امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

  • Thread starter Thread starter Meysam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Meysam

کاربر سایت
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:
TMNT Shredder's revenge

گیمپلی در حد SoR خوبه و میشه حرفه ای شد خیلی. بازی یک ساعت و خورده ای طول میکشه نمیدونم به چه قیمتی میفروختن روز اول ولی فول پرایس نباید باشه طبیعتا.
بشدت ژانر مناسبیه برا دور همی کژوال و همه پسند

۸/۱۰

Virtua Fighter 5

فقط نیم ساعتی بازی کردم نمیخوام ریویو بذارم فقط میخواستم بار دیگه این ژانر فایتینگ ر بسُتایم :x دو نفر همدیگه رو باید ناک اوت کنن و کلا سه تا دکمه داره: پانچ. کیک. گارد.

باور نکردنیه چقدر مکانیسم ها و تعاملات مختلف بوجود میاد با همین base بظاهر ساده.

فقط جاخالی دادن رو در نظر بگیرید (evade) چون بازی سه بعدی هست میشه به بک گراند یا فور گراند جاخالی داد. یه سری اتک هارو میشه با هر دو طرف جاخالی داد. یه سری ها فقط با فور گراند میشه. یه سری فقط بک گراند. حالا هر کاراکتر کلی اتک داره و اینکه بدونی هر کدوم چجوری میشه جاخالی داد خودش کلیه. این فقط یکی از مکانیسم های بازی بود که tutorial ش رو دیدم. بماند ده پونزده تا مکانیزم دیگه هست.

خلاصه اگه علاقه ای به گیم رقابتی دارید فایتینگ هم تست کنید. همه راجع به دوتا و lol و کانتر و... حرف میزنن ولی خیلی ها نمیدونن فایتینگ چقد گستردست.

پ.ن: اینترنت ایران باعث شد هیچ فایتینگی یاد نگیرم فقط استریت فایتر با بدبختی بسطح مبتدی رسیدم. خیلی حال میکنم اگه یه روز رفیق فایتینگی پیدا کنم باهم تمرین کنیم. اگه زنم باشه ک چه بهتر
 
آخرین ویرایش:
Tom Clancy's The Division
بعضی از ایده های که یوبیسافت داره واقعا ناب هستن یکیش همین دیویژن هست، این بازی رو واقعا من خیلی دوستش دارم، کلا از بازی خوشم میاد ، سیستم لول اپ اش خیلی خوبه، تم بازی ، سیستم منو بازی ، اسکیل پوینت ها هر چند محدود هستن ولی واقعا بازی خوبی هست
این بازی بنظرم چیز زیادی به شوتر سوم شخص اضافه نمیکنه، ولی در عین حال هم بشدت بی نقص هست، شوتینگ بازی، فیزیک بازی، انیمیشن های بازی واقعا بشدت طبیعی و نرم هستن برای یک شوتر نظامی
بازی از سه قسمت تشکیل شده
قسمت اول که همون مراحل اصلی و فرعی هست که تا لول 30 هستن
قسمت دوم دارک زون هست که پلیر ها در مقابل هم قرار میگیرند
قسمت سوم هم همون قسمت اول هست با درجه های سختری بیشتر و ایتم های بهتر! که بشدت بازی رو چالش پذیر میکنه و صد در صد قسمت اصلی بازی هم همینه ! واقعا هم کاری تیمی تو این قسمت خیلی مهمه!
بازی واقعا مراحل ساده ای داره، مراحل اصلیش خیلی کم هستن که نکته منفی حساب میشه بنظرم مراحل فرعی هم طراحی جالبی ندارن
از طراحی مراحل که بگزریم ولی حقیقتا بازی بهترین طراحی برفی تاریخ گیمینگ هست، چه در شب چه در روز واقعا خیلی خیلی خوفه مخصوصا قسمت دارک زونش که به اوجش میزنه همه جا مه و برفی و... این بازی باید از لحاظ طراحی اون چیزی بود که تو تریلر E3 نشون میدادن واقعا از دست این یوبی سافت که این قدر دروغ گو عمل میکنه، ولی واقعا هم بدور از اون تریلر کیفیت فنی و هنری بازی خیلی بالاست هنوزم
بعد از این همه سال هم هنوزم کلی پلیر تو بازی هست ، هنوز که من بازی رو تموم کردم هر روز دارم کلی همون مراحل اصلی رو سطح gear 2 میرم چون واقعا لذت بخش هست گیم پلی بازی هر چند محدود هست
انتظاری که از این بازی داشتم این بود که حدقل
30/40 نوع دشمن تو بازی بود، سبک مبارزه ، و غیرشون با هم فرق میکرد
سیستم قطع عضو تو بازی بود با توجه به خشونت شدیدی که تو بازی هست
تخریب پذیری گسترده ای داشت
حدقل یکم وسایل نقلیه برای جا به جایی بود
ولی خوب یوبی سافت هست و انتظار بی جا ولی در کل هنوز هم بازی 100 در صد ارزش تجربه داره و کلی فرند خوب من بابت این بازی پیدا کردم
8/10
 
