بحث و تبادل نظر در مورد ISP های ایرانی

مشکل اینه ما طبقه آخر و ۶ هستیم:D به نظرت شدنیه روکار برا ۶ طبقه تا حیاط؟
آره ارزونترین و راحتترین کار همینه.ما هم طبقه 4 هستیم بعدساختمون ما هر طبقه 2 واحده که ما سمتی هستیم که جهت مخالف باکس هست.یعنی اگه میخواستم مستقیم بکشم باید از روی نمای ساختمان رد میکردم. برای همین از گوشه دیوار سیم کشیدم تا طبقه آخر(8 طبقه هست)از پشت بوم رد کردم و از پشت ساختمون انداختم پایین.یعنی 8 طبقه رفته بالا بعد 4 تا هم اومده پایین.که شد حدود 110 متر سیم.

تو اگه بتونی مستقیم همین 6 طبقه رو بکشی که راحتترم میشه.فقط سیم خوب بگیر چون مال من دم باکس سرعت تا 20 مگابیت هم میرسه ولی اینقدر سیم بلند کشیدم که تو اتاق رسیده به 13-14 مگابیت
 
  • Like
Reactions: RedShift
بچه ها من با اینترنت ADSL م یه مشکلی دارم.
وقتی سیم هایی که از بیرون میان دم در رو از پایین میبندم به هم و با چسب سفت میکنم و مودم رو خاموش روشن میکنم سرعت عالی و ۱ مگابایته. ولی بعد یه ساعت حدودا چند بار قطع میشه و سرعت رو ۵۰۰ تا افت میکنه و بعد چند روز حتی به ۲۰۰ میرسه.
اگه از دوباره برم پایین و سیم ها رو ببندم و باز کنم و چسب کنم دوباره همین پروسه تکرار میشه.
سیم ها توکارن. راه حلی برای این مشکل ندارید؟ نمیدونم چکار کنم واقعا رو اعصابمه. فکر کنم به خاطر نویزه که اینطور سرعت کم میشه تا نت قطع نشه ولی نویز از کجاس خب؟
چرا وقتیی سیم ها رو از پایین سفت میکنم نویز رفع میشه؟
محل همون سیم در ورودی اصلی و سیم انشعاب طبقه ی شما چه جور جایی هست ؟؟ فضای ازاد محلی که دو تا سیم به هم وصل شدند به خوبی عایق نشه باعش میشه کیفیت مس سیم بیاد پایین
اگر بیرون هست از هر دو طرف سیم کمی برش بزن تا سیم مس جدید و تمیز بیاد بیرون بعدش اینبار یه کانکتور عدسی مخابرایت بگیر با اون سیم هارو وصل کن ببین نتیجه چی میشه به نظرم ارزش داره قبل از کابل کشی کامل اینکارو امتحان کنی
 
دوستان روی فیبر مخابرات بازی call of duty bo7 میتونید اون قسمت checking for update رد کنید ؟ من الان فقط با vpn share میتونم اون قسمت رد کنم روی کنسول ، ولی هم خیلی دردسر داره و اکثرا هم انجام نمیشه !! راه دیگه ای نداره که بتونم اون قسمت رد کنم ؟
 
آقا این نوسان پینگ تو بازی منو کلافه کرده حسابی٬ با توربو و شلتر فرقی نداره ٬ امروز افتضاح بود ٬ از ۸۰ یهو میشد ۸۰۰

من هم همینه با ADSL و شدید داغونه. اما با ایرانسل روی سیستم وصل میشم بعد کابل لن رو از سیستم به کنسول وصل میکنم و الیت پینگ هم وصل میکنم، روی سرور آلمان داخل رایولز پینگ 110-130 میچرخه ولی نوسان اون مدلی نداره. پکت هم صفر
 
  • Like
Reactions: Destro
سلام دوستان. روی استیم Battlefield1 خریدم EA app نمیاد و ارور ریجن میده. راهی هست بشه بازی کرد؟ و آیا اگه با وی پی ان/دی ان اس واردش بشی و تحریم رو دور بزنی خطر بن شدن وجود داره؟
 
آقا این نوسان پینگ تو بازی منو کلافه کرده حسابی٬ با توربو و شلتر فرقی نداره ٬ امروز افتضاح بود ٬ از ۸۰ یهو میشد ۸۰۰
پینگت بدون dns چطوره؟نوسان داره؟

با 8.8.8.8 و 4.2.2.4 هر کدوم چند دقیقه بذار پینگ بگیره ببین آیا نوسان داری یا نه.فقط حواست باشه موقع پینگ گرفتن کسی به اینترنتت وصل نباشه

چون با فایراپس و الیت پینگ من نوسان خاصی ندارم که بگم مشکلی دارن.
 
