TV Center

SiminSecret

کاربر سایت
1_upscayl_2x_high-fidelity-4x.png
.I'm not in danger. I am the danger​

فهرست سایت ها و ربات های دانلود فیلم و سریال که بدون سانسور هستن (آپدیت شده در تاریخ 9 آذر 1404):

رایگان:
farsiland.com = دانلود فیلم های سینمای ایران به محض پخش شدن + سریال های پخش شده از سرویس های استریم ایرانی
سیلیکس | دانلود فیلم , دانلود سریال
خانه | شوفیلیکس
دانلود رایگان فیلم و سریال | موبو مووی
www.kargadanmovie.com
آن کات مووی - مرجع بروز فیلم و سریال
دارک نما | DARKNAMA
دنیای سریال
https://almasmovie.website/
cinema-tika.com
hashtagfilm.site
کیمولند | دانلود رایگان فیلم و سریال بدون سانسور
فیلمیاتو
http://movie-zone.co/
https://bcmoviez.com/
https://www.f2medi.ir/ نیمه اشتراکی
kiamovie.ir نیمه اشتراکی
انیمه http://animebin.arshiaplus.com
https://mercimovie.info/ انیمه
boxmovie.github.io‎
https://b2n.ir/FreeMovie
https://cinemaplus-app.vercel.app

اشتراکی (پولی):

https://digimoviez.com
https://avamovie.shop/
https://30nama.com/
https://nightmovie.org
https://www.f2medi.ir/
https://9movie.tv/
https://imovies-dl.com/
https://empirebesttv.com
https://mywir57.sbs‎
https://mymoviz.co/
https://zarfilm.com
https://bamabin.com
https://bluemoviee.com
https://www.cineby.app/
https://rahamovie.top/
https://filmyar.net/
https://www.niik.fun/
https://cinemafreak.net/
https://grandcinema.tv
https://ymoviz.com/
https://serfil.cc/
http://mavimovie.com
https://www.ariomovie.site/landing
https://neterplay.com/
https://playrooz.com/
https://lucimovie.com/
https://www.lookapo.fun
https://www.nitrugen.com/
http://tiny-movie.com
https://tvpedia.tv/

ربات های رایگان تلگرامی:

@OmegaDlBot
@NT_Movie_bot
@dooqbot
@donyayeserialbot
@MegamoviBot
@TenFlixBot
@FileMovieBot
@filmgirbot
@streamwidebot
@redmoviesdl_bot
@diakomoviebot
@filmyarrbot
@viewfliexbot
@HashtagFilm2Bot
@frameamirbot
@BoxOffice_VipBot
@chibebinm1_bot
@alphadlbot نیمه اشتراکی

اپلیکیشن های تماشای آنلاین و دانلود فیلم و سریال

اپلیکیشن فیلم جذاب ببین رایگان
https://filmjazabapp.info/

اپلیکیشن فیلم و سریال خارجی رایگان بدون سانسور زد مووی
https://github.com/CluvexStudio/ZedMovie/releases

دیجی موویز:
https://digimoviez.com/app-landing/

بلبل جان
https://bolboljan.net/

مووی باز:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.idea.moviebaz24

جم مووی:
https://yek.link/gemovies.net

فیلمکیو
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKio1.5.apk

تی وی:
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKioTv1.1.apk

فلامینگو:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filamingo.app
....
مووی باکس (ایرانفلیکس):
https://zil.ink/movieboxapp

لیموفیلم «نارنج»
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.narenji.org&hl=en_GB

مووی جوان
moviejavan.website

الماس مووی
https://zil.ink/almasmovieapp

فیلمجو
نسخه آیفون
https://tdmmo.xyz/login

نسخه اندروید
http://dlas3.tdmmov.xyz/f3.apk

اپلیکیشن اسکل خان
https://oskolkhan.site/OskolKhan-1.9.1.apk

ویدیو کلوب
https://go.vidiocloob.com/

کینگ مووی
https://king-movie.net/app.apk

نکست مووی
https://nextmovieapp.xyz/nextmovie.apk

اپلیکیشن دلفان

https://delfanapp.ir/

اپلیکیشن سیمبا پلاس

https://dornaplus.github.io/dorna/sigma.html

اپلیکیشن CCloud
https://github.com/code3-dev/CCloud/releases/latest

اپلیکیشن سینما پلاس
https://cinemaplus-app.vercel.app/s...hbmQgU2VyaWFsIEtpbGxlcg==&type=serie&id=29461

