گزارش مایکروسافت قصد دارد سازنده South of Midnight را تعطیل کند

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000010891.jpg

فوری: گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد استودیوی Compulsion Games، سازنده بازی South of Midnight، را تعطیل کند.

رسانه Kotaku با استناد به منابع آگاه اعلام کرده که این استودیو در جریان موج جدید تعدیل نیرو و بازسازی ساختار Xbox بسته خواهد شد. این خبر هنوز به‌صورت رسمی توسط مایکروسافت تأیید نشده است.
جیسون شرایر و NateTheHate نیز این گزارش را تأیید کرده‌اند. در صورت نهایی شدن این تصمیم، Compulsion Games پس از عرضه South of Midnight به فهرست استودیوهایی اضافه می‌شود که در پی سیاست‌های جدید کاهش هزینه‌های Xbox فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.
 
نینجا تئوری و کمپالشن گیمز و ارکین و دابل فاین رو ببنده دیگه چیزی هم از XBOX میمونه؟؟؟
ترن تن هم که تقریبا شده پشتیان
تانگو رو بستن
اینیشیتیو هم که بستن
Toys for bob هم که فکر کنم جدا شد
فحشی چیزی سراغ دارین به اسپنسر بدیم که بتونه عمق منظور رو برسونه ؟؟ :D
 
  • Like
Reactions: dark souls
نینجا مگه بازیشون تازه معرفی نشده؟ اگه قرار بر تعطیلی بود که اینقدر پروژشون پیش نمیومد که!
اگر ناشر دیگه‌ای بود قبول می‌کردم ولی مایکروسافت طی چند سال اخیر اونقدر پروژه کنسل کرده، تعدیل نیرو داشته و استودیو بسته که دیگه هیچ سناریوی بدبینانه‌ای درباره Xbox غیرمنطقی به نظر نمیادو شده چوپان دروغگو. توی ایونت اخیر هم تو تاپیکش نوشتم که "نمی‌دونم Hellblade چقدر می‌تونه به بقای Ninja Theory کمک کنه" دلیلش اینه که با نگاه به سابقه مایکروسافت، داشتن بازی خوب یا حتی IP شناخته‌شده الزاما تضمین بقا نیست. برای خودم عجیبتر این بود که با دس فرمون مایکرو چطور بعضی از این استودیوها مثل NT تا امروز از موج تعدیل‌ها و بسته شدن جون سالم به در بردن. فقط کافیه به سرنوشت The Initiative نگاه کنیم که بعد از سال‌ها هزینه و توسعه و انونس بازی عملا از بین رفت، یا به تعطیلی Arkane Austin، Tango Gameworks و Alpha Dog Games. قبل‌تر هم Lionhead، Press Play و چندین پروژه بزرگ مثل Scalebound، Everwild، Perfect Dark و پروژه‌های معرفی‌شده و معرفی‌نشده مختلف یا کنسل شدن یا سال‌ها در برزخ توسعه گیر کردن. برای همین اگر فردا خبر جدایی یا تعطیلی Ninja Theory، Double Fine ، ID Software Compulsion Games رو بشنوم تعجب نمی کنم. سابقه بی مدیریتی Xbox نشون داده حتی استودیوهای تحسین‌شده یا دارای IP ارزشمند هم مصون از تصمیمات ناگهانی نیستن
 
Compulsion Games
Double Fine
inXile Entertainment
Obsidian Entertainment
Undead Labs
Ninja Theory

به نظرم خرید تمام این استودیوها اشتباه بود و فقط جنبه تبلیغاتی داشت. اگه هدف گسترش اینستال بیس ایکس باکس یا افزایش یوزرهای گیم پس بود ۳ تا مشکل بزرگ اینجا هست:
اول اینکه این استودیو اساسا بازیهای میدیوکور و متوسط میسازن حتی اگه بودجه ماکروسافت هم در اختیارشون باشه. شما قرار نیست بری بودجه بینهایت به شرکت پژو بدی و اون فراری بهت تحویل بده. در بهترین حالت یه پژوی بهتر تحویل میگیری.
دوما IP های اینا اصلا کنسول سلر یا گیم پس سلر نیست که بخاد اینستال بیس رو افزایش بده. به قول معروف فقط فیلر هست.
و سوما به راحتی ماکروسافت میتونست بازیاشون رو با قراردادهای ارزون قیمت فرست پارتی کنه.
 
