Total War: Medieval 3

  • Thread starter Thread starter MyJinx
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Creative Assembly
ناشر
Sega
پلتفرم‌ها
  1. PC
1001541071.jpg

استودیو کریتیو اسمبلی از تازه ترین عنوان از فرنچایز توتال وار به اسم Total War: Medieval 3 با انتشار یک تیزر برای پلتفرم PC رونمایی کرد. هیچ اطلاعاتی از سومین نسخه Medieval منتشر نشده ولی استودیو سازنده از این دنباله به عنوان یک نسخه انقلابی یاد کرده است.
تیزر منتشر شده:


در حال حاضر تاریخ عرضه‌ای برای Total War: Medieval 3 اعلام نشده است.
 
همینکه این تاپیک در مقایسه با Total War Warhammer 40K توجه کمتری بهش شده کاملا نشون میده که چرا CA بیشتر تمرکز و بودجه داره میزاره رو عناوین فانتزی یا حتی در عناوین تاریخی هم از المانهای فانتزی استفاده میکنه 😟
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
Screenshot 2025-12-16 160742.png
سلام به همه،
لیف هستم، کارگردان خلاق در Medieval III.فکر می‌کنم هر کدام از ما داستان خودمان را داریم از اینکه چطور طرفدار این مجموعه شدیم. برای من، این ماجرا از نوشتن و خواندن «گزارش‌های پس از نبرد» (After Action Reports) در انجمن TWCenter شروع شد. همیشه احساس می‌کردم که Total War زمانی بیشترین درخشش را دارد که به عنوان یک سازنده‌ی داستان‌های بزرگ عمل می‌کند. همه‌ی ما از استراتژی و تاکتیک‌هایش لذت می‌بریم، از جزئیات فرمانروایی یک قلمرو. اما جایی که واقعاً همه چیز به هم می‌پیوندد، جایی است که بازی شروع به خلق داستان‌های شگفت‌انگیز می‌کند.این داستان‌ها شکل‌های مختلفی دارند؛ از بازگویی تاریخ و تجربه‌ی دوباره‌ی لحظات سرنوشت‌ساز، تا بریدن از تاریخ و نوشتن مسیر خودتان. تاریخ بدیلی که در آن قلمرو شما مدیترانه را فتح کرده است. خاطرات ژنرال‌ها و سیاستمداران بزرگ، تصمیمات کلیدی و سرنوشت‌هایی که عوض می‌شوند.در Medieval III ما می‌خواهیم این جنبه را بیش از هر زمان دیگری گسترش دهیم. شعار راهنمای ما این است:

«تاریخ را از نو بنویس.»​

می‌خواهیم یک sandbox قرون وسطایی خلق کنیم که آغازش با دقت تاریخی بی‌نقصی تعیین شده، اما از آن نقطه به بعد، این داستان شماست که اهمیت دارد. ما می‌خواهیم به شما ابزارهایی بدهیم که بتوانید به‌صورت واقعی‌تر بر جهان تأثیر بگذارید و در عین حال ببینید که جهان چگونه به تصمیمات شما پاسخ می‌دهد.می‌خواهیم شما تاریخ یک قلمرو را در طول قرون وسطی رقم بزنید؛ چه برای بازآفرینی لحظات تاریخی، چه برای خلق تاریخ جایگزین.