اپلیکیشن highfilm
https://highfilm.github.io/download/

نماشا
https://namashoapp.ir/

موویلیکس
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.expertapp.movielix

"فیلم ناز Filmnaz"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filmnaz.app

تیک توک
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.developerkashef.tiktokfilm

مووی چی!؟
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.arianadeveloper.movie.chi

ویدیوکلوب
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.moboplus.pro

پارادوکس مووی
https://paradoxmovie.ir/

نیک مووی
https://www.niik.fun/apps/nikmoviez.apk
.
.
.
Stremio
(از تورنت استریم میکنه)
stremio.com

تماشای آنلاین فیلم و سریال خارجی:
fmovies.co
movies2watch.tv

لیست بهترین سریال های تاریخ تلویزیون بر اساس شبکه پخش کننده، سرویس استریم و ... آپدیت شده در تاریخ 22 آبان 1404. (با تشکر از طرفدار کمپانی آقای @Origami 2008)

Mad Men (2007-2014)
Breaking Bad (2008-2013)
Rubicon (2010)
The Walking Dead (2010-2022)
The Killing (2011-2014)
Hell on Wheels (2011-2016)
Low Winter Sun (2013)
Halt & Catch Fire (2014-2017)
Better Call Saul (2015-2022)
Preacher (2016-2019)
The Son (2017-2019)​

OZ (1997-2003)
The Sopranos (1999-2007)
Six Feet Under (2001-2005)
The Wire (2002-2008)
Carnivale (2003-2005)
Entourage (2004-2011)
Deadwood (2004-2006)
John From Cincinnati (2007)
In Treatment (2008-2011)
Game of Thrones (2011-2019)
Luck (2011-2012)
The Newsroom (2013-2015)
True Detective (2014-)
Leftovers (2014-2017)
Silicon Valley (2014-2019)
Westworld (2016-2022)
Vice Principals (2016-2017)
Big Little Lies (2017-)
The Deuce (2017-2019)
Succession (2018-2023)
Barry (2018-2023)
The Last of Us (2023-)
The Pitt (2025-)
It: Welcome to Derry (2025-)​

Seinfield (1989-1998)
Fraiser (1993-2004)
Friends (1994-2004)
The Office (2005-2013)
Thirty Rock (2006-2013)
Hannibal (2013-2015)
Brooklyn Nine-Nine (2013-2019)
Limitless (2015-2016)
This is Us (2016-2022)
The Good Place (2016-2022)​

24 (2001-2010,2014)
Firefly (2002)
Prison Break (2005-2009,2017)
House MD (2008-2014)
Terminator: Sarah Conner Chronicles (2008-2009)
The Following (2013-2015)
Touch (2012-2013)
The Exorcist (2016-2017)
Nip/Tuck (2004-2010)
The Shield (2002-2008)
Sons of Anarchy (2008-2014)
Justified (2010-2015,2023)
Louie (2010-2015)
American Horror Story (2011-)
The Bridge (2013-2014)
The Americans (2013-2018)
Fargo (2014-)
Better Things (2016-2022)
American Crime Story (2016-2022)
The Handmaid's Tale (2017-2025)
Legion (2017-2019)
The Bear (2022-)
The Old Man (2022-2024)​

Huff (2004-2006)
Sleeper Cell (2005-2007)
Weeds (2005-2012)
Masters of Horror (2005-2007)
Dexter (2006-2013,2021,2025-)
Californication (2007-2014)
Nurse Jackie (2009-2015)
The Big C (2010-2013)
Homeland (2011-2020)
House of Lies (2012-2016)
Ray Donovon (2013-2022)
Masters of S*x (2013-2016)
The Affair (2014-2019)
Penny Dreadful (2014-2016)
Your Honor (2020-2023)
Yellowjackets (2021-)
The Agency (2024-)​

House of Cards (2013-2018)
Orange is the New Black (2013-2019)
Bojack Horseman (2014-2020)
Daredevil (2015-2018)
Black Mirror (2011-)
Sense8 (2015-2018)
Narcos (2015-2017)
Bloodline (2015-2017)
Master of None (2015-2021)
Jessica Jones (2015-2019)
Stranger Things (2016-2025)
The Crown (2016-2023)
Thirteen Reasons Why (2017-2020)
GLOW (2017-2019)
Ozark (2017-2022)
Dark (2017-2020)
The Punisher (2018-2019)
Narcos Mexico (2018-2021)
Money Heist (2018-2022)​