mk_legacy_kollection_2025_11_03_09_57_03_366.jpg mk_legacy_kollection_2025_11_03_20_06_30_699.jpg mk_legacy_kollection_2025_11_03_20_25_11_380.jpg
Mortal Kombat: Legacy Kollection 2025

نکات مثبت: خاطره‌بازی با نسخه‌های کلاسیک مورتال کامبت؛ بخش جذاب مستندها؛ وجود گزینه‌های Rewind و سیو دستی برای تجربه عناوین وحشتناک بدِ Special Forces و Mythologies: Sub-zero؛ دسترسی آسان به کدهای تقلب؛ وجود گزینه‌های متنوع برای تنظیم دسته

نکات منفی: کنترل بد بازی Mythologies: Sub-Zero (زحمت ندادن حتی یه دستی روش بکشند)؛ وجود لگ در بازی Special Forces؛ شبیه‌سازی بسیار بد Mortal Kombat Trilogy و Mortal Kombat Advance

Score: 7

پ.ن: مینی‌باس Goro در نسخه آرکیدی MK4 نیست! :D 🦆
پ.ن 2: بهترین بازی در این کالکشن، UMK3 جنسیس است.
پ.ن 3: سمِ Special Forces را تمام کردم.🦆
 
آخرین ویرایش:
COD-UNREDACTED-004-1920x1080_jpg.jpg

Call of Duty Black Ops 6 (2024)
-----------------------------------------------------------------------------------------------

داستان بازی در ابتدای دهه 90 میلادی اتفاق میافته، ادامه ی نسخه ی Cold War هست و شخصت هایی چون Frank Woods و Russell Adler در این نسخه نیز حضور پررنگی دارند.
سری بلک آپس همیشه با تم و داستان دارک همراه با شخصیت های مرموز و پیچیده خودش معروف بوده، این نسخه هم از این قائله مستثنی نیست و داستان در کنار جند شخصیت جدید، تونسته جذابیت های خودش رو تا پایان حفظ کنه.

گیم پلی بازی همچنان برای من یکی از جذابترین شوتر های حال حاضر هست. به طور کلی من سری کالاف دیوتی رو بخاطر گیم و گان پلی نرم و روونی که داره، تو بخش آفلاین، به هر شوتر دیگه ای ترجیح میدم.
طراحی مراحل و تنوع ماموریت ها، نحوه ی به سرانجام رسوندن آنها از بخش های خوب بازی به حساب میاد.

بازی در همه ی بخش ها عملکرد خوبی داره، در کل ارزش یکبار تموم کردن رو 100% داره و ناامیدتون نمیکنه.


-----------------------------------------------------------------------------------------------
نمره، فقط برای بخش کمپین بازی هست.

