خبر رسمی تقویت انحصاری PS5: سونی سیاست انتشار بازی‌هایش روی PC را شفاف کرد

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000011095.jpg
مجله ژاپنی فامیتسو (به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس خود) مصاحبه‌ای با Hideaki Nishino، مدیرعامل playstation انجام داده است. در این مصاحبه، از نیشینو درباره تصمیم سونی مبنی بر توقف عرضه بازی‌های تک‌نفره استودیوهای فرست‌-پارتی روی فروشگاه‌هایی مانند استیم سؤال کرد.

پاسخ کامل آقای نیشینو به این شرح است:
«انتخاب پلتفرم همیشه بر اساس ویژگی‌های هر اثر تعیین شده است. اگر عرضه یک بازی روی PC به ما اجازه دهد ارزش تجربه آن بازی را به حداکثر برسانیم، به بررسی این گزینه ادامه خواهیم داد. با این حال، به عنوان سیاست اصلی ما در حال حاضر، برای بازی‌های تک‌نفره استودیوهای داخلی خود قصد داریم ارزش منحصربه‌فرد تجربه بازی را که می‌توان روی Playstation ارائه داد، بیش از پیش ارتقا و بهبود ببخشیم. از سوی دیگر، برای بازی‌های لایو-سرویس، باور داریم که فراهم کردن امکان بازی برای بیشترین تعداد ممکن از کاربران از طریق بخش مولتی‌پلیر آنلاین اهمیت دارد؛ بنابراین، عرضه هم‌زمان این عناوین روی هر دو پلتفرم PS5 و PC را به عنوان رویکرد اصلی خود حفظ خواهیم کرد. بدون توجه به اینکه یک بازی روی چه پلتفرمی عرضه می‌شود، تصمیمات ما بر این اصل استوار خواهد بود که بازیکنان باید بهترین تجربه ممکن را دریافت کنند؛ تجربه‌ای که نقاط قوت آن بازی خاص را به حداکثر برساند.»
 
یادش به خیر اون اوایل که بازیها پورت میشد برخی ها مثل @Sobhan_23 میگفت کم کم فاصله پورت ها کم میشه و چند وقت دیگه دی وان میاد و خیلی هم به این موضوع اصرار داشت:))
الانم حرفش درست دراومد و داریم دی وان رو میبینیم(البته دی وان معکوس)=))=))=))
قبل تر از اون هم شما ها می گفتین امکان نداره بازی های پلی استیشن رو سونی واسه pc بده اما این کارو کرد ، سیاست شرکت ها عوض میشه
 
یادش به خیر اون اوایل که بازیها پورت میشد برخی ها مثل @Sobhan_23 میگفت کم کم فاصله پورت ها کم میشه و چند وقت دیگه دی وان میاد و خیلی هم به این موضوع اصرار داشت:))
الانم حرفش درست دراومد و داریم دی وان رو میبینیم(البته دی وان معکوس)=))=))=))
فاصله پورتا که کم شد و به قول خودتون سونی ناموس پلی استیشن رو هم به حراج گذاشت و گاد آف وار و لست آف آس رو در اختیار منحرفین پی سی گیمر گذاشت :D
حالا بعد از اینکه پی سی گیمرای منحرف از ناموس پلی استیشن استفاده کردن، دیگه چه فایده؟ اون باکرگی از دست رفت…:(
 
فاصله پورتا که کم شد و به قول خودتون سونی ناموس پلی استیشن رو هم به حراج گذاشت و گاد آف وار و لست آف آس رو در اختیار منحرفین پی سی گیمر گذاشت :D
حالا بعد از اینکه پی سی گیمرای منحرف از ناموس پلی استیشن استفاده کردن، دیگه چه فایده؟ اون باکرگی از دست رفت…:(
اونا رو که ما ته دیگشون رو هم خورده بودیم بعد صد سال پورت کرد اونم با هزار تا مشکل فنی و اجبار کردن psn =)) =)) =)) پورت نمی کرد سنگین تر بود:)) برای تجربه کردن شون با مشخصات فنی خود کنسول هم حداقل باید دو برابر اون قدرت سخت افزار میداشتی! برای نسخه جدید همونا هم حالا حالاها و شاید هم تا ابد باید سماق بمکید تا بلکه فرجی بشه:D
 
