گزارش به زودی شاهد موج جدیدی از اخراجی ها در Xbox خواهیم بود

m.d.makan

کاربر فعال
شایعه :

منظور از New Business Model اینه:​


Jason Schierier "Xbox is planning major layoffs next month"​

BREAKING:
Xbox is planning major layoffs next month, Bloomberg has learned, as new CEO Asha Sharma confronts a bleak picture and plans what she calls a "reset" of the business

Screenshot 2026-06-11 013708.jpg

آشا میگه :
"ما تو 5 سال گذشته (جدای از اکتیویژن-بلیزارد) حدود 20 میلیارد دلار تو بخشهای سخت افزاری، نرم افزاری ،محتوا هزینه کردیم ولی به طور سالانه درآمدمون 500 میلیون دلار کاهش پیدا کرده.
این وضع نمیتونه به این شکل ادامه پیدا کنه."

مقاله بلومبرگ

===========
===========
حجم اخراجها که حتما بالاست.
به نظرم حتی شاید انتظار بستن چندتا استودیو رو هم میشه داشت.
 
آخرین ویرایش:
آقا اصلا تحت هیچ شرایطی و با هیچ متر و معیاری نمیشه عدم موفقیت یه سری بازی رو گردن گیمرها انداخت! مگه گیمرها موظف به خرید بازی ها هستن تا استدیوها زنده بمونن؟ کی این رسالت رو بر دوش ما گذاشته؟
جماعتی که واسه دو تا mtx یقه جر میده و از همه چیز ایراد الکی میگیره رسالت رو بر دوش خودش گذاشته
وقتی همه یاد گرفتن ادای اکتیویست در میارن توقع میره یه اکتیویسمی هم انجام بدن
 
:|:|:|

View attachment 409679


پ.ن : الان یه بی طرف پیدا میشه میگه تو کل دوران فعالیتشون id خروجی خوب نداشته .
زنیمکس/بتسدا (کمپانی) بدون id همون بهتر که خلاصه بشه تو استودیوی بتسدا چون مشین گیمز و... بدون id هیچی نیستن.
به نظر من همون Nothing to worry درست تره.
 
تو پستی که تو تاپیک بخش اخبار ایکس باکس گذاشتم چند روز قبل دقیقا بسته شدن این استودیوها رو پیش بینی کردم. این وضعیت آشفته و شلم شوربا نتایج رویافروشی ها شخص اسپنسر هست که وضعیت به اینجا کشوند.
فیل اسپنسر حتی زمانی که xbox game studios ، محدود به چند تا استودیو مثل Rare، Coalition ، 343 industrious و lion head بود اومد بازی فیبل لجند کنسل کرد و استودیو لاین هد بست حتی از پس مدیریت چند تا استودیو هم برنمیومد چه انتظاری واقعا میشد داشت.
میشد از اول حدس زد چه سرنوشتی در انتظار استودیوهاست وقتی عملکرد دوازده سال اسپنسر میبینیم فقط در یک کلمه خلاصه میشه Expansion.
سال 2017 گیم‌پس وارد بازار میکنن برای اینکه کاتالوگ بازی ها رو گسترش بدن کلی استودیو کوچک و بزرگ زیرمجموعه خودشون میکنن و تا حد ممکن تعداد استویوها گسترش پیدا میکنه.
در قدم بعدی بجای مدیریت درست استودیوها ، آزادی عمل کاملی‌به استودیوها میدن تا هرچی میخوان بسازن و تو طول این مدت باز هم مدیریت درستی به استودیوها نمیشه نتیجه میشه :
compulsion games که تو طول هشت سال فقط عنوان south of midnight داشته که طبق گزارشات جدید هزینه ساخت قابل توجه ای هم داشته.
Ninja theory که پنج سال ساخت هل بلید دو طول میکشه و با وجود هزینه بالا شکست تجاری میخورن.
Red fall که با عرضه فاجعه اش استویو آرکین آستین تعطیل میشه.
Double fine که بلافاصله بجای اینکه برن سراغ ساخت نسخه بعدی psychonauts یا آی پی ها شناخته شده میرن سراغ ساخت بازی هایی مثل klin و Keeper.
Undead lab هم شانس بیاره بازی لایو سرویشون بگیره چون استودیو بعدی حتما اونا هستن.
عناوینی که قراربود کاتالوگ گیم پس پر کنن و صدها میلیون کاربر جذب کنن ، در نتیجه رویافروشی ها اسپنسر نه تنها گیم پس به این تعداد کاربر نمیرسه بلکه ایکس باکس مولتی پلتفرم میکنه و این استودیوها رو هم غرق در پروژه Expansion میکنه.
این وسط شانس بیاریم خود xbox جون سالم به در ببره ، قبلا هم گفتم ضربه ای که اسپنسر بر پیکره ایکس بلکس وارد کرد ده تا پیتر مور هم بیان نمیتونن جمعش کنن.
 