پینگت بدون dns چطوره؟نوسان داره؟

با 8.8.8.8 و 4.2.2.4 هر کدوم چند دقیقه بذار پینگ بگیره ببین آیا نوسان داری یا نه.فقط حواست باشه موقع پینگ گرفتن کسی به اینترنتت وصل نباشه

چون با فایراپس و الیت پینگ من نوسان خاصی ندارم که بگم مشکلی دارن.
اونم فاجعه بود ٬ بیشتر رو ۹۰ بود ٬ یهو میرفت رو ۷۰۰٬۸۰۰
زنگم میزنی یه چیزی فقط میگه که خودشم نمیفهمه
طرف میگفت گوگل به ما ارتباطی نداره چون تو ایران نیست! :| یا مثلن میگه اسپید تست و فقط داخلی تست کن٬ خب مرد مومن من اینترانت به چه دردم میخوره؟ اصل نیاز ما به اینترنت سایت های خارجیه دیگه :دی ۳ ماهی هم که قطع بود دردمون همین بود دیگه٬ وگرنه ایرانسل.ir که همیشه سریع وصل میشه
 
اونم فاجعه بود ٬ بیشتر رو ۹۰ بود ٬ یهو میرفت رو ۷۰۰٬۸۰۰
زنگم میزنی یه چیزی فقط میگه که خودشم نمیفهمه
طرف میگفت گوگل به ما ارتباطی نداره چون تو ایران نیست! :| یا مثلن میگه اسپید تست و فقط داخلی تست کن٬ خب مرد مومن من اینترانت به چه دردم میخوره؟ اصل نیاز ما به اینترنت سایت های خارجیه دیگه :دی ۳ ماهی هم که قطع بود دردمون همین بود دیگه٬ وگرنه ایرانسل.ir که همیشه سریع وصل میشه
خب پس ایراد از اینترنت خودته نه dns
باید ببینی حالا از سمت isp هست یا خودت.یه سری چیزا شاید ساده باشه ولی تاثیر دارن.مثلا با کابل وصلی یا وای فای؟اینکه کسی دیگه هم از این اینترنت استفاده میکنه یا نه؟در حین تست گرفتن چیزی در حال آپدیت شدن نبوده؟

چون اینترنتهای ایران همه کم و زیاد مثل هم هستن و به یک جا وصلن و اینکه یه نت اینطوری نوسان داشته باشه طبیعی نیست.الان من با شاتل تست میگیرم 1 ساعت هم طول بکشه پینگ 46-47 هست یا با اینترنت مخابراتم 65-66 هست.
 
  • Like
Reactions: Destro
خب پس ایراد از اینترنت خودته نه dns
باید ببینی حالا از سمت isp هست یا خودت.یه سری چیزا شاید ساده باشه ولی تاثیر دارن.مثلا با کابل وصلی یا وای فای؟اینکه کسی دیگه هم از این اینترنت استفاده میکنه یا نه؟در حین تست گرفتن چیزی در حال آپدیت شدن نبوده؟

چون اینترنتهای ایران همه کم و زیاد مثل هم هستن و به یک جا وصلن و اینکه یه نت اینطوری نوسان داشته باشه طبیعی نیست.الان من با شاتل تست میگیرم 1 ساعت هم طول بکشه پینگ 46-47 هست یا با اینترنت مخابراتم 65-66 هست.
کنسول با کابل وصله ٬ اینترنت هم p2p
همه اینایی هم که گفتی رعایت شده٬ عجیبه..
 
p2p میشه همین رادیویی؟ از اینا که آنتن بالا پشت بومه؟

اگه از اونا هست که شاید اختلالی چیزی روش افتاده
آره باید ببینم چیه
نقطه کور هستیم ما ! نه نت خط انتن میده ٬ نه adsl اینجا میخوره ٬ فیبرم ۸ ماهی میشه که کوچه بالایی اومده اما اینجا نه:| خلاصه که خیلی بدشانس بودم تو این داستان نت.
 