بازگشت سیاست anti-consumer انحصاری فقط ممکنه جیب سونی را کمی پر کنه، البته ممکنه، با این اقتصاد مریض و بحران انرژی معلوم نیست داریم به کجا میریم. حالا بتاز آقای هرمن هالست، گندی که با ریختن پول سر پروژه‌های تخیلی live-service کردی با اینکارا نمی‌تونی جبران کنی
 
اونا رو که ما ته دیگشون رو هم خورده بودیم بعد صد سال پورت کرد اونم با هزار تا مشکل فنی و اجبار کردن psn =)) =)) =)) پورت نمی کرد سنگین تر بود:)) برای تجربه کردن شون با مشخصات فنی خود کنسول هم حداقل باید دو برابر اون قدرت سخت افزار میداشتی! برای نسخه جدید همونا هم حالا حالاها و شاید هم تا ابد باید سماق بمکید تا بلکه فرجی بشه:D
حالا خوبه سونی سر همین گریه زاری فن هاش بیخیال منتشر کردن بازی ها رو PC شده، دیگه اگر داستان ته دیگ واقعا درسته که فکر نکنم دیگه سونی فنا انقدر اذیت میشدن....
البته فکر کنم واقعا سخت بود فکرش که بهترین جایی که انحصاری های سونی رو میشه تجربه کرد کنسول خودش نباشه....
 
مشکلاتی که سونی تو عرضه بازیهاش رو pc داشت که اشاره شده تو پست های قبلی. اما یه مورد که بعضی از بازی ها فروش آنچنانی نکردن به خود بازی هم بر میگرده. بازی هایی که اصلی ترین محورشون داستانشون هست معمولا فروششون همون سال اول خوبه و فروش بلند مدتشون نسبت به بازی های گیم پلی محور کمتره. برا همین وقتی بازی رو pc دیرتر میاد یه سری افراد به شکل مختلف از قبل داستان براشون اسپویل شده و دیگه دلیلی برای خرید بازی اونم با قیمت کامل ندارن. مثلا برای The last of us 2 تو همین تبلیغات کمشون برای نسخه pc باید تمرکز بیشتری رو روی مود No Return که یه حالت rouge-like داشت میذاشتن.

عملا عکسی که صفحات قبل هم از بازی های پر فروش سونی رو pc گذاشتن همین رو تایید می کنه که اونایی که گیم پلی محور تر بودن فروش بهتری داشتن.

اما خارج از همه این موارد من از اینکه بازی های هر نسلش رو شده حتی نسل بعد رو pc پورت کنه، حمایت می کنم. به این دلیل که این بازی ها در دسترس باقی بمونن. الان یه سری از بازی ها رو ps3 گیر کردن. حیفه بعضی بازی ها رو بعدا نشه دیگه به راحتی تجربه اشون کرد و فقط منتظر باشیم که آیا شرکتی که حق ip رو داره، تصمیم می گیره رو پلتفرم های جدید دوباره منتشرش کنه یا نه. بماند که بعضی وقتا انتشار دوباره بازی ها همون تجربه اصیل نسخه اولی رو نداره و بعضا تغییرات اشتباهی توشون رخ میده. البته این مشکلی که میگم رو شبیه ساز ها ساخته میشن که حل کنن، اما خب شبیه ساز ها هر نسل به خاطر پیچیده تر شدن کنسول ها یا کلا ساخته نمیشن یا هزار تا مشکل دارن. پس واقعا به نظرم خیلی خوب میشد هیچ بازی برای مادام العمر رو هیچ کنسولی محصور نمونه و بالاخره بعد از یه زمانی هر چند طولانی رو PC هم منتشر بشه که در آینده بدون نیاز به سخت افزار خاصی بشه اجراش کرد.
 