Bosch (2014-2021)
Mozart in Jungle (2014-2017)
Sneaky Pete (2015-2019)
Goliath (2016-2021)
The Marvelous Mrs. Maisel (2017-2023)
Homecoming (2018-2020)
The Boys (2018-2026)
Fleabag (2016-2019)
Invincible (2021-)
Bosch Legacy (2022-2025)
Jury Duty (2022-)
Fallout (2024-)​

Twin Peaks (1990-1991;2017)
The Office UK (2001-2003)
The Extras (2005-2007)
Lost (2004-2010)
Hustle (2004-2012)
Spartacus (2010-2013)
Boss (2011-2012)
Person of Interest (2011-2016)
Mad Dogs UK (2011-2013)
The Falling Skies (2011-2015)
Magic City (2012-2013)
Mandalorian (2019-2022)
Banshee (2013-2016)
The Knick (2014-)
Peaky Blinders (2013-2022)
The Fall (2013-2016)
Utopia UK (2013-2014)
Broadchurch (2013-2015)
Happy Valley (2014-2023)
American Crime (2015-2017)
Mr. Robot (2015-2019)
Berlin Station (2016-2018)
Quarry (2016)
Designated Survivor (2016-2019)
StartUp (2016-2018)
Yellowstone (2018-2024)
The Morning Show (2019-)
Ted Lasso (2020-)
Severance (2022-)
Tulsa King (2022-)
From (2022-)
Silo (2023-)
Pluribus (2025-)​

The Corner (2000)
The Band of Brothers (2001)
Angels in America (2003)
Tell Me You Love Me (2007)
The Prisoner (2009)
The Pacific (2010)
Generation Kill (2008)
Hatfields & McCoys (2012)
Southcliff (2013)
The Honorable Woman (2014)
Olive Kitteridge (2014)
Over a Garden Wall (2014)
Gracepoint (2014)
Show Me a Hero (2015)
Texas Rising (2015)
The Slap (2015)
Mad Dogs (2015-2016)
Flesh and Bone (2015)
The Night of (2016)
Crisis in Six Scene (2016)
Taboo (2017)
Shots Fired (2017)
Godless (2017)
Seven Seconds (2018)
Collateral (2018)
Press (2018)
Looming Towers (2018)
Sharp Objects (2018)
Patrick Melrose (2018)
Chernobyl (2019)
Catch-22 (2019)
Watchmen (2019)
Dev (2020)
The Outsider (2020)
The Queen's Gambit (2020)
ZeroZeroZero (2020)
Undoing (2020)
Normal People (2020)
Mare of Easttown (2021)
Dopesick (2021)
Maid (2021)
1883 (2021)
The Patient (2022)
Black Bird (2022)
Moon Knight (2022)
The Offer (2022)
Disclaimer (2024)
Ripley (2024)
Baby Reedier (2024)
American Primeval (2025)
Adolescence (2025)
Black Rabbit (2025)
Smoke (2025)
Task (2025)
Death by Lighting (2025)​
 
آخرین ویرایش:
It عالی تموم شد و به نظر میرسه از فصل بعد میرن سراغ شخصیت های جدید.
تنها مشکلی که من با این فصل داشتم منطق نا بجای ارتش بود که میخواست پنی وایز رو ازاد کنه تو تمام آمریکا که باعث ترس جمعی بشه و هیچ رقمه فکر نکرده بودن چجوری کنترلش کنن :| خیلی بی منطق بود این قسمت داستان ولی به جز اون همه چیز عالی بود.
ارتش دقیق اطلاع داشت بعد از اینکه قتل های سریالیش به پایان برسه به خواب فرو می ره ولی فکر اینجاشو نکرده بود که پس از آزاد کردنش چه واکنشی قراره نشون بده و بارها دیک اخطار داده بود که نمی دونن با چی طرف هستنو باید بیخیال بشن. وقتی که دود داشت تمام شهرو فرا می گرفت ژنرال و کارکنان هم تعجب کرده بودن. کلا حماقت بی پایان فرانسیس علی رغم هشدارهای رز و همچنین تجربش در کودکی نشون داد این کارکتر حتی در مواجهه مستقیم با پنی وایز هم درک درستی از این موجود نداره و اونو واقعا خدا می بینه (رفرنس به دیالوگ خود IT) ولی وقتی با تجربه کودکیش مواجه می شه از آدمی که از قسمت اول ثابت قدم و شجاع دیدیمش تبدیل می شه به یک بزدل که فقط ادای آدمای شجاع رو در میاره و فرصتی می شه که موجود از ترسش تغذیه کنه، در مقابل ویل کودکی که ترس تمام وجودشو گرفته بود به یک انسان قدرتمند بدل می شه. این تضاد، هم سقوط فرانسیس و هم رشد ویل، به‌خوبی وضعیت شهر Derry رو با ظرافت تمام به تصویر کشیده و نشون می‌ده که شجاعت و ضعف نه فقط نتیجه شرایط فعلی، بلکه حاصل تجربه‌ها و مواجهه‌های گذشتست. مو به مو به جزییات توجه شده و ذهن مخاطب برای درک این صحنه ها از قبل آماده شده بود. قسمت ترسناک ماجرا حماقت بی پایان انسان بود نه خود موجود
 
