شایعه تام هندرسون: Gears of War E-Day بودجه 400 میلیون دلاری داشته است

kourooshkabir25

کاربر سایت
1781371283911.png


تام هندرسون، خبرنگار و اینسایدر صنعت بازی، مدعی شده که بودجه بازی Gears of War: E-Day به رقم بسیار بالایی رسیده است:

«بودجه Gears of War: E-Day دیوانه‌وار است. شنیده‌ام که از ۴۰۰ میلیون دلار هم بیشتر شده است.»

 
آخرین ویرایش:
من آخرش متوجه نشدم
چون کوآلیشن زیاد خرج کرده پس حتما باید بازی رو برای پی اس ۵ هم بده؟
نگران ضرر مایکروسافتین؟
سونی این همه پول ریخت توی چاه توالت GAAS و توی حتی یکیش هم موفق نشد. نگران این نیستن؟

گیرز اگه بازی خوبی باشه، عاملی هست برای خرید ایکس باکس یا پی سی که اونم پلتفرم خود مایکروسافته.

احتمالش هست که اگه فروش ایکس باکس نسل بعد خوب باشه و فروش بازیا هم بره بالا، تمام بازیای فرست پارتی و حتی کالاف دیوتی بعد از تموم شدن قرارداد ۱۰ ساله انحصاری بشن.
 
@kourooshkabir25
لطفاً پست اول رو کامل کن و ترجمه رو بذار.
.........

پ.ن: یک توضیح بدم چون انگار در خصوص این مورد تو صفحه اول پست متفاوتی دیدم.
در خصوص فروش gears of war reloaded رو کنسول های ایکس باکس هم دلیل اصلی این که فروش زیادی نداشته این بوده:

Xbox Has Started Giving Out Free Gears Of War: Reloaded Codes To 'Ultimate Edition' Owners | Pure Xbox Xbox Has Started Giving Out Free Gears Of War: Reloaded Codes To 'Ultimate Edition' Owners

به عبارتی هر کسی نسخه ultimate رو از قبل خریده که اون خودش بیش از ۳ میلیون فروخته رو کنسول ایکس باکس، نسخه reloaded رو به صورت مجانی دریافت کرده.
فقط reloaded نیست کلا بخاطر گیم پس روی xbox بازی فروش نمیره.

IMG_6643.jpeg
IMG_6646.jpeg

ماکروسافت گیمینگ بعد چندسال با قیمت کمتر بازی ها روی ps5 ریلیز کرده سودش بیش از ۳ برابر xbox بوده .
 
فقط reloaded نیست کلا بخاطر گیم پس روی xbox بازی فروش نمیره.

View attachment 409513
View attachment 409514

ماکروسافت گیمینگ بعد چندسال با قیمت کمتر بازی ها روی ps5 ریلیز کرده سودش بیش از ۳ برابر xbox بوده .
یعنی الان ما باید قبول کنیم FH5 روی Xbox کلا 900K فروش داشته؟ 😆 یا اینکه این نمودارها دارن چیز دیگه‌ای میگن و من متوجه نمیشم؟ :دی تنها حالت منطقی اینه که فروش تو مدت مشابه با عرضه نسخه PS5 حساب شده باشه که خب این عدد واسه بازی که ۲۰۲۱ عرضه شده چندان هم بد نیست :دی حالا اینکه گیم‌پس رو فروش بازی‌ها تاثیر می‌زاره که مشخصه، ولی بازی‌هایی مثل FH یا SoT روی Xbox فروش بالایی داشتن.
 
