گزارش مایکروسافت قصد دارد سازنده South of Midnight را تعطیل کند

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000010891.jpg

فوری: گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد استودیوی Compulsion Games، سازنده بازی South of Midnight، را تعطیل کند.

رسانه Kotaku با استناد به منابع آگاه اعلام کرده که این استودیو در جریان موج جدید تعدیل نیرو و بازسازی ساختار Xbox بسته خواهد شد. این خبر هنوز به‌صورت رسمی توسط مایکروسافت تأیید نشده است.
جیسون شرایر و NateTheHate نیز این گزارش را تأیید کرده‌اند. در صورت نهایی شدن این تصمیم، Compulsion Games پس از عرضه South of Midnight به فهرست استودیوهایی اضافه می‌شود که در پی سیاست‌های جدید کاهش هزینه‌های Xbox فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.
 
کلا به نظرم مقایسه وضعیت فعلی Ninja theory با استودیوی اینشتیو منطقی نیست حتی اگر حق آی پلی هل بلید برای مایکروسافت محفوظ بمونه نینجا تئوری بخاطر سابقه همکاری با ناشرها بزرگ مثل سونی و کپکام شانس بقا داره.
NTمیتونه روی آی پی ها بقیه ناشرها کار کنه درست زمانی که با سونی heavenly sword ساختن یا با کپکام روی devil may cry کار کردن.
حتی دابل فاین هم تا جایی که اطلاع دارم داخل قراردادشون بند بازخرید شدن دارن.
در مورد بلید هم چون با شرکت مارول قرارداد بستن بعید میدونم به همین راحتی مایکروسافت بتونه کنسلش کنه مگه اینکه واقعا خود آرکین‌گند زده باشه که اونم بعید.
آی دی سافتور هم نمیدونم از کجا اومد چون محاله حتی اخراج سنگینی داشته باشن چه برسه به بسته شدن.
فقط این وسط سر کامپلوشن گیمز بی کلاه میمونه.
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
کلا به نظرم مقایسه وضعیت فعلی Ninja theory با استودیوی اینشتیو منطقی نیست حتی اگر حق آی پلی هل بلید برای مایکروسافت محفوظ بمونه نینجا تئوری بخاطر سابقه همکاری با ناشرها بزرگ مثل سونی و کپکام شانس بقا داره.
NTمیتونه روی آی پی ها بقیه ناشرها کار کنه درست زمانی که با سونی heavenly sword ساختن یا با کپکام روی devil may cry کار کردن.
حتی دابل فاین هم تا جایی که اطلاع دارم داخل قراردادشون بند بازخرید شدن دارن.
در مورد بلید هم چون با شرکت مارول قرارداد بستن بعید میدونم به همین راحتی مایکروسافت بتونه کنسلش کنه مگه اینکه واقعا خود آرکین‌گند زده باشه که اونم بعید.
آی دی سافتور هم نمیدونم از کجا اومد چون محاله حتی اخراج سنگینی داشته باشن چه برسه به بسته شدن.
فقط این وسط سر کامپلوشن گیمز بی کلاه میمونه.
همون زمان که دوره خریدها و بودجه‌های کلان بود، NT توی توئیتر سابق خودش رو جر داد، حتی سونی رو هم منشن کرد و مصاحبه کردن که خیلی علاقه دارن دوباره برای ساخت Heavenly Sword با پلی‌استیشن همکاری کنن اما.. برای همین Hellblade که سونی ناشر قسمت اولش بود چراغ سبز نداد و همکاری شکل نگرفت. اونم در دوره‌ای که نه ناشرها این حجم از تعدیل نیرو و بستن استودیو داشتن و نه مثل امروز روی بازگشت سرمایه و کاهش ریسک این‌قدر حساس شده بودن.
همکاری قبلی با ناشرهای بزرگ لزوما تضمین آینده نیست. اینکه نینجا تئوری زمانی با سونی یا کپکام کار کرده به این معنی نیست که امروز هم ناشرها صف کشیدن تا پروژه بعدیشون رو تامین مالی کنن. بازار الان کاملا متفاوت از دهه ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ شده و حتی استودیوهای باسابقه هم برای جذب سرمایه و قرارداد جدید با مشکل مواجه میشن. در پستای قیلیم اشاره کردم نسبت به بقیه استودیوها NT شانس بیشتری داره ولی نداشتن فرصت براشون ممکنه گرون تموم بشه
در مورد بلید هم درسته که وجود قرارداد با مارول باعث میشه لغو پروژه به سادگی نباشه، ولی داشتن لایسنس مارول مصونیت ایجاد نمی‌کنه، پروژه‌های بزرگ دارای لایسنس هم سابقه کنسل شدن دارن، فقط هزینه و تبعاتش بیشتره. بنابراین تا زمانی که وضعیت پروژه مشخص نشه، نمیشه صرفا بخاطر نام مارول بقاش رو قطعی دونست و مایکرو هم اعتباری بهش نیست
درباره id Software و بحث بسته شدنش با توجه به جایگاه Doom و انجینی که در اختیار دارن چنین سناریویی از نظر من بعیده ولی غیرممکن نیست اونم وقتی که مایکروسافت گیمینگ فاز کاهش هزینه برداشته
Compulsion Games همونطور که قبلا اشاره کردم از بیرون آسیب‌پذیرتره، چون نه سابقه تجاری id رو داره، نه برند شناخته‌شده Ninja Theory و نه پشتوانه گرفتن پروژه‌ بزرگ، طبیعیه که نگرانی‌ها درباره آینده این استودیوها بیشتر باشه. بازم تکرار می کنم ندادن فرصت کافی به NT برای جذب سرمایه گذار بزرگترین خیانت به توسعه دهنده محسوب می شه
 