با درود فراوان به دوستان عزیز

بحث جذابی هستش گفتم منم نظرمو بگم

ازونجایی که مدتهاست پلیر PC هستم ! واقعا از اومدن بازیهای سونی استقبال میکردیم روی PC اما همونجور که دوستان گفتن ، عدم تبلیغات و بازار یابی نا مناسب سونی برای انتشار بازی روی PC یکی از عمده دلایل شکست سونی (البت از دید خودش) روی PC بود . کاری به بقیه مسائل ندارم که (گاها پورت نامناسب ، فاصله زمانی زیاد بین عناوین و چند مورد دیگه ) ندارم

اما اینجور که من تحقیق کردم به صراحت تمام نگفتن و نخواهند گفت که بازار PC برای عناوین انحصاریشون رها کردن ! این بیشتر یک جور استراتژی عقب نشینی برای بازار یابی مناسب هستن ! که اصلی ترین دلیلش میشه گفت ترغیب کردن مشتری نسبت به خرید PS6 هست که به خریداران بگه برند پلی استیشن همچنان جذاب است برای خرید ! و دومین دلیل هم استیم ماشین و نسل بعدی ایکس باکس هستش ! یعنی کاملا منطقی هستش که بخواد فعلا عقب بشینه و بازار رو رصد کنه !

اما حقیقت ماجرا :

بازار PC نسبت به 5 سال گذشته بسیار بسیار بزرگتر و جذاب تر و همچنین سود آور شده ! نمونش رو میتونید توی گزارش مالی کپکام ببینید که نیم بیشتر فروشش روی PC بوده.
گستردگی در بازار PC خیلی زیاد هستش مثلا اگر قبلا یادتو باشه از سال 2010 به بعد رو میگم ! اکثر عناوین برای PC همیشه با تاخیر عرضه میشدن و بهانه سازنده همیشه بهینه کردن بازی بوده ! از یوبی سافت ملعون گرفته تا راک استار ! الانم که راک استار میبینید بازی GTA6 رو با تاخیر میده چون از فروشش مطمئن هستش و عمده سهم بازی رو از فروشش روی PC در میاره ! اما مثل سی قبل با 19 ماه تاخیر عرضه نمیکنه قطعا !

با توجه به بالا رفتن قیمت سخت افزار در دنیا ! و گسترش هوش مصنوعی ساخت کنسول خانگی تا 10 الی 15 سال آینده عملا بی معنی خواهد شد !
سونی در سالهای آینده چاره ای جز عرضه عناوینش روی PC نخواهد داشت ! (این حرفم بمونه به یادگار)
 
با درود فراوان به دوستان عزیز

بحث جذابی هستش گفتم منم نظرمو بگم

ازونجایی که مدتهاست پلیر PC هستم ! واقعا از اومدن بازیهای سونی استقبال میکردیم روی PC اما همونجور که دوستان گفتن ، عدم تبلیغات و بازار یابی نا مناسب سونی برای انتشار بازی روی PC یکی از عمده دلایل شکست سونی (البت از دید خودش) روی PC بود . کاری به بقیه مسائل ندارم که (گاها پورت نامناسب ، فاصله زمانی زیاد بین عناوین و چند مورد دیگه ) ندارم

اما اینجور که من تحقیق کردم به صراحت تمام نگفتن و نخواهند گفت که بازار PC برای عناوین انحصاریشون رها کردن ! این بیشتر یک جور استراتژی عقب نشینی برای بازار یابی مناسب هستن ! که اصلی ترین دلیلش میشه گفت ترغیب کردن مشتری نسبت به خرید PS6 هست که به خریداران بگه برند پلی استیشن همچنان جذاب است برای خرید ! و دومین دلیل هم استیم ماشین و نسل بعدی ایکس باکس هستش ! یعنی کاملا منطقی هستش که بخواد فعلا عقب بشینه و بازار رو رصد کنه !