یعنی الان ما باید قبول کنیم FH5 روی Xbox کلا 900K فروش داشته؟ 😆 یا اینکه این نمودارها دارن چیز دیگه‌ای میگن و من متوجه نمیشم؟ :دی تنها حالت منطقی اینه که فروش تو مدت مشابه با عرضه نسخه PS5 حساب شده باشه که خب این عدد واسه بازی که ۲۰۲۱ عرضه شده چندان هم بد نیست :دی حالا اینکه گیم‌پس رو فروش بازی‌ها تاثیر می‌زاره که مشخصه، ولی بازی‌هایی مثل FH یا SoT روی Xbox فروش بالایی داشتن.
بالایی series + xbox one ه پایینه فقط سریز ،
alinea analytics با استفاده تحلیل داده ها و اینسایدر هایی که داره تخمین میزنه فروش رو و الان نزدیک ترین داده ایه که داریم بجز خبر رسمی تعداد فروش حتی جف گراب هم اینو تایید کرده .

شما هم میتونی قبول نکنی اینو حتی مصاحبه نادلا که گفته یوتوب از بازی های xbox درامد بیشتری داره تا خود xbox هم قبول نکنی :D

IMG_6647.jpeg
 
بالایی series + xbox one ه پایینه فقط سریز ،
alinea analytics با استفاده تحلیل داده ها و اینسایدر هایی که داره تخمین میزنه فروش رو و الان نزدیک ترین داده ایه که داریم بجز خبر رسمی تعداد فروش حتی جف گراب هم اینو تایید کرده .

شما هم میتونی قبول نکنی اینو حتی مصاحبه نادلا که گفته یوتوب از بازی های xbox درامد بیشتری داره تا خود xbox هم قبول نکنی :D

View attachment 409516
اوکی کاملا منطقی هست 😆 :دی بازی که موقع لانچ رکورد فروش کل سری Forza رو زده و قبل از لانچ رسمی بیشتر از ۱ میلیون نسخه پریمیوم فروخته و طی ۵ سال تقریبا هر ماه جز ده بازی پرفروش Xbox بوده، کلا 900K فروش داشته! حالا این رو بیخیال :دی طبق همین منبع خودت:

u75935_Screenshot_2026-06-14-10-59-49-877_com.miui.gallery-edit.jpg


نسخه ششم همین بازی کم فروش، یهو فقط طی دو هفته بیشتر از ۳ میلیون نسخه فروش رو Xbox داشته :دی عجب پیشرفت عظیمی، از 900K تو ۵ سال، رسیده به ۳+ میلیون تو دو هفته 😆 :دی

به نکته جالب دیگه هم دیدم :دی Starfield روی Xbox Series کمتر از 40K فروخته، در عوض روی X1 تونسته 50K بفروشه، همین که بدون اینکه نسخه X1 داشته باشه تونسته اینقدر بفروشه خودش موفقیت بزرگی هست! :دی

پ.ن: وقتی آمار می‌فرستید یا کامل بفرستید یا لینکش رو بزارید تا متوجه بشیم قضیه چی هست و اینجوری نشه!
 
آخرین ویرایش:
همه مواردی که گفتی کاملا درست و خود من هم اتفاقا قبول دارم، ولی اشاره کردم زمان صحبت من سال آینده هست نه الان. الان روش پافشاری نمیکنم چون برای خود من چشم‌انداز مشخص ـه و میدونم نهایتا اتفاق می‌افته :دی مگر اینکه Satya Nadella شب بخوابه صبح بیدار شه احساس کنه اصلا XBOX مسخره است و کلا باید جمع بشه، وگرنه به شرط اینکه روند همیشگی و خیلی عادی/حتی غیر ایده‌آل هم طی بشه اتفاقا محکم روی حرف خودم هستم.