مایکرو با این فرمون بخواد پیش بره آبسیدین هم در خطره حتی.
فک کنم تهش یه کالاف بزاره بمونه😅
قشنگ اسپسنر نفوذی سونی بین اونور بود! به معنای واقعی کلمه تعهد داده بوده که Xbox به خاک سیاه بشینه!
مردک دلقک با چه قمپزیم هردفعه به خریداشون افتخار میکرد! با نهایت حماقت و بی سوادی نه تنها کلی استودیو رو به باد فنا داد که برند Xboxم از رقابت انداخت بیرون! فک نکنم تاریخ صنعت گیم تا ابد آدمی به منفوری این به خودش ببینه!
ـــ
ای کاش به نگاه چپیم به استاد قمپزهای عالم، تاد هاوارد اعظم داشته باشن که یکم حساب کار دستش بیاد! یاد گنده گ..زیاش سر استارفیلد میفتم حالم بهم میخوره!
 
قشنگ اسپسنر نفوذی سونی بین اونور بود! به معنای واقعی کلمه تعهد داده بوده که Xbox به خاک سیاه بشینه!
مردک دلقک با چه قمپزیم هردفعه به خریداشون افتخار میکرد! با نهایت حماقت و بی سوادی نه تنها کلی استودیو رو به باد فنا داد که برند Xboxم از رقابت انداخت بیرون! فک نکنم تاریخ صنعت گیم تا ابد آدمی به منفوری این به خودش ببینه!
ـــ
ای کاش به نگاه چپیم به استاد قمپزهای عالم، تاد هاوارد اعظم داشته باشن که یکم حساب کار دستش بیاد! یاد گنده گ..زیاش سر استارفیلد میفتم حالم بهم میخوره!
در بازی جدید ما شما میتونید ۲۰۰۰ سیب زمینی رو در سفینه خودتون انبار کنید
نهایت نبوغ تاد هاوارد
 
اقا خودش MS پول داده خریده، خودشم می‌خواد ببندتش. می‌خواد مالش رو آتیش بزنه، چرا اینقدر خودتون رو ناراحت می‌کنید؟ کنسولش رو داد لاکار، اینا که استودیویی هستن که نتونستن بازی خفنی بسازن!
 
