آخرین ویرایش:
فقط reloaded نیست کلا بخاطر گیم پس روی xbox بازی فروش نمیره.@kourooshkabir25
لطفاً پست اول رو کامل کن و ترجمه رو بذار.
.........
پ.ن: یک توضیح بدم چون انگار در خصوص این مورد تو صفحه اول پست متفاوتی دیدم.
در خصوص فروش gears of war reloaded رو کنسول های ایکس باکس هم دلیل اصلی این که فروش زیادی نداشته این بوده:
Xbox Has Started Giving Out Free Gears Of War: Reloaded Codes To 'Ultimate Edition' Owners | Pure Xbox Xbox Has Started Giving Out Free Gears Of War: Reloaded Codes To 'Ultimate Edition' Owners
به عبارتی هر کسی نسخه ultimate رو از قبل خریده که اون خودش بیش از ۳ میلیون فروخته رو کنسول ایکس باکس، نسخه reloaded رو به صورت مجانی دریافت کرده.
یعنی الان ما باید قبول کنیم FH5 روی Xbox کلا 900K فروش داشته؟فقط reloaded نیست کلا بخاطر گیم پس روی xbox بازی فروش نمیره.
View attachment 409513
View attachment 409514
ماکروسافت گیمینگ بعد چندسال با قیمت کمتر بازی ها روی ps5 ریلیز کرده سودش بیش از ۳ برابر xbox بوده .
بالایی series + xbox one ه پایینه فقط سریز ،یعنی الان ما باید قبول کنیم FH5 روی Xbox کلا 900K فروش داشته؟یا اینکه این نمودارها دارن چیز دیگهای میگن و من متوجه نمیشم؟
تنها حالت منطقی اینه که فروش تو مدت مشابه با عرضه نسخه PS5 حساب شده باشه که خب این عدد واسه بازی که ۲۰۲۱ عرضه شده چندان هم بد نیست
حالا اینکه گیمپس رو فروش بازیها تاثیر میزاره که مشخصه، ولی بازیهایی مثل FH یا SoT روی Xbox فروش بالایی داشتن.
اوکی کاملا منطقی هستبالایی series + xbox one ه پایینه فقط سریز ،
alinea analytics با استفاده تحلیل داده ها و اینسایدر هایی که داره تخمین میزنه فروش رو و الان نزدیک ترین داده ایه که داریم بجز خبر رسمی تعداد فروش حتی جف گراب هم اینو تایید کرده .
شما هم میتونی قبول نکنی اینو حتی مصاحبه نادلا که گفته یوتوب از بازی های xbox درامد بیشتری داره تا خود xbox هم قبول نکنی
View attachment 409516
اینکه صنعت نیاز به برگشت Xbox داره یه بحثه...همه مواردی که گفتی کاملا درست و خود من هم اتفاقا قبول دارم، ولی اشاره کردم زمان صحبت من سال آینده هست نه الان. الان روش پافشاری نمیکنم چون برای خود من چشمانداز مشخص ـه و میدونم نهایتا اتفاق میافتهمگر اینکه Satya Nadella شب بخوابه صبح بیدار شه احساس کنه اصلا XBOX مسخره است و کلا باید جمع بشه، وگرنه به شرط اینکه روند همیشگی و خیلی عادی/حتی غیر ایدهآل هم طی بشه اتفاقا محکم روی حرف خودم هستم.