اون مخاطب ـی که گفتی بدون اینکه متوجه بشه چه جوری، اواخر سال میلادی آینده (با فرض معرفی کنسول‌های نسل جدید) هم Game Pass رو خریده هم تحت اتمسفر/جریان/trend یک لحظه به خودش میاد میبینه عاشق XBOX هم شده (همچنان هیتر سونی هم نیست). پشتوانه قضاوت من هم اینه که دیگه تا حد خوبی (خدایی 0 و 100 ـی دقیق هم نه پیشگویی بلد نیستم و علاقه‌ای هم بهش ندارم :دی بچه‌ها برمیگردن میگن خودشو خیلی تحویل میگیره :دی🦆 با اجازه از شما @Origami 2008 :دی) میتونم خیلی قبل‌تر از آمار دقیق و rational thinking و نیاز به data analysis، تشخیص بدم چه اتفاقی داره می‌افته چون مارکتینگ/برندینگ یه تشکیلات داخل و خارج ایران به طور کامل دست ـمه و روزانه مجبورم تصمیم بگیرم سر موارد خیلی پراکنده و گاها بی‌ربط و در چنین حالتی اصلا شدنی نیست ورود به جزئیات مگر تا آخرین لحظه و شما نیاز داری با همون دیتای بسیار محدود از هر مورد به قضاوت نسبتا دقیق ـی برسی و تصمیم‌گیری رو سریع بتونی انجام بدی که کار جلو بره و قفل نشه. آقا خودتون در ادامه میبینین دیگه پافشاری بیشتر از این الان نمیکنم. نسل بعدی اجبارا XBOX باید قدرت بگیره ادامه پیدا کردن صنعت به این شکل مخصوصا بعد خروج اخیر Meta و عدم برنامه/انگیزه جدی کمپانی‌هایی مثل Apple خیلی خودمونی و راحت باعث به فنا رفتن کل صنعت میشه اینو در نظر نمیگیرین اصلا :دی

مورد آخر هم اینکه موضوع "آماری" هست، ولی آمار همه چیز نیست :دی بذار مثل خودت بگم، حرف شما مثل ایناست که میگن ایران چون زیر تورم سنگین ـه و GDP فلانه و کلی شرکت بخش خصوصی ورشکست میشن هر روز و توی صورت مالی و ترازنامه شرکت‌ها سود و زیان انباشته بهمانه و ... پس یه هفته دیگه ایران فلان بلا سرش میاد و ... :دی آقا میبینی که همه دور هم جمعیم داریم زندگی ـمون رو میکنیم یه پولی هم که هست از این جیب به اون جیب داره بین خودمون میچرخه ولی همچنان خیلی چیزا جلو میره البته ایشالا که شرایط بهتر میشه واقعا سخت شده همه چی. ولی تو رده یه کمپانی مثل مایکروسافت هم خیلی وقتا ارقام اعلامی میتونن به راحتی بالاتر اعلام بشن، میتونن به راحتی هم پایین‌تر و یا هر اتفاق دیگه بسته به اینکه چه سیاست ـی رو اون کمپانی در نظر میگیره. حالا خیلی ساده/ELI5 طور توضیح دادم ولی اینو از من داشته باش :دی

@noctis-sm3
اتفاقا واقعا آدم خوشبین/optimistic ـی هم نیستم و به خاطر کارم مجبورم دائم دنبال بحرانی‌ترین نتیجه/outcome باشم ولی خروجی روند فعلی اینه آقا دیگه چی کار میشه کرد :دی به قول معروف hope for the best prepare for the worst ولی اگه خیلی تمایل وجود داره به نابودی این بندگان خدا یه دعانویس بردارین بیارین ساتیا نادلا فردا رسما اعلام کنه "علاقه‌ای به XBOX ندارم و صرفا هیتر سونی ـم" اینجوری احتمال بسیار زیاد به قول بچه‌ها با جعبه و در ادامه با کل صنعت فعلی باید خداحافظی کنیم تا دوباره از صفر با کمپانی‌های جدید و استودیوهای indie بیاد بالا :دی این صنعت همینجوری ـش چیزی ازش باقی نمونده بعد شاهکار این 10 سال کمپانی‌ها سر ورود به VR و GaaS و RPG شدن اکثر تایتل‌های خوب قدیمی. و اگه سودآوری خوب (حتی راحت هم نه، صرفا خوب و کافی) ـی داشت نه Meta خارج میشد و هم مهره‌هایی مثل Apple تا الان ورود جدی کرده بودن (البته Apple هم به زودی بالا میاد به پشتوانه silicon ـی که داخل تمامی دیوایس‌های من جمله Apple TV تعبیه کرده و همینطور تست امکان اجرای تایتل‌هایی مثل AC Mirage و RE روی دیوایس‌های iOS/iPadOS خودش :دی اگر قرار باشه ضربه‌ای به XBOX/مایکروسافت زده شه از سمت Apple ـه نه سونی خیالتون تخت :دی سونی اتفاقا ترجیح میده مایکروسافت بمونه تا اینکه Apple قدرت بگیره).

