سرخط خبرها

یوشیدا این حرفو درمورد FF14 زد نه 16. گفت اگه شماره نداشت خیلی بیشتر میتونست موفق بشه که کاملا حرف درستی بود.
14 که الانشم عنوان موفقی هست مگر اینکه شاید بعضی ها فکر میکردن چون آنلاینه ارتباطی با 11 یا در دنیای یکی از نسخه های شماره دار ساخته شده.ولی این در نظر بگیر تا شماره 13 و حتی تا جایی که یادمه 15 با اون ناقص بودنش این سری فروش خوبی داشته دقیقا فنها ساپورتشون می کردن و تازه وارد ها هم میدونستن هر شماره دنیای متفاوت داره و یا با یک سرچ ساده و سوال و جواب سریعا جواب درست رو پیدا میکردن توی همین فروم خیلی ها بودن که 13 اولین فاینالی بود که بازی میکردن به همین دلیل افت فروش سری از نظر خودم نمی تونه صرفا شماره گذاری باشه.الان همین کاپکام هم عملا شماره گذاری در اویل هاش حفظ کرده از 7 تا همین requiem توی تریلر هاش اول شماره بولد کرده بعدش تایتل کامل نوشته با اینکار تاکید کرده که این شماره ۹ بازیه لازمه که خریداران جدید یک حداقل پیش زمینه ای از کل سری داشته باشند توی تایپیک ویلیج یادمه چند نفر که برای اولین سری میخواستن شروع کنند سوال می کردن که لازمه قبلی ها برند یا از همین ویلیج شروع کنند که اکثر دوستان هم پیشنهاد داده بودن حداقل ۷ قبلش بازی کنند حال از موضوع زیادی فاصله گرفتم ولی حرف کلیم این هستش صرفا ضعیف شدن فروش و سری فاینال نمیشه گردن شماره گذاریش انداخت
 
14 که الانشم عنوان موفقی هست مگر اینکه شاید بعضی ها فکر میکردن چون آنلاینه ارتباطی با 11 یا در دنیای یکی از نسخه های شماره دار ساخته شده.ولی این در نظر بگیر تا شماره 13 و حتی تا جایی که یادمه 15 با اون ناقص بودنش این سری فروش خوبی داشته دقیقا فنها ساپورتشون می کردن و تازه وارد ها هم میدونستن هر شماره دنیای متفاوت داره و یا با یک سرچ ساده و سوال و جواب سریعا جواب درست رو پیدا میکردن توی همین فروم خیلی ها بودن که 13 اولین فاینالی بود که بازی میکردن به همین دلیل افت فروش سری از نظر خودم نمی تونه صرفا شماره گذاری باشه.الان همین کاپکام هم عملا شماره گذاری در اویل هاش حفظ کرده از 7 تا همین requiem توی تریلر هاش اول شماره بولد کرده بعدش تایتل کامل نوشته با اینکار تاکید کرده که این شماره ۹ بازیه لازمه که خریداران جدید یک حداقل پیش زمینه ای از کل سری داشته باشند توی تایپیک ویلیج یادمه چند نفر که برای اولین سری میخواستن شروع کنند سوال می کردن که لازمه قبلی ها برند یا از همین ویلیج شروع کنند که اکثر دوستان هم پیشنهاد داده بودن حداقل ۷ قبلش بازی کنند حال از موضوع زیادی فاصله گرفتم ولی حرف کلیم این هستش صرفا ضعیف شدن فروش و سری فاینال نمیشه گردن شماره گذاریش انداخت
اتفاقا به نظر من وجود شماره گذاری برای FF کاملا مفید بوده
برای فرانچایزی که ۵٠٠ تا اسپین آف مختلف داره اینکه شماره میاد و بازیای بزرگ و اصلی رو جدا میکنه و مخاطب میدونه از نسخه ی شماره دار اون بازی ضروری ای هست که باید بازیش کنه.
قبلا هم اسکوئر کمابیش سعی کرده شماره رو حذف کنه مثل SOP FF origins که اتفاقا فروشش بدترم شد.