اون مخاطب ـی که گفتی بدون اینکه متوجه بشه چه جوری، اواخر سال میلادی آینده (با فرض معرفی کنسولهای نسل جدید) هم Game Pass رو خریده هم تحت اتمسفر/جریان/trend یک لحظه به خودش میاد میبینه عاشق XBOX هم شده (همچنان هیتر سونی هم نیست). پشتوانه قضاوت من هم اینه که دیگه تا حد خوبی (خدایی 0 و 100 ـی دقیق هم نه پیشگویی بلد نیستم و علاقهای هم بهش ندارمبچهها برمیگردن میگن خودشو خیلی تحویل میگیره
با اجازه از شما @Origami 2008
) میتونم خیلی قبلتر از آمار دقیق و rational thinking و نیاز به data analysis، تشخیص بدم چه اتفاقی داره میافته چون مارکتینگ/برندینگ یه تشکیلات داخل و خارج ایران به طور کامل دست ـمه و روزانه مجبورم تصمیم بگیرم سر موارد خیلی پراکنده و گاها بیربط و در چنین حالتی اصلا شدنی نیست ورود به جزئیات مگر تا آخرین لحظه و شما نیاز داری با همون دیتای بسیار محدود از هر مورد به قضاوت نسبتا دقیق ـی برسی و تصمیمگیری رو سریع بتونی انجام بدی که کار جلو بره و قفل نشه. آقا خودتون در ادامه میبینین دیگه پافشاری بیشتر از این الان نمیکنم. نسل بعدی اجبارا XBOX باید قدرت بگیره ادامه پیدا کردن صنعت به این شکل مخصوصا بعد خروج اخیر Meta و عدم برنامه/انگیزه جدی کمپانیهایی مثل Apple خیلی خودمونی و راحت باعث به فنا رفتن کل صنعت میشه اینو در نظر نمیگیرین اصلا
مورد آخر هم اینکه موضوع "آماری" هست، ولی آمار همه چیز نیستبذار مثل خودت بگم، حرف شما مثل ایناست که میگن ایران چون زیر تورم سنگین ـه و GDP فلانه و کلی شرکت بخش خصوصی ورشکست میشن هر روز و توی صورت مالی و ترازنامه شرکتها سود و زیان انباشته بهمانه و ... پس یه هفته دیگه ایران فلان بلا سرش میاد و ...
آقا میبینی که همه دور هم جمعیم داریم زندگی ـمون رو میکنیم یه پولی هم که هست از این جیب به اون جیب داره بین خودمون میچرخه ولی همچنان خیلی چیزا جلو میره البته ایشالا که شرایط بهتر میشه واقعا سخت شده همه چی. ولی تو رده یه کمپانی مثل مایکروسافت هم خیلی وقتا ارقام اعلامی میتونن به راحتی بالاتر اعلام بشن، میتونن به راحتی هم پایینتر و یا هر اتفاق دیگه بسته به اینکه چه سیاست ـی رو اون کمپانی در نظر میگیره. حالا خیلی ساده/ELI5 طور توضیح دادم ولی اینو از من داشته باش
@noctis-sm3
اتفاقا واقعا آدم خوشبین/optimistic ـی هم نیستم و به خاطر کارم مجبورم دائم دنبال بحرانیترین نتیجه/outcome باشم ولی خروجی روند فعلی اینه آقا دیگه چی کار میشه کردبه قول معروف hope for the best prepare for the worst ولی اگه خیلی تمایل وجود داره به نابودی این بندگان خدا یه دعانویس بردارین بیارین ساتیا نادلا فردا رسما اعلام کنه "علاقهای به XBOX ندارم و صرفا هیتر سونی ـم" اینجوری احتمال بسیار زیاد به قول بچهها با جعبه و در ادامه با کل صنعت فعلی باید خداحافظی کنیم تا دوباره از صفر با کمپانیهای جدید و استودیوهای indie بیاد بالا
این صنعت همینجوری ـش چیزی ازش باقی نمونده بعد شاهکار این 10 سال کمپانیها سر ورود به VR و GaaS و RPG شدن اکثر تایتلهای خوب قدیمی. و اگه سودآوری خوب (حتی راحت هم نه، صرفا خوب و کافی) ـی داشت نه Meta خارج میشد و هم مهرههایی مثل Apple تا الان ورود جدی کرده بودن (البته Apple هم به زودی بالا میاد به پشتوانه silicon ـی که داخل تمامی دیوایسهای من جمله Apple TV تعبیه کرده و همینطور تست امکان اجرای تایتلهایی مثل AC Mirage و RE روی دیوایسهای iOS/iPadOS خودش
اگر قرار باشه ضربهای به XBOX/مایکروسافت زده شه از سمت Apple ـه نه سونی خیالتون تخت
سونی اتفاقا ترجیح میده مایکروسافت بمونه تا اینکه Apple قدرت بگیره).