واقع‌بین باشیم، آقا شما از 10 سال پیش با کمپانی‌هایی طرفین که نمیتونن ساده‌ترین ریسک‌ها رو بپذیرن (که البته نه اینکه نتونن و توان ـش رو نداشته باشن، حوصله ـش رو ندارن :دی مملکت ما از این زاویه اتفاقا خیلی راحت تره یه شرکت ورشکست بشه فرداش یه شرکت جدید میاد بالا، تو رده یه کمپانی بزرگ خیلی کمپانی‌ها و صنایع دیگه درگیر میشن و خیلی مطالب جدید پیش میاد که خفن‌ترین استراتژیست‌ها ـشون هم ظرفیت روحی/فکری حل ـش رو مثل ما ایرانیا که سیکیم خیاری طور بالاخره راهکار پیدا میکنیم رو ندارن، جدای از بحث‌های حقوقی و ...) خود سونی یه PS Vita با اون همه مارکتینگ و سرمایه‌گذاری عظیم رو خیلی راحت رها کرد، اونور Nintendo با وجود موفقیت عجیب غریب Wii، وقتی نوبت به Wii U رسید با اینکه حقیقتا یکی از خفن‌ترین/جذاب‌ترین کنسول‌هایی هست که از هر لحاظ تا این لحظه دیدم چنان ضربه‌ای خورد که تا قبل Switch رسما معلوم نبود قراره چه اتفاقی براش بیفته، یا اونور کمپانی‌هایی مثل Capcom و Sega که اینا هم باز طی همین چند سال دوباره شروع کردن جون گرفتن.
با وجود این یکی دو سال که خیلی اتفاقای خوبی رو شاهد بودیم، واقعیتِ الان این صنعت توان یه ضربه در حد و اندازه XBOX رو ابدا نداره که هیچ، نیاز به اوج گرفتن دوباره XBOX هم اتفاقا حس می‌شه. اینو صد‌در‌صدی بدونید در شرایط فعلی تا زمانی که یه کمپانی در این رده حضور پیدا نکرده، جعبه ضعیف بشه رقیب ـش یخچال متکی به انحصاری‌ها هم رفته بای بای :دی و این خوب نیست.

تو رده یه کمپانی بزرگ مثل مایکروسافت/سونی/و ... یه سری سیاست‌ها انجام ـشون خیلی خطرناکه مثل همین layoffs ـی که الان صحبت ـش هست. اینکار اگه برای یه مجموعه حتی متوسط هم انجام بشه باز خیلی مطلبی نداره، ولی کمپانی‌ها از یه تراز که بزرگتر میشن به همون اندازه حتی تصمیم‌گیری‌های به ظاهر کوچیک هم میتونه باعث بحران‌ها و تبعات غیرمستقیم عجیب غریب و حتی منجر به تعطیلی کامل بشه. یکی از دلایل ـی که تقریبا دیگه الان به این قضاوت رسیدم که احتمالا Asha Sharma میتونه مشکل رو حل کنه که هیچ، XBOX رو به اوج برگردونه، شیوه برخورد و نگاه ـش به XBOX هست که احتمالا این پیش‌فرض باشه که "خب XBOX رو به طور کامل نابود شده در نظر بگیریم، حالا دوباره بیاریم ـش بالا" و اتفاقا این در این شرایط جواب میده وقتی اون ego/pride ناشی از عقبه برند وجود نداشته باشه. میگم اینا همه ـش بخش زیادی ـش پشتوانه حیطه کاری خودمه (با عرض پوزش business coach نیستم و حالم هم ازشون بهم میخوره :دی) و صرفا واقع‌بین ـم.
اینکه صنعت نیاز به برگشت Xbox داره یه بحثه...
بقیه صحبتا یه بحث دیگه :D

