مشکلات اینترنتی(ایران) کنسول اکس باکس و پیشنهادات رفع و رجوع آنها

1624089110625.png

تاپیک رفع مشکلات ایکس باکس لایو(نتورک)

سلام به بخش مخصوص حل مشکلات شبکه Xbox live خوش آمدید.?
متاسفانه به علت محدودیت های وضع شده چندسالی می شود که دسترسی کاربران به شبکه Xbox Live با مشکلات جدی روبرو شده است. اما این محدودیت ها رو میتوان به روشهایی دور زد که در پایین به آنها اشاره میکنم ⏬
به طور کلی دو روش برای دور زدن مشکل Sign-In به ایکس باکس لایو و اکانت ایکس باکس وجود دارد:​
  • استفاده از V.P.N​
  • استفاده از DNS های گذر از تحریم و یا سرورهای DNS پابلیک نشده​

روش اول ⬅ استفاده از V.P.N و تغییر IP:
این روش که بهترین و امن ترین روش موجود هست، با استفاده از نرم افزار های تغییر IP یا کانفیگ های تغییردهنده IP (O.P.E.N V.P.N)قادر خواهد بود با اتصال به سرورهای خارجی، تحریم های مایکروسافت را دور بزنید.(⚠ توجه: توصیه میشود که برای لاگین کردن همیشه از IP یک کشور استفاده کنید)


❓ چگونه از V.P.N بر روی کنسول استفاده بکنیم؟
از آنجایی که استور کنسول هیچ نرم افزار گذر از محدودیت ندارد، برای استفاده از آنها باید 1- با لپ تاپ یا گوشی اتصال V.P.N را HotSpot کرد یا 2-V.P.N را برروی روتر یا مودم اینترنت ست کرد
1-HotSpot: برای اینکار کافی هست تا به V.P.N از طریق لپ تاپ وصل شده و به قسمت انتخاب Internet Connection بروید و روی علامت Hotspot کلیک کنید:
1624088455264.png

سپس به Setting ویندوز رفته در قسمتNetwork and Inernet در همان صفحه ای که باز میشود، Change Adapter Options کلیک کنید. درصفحه ای که باز می شود :
? Microsoft Virtual Adapter: همان کانکشنی هست که موقع فعال سازی هات اسپات ساخته میشود.
?Tap - *** V.P.N : همان کانکشنی هست که مخصوص نرم افزار V.P.N می باشد.

1624088494605.png

برای share کردن V.P.N کافیست تا برروی کانکشن مخصوص V.P.N دابل کلیک کنید و بعد برروی Properties کلیک کنید. بعد در قسمت Sharing طبق تصویر زیر عمل کنید و در پایان برروی OK کلیک کنید.

1624088539753.png

تبریک حالا V.P.N شما برروی کنسول ایکس باکس Share شده است!

*برای اتصال با کابل LAN/Ethernet هم فقط کافیه بجای اتصال هات اسپات, کانکشن Ethernet رو با VPN ست کنید (طبق مراحل گفته شده).

⚠ توجه: برای تکرار این کار باید ابتدا به V.P.N وصل شوید و بعد Hotspot ویندوز را فعال کنید.
2-ست کردن V.P.N برروی مودم : چون هر شرکتی تنظیمات خاص خورا برای ست کردن V.P.N برای مودم ها و روتر های ساخت خود دارد، تنها به این نکته بسنده میکنم که تنها مودم هایی که از L2TP/PPTP پشتیبانی میکنند، قادر به ست کردن V.P.N بر روی آنها خواهد.( در قسمت تنظیمات مودم یا روتر به دنبال کلمه V.P.N یا L2TP/PPTP بگردید، میتوانید مشکل را حل بکنید)

روش دوم⬅ استفاده ازDNS های گذر از تحریم:

❓چگونه روی کنسول DNS ست کنیم؟ و چه DNS هایی برای گذر از تحریم مناسب هستند؟
این روش نسبت به روش قبلی ثبات کمتری دارد ولی درعوض راه اندازی آن کم دردسر تر است.
?برای اون دسته از دوستانی که آنلاین بازی میکنند، توصیه میکنم از سرویس های کاهش پینگی که قابلیت دور زدن تحریم رو هم دارند استفاده بکنند. DNS هایی که در پایین معرفی میشه خیلی مناسب مولتی پلیر نیست?
⚙مراحل تنظیم DNS:
دکمه Xbox را ازکنترلر فشار دهید.
1624088716577.png

به سمت راست روی تب System رفته و Settings انتخاب کنید بعد General و بعد Network Settings
انتخاب کرده و پس از آن Advanced Settings
1624088776081.png
انتخاب DNS Settings
انتخاب گزینه Manual
وارد کردن DNS
1624088776205.png
✅✅✅

❓چه DNS هایی برای رفع تحریم مفید هستند؟
?با تشکر از mobin.hb96
لیست کامل dns های اکس باکس:

⚠ به غیر از DNS های شکن و بگذر، باقی DNS ها از ثبات کمتری برخوردارند یا به کل مسدود شده اند. اولویت استفاده با DNS های شکن و بگذر است.

❌ دی ان اس های اصلی
💥دی ان اس شکن:
178.22.122.100
185.51.200.2

💥 دی‌ان‌اس Electro Team :
185.231.182.126
37.152.182.112


💥بگذر: فقط برای وصل شدن به اکانت. دانلود نمیشه کرد باهاش.
185.55.225.25
185.55.226.26


💥ترکیبی بگذر و شکن:
‌178.22.122.100
185.55.225.25


-DNS های جدید:
185.229.29.214
185.229.29.215

88.135.36.247
0.0.0.0


❌سایر dns ها:

-اگر با مشکل اجرا کردن و لگ در حین بازی کردن مواجه هستید، از DNS های پیشنهادی زیر استفاده کنید:
185.105.102.166
144.164.73.148

-همچنین اگر در اتصال به لایو مشکلی دارید میتوانید DNS های زیر را ست کنید:
185.55.226.26
109.169.86.230


-یه سری دی ان اس دیگه(Public DNS's):

178.22.122.100
94.232.174.194


1.1.1.1
1.0.0.1

208.67.222.222
208.67.220.220

8.8.8.8
8.8.4.4

8.26.56.26
8.20.247.20

176.103.130.130
176.103.131.131

9.9.9.9
149.112.112.112

209.244.0.3
209.244.0.4

84.200.69.80
84.200.70.40

64.6.64.6
64.6.65.6

101.101.101.101
101.102.103.104

4.2.2.4
4.2.2.1

199.85.126.10
199.85.127.10

77.88.8.8
77.88.8.1

185.121.177.177
169.239.202.202


❌در نمونه های زیر، فقط دی ان اس اولیه مشخص میشود. دی ان اس ثانویه را خالی بگذارید.

178.22.122.100

185.55.226.26

185.51.200.2

185.55.225.25


94.232.174.194

152.75.191.91

***
⁉ نکات و سوالات متداول:

? کاربران شاتل بدون DNS و V.P.N قادر به Sign-In به ایکس باکس لایو هستند!
?کاربران مبین نت مودم های b612 با دریافت فریمور جدید قابلیت ست کردن V.P.N را ندارد.
?DNS های شکن و بگذر 95 درصد مواقع کار می کنند.
?مشکلات بازی های آنلاین مثل Warzone و... ربطی به مشکل XBLive نداره و با V.P.N حل میشه.
?برای این که با بیشترین سرعت ممکن به دانلود بپردازید بهتر است بعد از لاگین شدن، DNS را به وضعیت اتوماتیک یا DNS 8.8.8.8 گوگل باز تنظیم کنید .

