امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
n9ZybPuhE42y6etXEuutWc.jpg

Claire Obscure: Expedition 33


تقریبا چند ماه پیش با دیدی بسیار منفی Expedition 33 رو شروع کردم. از داستان و ستینگ بازی هیچ چیزی نمیدونستم و فقط تنها چیزی که شنیده بودم ترن بیس بودنش بود. منی که حتی قبل از این بازی شاهکارهای این سبک مثل پرسونا ۵ رو اسکیپ کرده بودم زیاد امیدی نداشتم که E33 بتونه تغییری در نظرم ایجاد کنه. ولی همون اول بازی و در مبارزه تمرینی مایل با گوستاو گیم پلی نظرمو جلب کرد. E33 مثل هر بازی ترن بیس دیگری نبود. اینجا به عنوان پلیر در مبارزه حضور فعال داشتید و باید ضربات دشمن رو داج یا پری میکردید. بعد از اون در شهر زیبای لومیه کمی پیاده روی کردم و پرولوگ طوفانی بازی رخ داد. همونجا فهمیدم E33 بازی معمولی ای نیست، شاید جزو عناوینی بشود که سال ها در ذهنم ماندگار بشود و بارها تجربه اش کنم. هر چقدر داستان بازی جلوتر میرفت بیشتر به این حدسم عقیده پیدا میکردم. عشق سازنده ها در طراحی گوشه کنار مپ بازی مشخص بود. موسیقی بازی مثل یک آلبوم شاهکار حتی به صورت مستقل ارزش بارها گوش دادن و ماندن در پلی لیست را دارد. شخصیت پردازی کاراکترها فوق العاده و دغدغه و انگیزه های هر کدامشان قابل درک است. باس ها و محتوای به اصطلاح سایدکوئست بازی نه تنها کیفیتی مشابه خط داستانی اصلی دارند بلکه بخش بزرگی از مکانیک های گیم پلی و همچنین Lore و داستان بازی در آن ها نهفته است که تجربه شان را به امری اجباری تبدیل میکند. و در آخر Claire Obscure: Expedition 33 نه تنها بهترین بازی امسال و یکی از بهترین بازی های تاریخ بلکه اثر هنری ای است که نمیتوان برای آن نمره ای در نظر گرفت و تجربه آن حتی برای کسانی که علاقه یا آشنایی با مدیوم ویدیوگیم هم ندارند هم واجب است.




 

download.jpg

Resident Evil 4 Remake (2023)
--------------------------------------------------------------------------------------
بالاخره فرصت شد پس از شاهکار هایی که در سالهای اخیر به علت نداشتن سیستم مناسب، از تجربشون محروم بودم، نوبت رزیدنت اویل 4 ریمیک برسه.
نسخه ی ارجینال بازی، اولین RE بود که با سن بسیار کم، تجربش کردم. قبل از اون نسخه 3 رو تو PS1 وقتی داییم بازی میکرد دیده بودم که از شدت ترس، قایم میشدم پشت درب اتاق و از لای در میدیدم :))
متاسفانه هیچوقت نتونستم بیشتر از یکبار نسخه اصلی رو بازی کنم، یادمه اون موقع که بازی کردم، بخاطر اینکه سن ام کم بود و تنهایی بازی میکردم و به شکل امروزی منبعی نبود بهت یاد بده باید چیکار کنی، بازی برام پر از چالش و سختی بود.
بخاطر همین همون یکباری هم که تموم کردم واقعا به معنای واقعی کلمه عرق جبین ریختم :D

بعد از ریمیک فوق العاده نسخه ی دوم، شایعات نسخه های بعدی به وفور تو اخبار دیده میشد، از همون موقع انتظار نسخه ی سوم و چهارم رو میکشیدم. نسخه ی سوم متاسفانه ناامیدانه ظاهر شد، همین امر باعث شد نگرانی ها برای ریمیک 4 هم بوجود بیاد، ولی با اولین نمایش ها از بازی،
امید ها به این ریمیک، روز به روز بیشتر میشد. بازی عرضه شد و همون ابتدا تونست نظرات هم منتقدان، هم طرفداران رو به شدت به خودش جذب کنه.