آشا شارما خودش صبح جمعه فهمیده که میخوان نینجا تئوری رو ببندن؟ :D چرا یه هفته پیش تو شوکیس بازیشونو معرفی کرد پس؟
صبح جمعه آش با جاش رو برد فقط یه لوگو از ایکس باکس با اون خنده بسیار زیباش باقی گذاشت :D که بعد کنسلش کنن دیگه! اگه معرفی نمی کرد چطور می خواستن اعلام کنسلی کنن؟ به هر حال مثل کلی مثال دیگه باید حماقت بی انتهاشون رو به طریقی نشون بدن ولی کاش دو روز حداقل چیز نشست داشتن صبر می کردن! چون با بی طرف ها بهمون داشت خوش می گذشت:D
 
  • Like
Reactions: SiminSecret
آشا شارما خودش صبح جمعه فهمیده که میخوان نینجا تئوری رو ببندن؟ :D چرا یه هفته پیش تو شوکیس بازیشونو معرفی کرد پس؟
حتما میدونستن ولی خب هم یه نمایش خوب برای ایکس باکس ترتیب دادن و هم در مقابل به نظرم این کمترین کاری بود که میشد در حق NT کرد و بازیشون رو اونجا نمایش دادن.
شاید تیری در تاریکی یه ناشری پیدا شد و باهاشون همکاری کرد ، اصلا شاید خود مایکرو هم با ناشر ثردپارتی سر حق نشر Senua به توافق رسید.
بهترین کاری که میشد کرد نبود ، بهتر این بود که تیم حفظ میشد ولی الان هم به نظرم خیلی عجیب نیست این حرکتی که انجام دادن.
 
حتما میدونستن ولی خب هم یه نمایش خوب برای ایکس باکس ترتیب دادن و هم در مقابل به نظرم این کمترین کاری بود که میشد در حق NT کرد و بازیشون رو اونجا نمایش دادن.شاید تیری در تاریکی یه ناشری پیدا شد و باهاشون همکاری کرد ، اصلا شاید خود مایکرو هم با ناشر ثردپارتی سر حق نشر Senua به توافق رسید.
خبر اومد الان خود NT از تعطیلی استودیو بی خبر بوده و هیچ مرامو فردین بازی ای که ازش دم می زنی در کار نبوده و در موقعیت انجام شده قرارشون دادن
 
خبر اومد الان خود NT از تعطیلی استودیو بی خبر بوده و هیچ مرامو فردین بازی ای که ازش دم می زنی در کار نبوده و در موقعیت انجام شده قرارشون دادن
خب اگه قرار بود خود NT بدونن که دیگه همچین نمایشی نمیدیدیم و اعضای تیم اون مصاحبه های بعد از نمایش رو انجام نمیدادن.
من دارم نتیجه کار رو میگم که این کمترین حرکتی بود که میشد براشون انجام داد ، اگر این منجر بشه که ناشر جدیدی پیدا کنن.
تعطیل کردن استودیو که مرام و معرفتی درش نیست .

شاید هم روی بازخوردی که از پلیرها ، رسانه و افکار جمعی از بعد از نمایش به وجود میومده حساب باز کرده بودن و تو تصمیمشون تاثیر گذار بوده و برای همین این رو محول کردن به بعد از نمایش که اعلام کنن.

جدای از اینکه تو وهله اول همونطور که گفتم داشتن نمایش خوب حتما تو اولویت بوده.
 
خب اگه قرار بود خود NT بدونن که دیگه همچین نمایشی نمیدیدیم و اعضای تیم اون مصاحبه های بعد از نمایش رو انجام نمیدادن.
من دارم نتیجه کار رو میگم که این کمترین حرکتی بود که میشد براشون انجام داد ، اگر این منجر بشه که ناشر جدیدی پیدا کنن.
تعطیل کردن استودیو که مرام و معرفتی درش نیست .

شاید هم روی بازخوردی که از پلیرها ، رسانه و افکار جمعی از بعد از نمایش به وجود میومده حساب باز کرده بودن و تو تصمیمشون تاثیر گذار بوده و برای همین این رو محول کردن به بعد از نمایش که اعلام کنن.

جدای از اینکه تو وهله اول همونطور که گفتم داشتن نمایش خوب حتما تو اولویت بوده.
از کجا مطمئنی IP هل بلید رو بهشون واگذار می کنن که ناشر دیگه ای بیاد در این فرصت اونم لحظه آخری پیشنهاد بده؟ برای پرفکت دارک و استودیوش با همین منطق چنین سناریویی رخ داد؟ بدترین ضربه و سناریو برای بستن استودیو اینه که بازیشو نمایش بدی و بعد بگی هِررررری، با همین حرکت گازانبری سرنوشت استودیو و کارکنانش اگر نگیم به فاجعه ختم می شه، به راحتی نمی تونن کمر راست کنن مثال هم تو صنعت زیاده
 