Score: 8.5 /10​
 
photo_2025-10-31_01-28-52.jpg

Cronos: The New Dawn

یکی از جواهرات پنهان سال ۲۰۲۵. استودیوی بلوبرتیم تا قبل از ریمیک سایلنت هیل ۲ واسم همیشه یه استودیوی متوسط رو به خوب بود. بازی‌هاش بد نبودن،‌ ولی موندگار هم نبودن. البته که سایلنت هیل هم هسته اصلی مال خودشون نبود و وظیفه ساخت ریمیک رو داشتن، ولی خیلی خوب از عهده‌ش بر اومدن و امسال هم حالا با یه آی‌پی جدید بازم خوب عمل کردن.

این اول بگم، انتقاداتی که اکثرا دیدم به بازی کردن، تقریبا به جا بودن. یعنی اون مشکل inventory و سخت‌گیر بودن آپگریدها و ارز بازی و اینجور چیزها. من خودم اینا رو خونده بودم که با آمادگی کامل همش اینونتوری رو آپگرید می‌کردم تا کم نیارم.
ولی بازم این سیستم یه جا اذیتم کرد، اونم وقتی بود که سلاح جدید javelin پیدا کردم و دیدم خوشم نمیاد،‌ گذاشتم توی صندوق. ولی وقتی توی محیط می‌گشتم زارت از همون که خوشم نمیاد، تیر پیدا می‌کردم. خب، این زیاد جالب نیست. اونم وقتی محدودیت ایونتوری داری و نمی‌تونی هر چیزی رو برداری.
رزیدنت که رزیدنت بود،‌ می‌تونستی فلان چیز رو بذاری، اون رو برداری و حتی توی نسخه‌های چند سال اخیر، مستقیم از همونجا (از روی هوا :دی) بفرستی به صندوق ذخیره توی safehouse. به نظرم این یه QoL مفید هست، چیزی که اگه نباشه مثل کرونوس، می‌شه یه اذیت کردن بیخودی.
ولی خب بازی اینجوریه و باید حتما حواست به این باشه که وقتی می‌ری محیط رو بگردی، حداقل ۳-۴ تا جای خالی اینونتوری داشته باشی. عوضش این محیط گشتن خیلی جذاب و مفید و بدردبخور بود. اونجاهایی که می‌دونستی دشمن سرت می‌ریزه هم لوتی که بدست میاوردی (اگه اون تیرهای بدردبخور نبود) کاملا به نفعت بودن.
نکته منفی دیگه بازم به محدود کردن الکی عناصر گیم‌پلی بود، یعنی essence ها. اینم فقط می‌تونستی ۳ تا نگه داری و بازی حتی اجازه تست کردن بهت نمی‌داد. یکی رو پیدا کنی باید یکی رو حذف کنی. خب این چه کاریه برادر. بذار همه اسنس‌ها رو داشته باشیم ولی مثلا توی سیف‌هاوس عوضشون کنیم نه توی مسیر.
یه چیز منفی دیگه هم که الان یادم اومد، بیخود بودن و اثرگذار نبودن melee damage بود. یکی از لذت‌های دد اسپیس واسه من این بود که با اتک معمولی می‌تونستم خیلی از انمی‌های ابتدایی رو حذف کنم. ضربه زدن و له کردن واقعا مفید بود، ولی اینجا فقط حالت نمایشی گرفته.
بله شما می‌تونین به زانو بزین و بعد برین از نزدیک بزنین. ولی دیدم همون اسلحه اصلی رو شارژ کنم و هدشات بزنم،‌ خیلی سنگین‌ترم تا خودم رو با melee اذیت کنم. حالا این نکات منفی واقعا خیلی ریز بودن، نمی‌دونم چرا اینقدر حرف زدم.