من دمو رو بازی کرده بودم، تو دمو واقعا کنترل شوتینگ گان لیان از همون اول چالشی بود، ولی تو بازی احساس کردم این مورد بهتر و کمی ساده تر شده. با اینحال از همون دمو میشد فهمید که چقدر شلیک با اسلحه ها عالی و لذتبخش کار شده و یکی از نقطه قوت های این نسخه بود.
بیشترین چیزی که منو جذب کرد و باعث شد که بازی رو با اشتیاق خیلی زیادی هر دفعه بازی کنم، همین گان پلی و مبارزات بازی بود. سیستم Parry کردن به درستی و به اندازه در بازی قرار گرفته بود.

باقی موارد که وام گرفته شده از نسخه ی اصلی بودند، به بی نقص ترین حالت ممکن، بازسازی شده بودند.
مکان های بازی شامل روستا، قلعه و جزیره، من روستا رو با یه اختلاف کمی بیشتر از باقی مکان ها دوست داشتم. قلعه پازل های جذابی داشت و جزیره، اکشن و باس فایت های لذت بخش و چالش برانگیزتر.
حرف از باس فایت ها و دشمنان بازی شد، بازی تا همون لحظه آخر، بهتون دشمن های جدید نشون میده و از این حیث عالی کار کرده... یعنی ریجنیتور هارو دیدم گفتم از اینا خفن تر نیست تا اینکه مدل تیغ تیغی یا همون آیرون میدن ها حضور پیدا کردند :D
تقریبا از همه مدل سلاح ها استفاده کردم ولی سعی کردم کلا 4 تا اسلحه اصلی داشته باشم که تو طول بازی هم تا پول بدست میاوردم اونارو آپگرید میکردم و آخر بازی هم همشونو مکسیمم کرده بودم.
به طور کل سیستم کرفتینگ و خرید و فروش آیتم و ترژر های داخل بازی رو خیلی دوست داشتم.
واقعا چقدر تیم شینجی میکامی و کپکام اون سال ها عالی کار کرده بودند سر نسخه ارجینال که نسخه ریمیک اش هم انقدر لذت بخش شده بعد تقریبا 20 سال.

داستان و روایت بازی رو هم خیلی دوست داشتم، چیز خیلی زیادی از جزئیات نسخه ارجینال یادم نمیاد، ولی از اینور اونور متوجه شدم که تغییرات جزئی وجود داشته در داستان و یکم هم مراحل بازی که در کل همشون در خدمت بازی سال 2023 عمل میکنند و بسیار عالی همه چیز در کنار هم قرار گرفته است.

حضور آلبرت وسکر کبیر هم در انتهای بازی، خیلی هیجان انگیز بود. مشتاقم ببینم کپکام با این پست کردیتی که داشت، ایا تغییراتی رو در ادامه ی داستان ایجاد میکنه (داخل 5 ریمیک مثلا) یا نه، کنجکاوم ببینم اتفاقات بین ایدا و وسکر چی میشه.​


راجع به این شاهکار میشه ساعت ها صحبت کرد، راجع به باس های جذابش، طراحی محیط و مراحل فوق العادش، گرافیک خیلی خوبش و بهینه بودن بازی، صداگذاری های خیلی خوب، شخصیت پردازی عالی، همه و همه در نهایت یک تجربه ی بسیار لذت بخش، بسیار به یاد ماندنی و با ارزش تکرار بسیار بالا رو رقم میزنه و چیزیه که هر گیمری بنظرم باید تو زندگیش تجربه کنه.
بازی در مواقعی ترسناک و دلهره اور هم بود، نه به اون شدت ولی همون ریجینریتور های لعنتی که گفتم، واقعا دو سه جا کابوس من شده بودند :D میدونستم قلقشون چیه ولی لعنتی مهمات کم میاوردم موقع روبرو شدن باهاشون :D

خلاصه اگر بازی نکردید، از دستش ندید که شاهکاره!
دست مریزاد به تیم سازنده ی بازی، به خالق اصلی بازی شینجی میکامی بزرگ و شرکت کپکام که مسیر خودش رو به درستی انتخاب کرد و یک دهه است که داره می درخشه واقعا.