برای لحظه‌ای تصور کنید:سال ۱۱۸۷ است.
شما از اورشلیم در برابر صلاح‌الدین دفاع می‌کنید و پادشاهی اورشلیم پابرجا می‌ماند.
قسطنطنیه هرگز غارت نمی‌شود؛ امپراتوری بیزانس سقوط نمی‌کند. شما با کمک متحدان بیزانسی خود، مغول‌ها را شکست می‌دهید.
در سال ۱۴۱۲، امپراتوری مقدس روم فرو می‌پاشد و به پادشاهی‌های کوچک آلمانی تقسیم می‌شود.
به عنوان پادشاهی اورشلیم، خود را مدافع کلیسای کاتولیک می‌خوانید و اورشلیم به پایتخت جهان مسیحی تبدیل می‌شود.
تجارت با هند و آسیا شکوفا می‌گردد.
کلمبوس هرگز به آمریکا سفر نمی‌کند...
این همان چیزی است که Medieval III می‌خواهد باشد:
شما یک قلمرو انتخاب می‌کنید، شکوه خود را به‌دست می‌آورید و تاریخ را از نو می‌نویسید — یا در برابر آن زانو می‌زنید!البته این فقط یکی از هزاران داستان ممکن در sandbox بازی است، اما به‌خوبی نشان می‌دهد چشم‌انداز ما برای تجربه‌ی بازیکن چیست.ما می‌خواهیم شما احساس کنید که معمار پادشاهی‌های فئودالی هستید. قلمرورتان — همان جناح شما — مثل شخصیت اصلی یک بازی نقش‌آفرینی است. ساختار و تصمیمات شما در طول کمپین، میراثتان را در سراسر دوره‌ی تاریخی شکل می‌دهد.

تصور کنید: لندن، سال ۱۳۱۸.
پادشاهی خیالی از تبار دانمارکی، به نام راگنار چهارم، بر تخت انگلستان نشسته است. اما شما تصمیم می‌گیرید سلطنت را لغو کنید و «اتحادیه‌ی شهرهای آزاد انگلستان» را اعلام کنید. حال انگلستان وارد «دومین عصر وایکینگ‌ها» می‌شود و شهرهای ثروتمند شما برای قرن‌ها مراکز تجاری اروپا خواهند شد...چه نسخه‌ای از انگلستان را خواهید ساخت؟برای تحقق این چشم‌انداز، باید استاد استراتژی بزرگ باشید؛ جایی که آینده‌نگری، برنامه‌ریزی و استفاده از سیستم‌های درهم‌تنیده، پاداش واقعی دریافت می‌کند.

حالا تصور کنید: قاهره، سال ۱۳۵۲.
به عنوان ممالیک مصر، روابط تجاری شما با ونیز باعث ایجاد مناطق ایتالیایی در شهرهای ساحلی شده است. برخلاف تاریخ واقعی، تصمیم می‌گیرید با اصلاح قوانین، فرهنگ ایتالیایی را ترویج دهید. سی سال بعد، ژنرال ایتالیایی «نیکولو دی بریندیزی»، که حالا مارشال اعظم مصر است، سپاهی ترکیبی از سواره‌نظام مملوک و تیراندازان ایتالیایی را برای دفاع از سرزمین در برابر تیموریان فرماندهی می‌کند...چطور تصمیمات خود را در طول دهه‌ها به کار خواهید گرفت؟و در میدان نبرد، می‌خواهیم احساس کنید واقعاً رهبر سپاه خود هستید. استاد فراز و فرود روحیه، انضباط، و زمین‌های متغیر نبرد.

تصور کنید: مانزیکرت، ۱۲۲۱.
در حالی که فرمانده ارتش بیزانس هستید، جناح راست شما از خستگی رنج می‌برد و جناح چپتان زیر فشار دشمن عقب‌نشینی می‌کند. ناگهان باران می‌گیرد، زمین گل‌آلود می‌شود. دشمن برای ضربه نهایی نیرو می‌فرستد. اما در گل و لای، با حضور ژنرال و روحیه بالا، پیادگان سبک شما مقاومت می‌کنند. از دل تاریکی نبرد، امیدی زاده می‌شود و نبرد به نفع شما می‌چرخد...آیا می‌توانید پیروزی را از دل شکست بیرون بکشید؟و در نهایت، می‌خواهیم شما همان دست پنهان باشید که جهان را شکل می‌دهد. دنیای قرون وسطی، بوم نقاشی شماست، و شما عامل تغییر در میان اقوام و سرزمین‌ها هستید.

