Last edited by a moderator:
14 که الانشم عنوان موفقی هست مگر اینکه شاید بعضی ها فکر میکردن چون آنلاینه ارتباطی با 11 یا در دنیای یکی از نسخه های شماره دار ساخته شده.ولی این در نظر بگیر تا شماره 13 و حتی تا جایی که یادمه 15 با اون ناقص بودنش این سری فروش خوبی داشته دقیقا فنها ساپورتشون می کردن و تازه وارد ها هم میدونستن هر شماره دنیای متفاوت داره و یا با یک سرچ ساده و سوال و جواب سریعا جواب درست رو پیدا میکردن توی همین فروم خیلی ها بودن که 13 اولین فاینالی بود که بازی میکردن به همین دلیل افت فروش سری از نظر خودم نمی تونه صرفا شماره گذاری باشه.الان همین کاپکام هم عملا شماره گذاری در اویل هاش حفظ کرده از 7 تا همین requiem توی تریلر هاش اول شماره بولد کرده بعدش تایتل کامل نوشته با اینکار تاکید کرده که این شماره ۹ بازیه لازمه که خریداران جدید یک حداقل پیش زمینه ای از کل سری داشته باشند توی تایپیک ویلیج یادمه چند نفر که برای اولین سری میخواستن شروع کنند سوال می کردن که لازمه قبلی ها برند یا از همین ویلیج شروع کنند که اکثر دوستان هم پیشنهاد داده بودن حداقل ۷ قبلش بازی کنند حال از موضوع زیادی فاصله گرفتم ولی حرف کلیم این هستش صرفا ضعیف شدن فروش و سری فاینال نمیشه گردن شماره گذاریش انداختیوشیدا این حرفو درمورد FF14 زد نه 16. گفت اگه شماره نداشت خیلی بیشتر میتونست موفق بشه که کاملا حرف درستی بود.
اتفاقا به نظر من وجود شماره گذاری برای FF کاملا مفید بوده14 که الانشم عنوان موفقی هست مگر اینکه شاید بعضی ها فکر میکردن چون آنلاینه ارتباطی با 11 یا در دنیای یکی از نسخه های شماره دار ساخته شده.ولی این در نظر بگیر تا شماره 13 و حتی تا جایی که یادمه 15 با اون ناقص بودنش این سری فروش خوبی داشته دقیقا فنها ساپورتشون می کردن و تازه وارد ها هم میدونستن هر شماره دنیای متفاوت داره و یا با یک سرچ ساده و سوال و جواب سریعا جواب درست رو پیدا میکردن توی همین فروم خیلی ها بودن که 13 اولین فاینالی بود که بازی میکردن به همین دلیل افت فروش سری از نظر خودم نمی تونه صرفا شماره گذاری باشه.الان همین کاپکام هم عملا شماره گذاری در اویل هاش حفظ کرده از 7 تا همین requiem توی تریلر هاش اول شماره بولد کرده بعدش تایتل کامل نوشته با اینکار تاکید کرده که این شماره ۹ بازیه لازمه که خریداران جدید یک حداقل پیش زمینه ای از کل سری داشته باشند توی تایپیک ویلیج یادمه چند نفر که برای اولین سری میخواستن شروع کنند سوال می کردن که لازمه قبلی ها برند یا از همین ویلیج شروع کنند که اکثر دوستان هم پیشنهاد داده بودن حداقل ۷ قبلش بازی کنند حال از موضوع زیادی فاصله گرفتم ولی حرف کلیم این هستش صرفا ضعیف شدن فروش و سری فاینال نمیشه گردن شماره گذاریش انداخت
تو ده سال اخیر کلا چند تا اسپین آف داشتیم از FF؟ هرچند خود اسکوئر هم یه حرکت خوبی رو اسم چند تا اسپین آفش زده بود که میتونه فرم اسپین آف هارو شکل بده. به این شکل که تایتل میاد قبل از فاینال فانتزی مثل:برای فرانچایزی که ۵٠٠ تا اسپین آف مختلف داره اینکه شماره میاد و بازیای بزرگ و اصلی رو جدا میکنه و مخاطب میدونه از نسخه ی شماره دار اون بازی ضروری ای هست که باید بازیش کنه.
قبلا هم اسکوئر کمابیش سعی کرده شماره رو حذف کنه مثل SOP FF origins که اتفاقا فروشش بدترم شد.
توی پست قبلی گفتم نمیشه صرفا با توجه به حرف یوشیدا بگیم مشکل از شماره گذاری هست همونطور که گفتم تا قبل همین 16 کسی ایرادی به شماره گذاری سری نمی گرفت . شما مشکل فقط داری به شماره ربط میدی من میگم اصلا نسخه بعدی بیاد شماره حذف بکنه تا وقتی قراره فرمولی مثل 15 و 16 پیاده بکنه هیچ تغییر توی اوضاع نمیکنه.کاپکام امد اون فرمول اکشن اویل تغییر دادکه الان کامبک زده .این که بیاد تایتل قبل یا بعد شماره یا محو شماره در تایتل بگذارند هم تا وقتی که فرمول گیم پلی درست نکنند تغییر توی اوضاعشون نداره.دیگه این بحث زیادی کش پیدا کرده توی این تاپیک.دیگه واقعا ده دفعه توضیح دادم چرا آی پی هایی مثل پرسونا و gta و ... میتونن شماره داشته باشن ولی فاینال نه. یا اینکه RE چطور داستان شماره گذاری رو تو تایتل بازیاش حل کرده. خودمون داریم ویلج صداش میکنیم بعد میگیم نه کپکام 8 رو پررنگ کرده بود. نسخه جدیدشم که اگه اسم بازی رو تو فرمت ویدیویی نبینی متوجه نمیشی 9 هم تو تایتل هست.