اما نکات مثبت بازی می‌شه همه چیزهای دیگه که از گیم‌پلی بازی موندن به علاوه داستان، موسیقی، نورپردازی و صداگذاری، گرافیک. داستان گیرایی داشت و روند و پیشرفت و جمع‌بندیش خیلی خوب بود در نوع خودش. شاید بتونی حدس بزنی چی می‌شه، ولی اون صحنه تکون‌دهنده اواخر بازی، خیلی تاثیرگذار بود.
یکی از ارکان اصلی بازی‌های ترسناک و بقا، قطعا نورپردازی و صداگذاری در کنار گرافیک خوبه که اینجا سنگ تموم گذاشتن. اونم با ۲۲ گیگ حجم. با اینکه یه خرده روی گرافیک ۸ گیگی من اذیت کرد، ولی با dlss عزیز همه چیز قابل اجراست :D
شارژ کردن تفنگ خیلی حرکت جالبی بود به نظرم و نمونه‌ش رو توی بقیه بازی‌های این سبک کمتر دیده بودم. سر همین هر تیر هدر دادن، سوزش بیشتری نسبت به بقیه بازی‌ها داشت. تنوع دشمن‌ها به نوبه خودش خوب بود، مکانیک merge جالب بود و باس‌ها یکی از یکی بهتر. باس آخر که لذت خالص بود. کیف کردم.
محیط‌های بازی هم یه حس خوف مخصوص به خودشون رو داشتن. مخصوصا که بعضی جاها حتی وایب سایلنت هیل هم می‌دادن.


در نهایت به هر کسی که سبک survival horror دوست داره، شدیدا این عنوان رو پیشنهاد می‌کنم. یه خرده اذیت کردن‌های مخصوص خودش رو داره، ولی اونقدر جذاب هست که بهشون عادت کنی. نمره من ۸.۵ از ۱۰
 
lollipop.jpg

Lollipop Chainsaw RePOP

چقدر بازی فانی بود. نسخه اصلی رو زمانی که اومد نشد تجربه کنم. ولی الان بعد یک سال و حین خالی کردن بک‌لاگ جورواجور به این بازی باحال رسیدم و توی ۶-۷ ساعت تموم شد.
دقیقا همون چیزی که الان لازم داشتم، یه بازی مفرح که یه تنوعی بده و خودش رو جدی نگیره و در عین حال پر از طعنه و کنایه باشه. کلا ۷ تا چپتره که هر کدوم زیر یک ساعت تموم می‌شن.
البته که سازنده‌ها جوری ساختن که دوباره هم بری، لباس‌های مختلف رو باز کنی و آهنگ‌ها و آرت‌ورک و رنگ مو و اینجور چیزها رو آنلاک کنی. ولی ای کاش چپترهاش یه کم بیشتر بود به جای اینکه روی تکرار دوباره با درجه سختی کار می‌شد. می‌شد چپترهای متنوع‌تر از این گذاشت.
گیم‌پلی بازی رو اصلا فکر نمی‌کردم اینقدر عمق داشته باشه که بتونی کمبوهای مختلف بزنی، شارژ بزنی، حرکت آلتیمیت بزنی و خیلی چیزهای دیگه. هیچوقت سلاخی کردن زامبی‌ها خسته‌کننده نمی‌شد. یک مرحله هم که چند بازی آرکید انجام می‌دادی، من رو یاد Catherine انداخت.
باس‌های بازی هم یکی از یکی بهتر. همه با تم موسیقی و هر کدوم یه سبک مبارزه متفاوت. ولی داستان به طور کلی یه چیز قابل پیش‌بینی و معمول بود. یعنی قاعدتا کسی واسه داستان دنبال این بازی نمیاد. هرچند می‌شد بهتر هم باشه.
اون شخصیت بد اصلی که همه چیز سر اون بود رو می‌شد بیشتر عمق بدن یا شخصیت‌های فرعی که همراهت می‌شن، بیشتر نقش داشته باشن جز یکی مونده به مرحله آخر. یعنی دو تا خواهر که خوب بودن، پدرش کمی تا قسمتی ولی مادرشون کلا نبود. نیک هم جز مواقع راه باز کردن، زیاد ازش استفاده نشد.
موسیقی و آهنگ‌های بازی هم خیلی خوب بودن، مخصوصا اونی که هر بار موقع خرید از شاپ پخش می‌شد. فقط نگه می‌داشتم اون رو بشنوم. همینا دیگه، توی سبک و سیاق خودش بازی خوبی بود و کیف داد.