***

دوستان این پست اگر مشکلات و راه حل های جدیدی باشه بروزرسانی می شود. اگر شماهم راه حلی برای مشکلات پیش آمده دارید به بنده پیام بدهید تا پست اول را بروز کنم✳
 
آخرین ویرایش:
DNS جدید روسیه مخصوص ایکس باکس
111.88.96.50
111.88.96.51
با این دیشب حتی گیفت کارت هم وارد کردم توی خود کنسول ولی کمافسابق بازی های ایکس باکس اورجینال و 360 رو نمیشه بازی کرد. ~X(
رضا یک dns پولی هست تست هم داره دیشب تست زدم پروفایل ۳۶۰ اومد بالا خواستی بهت بگم
 
سرور 360 نیازی به dns و vpn نداره روی کنسول 360 به راحتی وصل میشه . مشکل اینجاست که روی کنسول های جدید بدون dns نمیشه ساین کرد ( همین dns و vpn مانع وصل شدن میشه ) وگرنه خود سرور 360 هیچ گونه فیلتری نداره چه از داخل و چه خارج
 
رضا یک dns پولی هست تست هم داره دیشب تست زدم پروفایل ۳۶۰ اومد بالا خواستی بهت بگم
با ۱۳۰.۱۸۵ وصل شد با این تفاسیر...
بازی fable رو زدم وارد داشبورد ۳۶۰ نشد باز هی زدم ایندفعه اومد ولی ایمیل و پسورد برای ساین این میخاست.خب ایمیل رو زدم ولی پسورد نتونستم بزنم چون پسورد من نزدیک ۳۰ کارکتر هستش ولی ایکس باکس ۳۶۰ تا ۱۵ کارکرتر پشتیبانی می کنه.!
دوباره از fable خارج شدم کنسول خاموش کردم و مودم رو با کابل لن وصل کردم به کنسول و باز زدم وصل شد! گیرز آف وار ها و بلک و دوک ناکم هم آورد و بدون مشکل دیگه وصل میشه بعد دوباره کنسول رو خاموش عمیق کردم کابل جدا کردم و مودم سرجای خودش بردم و ایندفعه با وای فای هم وصل شد فعلا درست شده :x
تشکر از همه دوستانی که کنارم بودند و کمک کردند.
 
دوستان dns ای میشناسید که بتونه داشبورد xbox رو لود کنه؟
این ۱۱۱ بد نیست
ولی نمی‌دونم منظورت از داشبورد کدوم قسمتش میشه
البته هیچ کدوم این ها عالی نیستند ولی بخش های عمده رو میتونن باز کنن و اینکه همه این ها در هر منطقه و هر اینترنتی یک جور خاصی جواب میده مثال برای من داخل استور عکس بازی ها رو لود نمیکنه یا صفحه ریواردز رو اصلا باز نمیکنه Screenshot_20260608-183910.png
 
دوستان میخوام بازیهای call of duty رو انجام بدم ولی متاسفانه به سرورش وصل نمیشه که بتونم برم داخل بازی حتی برای بخش Single. راهی دارید؟dns ای چیزی؟ ممنون
 
دی ان اسی، وی پی انی، کوفتی، زهر ماری چیزی نیست که موقع بازی اچیومنت آزاد میکنیم درجا نشون بده؟
همش بعد چند دقیقه تا چند ساعت یهو میگه اچیومنت آنلاک :|
 
دی ان اسی، وی پی انی، کوفتی، زهر ماری چیزی نیست که موقع بازی اچیومنت آزاد میکنیم درجا نشون بده؟
همش بعد چند دقیقه تا چند ساعت یهو میگه اچیومنت آنلاک :|
اینو تست کن و نتیجه رو بگو...

130.185.123.106
95.216.232.133
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: DM.JAGUAR and u.s.a
دی ان اسی، وی پی انی، کوفتی، زهر ماری چیزی نیست که موقع بازی اچیومنت آزاد میکنیم درجا نشون بده؟
همش بعد چند دقیقه تا چند ساعت یهو میگه اچیومنت آنلاک :|
اپ موبایل :D
اگر با پولی مشکلی نداری فایرآپس
 
  • Like
Reactions: DM.JAGUAR and u.s.a

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or