اقا خودش MS پول داده خریده، خودشم می‌خواد ببندتش. می‌خواد مالش رو آتیش بزنه، چرا اینقدر خودتون رو ناراحت می‌کنید؟ کنسولش رو داد لاکار، اینا که استودیویی هستن که نتونستن بازی خفنی بسازن!
بعضی از اینا استودیوهایی هستن که باهاشون خاطره داریم! قبل اینکه خریداری بشن بازیای خوبی میساختن!
مال باباشون نبوده که هرچی شد شد! این استودیوها کلی طرفدار و گذشته خوب داشتن! اسپنسر نتونست مدیریتشون کنه و سر خریت اون تیمی مدیریتی قراره تاوان بدن!
بازی خفن فقط چیزایی که باب شده نیست! نسل ۷ و ۸ بازی خوب داشتن هرکدوم که طرفدارای خودشو داشته.
 
همونقدر که پول GAASهای سونی رفت تو جیب استودیوهای سینگل پلیر ساز

پول اشتراک ماهانه گیم پس، و سود کلان COD هم رفت تو استودیوهای کوچیکتر برای دادن بازی های بزرگتر و بلندپروازانه تر...

هر دو شرکت یه سری استراتژی پیش گرفتن که از قبل شکستشون مشخص بود، وعده وعیده هاشونم رفت هوا

امیدوارم NT بتونه یه ناشر درستی پیدا کنه، حداقل این بازی آخر رو بدن، شاید بعدش زنده موندن


متاسفانه چه هل بلید، و چه ساخت ادامه با همون سبک و سیاق، برای استودیویی که بازی های H&S خوبی میساخت کاملا اشتباه بود
امیدوارم بتونند برگردن حداقل
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1
Compulsion Games
Double Fine
inXile Entertainment
Obsidian Entertainment
Ninja Theory
یه چیزی که خیلی خنده داره اینه وقتی این استودیوها خریداری شدن، یه عده ای ازشون به عنوان جریان ساز و گوتی ساز و باعث و بانی برنده شدن جنگ کنسولی و ... یاد میکردن!
حالا دوستمون که خودش با این استودیوها اول نسل مارو زخمی کرده بود اومده میگه بازی معمولی میسازن و اصلا چرا خریداری شدن! واقعا لول :D بماند که همچین حرفی لااقل درباره inXile صدق نمیکنه و بازی جدیدشون همه جوره بزرگ و خفنه! کاری هم ندارم که در وصف Ninja Theory چه سروده ها که گفته نشده بود و همه یادشون ادعاهای دوستان رو!
منتهی لااقل ای کاش گذشتمونو یادمون نره! شمایی که تا ۳ سال پیش اینارو کنار ناتی داگ و راکستار و ... میذاشتی و میگفتی با فرست پارتی شدنشون قراره پایه های صنعت گیم به لرزه دربیاد، رنگتو عوض نکن که الان بیای بگی در همین حد که فقط بازیشون بیاد روی گیم پس ارزش دارن! بیچاره این استودیوهایی که همچین فنای حزب باد و دوزاری پیدا کرده بودن این چندسال! از اون اسپنسر توقعیم نمی رفت که باعث و‌ بانی پیدا شدن سر و کله این فنا باشه.
دوستان فکر میکنن ما مثل خودشون فراموشی داریم چیزایی که در وصف Ninja Theory و هلبلید ۲ می سراییدن دست کمی از Game 2.0 نداشت با بودجه بینهایت ماکروسافت قرار بود از لحاط تکنیکی ناتی داگ در برابر NT شوخی باشه چون آبدارچی Combat design گاد او وار ۲۰۱۸ رو هم استخدام کرده بود قرار بود NT مرز های کامبت رو با هلبلید ۲ جابجا کنه ٬ کامبت به قبل و بعد هلبلید ۲ تقسیم بشه آخرش بعد ۵ سال شبیه ساز پیاده روی ۵ ساعته دادن که دستاوردشون این بود سنوا میتونه همزان با ۲ تا دشمن بجنگه :D
یادش بخیر تو تاپیک هلبلید ۲ یه ناطم که هممون میدونیم کیه چون از گیم پلی هلبلید ۲ انتقاد کردم بنم کرد اینقدر ناراحت شده بود :))
اگر ۱۵ تا رسانه xbox و ۱۰ زورکی بازیسنتر نبود حتی متا هلبلید ۲ سبز هم نمیشد .
 