۸ از ۱۰
 
View attachment 402166

Lollipop Chainsaw RePOP

چقدر بازی فانی بود. نسخه اصلی رو زمانی که اومد نشد تجربه کنم. ولی الان بعد یک سال و حین خالی کردن بک‌لاگ جورواجور به این بازی باحال رسیدم و توی ۶-۷ ساعت تموم شد.
دقیقا همون چیزی که الان لازم داشتم، یه بازی مفرح که یه تنوعی بده و خودش رو جدی نگیره و در عین حال پر از طعنه و کنایه باشه. کلا ۷ تا چپتره که هر کدوم زیر یک ساعت تموم می‌شن.
البته که سازنده‌ها جوری ساختن که دوباره هم بری، لباس‌های مختلف رو باز کنی و آهنگ‌ها و آرت‌ورک و رنگ مو و اینجور چیزها رو آنلاک کنی. ولی ای کاش چپترهاش یه کم بیشتر بود به جای اینکه روی تکرار دوباره با درجه سختی کار می‌شد. می‌شد چپترهای متنوع‌تر از این گذاشت.
گیم‌پلی بازی رو اصلا فکر نمی‌کردم اینقدر عمق داشته باشه که بتونی کمبوهای مختلف بزنی، شارژ بزنی، حرکت آلتیمیت بزنی و خیلی چیزهای دیگه. هیچوقت سلاخی کردن زامبی‌ها خسته‌کننده نمی‌شد. یک مرحله هم که چند بازی آرکید انجام می‌دادی، من رو یاد Catherine انداخت.
باس‌های بازی هم یکی از یکی بهتر. همه با تم موسیقی و هر کدوم یه سبک مبارزه متفاوت. ولی داستان به طور کلی یه چیز قابل پیش‌بینی و معمول بود. یعنی قاعدتا کسی واسه داستان دنبال این بازی نمیاد. هرچند می‌شد بهتر هم باشه.
اون شخصیت بد اصلی که همه چیز سر اون بود رو می‌شد بیشتر عمق بدن یا شخصیت‌های فرعی که همراهت می‌شن، بیشتر نقش داشته باشن جز یکی مونده به مرحله آخر. یعنی دو تا خواهر که خوب بودن، پدرش کمی تا قسمتی ولی مادرشون کلا نبود. نیک هم جز مواقع راه باز کردن، زیاد ازش استفاده نشد.
موسیقی و آهنگ‌های بازی هم خیلی خوب بودن، مخصوصا اونی که هر بار موقع خرید از شاپ پخش می‌شد. فقط نگه می‌داشتم اون رو بشنوم. همینا دیگه، توی سبک و سیاق خودش بازی خوبی بود و کیف داد.

۸ از ۱۰
در حد استلاربلید هست تنوع لباس ها یا نه ؟ :D
 
Beyond: Two Souls
واقعا بازی نچسبی بود، یعنی 20 تا چپتر هر کدوم بصورت میانگین 40 دقیقه طول میکشید ولی 1 ماه طول کشید تا تمومش کردم، وسط تموم کردن این بازی هم 2/3 تا بازی تموم کردم :|
داستان بازی خوب در نیومده بود، یک دنیای ماورا با تم و اتمسفر اروپایی
من نمیدونم واقعا چرا باید یک بازی رو تموم کنم، که نقش اصلی داستان، بهش تجاوز بشه، بره گدایی کنه، کارتون خوابی بکشه، و از اون بدتر چپتر های در مورد زایمان و درد زایمان نشون بده:|
بر خلاف هوی راین که یک اتمسفر وحشتناک تیره و تاریک داشت، و هر کدوم از انتخاب ها واقعا تاثیر گذار بودن، اینجا زیاد تاثیر خاصی ندارن، 80 درصد مراحل بازی هم تو محیط های بود که تو یک خونه نشون میدادن:|
دوربین ثابت هم واقعا رو مخ هست، یا سن من دیگه نمیکشه ولی در کل یک بازی افتضاح بود، بهترین نکته مثبت قضیه همون شخصیت پردازی فوق العاده جودی بود، البته از حق نگذریم بازی گرافیک فوق العاده ای داشت مخصوصا کیفیت چهره ها با واقعیت مو نمیزد.
در کل 5/10
 