آخرین ویرایش:
ارتش دقیق اطلاع داشت بعد از اینکه قتل های سریالیش به پایان برسه به خواب فرو می ره ولی فکر اینجاشو نکرده بود که پس از آزاد کردنش چه واکنشی قراره نشون بده و بارها دیک اخطار داده بود که نمی دونن با چی طرف هستنو باید بیخیال بشن. وقتی که دود داشت تمام شهرو فرا می گرفت ژنرال و کارکنان هم تعجب کرده بودن.
خب همین که فکر پس از آزاد کردنش رو نکردن، نشون میده کل برنامه اشون غیر منطقی هست.
باید یک برنامه ریزی باشه که پنی وایز رو به دام بندازن ، بعد ماهیتش رو بفهمن بعد اگر شد کنترلش کرد از طریق دیک هالوران (که تازه همه این ها اما و اگر هست ) اونوقت تحت مایند کنترل دیک هالوران ازادش کنن که ترس بندازه تو جامعه. بازم هم با همه این تفاسیر کل این ایده ترس و وحشت ایجاد کردن تو جامعه از طریق پنی وایز و کنترل جمعی احمقانه و شاید بشه گفت به شدت ساده انگارانه هست.
اینا در عوض اومدن با علم به اینکه اون ستون ها حکم زندان رو برای پنی وایز داره آزادش کردن و جلوی لیروی و تنیل رو گرفتن و بهشون تیر اندازی کردن نذاشتن برن سمت درخت تا حصار دور پنی وایز دوباره بسته بشه و به خواب بره.
سطوح بالای مدیریتی و امنیتی تو همون آمریکای زمان اوج جنگ سرد هرگز تحت هیچ شرایطی با چنین نقشه دیوانه واری موافقت نمی کردن و چراغ سبز به این پروژه نمی دادن که بیان پایگاه بسازن و چند ده میلیون دلار سرمایه تلف کنن برای یک دیوانگی محض.
به نظرم همون ایده اول برای کنترل پنی وایز از طریق دیک و سپس استفاده اش بر علیه شوروی به شدت منطقی تر بود که تازه همون هم بسیار خطرناک بود ولی لااقل آسیب داخلی و فاجعه بار به آمریکا نمیزد و ترکش هاش فقط تو شوروی میترکید.
 
