سلام به همه،
لیف هستم، کارگردان خلاق در Medieval III.فکر میکنم هر کدام از ما داستان خودمان را داریم از اینکه چطور طرفدار این مجموعه شدیم. برای من، این ماجرا از نوشتن و خواندن «گزارشهای پس از نبرد» (After Action Reports) در انجمن TWCenter شروع شد. همیشه احساس میکردم که Total War زمانی بیشترین درخشش را دارد که به عنوان یک سازندهی داستانهای بزرگ عمل میکند. همهی ما از استراتژی و تاکتیکهایش لذت میبریم، از جزئیات فرمانروایی یک قلمرو. اما جایی که واقعاً همه چیز به هم میپیوندد، جایی است که بازی شروع به خلق داستانهای شگفتانگیز میکند.این داستانها شکلهای مختلفی دارند؛ از بازگویی تاریخ و تجربهی دوبارهی لحظات سرنوشتساز، تا بریدن از تاریخ و نوشتن مسیر خودتان. تاریخ بدیلی که در آن قلمرو شما مدیترانه را فتح کرده است. خاطرات ژنرالها و سیاستمداران بزرگ، تصمیمات کلیدی و سرنوشتهایی که عوض میشوند.در Medieval III ما میخواهیم این جنبه را بیش از هر زمان دیگری گسترش دهیم. شعار راهنمای ما این است:
«تاریخ را از نو بنویس.»
میخواهیم یک sandbox قرون وسطایی خلق کنیم که آغازش با دقت تاریخی بینقصی تعیین شده، اما از آن نقطه به بعد، این داستان شماست که اهمیت دارد. ما میخواهیم به شما ابزارهایی بدهیم که بتوانید بهصورت واقعیتر بر جهان تأثیر بگذارید و در عین حال ببینید که جهان چگونه به تصمیمات شما پاسخ میدهد.میخواهیم شما تاریخ یک قلمرو را در طول قرون وسطی رقم بزنید؛ چه برای بازآفرینی لحظات تاریخی، چه برای خلق تاریخ جایگزین.
برای لحظهای تصور کنید:سال ۱۱۸۷ است.
شما از اورشلیم در برابر صلاحالدین دفاع میکنید و پادشاهی اورشلیم پابرجا میماند.
قسطنطنیه هرگز غارت نمیشود؛ امپراتوری بیزانس سقوط نمیکند. شما با کمک متحدان بیزانسی خود، مغولها را شکست میدهید.
در سال ۱۴۱۲، امپراتوری مقدس روم فرو میپاشد و به پادشاهیهای کوچک آلمانی تقسیم میشود.
به عنوان پادشاهی اورشلیم، خود را مدافع کلیسای کاتولیک میخوانید و اورشلیم به پایتخت جهان مسیحی تبدیل میشود.
تجارت با هند و آسیا شکوفا میگردد.
کلمبوس هرگز به آمریکا سفر نمیکند...
این همان چیزی است که Medieval III میخواهد باشد:
شما یک قلمرو انتخاب میکنید، شکوه خود را بهدست میآورید و تاریخ را از نو مینویسید — یا در برابر آن زانو میزنید!البته این فقط یکی از هزاران داستان ممکن در sandbox بازی است، اما بهخوبی نشان میدهد چشمانداز ما برای تجربهی بازیکن چیست.ما میخواهیم شما احساس کنید که معمار پادشاهیهای فئودالی هستید. قلمرورتان — همان جناح شما — مثل شخصیت اصلی یک بازی نقشآفرینی است. ساختار و تصمیمات شما در طول کمپین، میراثتان را در سراسر دورهی تاریخی شکل میدهد.
تصور کنید: لندن، سال ۱۳۱۸.
پادشاهی خیالی از تبار دانمارکی، به نام راگنار چهارم، بر تخت انگلستان نشسته است. اما شما تصمیم میگیرید سلطنت را لغو کنید و «اتحادیهی شهرهای آزاد انگلستان» را اعلام کنید. حال انگلستان وارد «دومین عصر وایکینگها» میشود و شهرهای ثروتمند شما برای قرنها مراکز تجاری اروپا خواهند شد...چه نسخهای از انگلستان را خواهید ساخت؟برای تحقق این چشمانداز، باید استاد استراتژی بزرگ باشید؛ جایی که آیندهنگری، برنامهریزی و استفاده از سیستمهای درهمتنیده، پاداش واقعی دریافت میکند.