آخرین ویرایش:
آشا شارما داره تصمیمات شاورمایی میگیره :D
این عدم تعادل تو تصمیمات و پلن ها بدترین چیزه
امیدوارم اتفاقی برای Arkane و Id software نیوفته
دوباره جا داره دفاع کنم از South of Midnight که مارکتینگ افتضاح خود مایکروسافت باعث فروش کمش شد

جالبه اخیرا هر استودیو تعطیل میشه یا وضعیتش بحرانی میشه ردپای یک چیز مشترک تو این استودیو ها دیده میشه؛ «تلاش برای ساختن یک GAAS موفق و شکست خوردن اون عنوان»

دوره اینکه یک آیپی GAAS ناشناخته بیاد بالا و کلی پلیر، استریم و.. جذب کنه تموم شد رفـــت، راک استار با اون ابهت نتونست موفقیت GTA Online تو Red Dead Online تکرار کنه، بانجی با اون تجربه و موفقیت سره قضیه Marathon زیر منگنه رفته، ناتی داگ با Factions 2 مستهلک شد

عناوین GAAS سرابی بودن برای یک شبه پولدار شدن برای کمپانی ها که بعضی کمپانی ها مثل سونی و تا حدودی یوبیسافت به این واقعیت پی بردن و سعی کردن برگردن به عناوین داستانی و ریشه دار خودشون ولی هنوز هستن استودیو های که این قمار بکنن تا فرمول یک GAAS پولساز پیدا کنند
 
من بعد از چند ماه از معدود دفعاتی هست که کامنت میدم(چون اصلا حس و حال هیچ چیزی نیست واقعا)و با این خبرها واقعا ناراحت شدم.
لیاقت مدیریت استدیو نداری چرا میخری؟اون گیمپس شد عامل نابودی ایکس باکس تو که انقدر به فکر سودی حداقل استدیوها رو بفروش چرا تعطیل میکنی نادان؟حیف آرکین نیست با اون اتمسفر خارق العاده بازیهاش تعطیل بشه؟(من گاهی هنگام بازی کردن دیس آنرد ۲ دوال شاک ۴ رو زمین میذاشتم محو اتمسفر و گرافیک هنری و موسیقی می شدم)حیف تنگو نبود با tew یکی از اصیل ترین ترس و بقاها رو ساخته بود؟(البته خدا رو شکر فک کنم خودشون رو خریدن ولی دیگه بودجه خاصی برای تولید aaa ندارن) ای کاش تفکر مدیران سونی،سونیه نسل ۷ و ۸ بود(البته الان نسبت به ابرفاجعه جیم رایان بهتر شده و در مسیر بهبودی هست) نینجا تئوری و ارکین و id سافتور و ماشین گیمز رو میخرید نجاتشون میداد واقعا.اگه قرار بر بستن یکی از استدیوهای بتسدا باشه باید در استدیو بتسدا سافتور استاد تاد هاوارد خالی بند بسته بشه. ۱۵ سال از آخرین متای بالای ۹۰ اوستا گذشته و هر دو تا بازی فالوت ۴ و استارفیلد(که صنعت گیم رو قرار بود به دو شقه تقسیم کنه) به شدت ناامیدکننده بودن با اون نمرات و اون بودجه ها!بهترین استدیوهای بتسدا همین id سافتور و آرکین هستن و خیلی حیفه بسته بشن وقتی استدیو 343 و بتسدا سافتور و ... هستن.
یه زمانی ایکس باکس به عنوان رقیب واقعا قابل احترام بود نسل ۷ که با پیتر مور فوق العاده بود و خیلی حسرت بازیهای گیرز و هیلو و فورتزا در اوج رو میخوردم اون بنده خدا دان متریک هم واقعا خیلی خیلی از اسپنسر بهتر بود و تا اواسط نسل که ایکس باکس انحصاری خوب داشت مدیون مدیریت زمان متریک بود(ساخت بازیها حداقل چند سال طول میکشه و مال زمان مدیریت متریک بود) مثل بازی خوب تایتان فال ۱ و سانست و انحصاری زمانی توم ریدر و کوانتوم بریک و اسکیل بوند(که اسپنسر کنسلش کرد) و رایز که گرافیک گولاخ داشت و ... . از وقتی اسپنسر مدیر شد مایکرو نابود شد الانم توی وضعیت اره گیر کرده عقب بره هم نابود میشه جلو بره هم.انحصاری کردن گیرز برای چی بود با این شرایط که فقط دنبال سود و دوشیدنی؟حداقل رو ps5 منتشر کن تعطیل نشه.
شایعات میگن حتی id software و ماشین گیمز و ترن ۱۰ و ... هم گزینه های بعدی هستن.کاش شرایطش مهیا بود سونی یا یه شرکت ترد پارتی مثل t2 استدیوهای بازیهای سینگل پلیر خوبش رو میخرید به جای تعطیلی.
بنده خدا کوروش کبیر ۷ سال پیش پیشبینی کرده بود این روزها رو با گیمپس ولی یه عده با رویای خریدهای آنچنانی مسیح اسپسنر،مسخرش می کردن.
بهش ایمان بیارید و ازش طلب بخشش کنید
 