خب همین که فکر پس از آزاد کردنش رو نکردن، نشون میده کل برنامه اشون غیر منطقی هست.
باید یک برنامه ریزی باشه که پنی وایز رو به دام بندازن ، بعد ماهیتش رو بفهمن بعد اگر شد کنترلش کرد از طریق دیک هالوران (که تازه همه این ها اما و اگر هست ) اونوقت تحت مایند کنترل دیک هالوران ازادش کنن که ترس بندازه تو جامعه. بازم هم با همه این تفاسیر کل این ایده ترس و وحشت ایجاد کردن تو جامعه از طریق پنی وایز و کنترل جمعی احمقانه و شاید بشه گفت به شدت ساده انگارانه هست.
اینا در عوض اومدن با علم به اینکه اون ستون ها حکم زندان رو برای پنی وایز داره آزادش کردن و جلوی لیروی و تنیل رو گرفتن و بهشون تیر اندازی کردن نذاشتن برن سمت درخت تا حصار دور پنی وایز دوباره بسته بشه و به خواب بره.
سطوح بالای مدیریتی و امنیتی تو همون آمریکای زمان اوج جنگ سرد هرگز تحت هیچ شرایطی با چنین نقشه دیوانه واری موافقت نمی کردن و چراغ سبز به این پروژه نمی دادن که بیان پایگاه بسازن و چند ده میلیون دلار سرمایه تلف کنن برای یک دیوانگی محض.
به نظرم همون ایده اول برای کنترل پنی وایز از طریق دیک و سپس استفاده اش بر علیه شوروی به شدت منطقی تر بود که تازه همون هم بسیار خطرناک بود ولی لااقل آسیب داخلی و فاجعه بار به آمریکا نمیزد و ترکش هاش فقط تو شوروی میترکید.
بحث اینجاست که ما داریم منطق درون‌داستانی سریال رو بررسی می‌کنیم، نه اینکه بگیم در واقعیت چه اتفاقی افتاده. اتفاقا مطلبی که بهش اشاره کردی اینکه بعد از آزادسازی پنی‌وایز برنامه‌ای نداشتن دقیقا نقطه قوت روایته، نه ضعفش.
ارتش و ساختار امنیتی فکر نکرده بودن؟ چرا فکر کرده بودن، اونا به‌وضوح می‌دونستن پنی‌وایز بعد از سیکل کشتارش به خواب فرو می‌ره، می‌دونستن ستون‌ها زندانشن؛ مشکل این نبود که نمی‌دونستن، مشکل این بود که فکر می‌کردن فهمیدن، همون خطای کلاسیک انسانی که IT بارها روش تاکید می‌کنه: انسان وقتی با چیزی مواجه می‌شه که از درکش عاجزه، سعی می‌کنه اونو توی چارچوب‌های خودش جا بده
درباره اینکه می‌گی باید اول ماهیتشو می‌فهمیدن بعد کنترلش می‌کردن، این مسئله همون توهم کنترله که سریال عمدا نقدش می‌کنه. پنی‌وایز یک موجود ابزارپذیر نیست که مثل سلاح هسته‌ای بشه مهارش کرد. حتی خود دیک هالوران هم بارها می‌گه که مایند کنترل روی چیزی که از اساس ذهنش انسانی نیست، تضمینی نداره. این موجود نه هیولاست، نه بیگانه، نه سلاح؛ یه چیزیه که از ترس تغذیه می‌کنه و هر تعامل انسانی باهاش، خودش تولیدکننده‌ ترسه.
اینکه می‌گی سطوح بالای مدیریتی آمریکا همچین پروژه‌ای رو تایید نمی‌کردن از نظر تاریخی شاید درست باشه، اما از نظر تماتیک کاملا برعکسه. دوران جنگ سرد پره از پروژه‌هایی که امروز خود آمریکا قبول کرده دیوانه‌وار، غیرانسانی و فاجعه‌بار بودن (از MKUltra گرفته تا آزمایش‌های انسانی). سریال داره دقیقا همون ذهنیت رو بازسازی می‌کنه:
ما نمی‌فهمیمش، ولی چون فکر می‌کنیم قوی‌ هستیم، پس می‌تونیم مهارش کنیم
در مورد تیراندازی به لیروی و تنیل و جلوگیری از بسته شدن دوباره حصار: اینجا دیگه وارد فاز تراژدی انسانی می‌شیم، نه اشتباه تاکتیکی. این تصمیم‌ها نتیجه‌ مستقیم غرور، عجله و ترس خود انسان‌هاست. همونجایی که دود کل شهر رو می‌گیره و حتی ژنرال‌ها مات می‌مونن، سریال صراحتا می‌گه: این هیولا نیست که کنترل اوضاع رو به دست گرفته، این انسانه که دیگه کنترلی نداره وجاییه که کارکتر فرانسیس معنا پیدا می‌کنه. فرانسیسی که در کودکی با دیدن حقیقت شکسته شده، در بزرگسالی بجای مواجهه، به انکار و تقدس‌بخشی پناه برده. وقتی مستقیم با پنی‌وایز روبه‌رو می‌شه، بجای درک، اونو خدا می‌بینه (رفرنس مستقیم به دیالوگ خود IT)
در نتیجه ایده‌ استفاده از پنی‌وایز برای ایجاد ترس جمعی قرار نیست منطقی باشه؛ قرار نیست هم پوشانی داشته باشه، ایده عامدانه احمقانه بنظر میاد چون سریال می‌خواد بگه ترسناک‌ترین چیز این دنیا خود پنی‌وایز نیست، بلکه اصرار انسان به کنترل چیزیه که نمی‌فهمش.
آلبرت انیشتین: دو چیز را پایانی نیست، یکی جهان هستی و دیگری حماقت انسان
 