واقعبین باشیم، آقا شما از 10 سال پیش با کمپانیهایی طرفین که نمیتونن سادهترین ریسکها رو بپذیرن (که البته نه اینکه نتونن و توان ـش رو نداشته باشن، حوصله ـش رو ندارنمملکت ما از این زاویه اتفاقا خیلی راحت تره یه شرکت ورشکست بشه فرداش یه شرکت جدید میاد بالا، تو رده یه کمپانی بزرگ خیلی کمپانیها و صنایع دیگه درگیر میشن و خیلی مطالب جدید پیش میاد که خفنترین استراتژیستها ـشون هم ظرفیت روحی/فکری حل ـش رو مثل ما ایرانیا که سیکیم خیاری طور بالاخره راهکار پیدا میکنیم رو ندارن، جدای از بحثهای حقوقی و ...) خود سونی یه PS Vita با اون همه مارکتینگ و سرمایهگذاری عظیم رو خیلی راحت رها کرد، اونور Nintendo با وجود موفقیت عجیب غریب Wii، وقتی نوبت به Wii U رسید با اینکه حقیقتا یکی از خفنترین/جذابترین کنسولهایی هست که از هر لحاظ تا این لحظه دیدم چنان ضربهای خورد که تا قبل Switch رسما معلوم نبود قراره چه اتفاقی براش بیفته، یا اونور کمپانیهایی مثل Capcom و Sega که اینا هم باز طی همین چند سال دوباره شروع کردن جون گرفتن.
با وجود این یکی دو سال که خیلی اتفاقای خوبی رو شاهد بودیم، واقعیتِالان این صنعت توان یه ضربه در حد و اندازه XBOX رو ابدا نداره که هیچ، نیاز به اوج گرفتن دوباره XBOX هم اتفاقا حس میشه. اینو صددرصدی بدونید در شرایط فعلی تا زمانی که یه کمپانی در این رده حضور پیدا نکرده، جعبه ضعیف بشه رقیب ـش یخچال متکی به انحصاریها هم رفته بای بایو این خوب نیست.
تو رده یه کمپانی بزرگ مثل مایکروسافت/سونی/و ... یه سری سیاستها انجام ـشون خیلی خطرناکه مثل همین layoffs ـی که الان صحبت ـش هست. اینکار اگه برای یه مجموعه حتی متوسط هم انجام بشه باز خیلی مطلبی نداره، ولی کمپانیها از یه تراز که بزرگتر میشن به همون اندازه حتی تصمیمگیریهای به ظاهر کوچیک هم میتونه باعث بحرانها و تبعات غیرمستقیم عجیب غریب و حتی منجر به تعطیلی کامل بشه. یکی از دلایل ـی که تقریبا دیگه الان به این قضاوت رسیدم که احتمالا Asha Sharma میتونه مشکل رو حل کنه که هیچ، XBOX رو به اوج برگردونه، شیوه برخورد و نگاه ـش به XBOX هست که احتمالا این پیشفرض باشه که "خب XBOX رو به طور کامل نابود شده در نظر بگیریم، حالا دوباره بیاریم ـش بالا" و اتفاقا این در این شرایط جواب میده وقتی اون ego/pride ناشی از عقبه برند وجود نداشته باشه. میگم اینا همه ـش بخش زیادی ـش پشتوانه حیطه کاری خودمه (با عرض پوزش business coach نیستم و حالم هم ازشون بهم میخوره) و صرفا واقعبین ـم.
