Multi Platform Clive Barker’s Hellraiser: Revival

1756242895151.png


استودیوهای Saber Interactive و Boss Team Games به صورت رسمی از یک پروژه جدید و هیجان‌انگیز در دنیای وحشتناک Hellraiser با عنوان Clive Barker's Hellraiser: Revival رونمایی کردند. این بازی که یک عنوان اکشن، ترس و بقای تک‌نفره و داستان‌محور است، برای عرضه بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، و کامپیوترهای شخصی (از طریق Steam) برنامه‌ریزی شده است.


مقدمه‌ای بر دنیای Hellraiser
برای درک اهمیت این پروژه، لازم است به ریشه‌های این فرنچایز اشاره شود. مجموعه «هل‌ریزر» بر اساس رمان کوتاه «قلب دوزخی» (The Hellbound Heart) اثر نویسنده و فیلم‌ساز برجسته، کلایو بارکر، شکل گرفت. این دنیا حول محور جعبه‌های پازل مرموزی مانند «پیکربندی تأسف» (Lament Configuration) می‌چرخد که حل کردن آن‌ها، دروازه‌ای به یک بعد جهنمی را باز می‌کند. از این دروازه، موجوداتی فرازمینی به نام «سنوبیت‌ها» (Cenobites) پدیدار می‌شوند. این موجودات، به رهبری شخصیت نمادین «پین‌هد» (Pinhead)، کاهنانی هستند که مرزهای میان درد و لذت را از بین برده و به دنبال تجربیات افراطی بر روی روح انسان‌ها هستند.

جزئیات داستانی و گیم‌پلی
بازی Revival یک خط داستانی کاملاً جدید را روایت می‌کند که ضمن الهام‌گیری از فضای فیلم‌های اولیه، هویتی مستقل دارد.

  • شخصیت اصلی و هدف: بازیکنان کنترل شخصیتی به نام «اِیدن» (Aidan) را در دست می‌گیرند. هدف اصلی او نجات دوست‌دخترش، «سانی» (Sunny)، از یک ورطه جهنمی است. برای این کار، او ناچار به استفاده از قدرت‌های یک جعبه پازل جدید به نام «پیکربندی جنسیس» (Genesis Configuration) می‌شود و با پین‌هد پیمان می‌بندد.
  • مکانیک‌های گیم‌پلی: بازی به صورت اول شخص دنبال می‌شود تا حس غوطه‌وری و وحشت را به حداکثر برساند. بازیکنان باید از ترکیبی از سلاح‌های زمینی و «توانایی‌های جهنمی» که از جعبه پازل به دست می‌آورند، برای مقابله با دشمنان استفاده کنند. طبق توضیحات منتشر شده، این توانایی‌ها برای «وارد کردن دردهای استخوان‌شکن و گوشت‌سوز» طراحی شده‌اند. دشمنان شامل موجودات پست جهنمی، منحرفان، اعضای فرقه پرستنده سنوبیت‌ها و کاهنان می‌شوند.

نقش چهره‌های کلیدی در پروژه
دو عامل مهم، اعتبار و اصالت این پروژه را تضمین می‌کنند:

  • بازگشت داگ بردلی: داگ بردلی (Doug Bradley)، بازیگر اصلی و شناخته‌شده نقش پین‌هد در فیلم‌های کلاسیک، برای اولین بار پس از نزدیک به دو دهه، برای صداپیشگی این شخصیت بازگشته است. حضور او برای طرفداران قدیمی به معنای بازگشت صدای نمادین و کاریزماتیک پین‌هد است.
  • مشارکت مستقیم کلایو بارکر: خود کلایو بارکر به عنوان مشاور در پروژه حضور دارد و در توسعه داستان با تیم سازنده همکاری کرده است. او در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد:
    کار بر روی اولین بازی واقعی هل‌ریزر، سفری به تاریک‌ترین گوشه‌های تخیلات من بود. تعهدی که Saber و Boss Team Games نشان داده‌اند، فوق‌العاده است. آن‌ها جوهره این دنیا را به تصویر کشیده‌اند: کشش اغواکننده رنج و زیبایی نهفته در گروتسک.

اتمسفر و جایگاه فعلی فرنچایز
تریلر اولیه بازی به وضوح نشان می‌دهد که سازندگان به دنبال بازسازی اتمسفر سنگین و ظاهر بصری فیلم‌های اواخر دهه ۸۰ میلادی هستند. این بازی در زمانی معرفی می‌شود که فرنچایز هل‌ریزر با عرضه فیلم ریبوت در سال ۲۰۲۲، دوباره توجهات را به خود جلب کرده است.

هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای Clive Barker's Hellraiser: Revival مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود جزئیات بیشتر در طول سال ۲۰۲۵ منتشر گردد.

 
آخرین ویرایش:
View attachment 409707

بازی برای 8 اکتبر 2026 (16 مهر)تاریخ خورد.