آخرین ویرایش:
خوبی سریال IT این بود که رفته رفته بهتر شد و جلوه‌های ویژه‌شون هم برای یه اثر تلویزیونی واقعا بالا و خوب بود. قاعدتا بودجه‌ی HBO کمکشون کرد. در سبک و سیاق تین‌ایجری-هیجانی-علمی‌تخیلی خودش، سریال جذاب و جالبی بود، خیلی بهتر از فیلم‌ها. امیدوارم فصل دوم به گذشته برن. همینجوری هر دفعه ۲۷ سال برن عقب. اینجوری جالب می‌شه :D
 
  • Like
Reactions: bayern_vahid
خوبی سریال IT این بود که رفته رفته بهتر شد و جلوه‌های ویژه‌شون هم برای یه اثر تلویزیونی واقعا بالا و خوب بود. قاعدتا بودجه‌ی HBO کمکشون کرد. در سبک و سیاق تین‌ایجری-هیجانی-علمی‌تخیلی خودش، سریال جذاب و جالبی بود، خیلی بهتر از فیلم‌ها. امیدوارم فصل دوم به گذشته برن. همینجوری هر دفعه ۲۷ سال برن عقب. اینجوری جالب می‌شه :D
اگه بخوان جلو برن می خوره به وقایع فیلم، توی دیالوگ هم مارگارت هینت داد (اگه موجود به عقب بتونه برگرده و یکی از خانواده ما رو بکشه چی؟ اگر زمان، گذشته، حال و آینده براش مفهوم دیگه ای داشته باشه چی؟) و لیلی هم پاسخ دادفکر کنم.. این جنگ عده ای دیگست و با وحشت به مارگارت نگاه می کنه
 
برای دیدن و فهمیدن داستان سریال IT باید اون دو تا فیلم سینمایی شو دیده باشیم؟
یا میشه به صورت مستقل سریالشو دید؟
مستقله ولی در قسمت پایانی به فیلم ارجاعاتی داده می شه. کلا دیدنشون اگر منفعتی نداشته باشه ضرری هم نمی رسونه
 
خوشبختانه کیفیت سریال Fallout همچنان خوبه و از قسمت اول فصل جدید لذت بردم.
جالب‌ترین بخش ماجرا برای من، تماشای Twin Peaks بین دو فصل Fallout بود (البته هنوز تمومش نکردم). کایل مک‌لاکلن که توی اون سریال نقش کوپر رو برعهده داشته، اینجا هم هست و یه صحنه توی قسمت اول فصل دوم Fallout وجود داره که به شکل بامزه‌ای به Twin Peaks اشاره می‌کنه. :دی

3aba18_25sad3ds.jpg


324d18_25giphy.gif
 
خوب It: Welcome to Derry هم تموم شد و راستشو بگم انتظار نداشتم از یک سریال ترسناک اینقدر تمیز کار بشه.
صد البته که داستان و پلات و نویسندگی خیلی خیلی مشکل داشت، ولی مشکلات جوری بود که انگار هی میخواستی نادیده بگیری اینقدر که در بقیه موارد خوب کار کرده بودن.
بزرگترین و بهترین بخش سریال بی‌شک خود it بود، اینقدر که این بشر (اگه اصلا بهش بگیم بشر :دی) میم و سکانس‌های کوچک و بزرگ خوبی داشت :دی
در ادامه شات‌ها و سکانس‌هایی که قرار بود اون حس ناآرام و مضطرب و پریشان رو بده واقعا میداد. بعضی وقت‌ها ولی سریال از اوج که میومد پایین سکانس‌های متفرقه بیخودی وجود داشتن که خیلی بد نوشته شده بودن :دی
مثلا لیلی رو از اول سریال تا قسمت 7 شخصیت اصلی کرده بودن، تنها survivor سینما بود و تقریبا هر قسمت بخش مهمی از داستان بود، بعد یکدفعه انگار نه انگار که کاره‌ای هست :دی یا اینکه کلیف هنگر پایانی هر قسمت رو قسمت بعد خیلی طبیعی از کنارش رد میشد و حل و فصل میکرد، مثلا قسمتی که لیلی چاقو دستش بود تموم شد یا قسمتی که رفت Juniper Hill
کلا اینکه داستان هی میخواست هیجان کاذب از کلیف هنگرها بده و بعد طبیعی از کنارش رد بشه اصلا رضایت بخش نبود.
درکل بسیار فصل هیجانی و جذابی بود امیدوارم فصل بعدی همین کیفیت رو حفظ کنه و رو خط داستانی بهتر کار کنن (من راستش اونقدر مشکلی با VFX و اینا نداشتم، ازونجایی که این سریال هست نه فیلم)
 