پروژه گیم پس از اول هم اشتباه بود بخش بزرگی از پلیر های یک پلتفرم به نخریدن بازی عادت کردن طوری که مایکروسافت برای فروش بازی هاش روی استور های استیم و psn حساب باز کرده
با این روند بعد انتشار بازی هایی مثل fable یا gears در صورت عدم موفقیت مالی باید منتظر تعدیل نیرو یا تعطیلی استودیوی اونا هم باشیم
 
بعضی از اینا استودیوهایی هستن که باهاشون خاطره داریم! قبل اینکه خریداری بشن بازیای خوبی میساختن!
مال باباشون نبوده که هرچی شد شد! این استودیوها کلی طرفدار و گذشته خوب داشتن! اسپنسر نتونست مدیریتشون کنه و سر خریت اون تیمی مدیریتی قراره تاوان بدن!
بازی خفن فقط چیزایی که باب شده نیست! نسل ۷ و ۸ بازی خوب داشتن هرکدوم که طرفدارای خودشو داشته.
قبلا بازی خوبی میساختن، بازی‌ها هم موجوده، به خاطراتت آسیبی وارد نمیشه😁

شل کنید، این عاقبت واس همه هست. یهو دیدی GTA بعدی شکست خورد و کل راک‌استار و T2 و همه چیز از بین رفت. این همه استودیو پرپر شدن، اینا هم روش. داوود قفس خدابیامرز کجاست؟ کلیف کجاست؟ تیم سویینی نشسته یه گوشه ماستش رو می‌خوره! بانجی نابود شده. اتاری ترکید، سگا هم بهمچنین. این حوادث کاملا طبیعی هست. الان بخاطر هزینه‌ی بالای ساخت بازی حرف اول رو تو دنیا پول میزنه. وقتی نتونی بازی با کیفیت بسازی و مولش و سودش رو برگردونی، یا خودت میبندی میری، یا میبندنت و میبرنت.

مثلا گروهی از بچه‌های Playground رفتن یه استدیو دیگه زدن، دارن یه بازی ریسینگ‌ متفاوت میسازن. بشخصه خیلی با تریلر کلاچ حال کردم. این که اخراج میشن هم اگر توانا باشن که قطعا ۷۰٪شون نیستن، می‌تونن استودیو بزنن و بازی خلاقانه بسازن.


اینقدر ادای فرزندان مرحوم رو درنیارید😁
 
پروژه گیم پس از اول هم اشتباه بود بخش بزرگی از پلیر های یک پلتفرم به نخریدن بازی عادت کردن طوری که مایکروسافت برای فروش بازی هاش روی استور های استیم و psn حساب باز کرده
با این روند بعد انتشار بازی هایی مثل fable یا gears در صورت عدم موفقیت مالی باید منتظر تعدیل نیرو یا تعطیلی استودیوی اونا هم باشیم
گیمپس خیلی اوکی بود، بد داره اجرا میشه. مگه نتفلیکس و شبکه‌های دیگه اومدن سینما کلا نابود شد؟

وقتی کنسول سری فقرا درکنار با کیفیت عرضه می‌کنی، این میشه اشتباه! سری S که معرفی شد، من همون روز اطمینان بالایی داشتم که این نسل رو باخته.
خودم ادعایی ندارم می‌دونم تو ایران این کار واس خیلیا نشدنی هست و کاری به ایران ندارم ولی حداقل سالی ۴ تا بازی با گیفت کارت دلاری میخرم. در کنارش مطمئنم ۹۹٪ کسایی که سری اس تو دنیا خریدن، فقط گیمپس ارزون خریدن و همون. یا کنار PS5 برای بازی‌های دیگه ازش استفاده کردن و ماهی بیشتر از ۱۰-۱۵ دلار قیمتش هزینه نکردن.


مدیریت اشتباه کرده ولا غیر. من باشم همین امروز اعلام می‌کنم گیمپس ۷۰ دلاری داریم با بازی‌های Day one و با کیفیت. ۱۰ دلاری مثل سرویس گلد یا همون core. گیمپس با عناوین قدیمی و کیفیت معمولی‌تر و قدیمی‌تر ۲۰$

نسل بعد به هیچ‌وجه کنسول ارزون عزضه نمی‌کنم.
 
  • Like
Reactions: milad.ps4

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or