)آکیبا قبلاً کمتر فن بوی بودیالان Frobary هم میاد از خرابکاری اسپنسر میگه، که جدیده رو خوب نشون بده(سال ها قبل مگه قبول میکردن اسپنسر مسیح نیست
)
آقا فرق داره خیلی هم فرق دارهعرضه بازی ها روی پلی استیشن یعنی نابودی Xbox. اینکه مایکروسافت بخواد بازی های سرویس محور رو برای بقیه پلتفرم ها عرضه کنه باز قابل درک هست و میشه قبول کرد، ولی عرضه عناوین داستانی و تک نفره روی پلتفرم رقیب هیچ توجیحی نداره. چیزی که واضح هست کیفیت و دوام یک کنسول به داشتن عناوین انحصاری هست، اگر قرار باشه Xbox هیچ انحصاری نداشته باشه که اصلا وجود داشتنش بی معنی میشه. البته باید منتظر موند و دید واقعا قضیه چی هست و چه برنامه ای دارن ولی اگر همه بازی ها بخواد برای پلی استیشن بیاد من خودم نسل بعد فقط پلی استیشن می گیرم و بازی های Microsoft Studios رو هم بازی می کنم
![]()
الان هم نظرم همین هست، کنسول به انحصاری زنده هست، اتفاقا اسپنسر تا یه جایی هر چی در توانش بود رو انحصاری کردچند تا سناریو این وسط وجود داره
مولتی پلتفرم شدن تعدادی از بازی ها: دستاورد برای کاربران ایکس باکس - ندارد
مولتی پلتفرم شدن تمام بازی ها: دستاورد برای کاربران ایکس باکس - ندارد
حذف عرضه روز اول بر روی گیم پس: دستاورد برای کاربران ایکس باکس - ندارد
تغییر سطح بندی گیم پس و گران شدن حق اشتراک: دستاورد برای کاربران ایکس باکس - ندارد
این بازی تهش برای کاربرهای ایکس باکس فقط باخت دارهبعد اسپنسر میگه حرف شما رو گوش کردیم، @#&¢$ تو اون گوشت
![]()
من تو همون 5تا پست اولم اخطار گرفتم به خاطر فن بازیآکیبا قبلاً کمتر فن بوی بودی![]()
این پست من موقع شایعات و اخبار اولیه مولتیپلتفرم شدن بازیهای ایکسباکس و تصمیمات اسپنسر:
الان هم نظرم همین هست، کنسول به انحصاری زنده هست، اتفاقا اسپنسر تا یه جایی هر چی در توانش بود رو انحصاری کردولی از وقتی نظرش عوض شد، نظر من و بقیه هم در موردش عوض شد!
![]()
دیگه ببخشید از روز اول نمیدونستم قراره یه روز بازیها رو مولتیپلتفرم کنه
اتفاقا در مورد این رییس جدید هیچ نظر خاصی ندارم و باید دید در ادامه چیکار میکنه.


نه اینکه 4 تا چیز هم نثار کنند...صرفا محو شدن




انجمنه اینجا داداش و بحث سر هر چیز در مورد بازیها نرمال و طبیعیه....از هزینه ساختشون گرفته تا امتیازشون تا زندگیه کارگردانشون و کیفیت خود بازیبرام سواله شما بازی میکنین که لذت ببرین؟ یا بازی میکنین بخاطر اعداد و ارقام؟!
این قضیه ۴۰۰ میلیون چه اهمیتی داره و چه ربطی به من و شما داره وقتی تنها مسئله مهم اینه که گیرز برگشته به ریشه هاش و یه تجربه ناب و خفن قراره در انتظارمون باشه. میخواین بشینین مرحله به مرحله به در و دیوار و تکسچر نگاه کنین و چرتکه بندازین که اینجا n دلاره اونجا n دلار؟!
جنگ کنسولی یه زمانی سر کیفیت و تنوع IPها و خود بازیا بود. چه ۴۰ دلار چه ۴۰۰ میلیون دلار! مهم خود بازی قرار نیست باشه؟ اینکه قراره بعدش چی بشه به ما چه!اونم عنوانی که هنوز عرضه نشده. ۳ میلیارد سونی داد به بانجی بعد الان ماراتن که ول معطله دستینیم تا آخر ماه به خاطرات می پیونده! چرا سر ۳ میلیارد بعد گند چندماه اخیر بانجی/سونی چرتکه نمیندازین؟!![]()
مگه بازی انحصاری قرار نیست کنسول بفروشه؟من نميدونم واقعا چرا هنوز به خودتون آدرس غلط ميدين.
بازى انحصارى روى ايكس باكس نميفروشه فقط و فقط هم به يه دليل: گيم پس!
تا اين بساطو يا جمع نكنن يا اصلاح نكنن وضع همينه.
ويديو گيم مثل فيلم سرويسى نميتونه بشه و سود بده.
حتى همون فيلم هم اكران سينماييش تموم شد و فروش گيشه رو كرد بعد مياد رو سرويساى پخش فيلم.
واقعا اگه دوس داريد اين تحليلاتون درست در بياد؛ از همين سايت خودمون و خودتون شروع كنيد و بازيو با گيم پس نگيرين و فول پرايس بخرين![]()