مشکل اصلی اینه که عملا ٢٠ ساله که تمام ریلیز های اصلی سری حداقل برای یه بخش بزرگی از فن بیس ناامید کننده بودن و دیگه برند اون ارزش سابقه شو به خاطر این افت کیفیت از دست داده
تنها بازی ای که میشه گفت ناامید کننده نبود همین Rebirth بود که باید حتما قبلش ریمیک رو بازی میکردی
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
دیگه واقعا ده دفعه توضیح دادم چرا آی پی هایی مثل پرسونا و gta و ... میتونن شماره داشته باشن ولی فاینال نه. یا اینکه RE چطور داستان شماره گذاری رو تو تایتل بازیاش حل کرده. خودمون داریم ویلج صداش میکنیم بعد میگیم نه کپکام 8 رو پررنگ کرده بود. نسخه جدیدشم که اگه اسم بازی رو تو فرمت ویدیویی نبینی متوجه نمیشی 9 هم تو تایتل هست.

اینم صحبت های یوشیدا که دقیقا به ایرادات شماره گذاری اشاره کرده:

Square Enix has "discussed" ditching series' numbering for future Final Fantasy games

"It's hard for marketing because every numbered title that we release in the series, we have to go into it like, 'It's OK, you don't have to play the rest of them'."

"Maybe it's about time we removed the numbers from the title," he said. "For example, you have Final Fantasy 14. You get a new player coming in and it's like, 'Wait a minute, why do I have to play Final Fantasy 14 if 16 is out?' Why don't we just call it Final Fantasy Online - just get rid of the number altogether, and that'll make it easier to understand."


دیگه حتی مدیرای اسکوئر هم دارن بررسی میکنن شماره رو حذف کنن و احتمالا نسخه بعدی FF بدون شماره منتشر میشه.


برای فرانچایزی که ۵٠٠ تا اسپین آف مختلف داره اینکه شماره میاد و بازیای بزرگ و اصلی رو جدا میکنه و مخاطب میدونه از نسخه ی شماره دار اون بازی ضروری ای هست که باید بازیش کنه.
قبلا هم اسکوئر کمابیش سعی کرده شماره رو حذف کنه مثل SOP FF origins که اتفاقا فروشش بدترم شد.
تو ده سال اخیر کلا چند تا اسپین آف داشتیم از FF؟ هرچند خود اسکوئر هم یه حرکت خوبی رو اسم چند تا اسپین آفش زده بود که میتونه فرم اسپین آف هارو شکل بده. به این شکل که تایتل میاد قبل از فاینال فانتزی مثل:

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII
Crisis Core: Final Fantasy VII
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

=========================================

اگه واقعا فن های قدیمی فکر میکنن شماره گذاری جزو میراث این سریه مشکلی نیست مثل RE بیان یه ساب تایتل واسه بازی بذارن اون عدد نازنین رو تو اون تایتل محوش کنن. مثل کاری که کپکام میکنه. که هم فن های جدید گارد نگیرن همه فن های قدیمی حس نکنن میراث فرنچایز خدشه دار شده.
 
آخرین ویرایش:
دیگه واقعا ده دفعه توضیح دادم چرا آی پی هایی مثل پرسونا و gta و ... میتونن شماره داشته باشن ولی فاینال نه. یا اینکه RE چطور داستان شماره گذاری رو تو تایتل بازیاش حل کرده. خودمون داریم ویلج صداش میکنیم بعد میگیم نه کپکام 8 رو پررنگ کرده بود. نسخه جدیدشم که اگه اسم بازی رو تو فرمت ویدیویی نبینی متوجه نمیشی 9 هم تو تایتل هست.

اینم صحبت های یوشیدا که دقیقا به ایرادات شماره گذاری اشاره کرده:

Square Enix has "discussed" ditching series' numbering for future Final Fantasy games

"It's hard for marketing because every numbered title that we release in the series, we have to go into it like, 'It's OK, you don't have to play the rest of them'."

"Maybe it's about time we removed the numbers from the title," he said. "For example, you have Final Fantasy 14. You get a new player coming in and it's like, 'Wait a minute, why do I have to play Final Fantasy 14 if 16 is out?' Why don't we just call it Final Fantasy Online - just get rid of the number altogether, and that'll make it easier to understand."


دیگه حتی مدیرای اسکوئر هم دارن بررسی میکنن شماره رو حذف کنن و احتمالا نسخه بعدی FF بدون شماره منتشر میشه.