آخرین ویرایش:
من حاضرم سونی بانجی رو بده مایکرو id و آرکین و ماشین گیمز و نینجاتئوری رو از مایکروسافت بگیره معامله دو سر برد.هم هیلو به اصلش برمیگرده و اوج میگیره(کاری به عوض شدن اعضای بانجی ندارم) هم اون استدیوها نجات پیدا می کنن و به کارشون ادامه میدن زیرنظر سازنده متخصص بازیهای سینگل پلیر(سونی)
 
به عنوان فن کمپانی رقیب با اینکه شاید هیچکدوم از بازی های این استودیو ها رو تجربه نکردم
اما عمیقا از تعطیل شدنشون ناراحتم
امیدوارم این استودیو ها و کارکنانش رو کمپانی های درست و حسابی به خدمت بگیرن.
 
به عنوان فن کمپانی رقیب با اینکه شاید هیچکدوم از بازی های این استودیو ها رو تجربه نکردم
اما عمیقا از تعطیل شدنشون ناراحتم
امیدوارم این استودیو ها و کارکنانش رو کمپانی های درست و حسابی به خدمت بگیرن.
آخ آخ چی کشیدی پسر؟
از بس که ناراحتی پست اول رو ری اکشن خنده گذاشتی؟
غم آخرت باشه مهرداد جان.
 
زمان چه زود میگذره همین چندسال پیش تو فروم از اسپنسر بت ساخته بودید همین جانفدا های اسپنسر آواتار مشترک “ In Phil We Trust “ گذاشته بودن الان با غلتک از روش رد میشن :D
چند سال پیش ول کن تا همین دیروز آشا خانوم xbox queen بود قرار بود با ۱ بازی انحصاری کامبک بزنن الان شده قاتل اکس باکس 😂

این آشا خانوم رو آوردن سر کار که تمام تعطیل ها و
یا حتی بسته شدن کلی xbox سر این بدبخت خراب شه.‌الان که شایعه هایی هست میگن مایکرو دنبال فروختن کلی xbox هست
 
چند سال پیش ول کن تا همین دیروز آشا خانوم xbox queen بود قرار بود با ۱ بازی انحصاری کامبک بزنن الان شده قاتل اکس باکس 😂

این آشا خانوم رو آوردن سر کار که تمام تعطیل ها و
یا حتی بسته شدن کلی xbox سر این بدبخت خراب شه.‌الان که شایعه هایی هست میگن مایکرو دنبال فروختن کلی xbox هست
داره تصمیمهای سخت میگیره دیگه ، به فارسی سخت میشه همون جر دادن سیاست های قبلی که نتیجه نداده.
تو شایعه ها داشتیم که میخوان برندش رو جدا کنن و یک کمپانی تابع مایکرو کنن ، حالا شاید از بیرون هم بتونن درش سرمایه گذاری کنن یا همچین چیزی.
ببینیم چی میشه ولی به نظرم اگه قرار بود بفروشن دیگه اینطوری قلع و قمعش نمیکردن و پکیج رو همچنان جذاب نگه میداشتن.
 
آخ آخ چی کشیدی پسر؟
از بس که ناراحتی پست اول رو ری اکشن خنده گذاشتی؟
غم آخرت باشه مهرداد جان.
دیگه سه نکن ماکان :D اون بحث کنسول واره

ولی بی شوخی ناراحت میشم چه برای سونی چه مایکروسافت
 
آخرین ویرایش:
دیگه سه نکن ماکان :D اون بحث کنسول واره

ولی بی شوخی ناراحت میشم چه برای سونی چه مایکروسافت
آخه خیلی عجیبه.
انگاری بری مجلس ترحیم و یکسره بشینی بخندی ، آخرش که داری میری به اونهایی که دم در وایستادن بگی وجدانا خیلی ناراحت شدم ، اصلا دارم از ناراحتی دق میکنم :))
=====
اما آره این بنده خداها تو استودیوها که زحمت کشیدن ، درسته تو خروجی داشتن گند میزدن ولی زحمت رو که میکشیدن:D
حداقل استودیوها حقشون نیست که تعطیل بشن ، هیچ کس فکر نکنم از بسته شدن استودیویی خوشحال بشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or