  • Like
Reactions: hamid_barca
سلام به همگی.
دوستان کسی از سرویس TDLTE شرکت Wenex استفاده کرده؟
از لحاظ اعتبار شرکت و کیفیت سرویس اگه اطلاعاتی بهم بدید ممنون میشم. 🙏

پ.ن. سرویسی که الان دارم از شرکت رسپینا هست که قشنگ دارن 2 برابر حجم دانلودی ازم کم میکنن، سر همین حجم‌خوری میخوام عوض کنم ISP رو. 😐
سلام من دو تا سرویس چند ساله ازشون دارم.
اگه TD میخوای بگیری به همون باند 42 دکل ایرانسل وصل میشی (برخلاف سیم کارت TD خود ایرانسل که میتونه رو باندهای FD حتی 5G هم عین سیمکارت عادی متصل بشه) و به شرط اینکه اتصال ـت با دکل خوب باشه، شبکه خود وینکس (فرزانگان پارس) هم کیفیت خوبی داره هم چون خلوت ـه سرعت 80 مگ (و حتی بالاتر) رو کامل میگیری، باز میگم همه اینا به شرط اینه که با خود دکل ایرانسل پارامترهای سیگنالت (مخصوصا SINR) بالا باشه.
تو شرایط قطعی اینترنت جدای از اینترنت بین الملل، اینترنت داخل از سمت وینکس هم بوده که چندین بار قطع شده ولی تو حالت عادی هم اگر پینگ خوب میخوای هم نوسان کمتر نسبت به شبکه TD خود ایرانسل، وینکس خیلی بهتره. پورت های بیشتری هم نسبت به اکثر اپراتورها روش باز هست و اگر به چیزیم میخوای وصل بشی راحت وصل میشه و اذیت نمیکنه. ترجیحا سیم کارت با مودم رو همزمان نگیر ازشون (البته خود من برای هر دو تا سرویس با مودم ازشون گرفتم، برای خودم فکر میکنم سال 99-400 مودم L01s (ژاپن) رو دادن که باندهای خیلی محدودی ساپورت میکنه، ولی رو همین باند 42 جدای از اینکه تجمیع فوق العاده ای انجام میده و سرعت خیلی خوبی هم بهت میده، مودم واقعا با کیفیت ـیه. دو سال پیش اینا هم که دوباره سرویس ازشون گرفتم مودم TF-i60 G1 ایرانسل رو دادن که اونم خدایی مودم خوبی بوده و قبل ترش هم برای TD آسیاتک برای دفتر گیلان شرکت ازش استفاده کرده بودم ولی خب انتخابایی مثل X28 Pro هم هستن که میتونی خودت بعدا تهیه کنی. از اونور ip ثابت هم اگه بگیری از داخل پنل راحت قابل انجامه.
اگه خواستی سپنتا رو هم میتونی امتحان کنی TD، اونم به زیرساخت ایرانسل وصل میشه ولی خب من سرعت خوبی اون مدت ـی که امتحان کردم ازش نگرفتم واقعیت.

فقط یه چیز رو حواست باشه معمولا تغییرات قیمت وینکس زیاده. یه وقتایی نسبتا خیلی گرون میشه، یه وقتایی هم میبینی یه تخفیف های عجیب غریبی رو اعمال میکنن برای همه ولی حجم دزدی من تا حالا ازشون ندیدم. از یه طرف هم این یه ماه به خاطر شرایط، کلا خرید بسته رو منتقل کردن رو روبیکا تا سایت و پنل جدیدشون بالا بیاد و فعلا باید برای خود پشتیبانی کارت به کارت کنی که بسته رو برات فعال کنن. کلا خوبه در مجموع اگر TD ایرانسل مشکل نخوره، شبکه خود وینکس هم خلوت ـه هم پایدار.