تو ده سال اخیر کلا چند تا اسپین آف داشتیم از FF؟ هرچند خود اسکوئر هم یه حرکت خوبی رو اسم چند تا اسپین آفش زده بود که میتونه فرم اسپین آف هارو شکل بده. به این شکل که تایتل میاد قبل از فاینال فانتزی مثل:

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII
Crisis Core: Final Fantasy VII
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

=========================================

اگه واقعا فن های قدیمی فکر میکنن شماره گذاری جزو میراث این سریه مشکلی نیست مثل RE بیان یه ساب تایتل واسه بازی بذارن اون عدد نازنین رو تو اون تایتل محوش کنن. مثل کاری که کپکام میکنه. که هم فن های جدید گارد نگیرن همه فن های قدیمی حس نکنن میراث فرنچایز خدشه دار شده.
توی پست قبلی گفتم نمیشه صرفا با توجه به حرف یوشیدا بگیم مشکل از شماره گذاری هست همونطور که گفتم تا قبل همین 16 کسی ایرادی به شماره گذاری سری نمی گرفت . شما مشکل فقط داری به شماره ربط میدی من میگم اصلا نسخه بعدی بیاد شماره حذف بکنه تا وقتی قراره فرمولی مثل 15 و 16 پیاده بکنه هیچ تغییر توی اوضاع نمیکنه.کاپکام امد اون فرمول اکشن اویل تغییر دادکه الان کامبک زده .این که بیاد تایتل قبل یا بعد شماره یا محو شماره در تایتل بگذارند هم تا وقتی که فرمول گیم پلی درست نکنند تغییر توی اوضاعشون نداره.دیگه این بحث زیادی کش پیدا کرده توی این تاپیک.
 
پست قبلی گفتم نمیشه صرفا با توجه به حرف یوشیدا بگیم مشکل از شماره گذاری هست
حق
این یوشیدا انتظارات ازش خیلی بیشتر بود ولی با XVI کاری کرد که الان مردم میگن XV اونقدرم بازی بدی نبود پس بهتره تا اطلاع ثانوی نظریاتش فاقد اهمیت باقی بمونه
 
عنوانِ بازی هنوز subtitle هم نداره لامصب! یعنی معرفی، غیر ضروری‌تر و بی‌معنی‌تر از این ندیدم تو عمرم :D اصلا کی به کیه! بنده به عنوان یک اینسایدر با نفوذ و معتبر، از همین جا اعلام می‌کنم که Fallout 5 ساخته و منتشر خواهد شد!!:-"

البته از جنبه مثبت هم میشه به ماجرا نگاه کرد؛ خبر ساخت The Elder Scrolls VI، شاید راست‌ترین حرفی باشه که از دهن تاد هاوارد و Bethesda بیرون اومده!:D خب داداشمون با وجود اینکه بی‌تردید یکی از بزرگترین بازی‌سازان تاریخه ولی کارنامه درخشانی در زمینه صداقت کلامی نداره! البته تعمدی در کار نیست! خیلی دقت کردم؛ فقط مواقعی که با کاپشن چرم میره رو استیج، زیاد دروغ میگه! مثل روزی که Fallout 76 رو معرفی کرد :D
اگه یه پدر و مادر در روزهایی که The Elder Scrolls VI معرفی شد بچه‌دار شده بودن، الآن فرزند دلبندشون در کلاس دوم دبستان به سر می‌بره ولی همچنان دو خط اطلاعات رسمی از بازی نداریم، چه برسه به تریلر درست و حسابی یا گیم‌پلی! :دی
واقعاً جزو مسخره‌ترین معرفی‌های صنعت بازی بود و واقعاً نیازی به همچین معرفی زودهنگامی نبود. سورپرایز خاصی محسوب نمی‌شد و به هر حال همه می‌دونستن که بتزدا روی TES کار می‌کنه و دلیلی نداشت که انقدر زود اعلام بشه و بعدش به مدت ۷،۸ سال (تا این لحظه) در سکوت به سر ببره. :دی