1764758864471.png

Ninja Gaiden 4

هیچوقت قسمت نمیشد این سری رو بازی کنم یادمه یا همیشه سیستم نمیکشید یا یه بار روی 360 خریدم سی دی خراب بود .
بدون هیچ شناخت خاصی رفتم سمت بازی از داستان بازی چیزی نمیدونستم ولی بنظرم نیازی هم نیست به دانستنش .
نقطه قوت بازی قطعا گیم پلی و کامبت هستش .
بازی میدونه کجا نیاز هست که اسلحه جدید معرفی کنه و جذابیتش رو حفظ کنه .
طراحی محیط اوایل بازی جذاب هست ولی رفته رفته یکنواخت میشه و از لحاظ فنی هم معمولی هستش .
موسیقی متن بازی رو دوست داشتم .
داستان بازی خیلی سر راست و ساده هست و نمیتونم بگم خوبه .
باس فایت های خوبی داره تا یک سوم اخر بازی بعدش یه طرز عجیبی افت پیدا کرد واسم .
7/10​
 
Mortal kombat 1 definitive edition
9.5/10
.گیم پلی با قابلیت و combo های عالی
.سیستم مبارزه متفاوت هر کرکتر که
انعطاف پذیری گیم پلی رو برده بالا
. گرافیک فوق العاده عالی و چشم نواز با موسیقی های عالی
.بخش داستانی عالی
.محتوای انلاین و افلاین عالی
.kameo ها که مبارزات رو عمیق تر کردن
.optimize مناسب

.
.طراحی برخی از چهره ها
تجربه ی به شدت دلچسب و فوق العاده ای برای من که طرفدار دو اتیشه ی بازی های فایتینگ از جمله MK هستم بود نزدیک 80 ساعت بازیش کردم و فکر کنم چند ماه تو سیستم نصب بمونه و این عدد به 200 300 ساعت برسه.
 
Capture_2025_12_14_16_08_30_395.png Capture_2025_12_14_16_03_23_218.png Capture_2025_12_14_15_31_30_431.png Capture_2025_12_14_16_29_46_675.png

TERMINATOR 2D: NO FATE 2025

نکات مثبت: فان و سرگرم‌کننده؛ سیستم شوتینگ آرکیدی آسان؛ باس‌فایت‌های جالب؛ خاطره‌بازی با فیلم ترمیناتور 2
نکات منفی: تنها 40 دقیقه گیم پلی؛ نبود گزینه Save در حالت‌های Normal و Hard (ببازی باید از نقطه اول بری)؛ امکان کنترل آرنولد تنها در دو مرحله

Score: 6

شروع و پایان: 23 آذر 1404


پ.ن: اون بخش‌های قفل‌شده که Alternate Path هستند رو نتونستم باز کنم؛ اما رفتم تو یوتیوب دیدم که تنها 8 دقیقه گیم پلی جدید ارائه می‌ده که عملاً ارزش نداره! 🦆 :D
 