View attachment 409709
متا ۶۰ گارانتی .چه اعتماد به نفسی هم دارن هی زارتو زورت تریلر منتشر میکنن. مگه شانس و پیشونی داشته باشن وگرنه بعید میدونم اصلا بتونه ۳۰۰ هزار نسخه هم بفروشه فوقش با پاچه خواری بیاد روی گیم پس و پلاس یه پولی بگیرن
 
  • Like
Reactions: dark souls
متا ۶۰ گارانتی .چه اعتماد به نفسی هم دارن هی زارتو زورت تریلر منتشر میکنن. مگه شانس و پیشونی داشته باشن وگرنه بعید میدونم اصلا بتونه ۳۰۰ هزار نسخه هم بفروشه فوقش با پاچه خواری بیاد روی گیم پس و پلاس یه پولی بگیرن
چه مشکلی داره بازی بنده خدا؟!
البته برای من ابدا متاش مهم نیست. همین که یک بار دیگه دارم سفر میکنم به دنیای عجیب و مهیب ذهن کلایو بارکر برام کافیه. Jericho هم چندان اقبالی بهش نشد ولی جزو بهترین و به یاد موندنی ترین آثار فانتزی و ترسناک بوده برای من. حتی undying هم اون ستایشی که حقش بود نه از جانب گیمرا و نه منتقدا در حقش ادا نشد ولی آثار بارکر کلا کالت و خاص و تکرار نشدنی هستن.
این بازی که تا الان قشنگ شناسنامه hellraiser رو داشته توی نمایشاش. با همه وجود امیدوارم موفق بشه. قطعا پروداکشن بازی در حد مثلا re requiem نیست و اون توقع هم ازش نمیره ولی تا الان برای من از حد انتظارم هم بالاتر بوده توی نمایش هاش.
 
احسنت همین حداقل ۶-۵ نمره تو متا ارفاق میاره برای بازی :D

مشخصه که Saber همچنان میخواد به باشخصیت بودن خودش ادامه بده.
واقعا saber خیلی خوب و خفن داره پیش میره.
من که خیلی به این بازی امیدوارم.
Turok رو هم شدیدا منتظرشم
 


گرافیک بازی و فضاسازیش خیلی عالیه. ریکشن نسبت به ضربات دشمن ها هم واقعا جالبه، فقط شوتینگش به نظرم باید خیلی بهتر میبود. ولی در کل دمشون گرم، احساسم میگه با توجه به توانایی و بودجه شون سنگ تموم گذاشتن.
 


گرافیک بازی و فضاسازیش خیلی عالیه. ریکشن نسبت به ضربات دشمن ها هم واقعا جالبه، فقط شوتینگش به نظرم باید خیلی بهتر میبود. ولی در کل دمشون گرم، احساسم میگه با توجه به توانایی و بودجه شون سنگ تموم گذاشتن.
اینونتوری، پازل‌ها و ساختار حس RE Village می ده و چیز بدی نیست ولی بهتره هویت خودش رو حفظ کنه، گان پلی بیشتر شبیه FPS شده و حس Survival Horror و یونیورس Hellraiser رو در این نمایش حقیقتا منتقل نمی کنه، عنصر ترس روانشناختی یکی از عامل های مهم این یونیورسه که بخاطر میل به اکشن شدنش به چشم نمیاد، اکشن شدن هم به معنای خودش چیز بدی نیست ولی باید تعادلی بین حس بقائو وحشت و اکشن برقرار باشه که در این تریلر بیشتر اکشن به موارد دیگه می چربید. طراحی محیط‌، نورپردازی، ابجکت ها خوبن، گرافیک فنی و انیمیشن ها هم خوبن ولی از نظر من عالی نیست و با توجه به مواردی که از استودیو ذکر کردی قابل قبوله ولی فضاسازی رو عالی درآوردن و باید منتظر نمایش های کاملتر بود
 
اینونتوری، پازل‌ها و ساختار حس RE Village می ده و چیز بدی نیست ولی بهتره هویت خودش رو حفظ کنه، گان پلی بیشتر شبیه FPS شده و حس Survival Horror و یونیورس Hellraiser رو در این نمایش حقیقتا منتقل نمی کنه، عنصر ترس روانشناختی یکی از عامل های مهم این یونیورسه که بخاطر میل به اکشن شدنش به چشم نمیاد، اکشن شدن هم به معنای خودش چیز بدی نیست ولی باید تعادلی بین حس بقائو وحشت و اکشن برقرار باشه که در این تریلر بیشتر اکشن به موارد دیگه می چربید. طراحی محیط‌، نورپردازی، ابجکت ها خوبن، گرافیک فنی و انیمیشن ها هم خوبن ولی از نظر من عالی نیست و با توجه به مواردی که از استودیو ذکر کردی قابل قبوله ولی فضاسازی رو عالی درآوردن و باید منتظر نمایش های کاملتر بود
موافقم، این بخشی که نمایش دادن فکر میکنم بیشتر خواستن مبارزات و اکشن بازی رو نشون بدن البته. یکم کج سلیقگی تبلیغاتی هم بوده احتمالا، قاعدتا نمایش نخست گیم پلی رو میبایست از یکی از هیجان انگیزترین پارت های بازی نشون بدن که اینجا مشخصا تیم تبلیغاتی بازی گند زدن😁. بازی پارامترهای اینونتوریش و ... رو همونطور که گفتین از سری اویل اقتباس کرده، ولی احساس میکنم پازل باکس یا همون آرتیفکت کانفیگوریشن باید نقش اساسی ای رو هم در مبارزات و هم در حل معماهای بازی ایفا کنه. چون قدرت های جهنمی لابیرنت رو هم در خودش داره و هم یک نوع سلاح هست و هم یک دیوایس برای حل معماها.
اون ترس روانشناختی هم خیلی امیدوارم بهش که خوب درش آورده باشن با توجه به اینکه خود بارکر هم مستقیما روی پروژه بوده.
به قول دوستمون خواهیم دید چه خواهد شد😁.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or