اما حقیقت ماجرا :

بازار PC نسبت به 5 سال گذشته بسیار بسیار بزرگتر و جذاب تر و همچنین سود آور شده ! نمونش رو میتونید توی گزارش مالی کپکام ببینید که نیم بیشتر فروشش روی PC بوده.
گستردگی در بازار PC خیلی زیاد هستش مثلا اگر قبلا یادتو باشه از سال 2010 به بعد رو میگم ! اکثر عناوین برای PC همیشه با تاخیر عرضه میشدن و بهانه سازنده همیشه بهینه کردن بازی بوده ! از یوبی سافت ملعون گرفته تا راک استار ! الانم که راک استار میبینید بازی GTA6 رو با تاخیر میده چون از فروشش مطمئن هستش و عمده سهم بازی رو از فروشش روی PC در میاره ! اما مثل سی قبل با 19 ماه تاخیر عرضه نمیکنه قطعا !

با توجه به بالا رفتن قیمت سخت افزار در دنیا ! و گسترش هوش مصنوعی ساخت کنسول خانگی تا 10 الی 15 سال آینده عملا بی معنی خواهد شد !
سونی در سالهای آینده چاره ای جز عرضه عناوینش روی PC نخواهد داشت ! (این حرفم بمونه به یادگار)
خودت میگی قیمت سخت افزار میره بالا بعد میگی چاره ای جز عرضه رو پی سی (سخت افزار) نخواهد داشت (گرون ترین سخت افزار عالم) ؟ روزی که کنسول از بین بره پی سی یک سال قبلش از بین رفته خیالت راحت حالا چه با هوش مصنوعی باشه چه با کلود چه هرچی اولین قربانیش پی سی دقیقا
 
با توجه به بالا رفتن قیمت سخت افزار در دنیا ! و گسترش هوش مصنوعی ساخت کنسول خانگی تا 10 الی 15 سال آینده عملا بی معنی خواهد شد !
سونی در سالهای آینده چاره ای جز عرضه عناوینش روی PC نخواهد داشت ! (این حرفم بمونه به یادگار)
اگه منظورت حرکت سمت کلاد استریمینگه که درسته حرفت ولی اینکه اخرش گفتی باید رو پی سی منتشر کنن دقیقا برعکس چیزیه که اتفاق میفته.
در اصل نسل بعدی هرکی برای گیم بخواد از سخت افزار استفاده کنه مجبوره سمت خرید کنسول بره چون حداقل کنسول رو میشه با حاشیه سود صفر یا حتی با ضرر فروخت ولی سخت افزار کامپیوتر رو نه.
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
2 حالت وجود داره دیگه، یا با فراگیری کلود سخت افزار حذف میشه کامل، یا نمیشه،

1- حذف نشدن: به نظرم هیچ وقت نه کنسول نه پی سی کامل حذف نمیشه، ساده چون انسان باید بتواند "افلاین" هم به سیستم های کامپیوتری دسترسی پیدا کند، برای همین، به سادگی، سخت افزار ها سوپر پیشرفته قدرتمند مینیمال و کوچک در حد موبایل یا فلش یو اس بی میشند، اما حذف نمیشند...

2- حذف شدن: اگر فرض کنیم کلود چنان فراگیر و پیش پا افتاده میشه که هیچ وقت، هیچ وقت، قطع نمیشه، یعنی حداقل؛ مادامی که شما "برق" داری، کلود هم 100 درصد داری، خب، تو این شرایط سخت افزار دیگه نیاز مبرم و ضروری بهش وجود نداره، و میتونه حذف بشه، چون برق داشتن مساوی هست با کلود داشتن، نتیجتا، اولین سخت افزاری که حذف میشه پی سی خواهد بود :دی به دلیل لجستیک سنگین بازار گسترده و چند بعدی و در روزی که کلود فراگیر 100 درصدی شده به طور کل یک پدیده تکنولوجیک غیر ضروری، بدون کاربرد برای عموم و صرفا دارای کاربرد برای کمپانی ها، خب در این شرایط قبل کنسول پی سی حذف میشه :دی وقتی میتونی رو هر مانیتوری با کلود به پیشرفته ترین اپریتینگ سیستم های جهان متصل شی و طوری استفاده کنی انگار افلاین هست، در این حد در دسترس و بهینه، خب دیگه چه نیازی به این بازار غولپیکر گران قیمت و غیر ضروری پی سی خانگی وجود داره؟ :دی دنیای اینده مشخصا مینیمال هست، این بیشتر مناسب کنسول هست تا پی سی :دی