اسپویل نداره
تنها خلایی که در سریال IT احساس کردم استفاده نکردن از پتانسیل کارکترها بود، توی سریال ما با کودکانی طرف هستیم که هرکدوم ویژگی‌های مشخص و جالبی دارن، بطور مثال ویل علاقه‌مند به فیزیک و مفاهیم علمیه، همچنین هر کدوم از کارکترها ویژگی‌های متمایز و انگیزه‌های شخصی دارن، هر کدوم از این کارکترها بطور بالقوه می‌تونن نقشی منحصربه‌فرد در مقابله با تهدید اصلی داشته باشن. اما این ویژگی‌ها در سطح توصیف باقی می‌مونن و وارد کنش داستانی نمی‌شن. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های روایی بین IT: Welcome to Derry و Stranger Things نحوه‌ برخورد نویسندگان با پتانسیل فردی شخصیت‌هاست. هر دو سریال گروهی از بچه‌ها رو در دل یک تهدید ماورایی قرار می‌دن، اما نتیجه‌ای که از این موقعیت می‌گیرن کاملا متفاوته. Stranger Things دقیق عمل می‌کنه. هر کودک نه‌تنها یک ویژگی داره، بلکه از اون ویژگی مستقیما در حل بحران پیش رو کمک می گیره مثل داستین که تفکر علمی و کنجکاویش بارها مسیر داستان رو تغییر می‌ده. در Stranger Things کارکترها صرفا همراه داستان نیستن، بلکه موتور محرک روایت محسوب می‌شن؛ تصمیم‌هاشون، توانایی‌هاشون و حتی ضعف‌هاشون روی روند اتفاقات اثر مستقیم می‌ذاره. همین تفاوت باعث می‌شه شخصیت‌های Stranger Things در ذهن مخاطب موندگار بشن، در مقابل شخصیت‌های IT Welcome to Derry بیشتر به‌عنوان قربانیان فضا و اتمسفر ترسناک داستان به خاطر آورده می شن، نه قهرمانان فعال روایت، چون بجای اینکه بر تهدید اثر بذارن، اکثر مواقع تحت تاثیر اون قرار می‌گیرن و درسته که به این نحوه روایت نمی شه تا حدودی با توجه به میزان وحشتش خرده گرفت، اما وقتی پای شخصیت‌پردازی به میون میاد، می بینیم از پتانسیلی که خود سریال بهش فضا داده استفاده نمی‌کنه و این همون نقطه ایه که سریال می‌تونست با کمی جسارت در پرداخت کارکترها، از یک تجربه ترسناک روانشناختی به تعادل برسه و روایت رو موندگار و عمیق‌تر کنه
 