----------------------------------------------------------------------------------------------------

Overall Score: 10/10
 
آخرین ویرایش:
Capture_2025_12_20_02_04_54_912.png Capture_2025_12_20_02_10_51_418.png Capture_2025_12_21_07_09_13_865.png
Hard Reset Redux (2016)

نکات مثبت: گیم پلی اعتیادآور؛ سیستم شوتینگ جذاب؛ سیو دستی کارآمد؛ تخریب‌پذیری محیطی سرگرم‌کننده؛ حمام خون با شمشیر نئوسامورایی؛ مؤثربودن سیستم آپگرید سلاح‌ها
نکات منفی: کمی افت فریم؛ لودینگ‌های نسبتاً طولانی؛ طراحی مراحل محدود؛ داستان آبکی

Score: 8.5

شروع بازی: 29 آذر 1404
پایان بازی: 1 دی 1404

پ.ن: خوراک خودم بود؛ بهترین گزینه برای طرفداران DOOM 3 و Quake 4 🦆 :D
 
Assassin's Creed Shadows​
بعد از ۴۹ ساعت و ۲۷ دقیقه تموم شد.
به طور کلی بازی می تونست تبدیل به یک شاهکار بشه. ولی اوپن ورلد بودن و اضافه کردن المانهای RPG گند زده به کل بازی. کاراکتر یاسوکه و گیم پلیش که عذاب به تمام معناست. در مقابل نائوئه عالیه. اما روند بازی بعد از ۳-۴ ساعت به شدت تکراری میشه. برو یه قلعه، لوت کن، لول آپ کن، برو یه باس بکش. این روند تا آخر بازی به همین شکل ادامه داره. یعنی اگه بخاطر داستانش نبود، بعد از ۷-۸ ساعت ولش می کردم.

نکات مثبت:
گرافیک فنی و هنری حیرت انگیز
بازی با نائوئه لذت بخش هست
داستان پر کشش
شخصیت های جذاب، مثل هاتوری هانزو

نکات منفی:
کل بخش گیم پلی مربوط به یاسوکه
تقریبا حذف کامل پارکور
به ورطه تکرار افتادن بعد از تنها چند ساعت
کامبت سیستم به شدت قدیمی
هوش مصنوعی ضعیف

امتیاز
۷
 
Assassin's Creed Shadows​
بعد از ۴۹ ساعت و ۲۷ دقیقه تموم شد.
به طور کلی بازی می تونست تبدیل به یک شاهکار بشه. ولی اوپن ورلد بودن و اضافه کردن المانهای RPG گند زده به کل بازی. کاراکتر یاسوکه و گیم پلیش که عذاب به تمام معناست. در مقابل نائوئه عالیه. اما روند بازی بعد از ۳-۴ ساعت به شدت تکراری میشه. برو یه قلعه، لوت کن، لول آپ کن، برو یه باس بکش. این روند تا آخر بازی به همین شکل ادامه داره. یعنی اگه بخاطر داستانش نبود، بعد از ۷-۸ ساعت ولش می کردم.

نکات مثبت:
گرافیک فنی و هنری حیرت انگیز
بازی با نائوئه لذت بخش هست
داستان پر کشش
شخصیت های جذاب، مثل هاتوری هانزو

نکات منفی
کل بخش گیم پلی مربوط به یاسوکه
تقریبا حذف کامل پارکور
به ورطه تکرار افتادن بعد از تنها چند ساعت
کامبت سیستم به شدت قدیمی
هوش مصنوعی ضعیف

امتیاز
۷

View attachment 17652.mp4
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or