تمام این حرفا که میگی با شدت بیشترش سال های قبلم بوده

اینا تازه یکی دو ساله از انحصار در اوردن، که حالا باز انحصاری کردن بخواد باعث یه موج خفن بشه
بکوارد و اینا هم که از اول بوده، اتفاق عجیب غریبی نیست اصلا!

و اشاره به Social Media ، همینا رسما اسپنسر رو تا مسیح زمانه و نجات دهنده ی صنعت بردن بالا

الان Frobary هم میاد از خرابکاری اسپنسر میگه، که جدیده رو خوب نشون بده:دی (سال ها قبل مگه قبول میکردن اسپنسر مسیح نیست:دی )

خلاصه کل مشاهداتت قبلا مشاهده شدا با شدت بیشتر و نتیجه ش خیلی متفاوت از نتیجه ای که گرفتی در اومده:دی

فقط یه فرقی این وسط وجود داره، اونم از Xbox نیست، از سونیه که خودشو انداخته تو چاه GAAS
و با یه سری انتخاب ها یه حاشیه های مسخره برای بازی های داستانیش داره اجرا میکنه (که البته اگر بر اساس این مشاهدات واکنش ملت به بازی هاشون پیش بریم، کلا نباید ده نسخه هم میفروختن و همشون باید کنکورد میشدن:-" )
 
گیم پس نبود میشد به فروش بالای E-Day امید داشت، اما با وجود عرضه Day One رو این سرویس من فروش 6 7 میلیون نسخه ای رو خیلی بعید میدونم!

هرچند که برای بازی با بودجه 400 میلیون 7 میلیون فروش شکست تجاری محضه. یعنی به فرض که حتا این 400 میلیون با باجت تبلیغات باشه باز این فروش بعد کم شدن هزینه های عرضه و توضیع، باقیش سود خالص باشه هم هزینه های تولید رو در نمیاره. یا باید 10 میلیون نسخه بفروشه، یا این 400 میلیون عدد اشتباهی هست (که خوب چرا اصلا چنین عددی گفته شده یا چرا تکذیب نمیکنه کسی؟) و یا مایکروسافت میخواد ازش استفاده تبلیغاتی کنه و از یه طریق دیگه سود ده بشه.

حالا بگذریم که به نظر من حتا به این 6 7 میلیون فروش هم نمیرسه. GeoW کلا پتانسیل همچین فروشی رو نداره. این بازی های شوتر تک بعدی این شکلی کلا دیگه الان انقدر ظرفیت فروش ندارن. اکثرا هم رو گیم پس میرن و پول پای بازی نمیدن. اگه همزمان رو PS5 میومد و فوکس تبلیغات رو هم میزاشتن روی PS5 به نظرم فرجی میشد. چون اینور PS5 کویر شوترهای این شکلیه و افراد زیادی میتونستن ازش استقبال کنن اما الان این ظرفیت هم از بین رفته.