حالا تصور کنید: قاهره، سال ۱۳۵۲.
به عنوان ممالیک مصر، روابط تجاری شما با ونیز باعث ایجاد مناطق ایتالیایی در شهرهای ساحلی شده است. برخلاف تاریخ واقعی، تصمیم میگیرید با اصلاح قوانین، فرهنگ ایتالیایی را ترویج دهید. سی سال بعد، ژنرال ایتالیایی «نیکولو دی بریندیزی»، که حالا مارشال اعظم مصر است، سپاهی ترکیبی از سوارهنظام مملوک و تیراندازان ایتالیایی را برای دفاع از سرزمین در برابر تیموریان فرماندهی میکند...چطور تصمیمات خود را در طول دههها به کار خواهید گرفت؟و در میدان نبرد، میخواهیم احساس کنید واقعاً رهبر سپاه خود هستید. استاد فراز و فرود روحیه، انضباط، و زمینهای متغیر نبرد.
تصور کنید: مانزیکرت، ۱۲۲۱.
در حالی که فرمانده ارتش بیزانس هستید، جناح راست شما از خستگی رنج میبرد و جناح چپتان زیر فشار دشمن عقبنشینی میکند. ناگهان باران میگیرد، زمین گلآلود میشود. دشمن برای ضربه نهایی نیرو میفرستد. اما در گل و لای، با حضور ژنرال و روحیه بالا، پیادگان سبک شما مقاومت میکنند. از دل تاریکی نبرد، امیدی زاده میشود و نبرد به نفع شما میچرخد...آیا میتوانید پیروزی را از دل شکست بیرون بکشید؟و در نهایت، میخواهیم شما همان دست پنهان باشید که جهان را شکل میدهد. دنیای قرون وسطی، بوم نقاشی شماست، و شما عامل تغییر در میان اقوام و سرزمینها هستید.
تصور کنید: ریگا، سال ۱۲۷۸.
به عنوان نظم توتونیک، رهبری جنگهای صلیبی بالتی را بر عهده دارید. جنگلها را برای تجارت چوب از بین میبرید، شهرهای جدیدی میسازید تا مهاجران اروپای غربی را جذب کنید. زمینهای کشاورزی و معادن گسترش مییابند. دژهای تازه برپا میکنید و معماری اروپای مرکزی در منطقه شما گسترش مییابد.
حضور شما فرهنگها، شهرها و خودِ زمین را دگرگون میکند.در نهایت، میخواهیم شما به این پرسشها فکر کنید:چه نوع پادشاهی خواهید ساخت؟
کدام سلسلهها بر آن فرمان خواهند راند؟
و چه مردمانی در آن زندگی خواهند کرد؟
این، خلاصهی چشمانداز خلاق ما برای Medieval III است — و همیشه قطبنمای فکری ما در طراحی بازی بوده. هر وقت در تیم دربارهی تصمیمی بحث میکنیم، میپرسیم: آیا این ویژگی به تحقق این چشمانداز کمک میکند؟
کدام نسخهاش بهتر ما را به آن نزدیکتر میسازد؟و همینطور، این پرسش را از شما هم داریم:شما چطور میخواهید تاریخ را از نو بنویسید؟در نهایت، هدف ما این است که شما تجربهای از یک sandbox اصیل در سبک Total War داشته باشید — جایی که نبردهای تاکتیکی غوطهورکننده با داستان کمپین شما در هم میآمیزند تا پادشاهیها، مذاهب، فرهنگها و جوامع را شکل دهند.
یک sandbox برای بازنویسی تاریخ در میان پرآشوبترین قرون بشری.خوشحال میشوم داستانهای خاطرهانگیز شما از کمپینها و نبردهای گذشته را بشنوم، و بدانم از Medieval III چه انتظاری دارید!
با احترام،
لیف – کارگردان خلاق
همینکه این تاپیک در مقایسه با Total War Warhammer 40K توجه کمتری بهش شده کاملا نشون میده که چرا CA بیشتر تمرکز و بودجه داره میزاره رو عناوین فانتزی یا حتی در عناوین تاریخی هم از المانهای فانتزی استفاده میکنه
کلیتاََ درسته اما اینکه عملا هیچ چیزی از بازی مشخص نشده هم بی تاثیر نیست!