از کجا مطمئنی IP هل بلید رو بهشون واگذار می کنن که ناشر دیگه ای بیاد در این فرصت اونم لحظه آخری پیشنهاد بده؟ برای پرفکت دارک و استودیوش با همین منطق چنین سناریویی رخ داد؟ بدترین ضربه و سناریو برای بستن استودیو اینه که بازیشو نمایش بدی و بعد بگی هِررررری، با همین حرکت گازانبری سرنوشت استودیو و کارکنانش اگر نگیم به فاجعه ختم می شه، به راحتی نمی تونن کمر راست کنن مثال هم تو صنعت زیاده

دیگه تعطیل کردن استودیوها که تفسیر نداره ، همه کمپانیهایی که استودیو بستن ، اون استودیو تو یه بازه کوتاهی قبل از بسته شدن تو یکی از مراسمها نمایش داشته.
این خیلی عجیب نیست که کمپانی تا آخرین لحظه به منافع خودش فکر کنه و بخواد از ایونتها به هر نحوی به نفع خودش سود ببره.
این رسم جدیدی نیست قاعدتا.

چرا اینقدر قطعی صحبت میکنی؟
من گفتم اگه این منجر به اون بشه پس این کمترین کار مثبتی بود که میشد انجام داد.
گفتم شاید این ، شاید اون...
 
  • Like
Reactions: m.a.t
Compulsion Games
Double Fine
inXile Entertainment
Obsidian Entertainment
Ninja Theory
یه چیزی که خیلی خنده داره اینه وقتی این استودیوها خریداری شدن، یه عده ای ازشون به عنوان جریان ساز و گوتی ساز و باعث و بانی برنده شدن جنگ کنسولی و ... یاد میکردن!
حالا دوستمون که خودش با این استودیوها اول نسل مارو زخمی کرده بود اومده میگه بازی معمولی میسازن و اصلا چرا خریداری شدن! واقعا لول :D بماند که همچین حرفی لااقل درباره inXile صدق نمیکنه و بازی جدیدشون همه جوره بزرگ و خفنه! کاری هم ندارم که در وصف Ninja Theory چه سروده ها که گفته نشده بود و همه یادشون ادعاهای دوستان رو!
منتهی لااقل ای کاش گذشتمونو یادمون نره! شمایی که تا ۳ سال پیش اینارو کنار ناتی داگ و راکستار و ... میذاشتی و میگفتی با فرست پارتی شدنشون قراره پایه های صنعت گیم به لرزه دربیاد، رنگتو عوض نکن که الان بیای بگی در همین حد که فقط بازیشون بیاد روی گیم پس ارزش دارن! بیچاره این استودیوهایی که همچین فنای حزب باد و دوزاری پیدا کرده بودن این چندسال! از اون اسپنسر توقعیم نمی رفت که باعث و‌ بانی پیدا شدن سر و کله این فنا باشه.
 
چرا اینقدر قطعی صحبت میکنی؟
من گفتم اگه این منجر به اون بشه پس این کمترین کار مثبتی بود که میشد انجام داد.
گفتم شاید این ، شاید اون...
دلیلش اینه که من بر اساس اخبار و شواهد امر صحبت می کنم نه براساس رویا پردازیو سفیدشویی! مدام تکرار می کنی کمترین کار مثبتی که می شد براشون انجام داد این بوده. خب به من با "قطعیت" بگو IP در اختیار استودیو قرار داده شده یا خیر؟ بگو این اخباری که در مورد بسته شدن استودیو در لحظه اخر اومده چقدر می تونه به استودیو برای پیدا کردن ناشر کمک کنه؟ شاید این شاید اون کدومش؟
 
دلیلش اینه که من بر اساس اخبار و شواهد امر صحبت می کنم نه براساس رویا پردازیو سفیدشویی! مدام تکرار می کنی کمترین کار مثبتی که می شد براشون انجام داد این بوده. خب به من با "قطعیت" بگو IP در اختیار استودیو قرار داده شده یا خیر؟ بگو این اخباری که در مورد بسته شدن استودیو در لحظه اخر اومده چقدر می تونه به استودیو برای پیدا کردن ناشر کمک کنه؟ شاید این شاید اون کدومش؟
هیچکدوم.
"شاید" برمیگرده به پست اولم در این مورد ، یعنی دارم از احتمالات حرف میزنم.

آیا من از خبر دست اولی که از مایکرو دارم صحبت کردم؟
دارم نظرم رو میگم که نتیجه کار اگه منجر بشه به ناشر پیدا کردنشون پس نمایش بازیشون تو بزرگترین نمایش سال کار بیهوده ای نبوده ، حداقل دیده شدنش تاثیرگذار بوده و... خب در آخر این به نفع استودیو تموم میشه.
لطفا سفیدشویی و ... رو به من نسبت نده آقا ، بیخیال.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and 3DO

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or