برای همین من قبلا هم نتیجه گرفتم شاید مایکروسافت خیلی دنبال فروش این بازی نیست... شایدم یه حماقت تازه است. چون نادلا که خیلی از شرایط Xbox ناراضیه و اینکه میگه درآمد یوتوبشون از خود بازی ها بیشتره... حقیقتا من 20 ساله تو این فرومم و از نزدیک شاهد خونین ترین نبردهای کنسولی بودم و با این حال هیچ کس، تاکید میکنم هیچ کس اینجوری Xbox رو ترول نکرده بوده:دی
 
الان Frobary هم میاد از خرابکاری اسپنسر میگه، که جدیده رو خوب نشون بده:دی (سال ها قبل مگه قبول میکردن اسپنسر مسیح نیست:دی )
آکیبا قبلاً کمتر فن بوی بودی 😆 :دی این پست من موقع شایعات و اخبار اولیه مولتی‌پلتفرم شدن بازی‌های ایکس‌باکس و تصمیمات اسپنسر:
آقا فرق داره خیلی هم فرق داره :D عرضه بازی ها روی پلی استیشن یعنی نابودی Xbox. اینکه مایکروسافت بخواد بازی های سرویس محور رو برای بقیه پلتفرم ها عرضه کنه باز قابل درک هست و میشه قبول کرد، ولی عرضه عناوین داستانی و تک نفره روی پلتفرم رقیب هیچ توجیحی نداره. چیزی که واضح هست کیفیت و دوام یک کنسول به داشتن عناوین انحصاری هست، اگر قرار باشه Xbox هیچ انحصاری نداشته باشه که اصلا وجود داشتنش بی معنی میشه. البته باید منتظر موند و دید واقعا قضیه چی هست و چه برنامه ای دارن ولی اگر همه بازی ها بخواد برای پلی استیشن بیاد من خودم نسل بعد فقط پلی استیشن می گیرم و بازی های Microsoft Studios رو هم بازی می کنم :D
چند تا سناریو این وسط وجود داره
مولتی پلتفرم شدن تعدادی از بازی ها: دستاورد برای کاربران ایکس باکس - ندارد
مولتی پلتفرم شدن تمام بازی ها: دستاورد برای کاربران ایکس باکس - ندارد
حذف عرضه روز اول بر روی گیم‌ پس: دستاورد برای کاربران ایکس باکس - ندارد
تغییر سطح بندی گیم پس و گران شدن حق اشتراک: دستاورد برای کاربران ایکس باکس - ندارد

این بازی تهش برای کاربرهای ایکس باکس فقط باخت داره :D بعد اسپنسر میگه حرف شما رو گوش کردیم، @#&¢$ تو اون گوشت :D
الان هم نظرم همین هست، کنسول به انحصاری زنده هست، اتفاقا اسپنسر تا یه جایی هر چی در توانش بود رو انحصاری کرد :دی ولی از وقتی نظرش عوض شد، نظر من و بقیه هم در موردش عوض شد! 😆 :دی دیگه ببخشید از روز اول نمی‌دونستم قراره یه روز بازی‌ها رو مولتی‌پلتفرم کنه :دی اتفاقا در مورد این رییس جدید هیچ نظر خاصی ندارم و باید دید در ادامه چیکار می‌کنه.
 
آخرین ویرایش:
من نميدونم واقعا چرا هنوز به خودتون آدرس غلط ميدين.
بازى انحصارى روى ايكس باكس نميفروشه فقط و فقط هم به يه دليل: گيم پس!
تا اين بساطو يا جمع نكنن يا اصلاح نكنن وضع همينه.
ويديو گيم مثل فيلم سرويسى نميتونه بشه و سود بده.
حتى همون فيلم هم اكران سينماييش تموم شد و فروش گيشه رو كرد بعد مياد رو سرويساى پخش فيلم.

واقعا اگه دوس داريد اين تحليلاتون درست در بياد؛ از همين سايت خودمون و خودتون شروع كنيد و بازيو با گيم پس نگيرين و فول پرايس بخرين :D
 
آکیبا قبلاً کمتر فن بوی بودی 😆 :دی این پست من موقع شایعات و اخبار اولیه مولتی‌پلتفرم شدن بازی‌های ایکس‌باکس و تصمیمات اسپنسر:


الان هم نظرم همین هست، کنسول به انحصاری زنده هست، اتفاقا اسپنسر تا یه جایی هر چی در توانش بود رو انحصاری کرد :دی ولی از وقتی نظرش عوض شد، نظر من و بقیه هم در موردش عوض شد! 😆 :دی دیگه ببخشید از روز اول نمی‌دونستم قراره یه روز بازی‌ها رو مولتی‌پلتفرم کنه :دی اتفاقا در مورد این رییس جدید هیچ نظر خاصی ندارم و باید دید در ادامه چیکار می‌کنه.
من تو همون 5تا پست اولم اخطار گرفتم به خاطر فن بازی:p
تازه الان کمتر شده :p

حالا دو تا پست در مقابل هزارتا تعریف تمجید:p
یه سری تا آخرین لحظات هنوز تو جبهه حضور داشتن:دی و بعد محو شدن:-" نه اینکه 4 تا چیز هم نثار کنند...صرفا محو شدن:-"

----

ولی با صدرا موافقم، اوضاع تا وقتی که گیم پس بشه بهتر نمیشه...
میگید تو آمار، سود و مخاطب گیم پس مثلا بهتر شده، وبی بهای اینکه بقیه بخش ها اومدن پایین دیده نمیشه:-"
بازیی که 10میلیون میتونه بفروشه، میشه 5~6تا
بازیی که یک میلیون میفروشه، میشه هیچ

آره یه سری بازیا باعث میشه مخاطب بگیرن، ولی بهای مخاطب از فروش کمتر بازی اصلی میاد
همین که COD رو حذف کردن نشون میده دیدن بهای چنین بازیی چقدر زیاد بوده!

ولی با این حال الان هم xbox نمیتونه بی خیالش بشه، اصلی ترین دلیل و تبلیغ برندشون همین بوده، و حذف یا تغییر زیاد، هدشات کردن خودشونه

به نظرم در نهایت تغییری تو شرایط Xbox نمیکنه که بیاد بالا و بترکونه ، همینجور کجدار مریض ادامه میدن شاید روزی روزگاری معجزه ای اتفاق بیفته
 
این عددهارو نمیدونم از کجا میارید چون با ابعاد استدیو و مدت زمان توسعه بازی اصلا جور درنمیاد


استدیو که حدود 200-300 نفر کلا کارمند داره اونم توی کانادا چه جوری میتونه 400 میلیون دلار فقط روی یدونه ip هزینه کنه اونم در شرایطی که نسخه های قبلی آنچنان موفقیت بزرگی نداشته بگیم به خاطر اونا بودجه افزایش پیدا کرده


مثلا همین بانجی که بین 850 تا 1200 نفر کارمند داره اونم توی آمریکا که کلا کشور گرون تری هست از نظر هزینه های توسعه بازی فقط برای ماراتون حدود 200-250 میلیون خرج کردن که البته اونم با وضعیت 5 هزار پلیر آنلاین فقط ضرر شده :Cheesygrin:


در نهایت هم فرض اینکه 400 میلیون هزینه شده باشه براش و انحصاری هم بمونه مثلا 5 میلیون نسخه بفروشه و هزینه های خودش درنیاره خب الان چیکار کنیم:blink::Cheesygrin:
 
خواهشا خودتونو گول نزنید(همونطور که زمان متریک گول زدید و بعدش هم زمان پیامبر اسپسنر با معجزه اکوسیستمش :D)
تا وقتی گیم پس هست، بازیهایی مثه گیرز نیاز به عرضه روی PS5 دارن. چون بازی گیرز اگر کیفیت مطلوبی در حد سه گانه داشته باشه نزدیک 2..3 میلیون نسخه رو PS میفروشه و کلی پول بی دردسر شیرین به جیب مایکروسافت واریز میکنه
مایکروسافت باید برا کل لایبرری بازیهای سینگل پرهزینش بین این دو گزینه تصمیم بگیره: گیم پس یا انحصاری.
راه دیگه ای نیس. اگر وضعیت مایکرو هم همینطور بمونه و فکر جدیدی نکنن، بنظرم بعد 1 سال بازی رو PS5 عرضه خواهد شد​

.
 