تصور کنید: ریگا، سال ۱۲۷۸.
به عنوان نظم توتونیک، رهبری جنگ‌های صلیبی بالتی را بر عهده دارید. جنگل‌ها را برای تجارت چوب از بین می‌برید، شهرهای جدیدی می‌سازید تا مهاجران اروپای غربی را جذب کنید. زمین‌های کشاورزی و معادن گسترش می‌یابند. دژهای تازه برپا می‌کنید و معماری اروپای مرکزی در منطقه شما گسترش می‌یابد.
حضور شما فرهنگ‌ها، شهرها و خودِ زمین را دگرگون می‌کند.در نهایت، می‌خواهیم شما به این پرسش‌ها فکر کنید:چه نوع پادشاهی خواهید ساخت؟
کدام سلسله‌ها بر آن فرمان خواهند راند؟
و چه مردمانی در آن زندگی خواهند کرد؟

این، خلاصه‌ی چشم‌انداز خلاق ما برای Medieval III است — و همیشه قطب‌نمای فکری ما در طراحی بازی بوده. هر وقت در تیم درباره‌ی تصمیمی بحث می‌کنیم، می‌پرسیم: آیا این ویژگی به تحقق این چشم‌انداز کمک می‌کند؟
کدام نسخه‌اش بهتر ما را به آن نزدیک‌تر می‌سازد؟و همین‌طور، این پرسش را از شما هم داریم:شما چطور می‌خواهید تاریخ را از نو بنویسید؟در نهایت، هدف ما این است که شما تجربه‌ای از یک sandbox اصیل در سبک Total War داشته باشید — جایی که نبردهای تاکتیکی غوطه‌ورکننده با داستان کمپین شما در هم می‌آمیزند تا پادشاهی‌ها، مذاهب، فرهنگ‌ها و جوامع را شکل دهند.
یک sandbox برای بازنویسی تاریخ در میان پرآشوب‌ترین قرون بشری.خوشحال می‌شوم داستان‌های خاطره‌انگیز شما از کمپین‌ها و نبردهای گذشته را بشنوم، و بدانم از Medieval III چه انتظاری دارید!

با احترام،
لیف – کارگردان خلاق

همینکه این تاپیک در مقایسه با Total War Warhammer 40K توجه کمتری بهش شده کاملا نشون میده که چرا CA بیشتر تمرکز و بودجه داره میزاره رو عناوین فانتزی یا حتی در عناوین تاریخی هم از المانهای فانتزی استفاده میکنه 😟
کلیتاََ درسته اما اینکه عملا هیچ چیزی از بازی مشخص نشده هم بی تاثیر نیست!
 
آخرین ویرایش:
اخبار جدیدی از بازی فردا منتشر می‌شود
Beitrag von Total War

متن پست : فردا ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت گرینویچ به صورت زنده به اولین پخش زنده «ساخت قرون وسطی ۳» ما بپیوندید، جایی که ضمن نمایش و بحث در مورد ویژگی‌های خاص، نظرات و بازخوردهای شما را نیز جویا خواهیم شد!
 
اخبار جدیدی از بازی فردا منتشر می‌شود
Beitrag von Total War

متن پست : فردا ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت گرینویچ به صورت زنده به اولین پخش زنده «ساخت قرون وسطی ۳» ما بپیوندید، جایی که ضمن نمایش و بحث در مورد ویژگی‌های خاص، نظرات و بازخوردهای شما را نیز جویا خواهیم شد!
ساعت 7:30 به وقت ما شروع میشه(کمتر از نیم ساعت دیگه):