کسی اینجا اینترنت مخابرات داره؟
من ماه پیش آسیاتک خطم رو تخلیه کرد و مخابرات هم بدون اینکه اجازه بگیره روش اینترنت خودش رو گذاشت.حالا کاری به اینا ندارم.الان تمدید کردن سرویس چطوریه؟

ماه پیش اومدم بخرم که گفت اطلاعات فردی تکمیل نیست.رفتم تکمیل کردم و اوکی رو داد و از تو قسمت تغییر سرویس فکر کنم خریدم.حالا 3 روز دیگه سرویسم تمومه و گزینه خرید سرویس رو میزنم باز میگه اطلاعات فردی رو کامل کن.هر چی هم میزنم ارور میده میگه اشتباهه.پشتیبانیش هم زنگ میزنم میگه 20 دقیقه انتظار 😐

تغییر سرویس اجازه میده انجام بدم ولی خرید سرویس نمیذاره.الان روند تمدید سرویس چطوریه تو این مخابرات؟ :-?
معمولا طبق تجربه خودم و یه سری رفیقام، سر تخلیه نشدن خط از سمت مخابرات یا از خود 195 اقدام کن یا حضورا پا شو برو مرکز مخابراتی و دعوا بگیر حالت سومی در ارتباط با adsl خود مخابرات وجود نداره :دی
و اگرم میری از همون دفعه اول خیلی محکم مطرح کن مخابرات یه ذره احساس کنن طرف اوکی ـه پاس میدن اینور اونور.

بچه ها من با اینترنت ADSL م یه مشکلی دارم.
وقتی سیم هایی که از بیرون میان دم در رو از پایین میبندم به هم و با چسب سفت میکنم و مودم رو خاموش روشن میکنم سرعت عالی و ۱ مگابایته. ولی بعد یه ساعت حدودا چند بار قطع میشه و سرعت رو ۵۰۰ تا افت میکنه و بعد چند روز حتی به ۲۰۰ میرسه.
اگه از دوباره برم پایین و سیم ها رو ببندم و باز کنم و چسب کنم دوباره همین پروسه تکرار میشه.
سیم ها توکارن. راه حلی برای این مشکل ندارید؟ نمیدونم چکار کنم واقعا رو اعصابمه. فکر کنم به خاطر نویزه که اینطور سرعت کم میشه تا نت قطع نشه ولی نویز از کجاس خب؟
چرا وقتیی سیم ها رو از پایین سفت میکنم نویز رفع میشه؟
دقیقا همونی که حمید گفت.
سیستم ـشون این شکلیه که به مرور بر اساس نویز خط/همون SNR سرعت ـت رو سرعت پایین تری بسته میشه فارغ از اینکه چه سرویسی داری، در واقع اون قطع و وصلی ـه باعث این اتفاق میشه.
خیلی سال پیش که ADSL داشتم کاری که نهایتا انجام دادم و مشکل حل شد این بود که روکار سیم رو کشیدم تا طبقه ولی قبل ـش حتما یه بار خود مودم رو ببر سر خط (همون سر باکس) و بذار یکی دو ساعت ـی بمونه و چه میدونم حتی دانلود باهاش انجام بشه با لپ تاپ ـی چیزی. اگر نویز ننداخت (چون ممکنه نویز تو از سمت کافو مخابرات تا خود ساختمون باشه و اون موقع نتونی کاری ـش کنی) اون موقع میتونی روکار بکشی کابل رو.
فقط حواست به ضخامت و کیفیت کابل روکاری که انتخاب میکنی باشه، از این کابلای نازک داخلی اصلا استفاده نکن که توی اون مسافت اصلا جواب میده. خود من تا طبقه پنجم از درز بین ساختمون خودمون و همسایه کابل رو کشیدم اول تا پشت بام (از بالا انداختم پایین) و بعد از اونجا تو اتاق خودم که رو نما هم نیفته. البته میگم خیلی سال پیش بود اگه تحت پوشش هستی برو روی فیبر یا از اینترنت ثابت TD استفاده کن.

سلام دوستان وقت همگی بخیر
آقا بعد از وصل شدن نت وضعیت من هنوز افتضاحه
دیروز دیگه به مبین نت و ایرانسل زنگ زدم. قرار شد مبین نت کارشناس دیگه ای باهام تماس بگیره ببینه مشکل چیه اولی نیم ساعت معطل کرد آخرم هیچ کار نکرد
ایرانسل هم گفت کاری از دست ما برنمیاد!!! خودشو راحت کرد ما رو ناراحت !

الان کارشناس مبین نت زنگ بزنه من بگم مشکل پکت لاست دارم تا حالیش بشه؟!