بعد از معرفی اولیه اف 76 قبل ای3 2018 و واکنش منفی به شدت گسترده فن ها و کلا اهالی ویدئوگیم از "مولتی پلیر انلاین" بودن بازی جدید اصلی بتزدا گیم استودیوز، در شرایطی که همه منتظر معرفی تس 6 به عنوان بازی اصلی جدید بتزدا بودن در سبک همیشگی یعنی اکشن نقش افرینی جهان باز کاملا سینگل پلیر، اومدن یک تیزر از بازی نشون دادن تا به فن ها امید و ارامش بدند که "بتزدا همچنان متعهد به ساخت بازی های سینگلی پلیر غنی هم هست، و الدر اسکلرولز اصلی بعدی در حال پری پروداکشن هست و روزی به مرحله توسعه اصلی میرسه" یک جورای خواستند فقط زهر اون شرایط رو بگیرند (وحشتناک بود، من دقیق یادمه حتی پست های ملت اینجا هم یادمه :دی سوپرفن های بتزدا به شدت ناامید شده بودن دیگه اکثریت رو تصور کنید حتما خودتونم یادتونه) و به فن ها مخصوصا و دنیای تکنولوجی اطمینان بدند که جهت گیری بتزدا بعد اف 76 (ِو حتی تس انلاین زنیمکس انلاین ) تغییر نکرده و تبدیل به یک کمپانی انلاین ساز نشده...

دیدین وقتی داستان فکشن پیش اومد بخش بزرگی از فن های ناتی و پلی استیشن چقدر ناامید شده بودن؟ چقدر منتقد بودن که چرا بازی اصلی سینگل پلیر بعدی ناتی (اگر اصلا قرار هست باشه) زودتر معرفی نمیشه که حداقل خیال راحت بشه؟ تس 6 با همین هدف زودتر معرفی شد که مرهمی باشه بر همین فضا در کانتکست بتزدا...

وگرنه بتزدا اصولا خیلی نزدیک به انتشار و فشرده و دقیق مارکتینگ میکرد قبل این، اف 4 چند ماه قبل انتشار یهو سورپرایزی معرفی شد (لوکیشن بازی لیک شده بود و یه چیزهایی میدونستیم که در حال ساخته ولی فقط لیک بود قابل اعتماد نبود چند ماه قبل معرفی اصلی) یا اسکایریم حدود 10 11 ماه قبل انتشار معرفی شد، استارفیلد و تس 6 زودتر معرفی شدند که زهر اف 76 و تس انلاین رو بگیرند و خیال فن ها راحت بشه که فرهنگ اصلی بتزدا، سر جاش هست...

*تاد هاوارد خیلی خوب و با ذوق و شوق توضیح میده و ارزو هاش رو لا به لای توصیفات بیان میکنه، بیچاره دروغگوییش فکر کنم ریشه در این داره :دی ولی کاملا میفهمم و به ملت حق میدم همه جوره منتقد بتزدا باشند، بتزدا فقط بیگ وینر گوتی نمیساخت بلکه به معنای واقعی "شاهکار" میساخت و ژانر توصیف میکرد ژانری که الگوی ان عدد سازنده و استودیو شد به اذعان خودشون نه صرفا برداشت ما، پس ملت حق دارند به کسی که شاهکار میساخت و الان مخصوصا با استارفیلد و 76 از اون مدل همیشگی خودش فاصله گرفته، منتقد باشند، بزرگ ترین مشکل استارفیلد این بود که "بتزدایی" نبود، منظور دی ان ای اصلی اصلی ترین بخش های بازی های بتزدا رو نداشت مهم ترینشم ساختار اوپن ورد بازی که "سندباکس" بین مراحل و لوکیشن های اصلی و فرعی رو تبدیل کرد به "فضا" بین لوکیشن های اصلی و فرعی(سندباکس بین لوکیشن ها جایزگرین شد با منو و یوزر اینترفیس و اینونتوری یا همون درون سفینه) و همه چی رو تیکه تیکه کرد به جای ساختار سندباکس + لوکیشن های همیشگی، حوض حوض شد به جای یک دریای بزرگ و این ایمرشن رو به شدت تخریب کرد، البته که همچنان قابل بازی و برای خیلی ها عالی هم هست، ولی خب ایده ال نیست حتی در حد ایده ال خود بتزدا، ایرادات دیگری هم البته داره... این انتقاد ها مفیده اگر دوست داریم بتزدا به دوران اوج برگرده وگرنه که فکر میکردن همه چی عالیه و انگیزه اشون برای بهتر شدن کم میشد...
 