*با این حال من فکر میکنم حالت 1 رخ میده و انسان در هر صورت، سیستم رو طوری میچینه که "افلاین" هم بتونه از کامپیوتر و تکنولوجی هاش استفاده کنه، این ملزوم میکنه که هم پی سی بمونه هم کنسول، هرچقدرم که مینیمال اما در عین حال قدرتمند باشند. چون حتی وقتی برق نیست (کلود قطع شده) نسل جدید باتری های اینده میتونه مدت ها اون سیستم کامپیوتری رو "افلاین" روشن و عملیاتی نگه داره، پس سخت افزاری که "افلاین" قابل استفاده باشه، با دسترسی فردی و عمومی، در دنیای زمینی ما همیشه میمونه.
 
من امیدوارم تا حداقل 2 سال بعد از انتشار ، بازی هاش رو واسه pc بده تو این 2 سال کسی که بخاطر اون بازی کنسول میخواست بگیره گرفته بعد اون این انتشار برای pc کمک زیادی به سازنده می کنه حتی اگه 700 800 هزار نسخه بفروشه ، اما با پیدایش pc های هیبریدی این هم احتمالش کمه
 
2 حالت وجود داره دیگه، یا با فراگیری کلود سخت افزار حذف میشه کامل، یا نمیشه،

1- حذف نشدن: به نظرم هیچ وقت نه کنسول نه پی سی کامل حذف نمیشه، ساده چون انسان باید بتواند "افلاین" هم به سیستم های کامپیوتری دسترسی پیدا کند، برای همین، به سادگی، سخت افزار ها سوپر پیشرفته قدرتمند مینیمال و کوچک در حد موبایل یا فلش یو اس بی میشند، اما حذف نمیشند...

2- حذف شدن: اگر فرض کنیم کلود چنان فراگیر و پیش پا افتاده میشه که هیچ وقت، هیچ وقت، قطع نمیشه، یعنی حداقل؛ مادامی که شما "برق" داری، کلود هم 100 درصد داری، خب، تو این شرایط سخت افزار دیگه نیاز مبرم و ضروری بهش وجود نداره، و میتونه حذف بشه، چون برق داشتن مساوی هست با کلود داشتن، نتیجتا، اولین سخت افزاری که حذف میشه پی سی خواهد بود :دی به دلیل لجستیک سنگین بازار گسترده و چند بعدی و در روزی که کلود فراگیر 100 درصدی شده به طور کل یک پدیده تکنولوجیک غیر ضروری، بدون کاربرد برای عموم و صرفا دارای کاربرد برای کمپانی ها، خب در این شرایط قبل کنسول پی سی حذف میشه :دی وقتی میتونی رو هر مانیتوری با کلود به پیشرفته ترین اپریتینگ سیستم های جهان متصل شی و طوری استفاده کنی انگار افلاین هست، در این حد در دسترس و بهینه، خب دیگه چه نیازی به این بازار غولپیکر گران قیمت و غیر ضروری پی سی خانگی وجود داره؟ :دی دنیای اینده مشخصا مینیمال هست، این بیشتر مناسب کنسول هست تا پی سی :دی

*با این حال من فکر میکنم حالت 1 رخ میده و انسان در هر صورت، سیستم رو طوری میچینه که "افلاین" هم بتونه از کامپیوتر و تکنولوجی هاش استفاده کنه، این ملزوم میکنه که هم پی سی بمونه هم کنسول، هرچقدرم که مینیمال اما در عین حال قدرتمند باشند. چون حتی وقتی برق نیست (کلود قطع شده) نسل جدید باتری های اینده میتونه مدت ها اون سیستم کامپیوتری رو "افلاین" روشن و عملیاتی نگه داره، پس سخت افزاری که "افلاین" قابل استفاده باشه، با دسترسی فردی و عمومی، در دنیای زمینی ما همیشه میمونه.
صرفا چون ب کنسول علاقه بیشتری داری ( ک من هم دارم) ی جوری فلسفه بافی کردی ک آخرش بگی pc حذف میشه!