BUILDING MEDIEVAL III: Campaign Map & Civic Development​

 
این ویدیو یکی از حیاتی‌ترین نمایش‌های فنی است که آینده این سری بازی محبوب را به تصویر می‌کشد.
در ادامه، بررسی تمام نکات کلیدی و جزئیات ارائه شده در این ویدیو آمده است:
۱. نقشه کمپین و تغییرات جغرافیایی
* مقیاس بی‌سابقه: نقشه بازی بسیار وسیع‌تر از تمام نسخه‌های قبلی است. تمرکز اصلی بر روی دقت تاریخی مرزها و جزئیات جغرافیایی است.
* تاثیر محیط بر استراتژی: کوه‌ها، رودخانه‌ها و حتی نوع پوشش گیاهی فقط جنبه زیبایی ندارند؛ آن‌ها به طور مستقیم بر سرعت حرکت ارتش‌ها، دید (Line of Sight) و گزینه‌های دفاعی تاثیر می‌گذارند.
* تغییرات فصلی پویا: سیستم آب و هوایی جدید نه تنها ظاهر نقشه را تغییر می‌دهد، بلکه بر روی لجستیک، نرخ تولید غذا و میزان تلفات ارتش‌ها در زمستان‌های سخت تاثیرگذار است.
۲. سیستم توسعه مدنی (Civic Development)
این بخش بزرگترین تحول بازی محسوب می‌شود:
* رشد فیزیکی شهرها: برخلاف نسخه‌های قبل که شهرها ثابت بودند، در این نسخه با ساخت‌وساز، شهر به صورت بصری روی نقشه کمپین گسترش می‌یابد. شما می‌توانید محله‌های مسکونی، صنعتی و مذهبی را که در اطراف قلعه مرکزی رشد می‌کنند، مشاهده کنید.
* تخصصی‌سازی مناطق: بازیکن می‌تواند هر منطقه را به یک قطب خاص تبدیل کند؛ مثلاً یک شهر را کاملاً تجاری و شهر دیگری را به یک دژ نظامی تبدیل کند که هر کدام "درخت تکنولوژی" و مدیریت منحصر به فرد خود را دارند.
۳. مدیریت داخلی و سیاست
* سیستم اشراف و خاندان‌ها: در مدیوال ۳، مدیریت روابط با خانواده‌های نجیب‌زاده بسیار حیاتی است. آن‌ها می‌توانند به شما در اداره شهرها کمک کنند یا در صورت نارضایتی، علیه شما شورش کنند.
* اصلاحات و قوانین: بازیکن می‌تواند قوانین مدنی جدیدی وضع کند (مانند قوانین مالیاتی یا مذهبی). این قوانین مستقیماً بر روی رضایت مردم و پایداری امپراتوری در بلندمدت تاثیر می‌گذارند.
۴. جنبه‌های فنی و موتور WarCore
* موتور بازی‌سازی جدید: سازندگان از موتور WarCore استفاده کرده‌اند که اجازه می‌دهد تعداد بسیار بیشتری از شهرها، روستاها و واحدها به صورت همزمان روی نقشه پردازش شوند بدون اینکه بازی کند شود.
* رابط کاربری (UI): طراحی منوها به سمت سادگی و هوشمندی رفته است. اطلاعات مهم به صورت لایه‌بندی شده نمایش داده می‌شوند تا بازیکن در حجم زیاد داده‌ها غرق نشود.
۵. پلتفرم‌ها و کنسول‌ها (تحلیل فنی)
اگرچه در ویدیو تاریخ دقیقی برای کنسول ذکر نشد، اما چند نکته مهم وجود دارد:
* طراحی جدید رابط کاربری و منوهای چرخشی (Radial) نشان می‌دهد که بازی به گونه‌ای ساخته شده که با کنترلر (دسته) نیز به خوبی قابل بازی باشد.
* موتور WarCore با قابلیت پورت‌شدن به کنسول‌های نسل نهم (PS5 و Xbox Series X) طراحی شده است، هرچند اولویت اول همچنان PC است.
جمع‌بندی نهایی:
این ویدیو نشان می‌دهد که Medieval III قصد دارد عمیق‌ترین تجربه مدیریتی را در کل سری توتال وار ارائه دهد. بازی دیگر فقط درباره "نبرد" نیست، بلکه "حکمرانی" و "توسعه تمدن" در آن نقشی کلیدی و به اندازه میدان جنگ جذاب است.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or