Project_Plague-Win64-Shipping_2025_12_07_00_35_09_360.jpg

Wuchang: Fallen Feathers​


خیلی خوشحالم با وجود کلی بازی مونده از امسال و پارسال، بازم سراغ این بازی رفتم. واقعا فراتر از انتظارم ظاهر شد و همین اول بگم بهش ۸ از ۱۰ می‌دم.
اگه یک سری مشکلات پرفورمنس بیخودی به خاطر آنریل انجین ۵ نبود و اگه دو چپتر آخر rush شده نبود و انسجام سه چپتر اول رو داشتن، قشنگ می‌تونستم این رو حداقل بگم که بهترین بازی چینی بود تا حالا کردم. با اینکه نسخه ۱.۷ که آخر نوامبر اومد رو رفتم، همچنان استاتر و افت فریم‌های عجیب و ریز وجود داشت.
دو چپتر اولی محیط‌های خوبی داشتن، یه جا قشنگ می‌شد و با دشمن‌های جالب، یه جا دیگه محیط عجیب و دشمن‌های عجیب‌تر. ولی اوکی بودن به طور کلی. یهو چپتر ۳ سطح کلی رفت بالا، همه محیط‌هایی که می‌ری فوق‌العاده قشنگ بودن، باس‌ها جالب بودن و کلا داستان بازتر شد و همه چیز بهتر شد.
اگه تا قبل چپتر سوم می‌گفتم اه سولزلایک متوسط، از اونجا به بعد شد یه سولزلایک خیلی خوب که بخوام وقتی بحث از این ژانر می‌شه، به یکی دیگه پیشنهاد بدم. دوتا چپتر آخر هم خوب بودن، باس نهایی خوب بود، چندتا باس اختیاری که بهترین باس‌های بازی بودن هم توی چپتر ۴ و ۵ بودن، ولی خب یه جوری بود انگار می‌خواست بازی داستان رو تموم کنه،‌ بعد می‌دیدی عه یه مکان دیگه باز شد. باز اونجا رو می‌رفتی می‌دیدی عه، اینم چقدر زود جمع شد. کلا اون باس‌های اختیاری رو کسی سراغش نره شاید روی هم ۲ ساعت هم نکشه که یهو بازی تموم بشه. ولی توصیه می‌کنم حتما باس‌های اختیاریش رو برین که هم پیش‌زمینه خوبی دارن، هم خودشون اندینگ دارن و هم خیلی خاطره‌انگیز هستن. یکیش مثلا توی همین عکس بالاست.
حالا توی بحث گیم‌پلی، باید بگم که همچنان تا آخر بازی با درخت ارتقای بازی آنچنان ارتباط برقرار نکردم و برای این سبک، بد چیده شده بود. جوری بود که انگار حداقل توی دوتا وپن تبحر پیدا کنین، ولی من به شخصه لازمم نشد از longsword تغییر بدم.
حس کنین کلیمور دارک سولزها رو داشتین، ولی با سرعت بالا و reach فوق‌العاده خوب. یه جورایی من رو یاد شمشیر Ludwig's holy blade بلادبورن انداخت که اونم تا آخر بازی باهاش رفتم و هیچ مشکلی نداشتم. اینجا هم همینجور. اصلا دلم نخواست ۴ نوع وپن دیگه رو امتحان کنم. هرچند توی یوتیوب می‌دیدم، دوئل بلید هم چیز خوبی می‌زد.
نکته مثبت دیگه این روون بودن کاراکتر توی حرکت کردن و انجام کمبو و اسپل و همه چی بود. بعضی وقت‌ها آدم متوجه اهمیت این نمی‌شه که کاراکتر clanky راه نره و بد قلق نباشه، ولی اینجور بازی‌ها خودشون رو نشون می‌دن. مخصوصا توی این سبک که میلی ثانیه‌ها هم مهمن. از حضور deflect و parry هم توی بازی خیلی خوشحال بودم. واقعا اکثر باس‌ها رو ساده می‌کرد.
حالا در مورد داستان گفتم در ادامه و رفته رفته بهتر شد توی بازی، نکته مهم دیگه این بود که کم کم شخصیت‌های فرعی جالبی پیدا می‌کنین و اونا هم باز تاثیرگذارن روی پایان‌های مختلف بازی. شخصیت‌هایی که ۹۰ درصدشون مثلا کارهای فرام سافتور، پایان خوشی نداشتن و همینش که من رو یاد اونا انداخت، خیلی خوب بود واسم.
طبق معمول همیشه هم بدترین پایان رو رفتم. اگه زیاد چشم بسته نمی‌رفتم و اگه وقت بیشتری توی این چند هفته داشتم که بازی کنم، شاید اینجور نمی‌شد. متاسفانه زیاد وقت ندارم فعلا سراغ پایان‌های دیگه برم ولی انقدر بازی واسم خوب بود و انقدر دوستش داشتم که که حداقل نگه دارم تا یه موقعی، یه روزی اگه وقت خالی آوردم دوباره برم سمتش و نیو گیم برم. خودم امیدوارم :D
 
1000030753.jpg

Claire Obscure: Expedition 33
در یک کلام "هنر خالص " و دیگر هیچ...