نتفلیکس از همکاری خودش با Fifa برای ساخت و عرضه یک شبیه ساز فوتبالی به صورت انحصاری برای نتفلیکس در تابستان سال آینده(محدوده جام جهانی) رونمایی کرد
View attachment 404758
تو استادیومای بازیش همه جا پرچم رنگین کمان حتما میذارن دیگه حتی جای پرچم کرنر و...
یه موقع هاییم بین بازی دوربین تماشاچیا رو نشون میده که همه رنگین کمونی/سیاهپوست هستند
گزارشگر مدام روی حقوق رنگین کمونیا تاکید میکنه و اول بازی میگه با یاد و‌ خاطره شهید فلوید گزارش این بازی رو آغاز میکنم یا مثلا توپ میفته زیر پای امباپه میگه شهید گلگون کفن جرج فلوید هم مثل این بازیکن سیاهپوست بود که توسط پلیس خونخوار سفیدپوست به قتل رسید، جای تبلیغات شعارهای لگبت نوشتن دور زمین و...

شاید فکر کنید شوخیه و شاید درجا همه شو عملی نکنن ولی چند سال دیگه قول میدم از اینام بدتر...
 
  • Smile
Reactions: Arima Kishou
The Next Silent Hill Could Leave Maine Behind For Good

موتوی اوکاموتو، سازنده سری 'سایلنت هیل'، قصد دارد پس از موفقیت 'سایلنت هیل f'، این مجموعه را به نقاط مختلفی از جهان ببرد.

تیم سازنده برای بازی بعدی این سری، گزینه‌هایی مثل کره جنوبی، مناطقی در آمریکای مرکزی یا جنوبی، روسیه و ایتالیا را زیر نظر دارد.
 
تاد هاوارد خیلی خوب و با ذوق و شوق توضیح میده و ارزو هاش رو لا به لای توصیفات بیان میکنه، بیچاره دروغگوییش فکر کنم ریشه در این داره :دی ولی کاملا میفهمم و به ملت حق میدم همه جوره منتقد بتزدا باشند، بتزدا فقط بیگ وینر گوتی نمیساخت بلکه به معنای واقعی "شاهکار" میساخت و ژانر توصیف میکرد ژانری که الگوی ان عدد سازنده و استودیو شد به اذعان خودشون نه صرفا برداشت ما، پس ملت حق دارند به کسی که شاهکار میساخت و الان مخصوصا با استارفیلد و 76 از اون مدل همیشگی خودش فاصله گرفته، منتقد باشند
من شدیداً فنِ Bethesda هستم، خیلی شدید! (کلا اون اکیپ ZeniMax رو خیلی خیلی دوست دارم ولی بتزدا جایگاه ویژه‌ای در قلبم داره) و نه تنها احترام زیادی برای Todd Howard قائلم، بلکه اون رو جزو بزرگ‌ترین بازی‌سازهای تاریخ می‌دونم (کما اینکه واقعاً هم هست و نظر من در این زمینه چندان مهم نیست :D).

اون حرفی که در رابطه با دروغگویی هاوارد زدم، فارغ از اینکه جنبه انتقادی داشت، در کل شوخی بود. من با Morrowind، Oblivion و Skyrim و از اون طرف Fallout 3,4 که دستپخت هاوارد و تیمش بودن، صدها ساعت زندگی کردم و اون حجم از غوطه‌وری تو یونیورس و lore هر کدوم از این بازی‌ها، از بهترین خاطرات ویدیوگیمی‌ام محسوب میشه. حتی Starfield رو هم به رغم ایرادات ریز و درشتش، دوست دارم.

من یه زمانی به یکی دیگه از بازیسازهای مورد علاقه‌ام یعنی Peter Molyneux هم علی‌رغم نبوغش، به خاطر دروغ‌هایی که می‌گفت و به خاطر قول‌هایی که می‌داد و عمل نمی‌کرد، انتقاد داشتم همیشه! حالا اون Project Milo کوفتی بخوره تو سرشون که یکی از بزرگترین خالی‌بندی‌های تاریخ این صنعت بود! به عنوان فنِ Fable، شماره سوم با اون حجم از وعده‌های توخالی‌ای که داده بودن، یه ناامیدی مطلق بود برام! اون بنده خدا هم عادت داشت آرزوهاش رو لابه‌لای قول‌هاش ارائه بده :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or