جریان از این قراره که وارد بازی بتلفیلد میشم ولی هیچ کدوم از پلن های بازی رو که میزنم وارد نمیشه ...
مشکل هم از نت هست نه dns چون بالاخره وارد که میشه ... اگه از dns بود اصلا وارد نمیشد (شلتر هست)

من یه سایت داشتم همیشه پینگ رو از طریق اون چک میکردم
این سایت

امارات و اینا رو اول نشون میداد زرد بود و 100-110 متغیر بود و راحت وصل میشدم به بازی
الان اروپایی ها اول هستن!
ولی کاش ثابت باشه! فیلمی که میفرستم رو لطفا ببینید!
160 -150 هست ییهو میره رو 1000-2000 ! همین پکت لاست هست درسته؟ یا چیز دیگه ای؟



اگه سایت دیگه ای هست که بشه بهتر فهمید ممنون میشم معرفی کنید. الان این فیلمو با نت مبین نت گرفتم... ایرانسل هم دقیقا همینجوریه!
دقیقا بیشترین اختلال رو الان ایرانسل و مبین نت دارن کاری ـش نمیتونی کنی واقعا :دی
مگر اینکه رو لپ تاپ/PC به یه چیزی وصل شی و اون رو share کنی رو کنسول، الان همراه اول نسبتا پایداره، آسیاتک (برای من FD ولی نمیدونم سیم کارت ـی که گرفتم به دکل ایرانسل وصل میشه یا همراه اول، میدونم جفت ـش رو آسیاتک ارائه میده) هم خیلی خوبه، وینکس هم که بالاتر گفتم خوبه و همینا رو اخیرا تست کردم.

گاهی اوقات کنسول(xbox 1) رو روی حالت sleep میذارم دانلود نمیکنه آیا مشکل از کنسوله یا از نت؟نتم ایرانسل
قبل ـش آپدیت رو گذاشتی برای دانلود و بعد بردی رو sleep یا منظورت اینه که تو همون حالت خودش تشخیص بده آپدیت اومده و دانلود کنه؟
از تنظیمات چک کن کنسول روی instant-on باشه (البته گاها برای خود من بوده که رو حالت energy saving آپدیت گیم و خود کنسول دانلود میشده) ولی احتمال زیاد از اینترنت باشه. ترجیحا این دو تا dns رو هم برای ایرانسل ست کن ببین فرقی میکنه:
1.1.1.1 / 1.0.0.1
64.6.64.6 / 65.6.65.6
من سر PS4/PS5 هم این داستان رو داشتم بارها که یا آپدیت درست push نشده از سمت سرور یا خود کنسول ارتباط رو با اینترنت قطع کرده. یه کار دیگه هم کن، کنسول رو با lan وصل کن به مودم به جای وای فای، احتمالش هست مشکل ـت حل بشه.

دوستان زیتل برای بازی آنلاینی مثل دوتا ۲ اوکی هست؟
ببین بد نیست ولی برای خود من یه وقتایی نوسان زیاد داشته از همون سال 98 که گرفتم (با اینکه رفیقم یوزر پس پنل ساپورت مودم رو از همون اول بهم داد که بتونم اون دکل و cell ـی که میخوام رو قفل کنم)
با این وجود حتی رو دکل و cell های مختلف، مشکل زیتل برای من هیچ وقت packet loss نبوده به جاش jitter و نوسان شدید و حتی گاها تغییر ip وسط مچ بوده و بالطبع پرت شدن بیرون از اون مچ.
نمیگم بد ـه ولی خب سرویس خانگی ـش اگه منطقه شلوغ باشه اون سرعت ـی که باید رو نمیده ولی قبلش میتونی هماهنگ کنی با خود زی‌تل که برای امکان سنجی رایگان کارشناس برات بفرستن و جلوی خودت سرعت و همه چی رو تست میکنه در محل و اگه خواستی برات نصب میکنن. بسته هم اگه خواستی بگیری براش سالیانه (مخصوصا اواخر سال که تخفیف میخوره) بگیری خیلی به نفع ـه نسبت به ماهیانه و اینا. اگرم سرویس سازمانی TD رو بتونی بگیری (برای خونه یکی از بچه‌ها این کار رو کرده بودیم) هم باز با همون مودم بیرونی ولی رو یه شبکه متفاوت سرویس بهتری رو بهت میدن با نوسان خیلی کمتر. شاید TD بقیه اپراتورها یه ذره دردسرش کمتر باشه کلا نسبت به زیتل مگر اینکه نامحدود بودنه برات مهم تر باشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or