بنظرم همون یک جمله بالا در توصیف بازی کفایت میکنه ولی اگه بخوایم در موردش بیشتر صحبت کنیم میشه خیلی چیزها گفت. :D

مثلا من تو کل عمرم بازی نقش آفرینی و اکشن نوبتی بازی نکرده بودم چون اصلا دوست نداشتم (به استثنای Baldur's gate 3 که حدودا 20~30 ساعتی فیض بردیم :D) ولی این بازی یه معجون عجیب و غریب بود که مطمئنم هر مدل گیمر و غیر گیمری رو به خودش جذب میکنه! کافیه که فقط یکی دو ساعت اول رو بازی کنن.

بعد از GOW 2018 که کل پلی تایمم 78 ساعت بود هیچوقت فک نمیکردم از نظر پلی تایم بازی دیگه ای (به استثنای عناوین ورزشی و مبارزه ای) بتونه جاشو بگیره! اونم بازی که اصلا از سبک و ژانر کلیش دل خوشی ندارم!

بعد از پایان اکت 2 بازی با خودم گفتم افرادی که این بازی رو ساختن واقعا هنر رو معنی کردن و ای کاش موقعیتی پیش بیاد که بشه فیلمش رو هم ساخت. (هرچند اقتباس های برگشتی از فیلم و بازی یا بازی و فیلم, معمولا 90 درصد چیز آبکی و نپختی از آب در میاد! :D)

تقریبا هرجایی از بازی که با خودت میگی این دیگه آخرشه و از این بهتر نمیشه دقیقا بعدش یه آس دیگه رو میشه و میخکوبت میکنه. مثلا sirene باسی بود که من واقعا دلم نمیخواست بزنمش و دلم میخواست هدفون به گوش ساعت ها از نوای ربانیش لذت ببرم و به خواب عمیق فرو برم، ولی حیف که باید میزدیش! :D

در مورد گیم‌ پلی بازی با چند نفر که دستی بر آتش دارن صحبت میکردیم مثل اینکه ساده تر از بقیه عناوین این سبکه (خودمم با BG3 مقایسه ش میکردم می دیدم نسبت به اون پیچیدگی کمتری داره که باتوجه به تعداد کمتر اعضای استودیو منطقیه) ولی عجیب دلچسبه و محال ممکنه که از گیم پلی و سبک مبارزات و لول آپ ها و... لذت نبرید، حتی اگه سبک مورد علاقه تون نباشه. (اینجا هم یکی دیگه از هنرهای خاموش سازنده ها رو می‌بینیم که چطوری به کسی که مثلا ماهی دوست نداره، ماهی میده و طرف هم میگه عه؟ پس ماهی این بود که من نمیدونستم! :D)

موسیقی و طراحی هنری بازی ورای زیبا و فوق العاده س. تقریبا میتونم بگم غیر ممکنه گوشه ای از بازی کلا همه چی رو رها نکنید و فقط با موسیقی و محیط بازی انس نگیرید.

در نهایت هم این بازی با اینکه هنوز معلوم نیست چند سال تا پایان این نسل مونده، برای من تبدیل به بازی نسل شد و اگه زمانی یه نفر بخواد وارد دنیای گیم بشه و هیچ بکگراند ذهنی از دنیای ویدئو گیم نداشته باشه قطعا اولین بازی که بهش پیشنهاد میکنم Claire Obscure: Expedition 33 هستش.

امتیاز 10
 
Game_2025_12_15_23_07_28_963.jpg Game_2025_12_15_23_00_41_720.jpg Game_2025_12_15_22_52_27_711.jpg

Marvel Cosmic Invasion 2025


نکات مثبت: ابرقهرمان‌های جذاب با ویژگی‌های متنوع؛ کمبوهای سرگرم‌کننده؛ طراحی مراحل جالب؛ باس‌فایت‌ها
نکات منفی: کوتاه؛ برخی باس‌فایت‌ها آسان هستند

Score: 8

شروع بازی: 24 آذر 1404
پایان بازی: 26 آذر 1404
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or