در حالی که چیزی که الان داریم میبینیم اتفاقا Cloud Gaming هست نه مثلا Cloud Premiere Pro یا Cloud Cubase و...
جدا از این کل ملحقات فیزیکی ک بهش وصل میشه چی؟ پیانو دیجیتال - هدست وی آر - دوربین - میکروفن - پرینتر سه بعدی و ...

بحث این نیست ک غیر ممکنه. بحث اینه که یه چیزی که همین الانش هم اتفاق افتاده (کلاود گیمینگ) رو گذاشتی پای یه ایده بشدت sci-fi (حذف شدن کامپیوتر فیزیکی)

بنظر من کنسول یه چیزیه ارزش عاطفی - بقول خارجیا سنتیمنتال ولیو - داره و امیدوارم هیچوقت حذف نشه.
اما این بدیهیه که حذف شدنش خیلی محتمل تر و راحت تر از کامپیوتر همه کاره هست، چون کنسول فقط یه کار انجام میده و اون یکار متاسفانه معادل کلاودش هم اومده!
 
یه تفاوتی هم که وجود داره اینه که گیریم اصلا کلود همه گیر بشه و همه این سخت افزارها با هم با یه بشکن حذف بشن.
خب PC رو کی میخواد حذف کنه؟
اونهم وقتی میری بیرون 4تا قطعه سفارش میدی و خودت سر همش میکنی!
سیستم عاملش رو خودت شخصی سازی میکنی ، پلتفرم باز رو کی میخواد منقضی کنه؟

اما اگه کنسول حذف بشه چون کمپانی دیگه شاید تولید نکنه ، ماها که خودمون نمیتونیم بریم بیرون و قطعاتش رو بیاریم خونه و کنسول جمع کنیم!

حالا این بحثها برای nسال دیگست ، از الان خسته نکنیم خودمون رو :D
 
صرفا چون ب کنسول علاقه بیشتری داری ( ک من هم دارم) ی جوری فلسفه بافی کردی ک آخرش بگی pc حذف میشه!

در حالی که چیزی که الان داریم میبینیم اتفاقا Cloud Gaming هست نه مثلا Cloud Premiere Pro یا Cloud Cubase و...
جدا از این کل ملحقات فیزیکی ک بهش وصل میشه چی؟ پیانو دیجیتال - هدست وی آر - دوربین - میکروفن - پرینتر سه بعدی و ...

بحث این نیست ک غیر ممکنه. بحث اینه که یه چیزی که همین الانش هم اتفاق افتاده (کلاود گیمینگ) رو گذاشتی پای یه ایده بشدت sci-fi (حذف شدن کامپیوتر فیزیکی)

بنظر من کنسول یه چیزیه ارزش عاطفی - بقول خارجیا سنتیمنتال ولیو - داره و امیدوارم هیچوقت حذف نشه.
اما این بدیهیه که حذف شدنش خیلی محتمل تر و راحت تر از کامپیوتر همه کاره هست، چون کنسول فقط یه کار انجام میده و اون یکار متاسفانه معادل کلاودش هم اومده!
همیشه باهوش بودی تعجب میکنم گاهی اشتباه میزنی :دی اشکال نداره شاید من خوب باز نکردم، حالا برای پاداش این رو بخون کامل :دی

ببین، کل بحث این هست که کنسول (یا پی سی) ممکنه با اومدن کلود حذف بشند، درسته؟ دقت کن ممکنه ممکن نه حتمی (که من تو پستم گفتم از نظر من حذف نمیشه، هیچ کدوم نه کنسول نه پی سی استدلال هم کردم چون ادمیزاد باید "افلاین" هم بتونه از سخت افزار استفاده کنه، چه اون کارکنان بیمارستان یا نیروگاه انرژی یا ایستگاه مترو چه اون کاربر عادی خانگی چه کنسول چه پی سی، اینا حتی در سای فای ترین اینده (:دی) هم نیاز دارند که "افلاین" به سیستم های کامپیوتری دسترسی داشته باشند، برای همین به نظر من هیچ کدوم حذف نمیشند نه پی سی نه کنسول)