اسپویل نداره
تنها خلایی که در سریال IT احساس کردم استفاده نکردن از پتانسیل کارکترها بود، توی سریال ما با کودکانی طرف هستیم که هرکدوم ویژگی‌های مشخص و جالبی دارن، بطور مثال ویل علاقه‌مند به فیزیک و مفاهیم علمیه، همچنین هر کدوم از کارکترها ویژگی‌های متمایز و انگیزه‌های شخصی دارن، هر کدوم از این کارکترها بطور بالقوه می‌تونن نقشی منحصربه‌فرد در مقابله با تهدید اصلی داشته باشن. اما این ویژگی‌ها در سطح توصیف باقی می‌مونن و وارد کنش داستانی نمی‌شن. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های روایی بین IT: Welcome to Derry و Stranger Things نحوه‌ برخورد نویسندگان با پتانسیل فردی شخصیت‌هاست. هر دو سریال گروهی از بچه‌ها رو در دل یک تهدید ماورایی قرار می‌دن، اما نتیجه‌ای که از این موقعیت می‌گیرن کاملا متفاوته. Stranger Things دقیق عمل می‌کنه. هر کودک نه‌تنها یک ویژگی داره، بلکه از اون ویژگی مستقیما در حل بحران پیش رو کمک می گیره مثل داستین که تفکر علمی و کنجکاویش بارها مسیر داستان رو تغییر می‌ده. در Stranger Things کارکترها صرفا همراه داستان نیستن، بلکه موتور محرک روایت محسوب می‌شن؛ تصمیم‌هاشون، توانایی‌هاشون و حتی ضعف‌هاشون روی روند اتفاقات اثر مستقیم می‌ذاره. همین تفاوت باعث می‌شه شخصیت‌های Stranger Things در ذهن مخاطب موندگار بشن، در مقابل شخصیت‌های IT Welcome to Derry بیشتر به‌عنوان قربانیان فضا و اتمسفر ترسناک داستان به خاطر آورده می شن، نه قهرمانان فعال روایت، چون بجای اینکه بر تهدید اثر بذارن، اکثر مواقع تحت تاثیر اون قرار می‌گیرن و درسته که به این نحوه روایت نمی شه تا حدودی با توجه به میزان وحشتش خرده گرفت، اما وقتی پای شخصیت‌پردازی به میون میاد، می بینیم از پتانسیلی که خود سریال بهش فضا داده استفاده نمی‌کنه و این همون نقطه ایه که سریال می‌تونست با کمی جسارت در پرداخت کارکترها، از یک تجربه ترسناک روانشناختی به تعادل برسه و روایت رو موندگار و عمیق‌تر کنه
خیلی از صحبت‌هات رو قبول دارم ولی to be honest بعضی جاها خیلی سطحی میشه داستان و حس white wash کردن میده. منظورم اینکه با ایجاد تعلیق و ساسپنس در پایان اپیزود باعث میشی آدم برای اپیزود بعدی انتظارات رو ببره بالا، و بعد با سر میکوبونی مخاطب رو زمین، دقیقا نقش اینی که فیک با احساساتت بازی کنه. من با این مشکل دارم.
داستان خیلی دارک و پریشون پیش میره و ما helpless بودن کاراکترها رو میبینیم اما اون وسط یکدفعه تایتانیک میشه یا بچه‌ها قهرمان میشن و همین هم میشه اندینگ داستان .
خوب تو نمیتونی اینو به عنوان یک "داستان قربانی" بفروشی. ازونطرف میای یکسری خط داستانی وارد داستان میکنی که بنظرم میتونه خیلی جالب یا پتانسیل بالایی داشته باشی ولی یکجوری با سر میزنت زمین که سردرد میشی :دی اینقدر پوچ و کودکانه به این خط داستانی‌های موازی داستان اصلی مسیر میدی که دیگه هیچ حسی بهت نمیده و رو اعصاب میره (تقریبا اکثر خط داستانی‌های غیر اصلی بجز Dick Hallorann خیلی منطق احمقانه‌ای داشتند)
بیشترین مشکلی هم که داشتم این خط داستانی نظامی‌ها بود. یعنی نمیدونم چرا باید احمقانه‌ترین ایده‌های ممکن رو بخوان پیاده کنن درحالیکه میتونن خیلی ساده‌تر پیش ببرن، بعد درآخر میای یک توئیست داستانی احمقانه‌تر میدی! بنظرم اصلا همین که اینا بیان اونجا دنبال این موضوع بگردن و چهارتا آزمایش یا چمیدونم حفاری کنن و بعد همه چی از کنترل خارج بشه و ندونن با چی طرف هستند خیلی منطقی‌تر هست تا چیزی که دیدیم.
یک چیز دیگه هم الان یادم اومد از ویل که وقتی همکار باباش میمیره و اون سکانس تو گوشی خوردن رو به خورد مخاطب میده و بعد ازون مامانشم دفاع میکنه و ناراحت میشه یکی دیگه از صحنه‌های بشدت غیرمنطقی و رو اعصاب سریال بود :دی یعنی لامسب دهه 60 میلادی تو آمریکا زدی یک کاری کردی بابات همکارشو بکشه، بعد میای پست‌مدرن ترین واکنش روانکاوی رو نشون میدی :دی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or