برام سواله شما بازی میکنین که لذت ببرین؟ یا بازی میکنین بخاطر اعداد و ارقام؟!
این قضیه ۴۰۰ میلیون چه اهمیتی داره و چه ربطی به من و شما داره وقتی تنها مسئله مهم اینه که گیرز برگشته به ریشه هاش و یه تجربه ناب و خفن قراره در انتظارمون باشه. میخواین بشینین مرحله به مرحله به در و دیوار و تکسچر نگاه کنین و چرتکه بندازین که اینجا n دلاره اونجا n دلار؟!
جنگ کنسولی یه زمانی سر کیفیت و تنوع IPها و خود بازیا بود. چه ۴۰ دلار چه ۴۰۰ میلیون دلار! مهم خود بازی قرار نیست باشه؟ اینکه قراره بعدش چی بشه به ما چه!اونم عنوانی که هنوز عرضه نشده. ۳ میلیارد سونی داد به بانجی بعد الان ماراتن که ول معطله دستینیم تا آخر ماه به خاطرات می پیونده! چرا سر ۳ میلیارد بعد گند چندماه اخیر بانجی/سونی چرتکه نمیندازین؟!:D
 
برام سواله شما بازی میکنین که لذت ببرین؟ یا بازی میکنین بخاطر اعداد و ارقام؟!
این قضیه ۴۰۰ میلیون چه اهمیتی داره و چه ربطی به من و شما داره وقتی تنها مسئله مهم اینه که گیرز برگشته به ریشه هاش و یه تجربه ناب و خفن قراره در انتظارمون باشه. میخواین بشینین مرحله به مرحله به در و دیوار و تکسچر نگاه کنین و چرتکه بندازین که اینجا n دلاره اونجا n دلار؟!
جنگ کنسولی یه زمانی سر کیفیت و تنوع IPها و خود بازیا بود. چه ۴۰ دلار چه ۴۰۰ میلیون دلار! مهم خود بازی قرار نیست باشه؟ اینکه قراره بعدش چی بشه به ما چه!اونم عنوانی که هنوز عرضه نشده. ۳ میلیارد سونی داد به بانجی بعد الان ماراتن که ول معطله دستینیم تا آخر ماه به خاطرات می پیونده! چرا سر ۳ میلیارد بعد گند چندماه اخیر بانجی/سونی چرتکه نمیندازین؟!:D
انجمنه اینجا داداش و بحث سر هر چیز در مورد بازیها نرمال و طبیعیه....از هزینه ساختشون گرفته تا امتیازشون تا زندگیه کارگردانشون و کیفیت خود بازی :D
اتفاقا در مورد کنکورد و ریدمان بانجی و ..... هم صحبت شد و باید هم بشه.

شل کنید خلاصه - همین بحثا برا خیلی ها لذت بخشه. کسی که با این بحثا حال نمیکنه هم اصن تو این تاپیکا مشارکت نمیکنه طبیعتا.

.
 
من نميدونم واقعا چرا هنوز به خودتون آدرس غلط ميدين.
بازى انحصارى روى ايكس باكس نميفروشه فقط و فقط هم به يه دليل: گيم پس!
تا اين بساطو يا جمع نكنن يا اصلاح نكنن وضع همينه.
ويديو گيم مثل فيلم سرويسى نميتونه بشه و سود بده.
حتى همون فيلم هم اكران سينماييش تموم شد و فروش گيشه رو كرد بعد مياد رو سرويساى پخش فيلم.

واقعا اگه دوس داريد اين تحليلاتون درست در بياد؛ از همين سايت خودمون و خودتون شروع كنيد و بازيو با گيم پس نگيرين و فول پرايس بخرين :D
مگه بازی انحصاری قرار نیست کنسول بفروشه؟
 
  • Like
Reactions: Frobary

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or