون وقتی مشتری وارد یک پلتفرم بشه بازم هزینه میکنه و تا حدی جبران میشه ولی خلاصه حرفام اینه از نظر من برای جبران اون سود خالصی که استیم بهش میده باید بتونه میلیونی کنسول بفروشه با هر انحصاری که نمیاد روی PC

با این فرمول ساخت بازی انحصاری هم که داره بعید میدونم تاثیر خاصی روی فروش کنسول داشته باشه چون فاصله عرضه انحصاری های ساخته شده توسط خودش خیلی زیاده

تردپارتی هارو هم فقط از عرضه روی Xbox منع میکنه ولی روی PC معمولا همزمان عرضه میشه پس اگه کنسول بعدی Xbox امکان اجرا بازی از استیم داشته باشه اون انحصاری کنسولی بودن هم تا حد زیادی بی خاصیت میشه:Whistling:
به جر چند بازی اول که پورت شدن فروش خوبی داشتن بقیه بازی ها فروش بدی داشتن و این که فکر میکنم هیچ کدوم از سینگل پلیرها به صد میلیون دلار سود نرسیدن
 

Attachments

  • IMG_20260621_120655.jpg
    IMG_20260621_120655.jpg
    75.4 KB · مشاهده: 12
  • Like
Reactions: ravi
بازار pc با سرعت نور رو به رشده الان دیگه 20 سال پیش نیست که کامپیوتر ها فقط رو میزی بودن الان لپتاپ ها گیمینگ و pc های هندهلد هستن و کنسول pc های هیبریدی هم که قطعا بخشی از بازار کنسول رو تصرف می کنن
استیم هر روز داره غول تر میشه و طولی نمیکشه که همزمان در امدش از سونی و نیتندو هم بیشتر بشه ، کپکام و خیلی از ناشر های دیگه درامد اصلیشون از بازار pc هست و این سهم طی سال های اینده بیشتر میشه
حالا سونی 2 تا انتخاب داره یا بیخیال بازار pc بشه و دو دستی تقدیم مایکروسافت کنه که الان دقیقا داره همین کارو انجام میده
یا از الان روی این بازار سرمایه گذاری داشته باشه تا از سودش بی نصیب نمونه ( کاری که داره برای بازیهای سرویس محورش انجام میده و کافی نیست )
 
  • Like
Reactions: dark souls
صبر کنید سونی، پلی استیشن هندهلدش رو بده بیرون میبینید چطوری از سقف صد میلیونی فروش کنسول که میگید همیشه برقراره رد میشه. نسل بعد برای سونی خیلی تعیین کنندس چون همزمان هم نینتندو هم با مایکروسافت قراره رقابت کنه پس نمیاد با انتشار بازیاش روی پی سی که الان روی هندهلد ها هم قابل اجراس همون اول کار تیر بزنه تو پای خودش. اون صد میلیون دویست میلیون سود استیم واسه سونی هیچ ارزشی نداره الان.
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
صبر کنید سونی، پلی استیشن هندهلدش رو بده بیرون میبینید چطوری از سقف صد میلیونی فروش کنسول که میگید همیشه برقراره رد میشه. نسل بعد برای سونی خیلی تعیین کنندس چون همزمان هم نینتندو هم با مایکروسافت قراره رقابت کنه پس نمیاد با انتشار بازیاش روی پی سی که الان روی هندهلد ها هم قابل اجراس همون اول کار تیر بزنه تو پای خودش. اون صد میلیون دویست میلیون سود استیم واسه سونی هیچ ارزشی نداره الان.
اصلا سقف ۱۰۰ میل خودش افسانس و آرزو تمام شرکتا عالم و باید حفظ شه ادامه سیاست عرضه رو پی سی مثل اب خوردن همین سقف میاورد رو ۵۰ میل بعد ۲۰ میل بعد خداحافظ ! اینو مدیرا سونی هم فهمیدن و سریع جمعش کردن هرچند نسل بعد با همین ضربات سنگینی که زدن به نظرم پلی ۶ به ۱۰۰ میل نمیرسه و حداکثر تا ۸۰ جلو میره ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or