اینم صحبت های یوشیدا که دقیقا به ایرادات شماره گذاری اشاره کرده:
Square Enix has "discussed" ditching series' numbering for future Final Fantasy games
"It's hard for marketing because every numbered title that we release in the series, we have to go into it like, 'It's OK, you don't have to play the rest of them'."
"Maybe it's about time we removed the numbers from the title," he said. "For example, you have Final Fantasy 14. You get a new player coming in and it's like, 'Wait a minute, why do I have to play Final Fantasy 14 if 16 is out?' Why don't we just call it Final Fantasy Online - just get rid of the number altogether, and that'll make it easier to understand."
دیگه حتی مدیرای اسکوئر هم دارن بررسی میکنن شماره رو حذف کنن و احتمالا نسخه بعدی FF بدون شماره منتشر میشه.
تو ده سال اخیر کلا چند تا اسپین آف داشتیم از FF؟ هرچند خود اسکوئر هم یه حرکت خوبی رو اسم چند تا اسپین آفش زده بود که میتونه فرم اسپین آف هارو شکل بده. به این شکل که تایتل میاد قبل از فاینال فانتزی مثل:
Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII
Crisis Core: Final Fantasy VII
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
=========================================
اگه واقعا فن های قدیمی فکر میکنن شماره گذاری جزو میراث این سریه مشکلی نیست مثل RE بیان یه ساب تایتل واسه بازی بذارن اون عدد نازنین رو تو اون تایتل محوش کنن. مثل کاری که کپکام میکنه. که هم فن های جدید گارد نگیرن همه فن های قدیمی حس نکنن میراث فرنچایز خدشه دار شده.
حقپست قبلی گفتم نمیشه صرفا با توجه به حرف یوشیدا بگیم مشکل از شماره گذاری هست
عنوانِ بازی هنوز subtitle هم نداره لامصب! یعنی معرفی، غیر ضروریتر و بیمعنیتر از این ندیدم تو عمرماصلا کی به کیه! بنده به عنوان یک اینسایدر با نفوذ و معتبر، از همین جا اعلام میکنم که Fallout 5 ساخته و منتشر خواهد شد!!
البته از جنبه مثبت هم میشه به ماجرا نگاه کرد؛ خبر ساخت The Elder Scrolls VI، شاید راستترین حرفی باشه که از دهن تاد هاوارد و Bethesda بیرون اومده!خب داداشمون با وجود اینکه بیتردید یکی از بزرگترین بازیسازان تاریخه ولی کارنامه درخشانی در زمینه صداقت کلامی نداره! البته تعمدی در کار نیست! خیلی دقت کردم؛ فقط مواقعی که با کاپشن چرم میره رو استیج، زیاد دروغ میگه! مثل روزی که Fallout 76 رو معرفی کرد
![]()
اگه یه پدر و مادر در روزهایی که The Elder Scrolls VI معرفی شد بچهدار شده بودن، الآن فرزند دلبندشون در کلاس دوم دبستان به سر میبره ولی همچنان دو خط اطلاعات رسمی از بازی نداریم، چه برسه به تریلر درست و حسابی یا گیمپلی!
واقعاً جزو مسخرهترین معرفیهای صنعت بازی بود و واقعاً نیازی به همچین معرفی زودهنگامی نبود. سورپرایز خاصی محسوب نمیشد و به هر حال همه میدونستن که بتزدا روی TES کار میکنه و دلیلی نداشت که انقدر زود اعلام بشه و بعدش به مدت ۷،۸ سال (تا این لحظه) در سکوت به سر ببره.![]()
تو استادیومای بازیش همه جا پرچم رنگین کمان حتما میذارن دیگه حتی جای پرچم کرنر و...نتفلیکس از همکاری خودش با Fifa برای ساخت و عرضه یک شبیه ساز فوتبالی به صورت انحصاری برای نتفلیکس در تابستان سال آینده(محدوده جام جهانی) رونمایی کرد
View attachment 404758
من شدیداً فنِ Bethesda هستم، خیلی شدید! (کلا اون اکیپ ZeniMax رو خیلی خیلی دوست دارم ولی بتزدا جایگاه ویژهای در قلبم داره) و نه تنها احترام زیادی برای Todd Howard قائلم، بلکه اون رو جزو بزرگترین بازیسازهای تاریخ میدونم (کما اینکه واقعاً هم هست و نظر من در این زمینه چندان مهم نیستتاد هاوارد خیلی خوب و با ذوق و شوق توضیح میده و ارزو هاش رو لا به لای توصیفات بیان میکنه، بیچاره دروغگوییش فکر کنم ریشه در این دارهولی کاملا میفهمم و به ملت حق میدم همه جوره منتقد بتزدا باشند، بتزدا فقط بیگ وینر گوتی نمیساخت بلکه به معنای واقعی "شاهکار" میساخت و ژانر توصیف میکرد ژانری که الگوی ان عدد سازنده و استودیو شد به اذعان خودشون نه صرفا برداشت ما، پس ملت حق دارند به کسی که شاهکار میساخت و الان مخصوصا با استارفیلد و 76 از اون مدل همیشگی خودش فاصله گرفته، منتقد باشند