حالا، فرضا که مثلا کنسول حذف میشه اینطور که شما میگی، درسته؟ چرا حذف میشه؟ چون رابط کاربری سخت افزاری جداگانه به اسم و ماهیت "کنسول" دیگه نیازی بهش نیست، چرا؟ چون با مانیتور و کلود، میتونی همون سیستم عامل مورد نیاز برای اجرای بازی های کنسول رو داشته باشی، پس در مورد کنسول، کنترلر، فرمون و پدال ها، رایفل، هدفون میکروفون و هر نوع لوازم جانبی به عنوان کنترلر یا هرچی برای کنسول رو، به همون مانیتوری که با "کلود" سیستم عامل یا لانچر اون کنسول رو اجرا میکنه، وصل میکنی، درسته؟ همین کلود گیمینگ که الان داریم خیلی پیشرفته و سازگار رو هر مانیتور و تی وی استانداردی....

حالا، خب همین اتفاق برای پی سی هم میتونه رخ بده دیگه، اتفاقا خیلی زودتر از کلود گیمینگ، ما ویرچوال اپریتینگ سیستم داشتیم، اصلا سای فای یا عجیب نیست، من خودم پسر داییم داشت از نزدیک دیدم 20 سال پیش web os شکل ویندوز اکس پی، اون موقع یک هاست و سرور ساده شکل دسکتاپ بود که البته امکانات دسکتاپم کامل داشت عملا، الان همین الان مایکروسافت ویندوز 365 داره :دی تمام لوازم جانبی هم به همین سیستم عامل کلود وصل میشند دیگه، یعنی؟ خب همون حالت که عدم نیاز به "رابط کاربری سخت افزاری" میتونه کنسول رو با کلود جایگزین کنه، میتونه پی سی هم با کلود جایگزین کنه،

تا اینجا درسته؟ بعد از این به این پرداختم که بازار سخت افزاری گرانقیمت و به شدت گسترده پی سی های خانگی و حتی اداری، وقتی کلود یک جایگزین فراگیر شده باشه، میتونه تعطیل بشه، چون وقتی بدون اون کیس پی سی و دنیای متریال سطح بالای تکنولوجیک و پیشرفته و گرانقیمتش، میتونی با کلود همون کار هارو بکنی، پس پی سی هم میره تو صف حذف شدنی های احتمالی....

که خب به نظر من باز هم تاکید میکنم نه کنسول نه پی سی، حذف نمیشه :دی چون ادمیزاد در هر شرایطی، نیاز داره "افلاین" به سیستم های کامپیوتری دسترسی داشته باشه، نتیجتا رابط کاربری سخت افزاری (کنسول یا پی سی) در هر صورت سر جاش میمونه، هرچقدرم که پیشرفته م مینیمال بشه.، همزیستی خواهد داشت با کلود،

افلاین: سخت افزار محلی، کنسول یا پی سی؛ نیاز به رابط کاربری سخت افزاری

انلاین: کلود، عدم نیاز به رابط کاربری سخت افزاری جز مانیتور یا تی وی و گجت پورتیبل
 
Meet Windows 365 Cloud PC | Windows 365

همین الان روند عدم نیاز به سخت افزار محلی پی سی در حالت انلاین و کلود، شروع شده :دی جایی که فقط یک مانیتور یا گجت مناسب و کلود و انلاین بودن نیازه که تمام امکانات یک پی سی رو داشته باشی :دی البته که به نظرم و شاید بهتر باشه بگم امیدوارم، به دلیل نیاز به استفاده "افلاین" در هر صورتی، پس سخت افزار محلی هیچ وقت حذف نمیشه، نه کنسول نه پی سی.

به اینده خوش امدید :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or