چگونه یک عکاس واقع‌گرایانه‌ترین بازی ویدیویی عکاسی را ساخت

  • Thread starter Thread starter AVerg
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

AVerg

کاربر سایت
1000039321.jpg

عکاسی که به توسعه‌دهنده بازی تبدیل شد، مت نیوئل، بازی جدید خود Lushfoil Photography Sim را برای PC، PlayStation 5، و Xbox Series X/Sمنتشر کرد. این بازی زیبا و درخشان به عنوان واقع‌گرایانه‌ترین بازی عکاسی شناخته می‌شود.

با نیوئل درباره الهاماتی که برای ساخت این بازی داشته، روند توسعه آن، و اینکه چگونه می‌تواند برای عکاسان و گیمرهای سنتی تجربه‌ای منحصر به فرد ارائه دهد صحبت کرده‌ایم.


الهام‌بخش Lushfoil

نیوئل می‌گوید Lushfoil در درجه اول از سفرهایی که در اوایل بیست‌سالگی‌ام انجام دادم الهام گرفته است. من اغلب خاطرات عکس‌هایی را که در ایتالیا، فرانسه، ژاپن و نیوزیلند گرفته بودم مرور می‌کردم. این اولین بار بود که فرصت ترک استرالیا را داشتم، و این تجربه تأثیر عمیقی بر من گذاشت.

1000039323.jpg

در آن زمان که نیوئل در حال مرور خاطراتش بود، بازی‌های ویدیویی مدرن او را ترغیب کردند تا برخی از ماجراجویی‌های عکاسی‌اش را در قالب گرافیک سه‌بعدی بازسازی کند.

او می‌گوید بنابراین این محیط‌ها را بازسازی می‌کردم و از عکس‌های سفرم به عنوان مرجع کنار هم استفاده می‌کردم تا بتوانم حق مطلب را ادا کنم.

1000039325.jpg


نیوئل، که به‌صورت خودآموز مهارت‌های توسعه بازی را کسب کرده، به مرور زمان و با آزمایش‌های مداوم توانست مهارت‌های لازم را به‌دست آورد. او می‌گوید که Lushfoil یک بازی بسیار آزاد و منعطف از نظر طراحی است، زیرا از روند یادگیری او شکل گرفته و محدودیت خاصی در فرآیند توسعه نداشته است.

او توضیح می‌دهد این روند بسیار تدریجی و سرگرم‌کننده بوده است.

در طول این فرآیند، نیوئل برخی از محیط‌های Lushfoil را به‌عنوان تجربیات جداگانه منتشر کرد. او بازخوردهایی که از این نسخه‌های اولیه دریافت کرد را بررسی و در بازی نهایی اعمال کرد. این کار به او کمک کرد تا Lushfoil را به یک بازی عکاسی کامل‌تر و در دسترس‌تر نسبت به نسخه‌های پیشین خود تبدیل کند.


1000039327.jpg


این بازخورد برای نیوئل بسیار حیاتی بود، زیرا او Lushfoil را به‌طور کامل و به‌تنهایی در Unreal Engine 5 توسعه داد. با وجود ابزارهای قدرتمند این موتور بازی‌سازی، انجام چنین پروژه‌ای برای یک توسعه‌دهنده مستقل، حجم عظیمی از کار را می‌طلبد.

او توضیح می‌دهد بزرگ‌ترین چالش یک توسعه‌دهنده مستقل، یادگیری تمام مهارت‌هایی است که برای خلق یک تجربه کامل لازم است. بیش از هر چیز، باید کارها را به‌صورت بهینه انجام داد تا زمان زیادی تلف نشود و وقت را برای چیزهایی صرف کرد که بیشترین اهمیت را دارند.

او همچنین می‌گوید خلق محیط‌های بازی بخش مورد علاقه و نقطه قوت من بود. در حالی که مکانیک‌های بازی حداقلی هستند، فکر می‌کنم به‌اندازه‌ای کافی باشند که مفهوم بازی را منتقل کنند و بازیکن را سرگرم نگه دارند.



دستیابی به واقع‌گرایی بصری در یک بازی ویدیویی عکاسی


همان‌طور که بسیاری از گیمرها می‌دانند، فوتورئالیسم یکی از اهداف رایج در بسیاری از بازی‌ها است. برای مت نیوئل، این مفهوم معنای دوگانه‌ای دارد؛ او نه‌تنها قصد دارد مکان‌هایی که از آن‌ها عکس گرفته را دقیقاً و با واقع‌گرایی بالا بازسازی کند، بلکه می‌خواهد به عکاسان مجازی این فرصت را بدهد که همان صحنه‌هایی را ببینند و ثبت کنند که خودش تجربه کرده است.

1000039334.jpg

فراتر از محیط‌های خیره‌کننده، که همان‌طور که در سراسر این مقاله دیده می‌شود، فوق‌العاده واقع‌گرایانه هستند، یکی از تأثیرگذارترین جلوه‌ها عمق میدان واقعی است. در حالی که بسیاری از بازی‌ها، حتی آن‌هایی که بودجه‌های کلان و صدها توسعه‌دهنده دارند، برای دستیابی به این جلوه دچار مشکل می‌شوند، نیوئل می‌گوید که اجرای آن در Unreal Engine 5 به طرز شگفت‌آوری آسان بود.

او می‌گوید Unreal Engine امکان انجام بسیاری از این جلوه‌ها را به‌صورت خودکار فراهم می‌کند، که بابت آن سپاسگزارم.


1000039336.jpg


با این حال، ساخت محیط‌های واقع‌گرایانه از نظر فنی چالش‌های خاص خود را داشت.

نیوئل می‌گوید یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های Lushfoilاین بود که ببینم چه تعداد گیاه را می‌توانم در یک صحنه جا بدهم، بدون اینکه عملکرد بازی دچار مشکل شود. می‌خواستم جنگل‌هایی بسیار متراکم و واقع‌گرایانه داشته باشم که برای دستیابی به آن‌ها، نیاز به ترفندهای فنی زیادی بود.

1000039338.jpg


از آنجایی که نیوئل به‌تنهایی Lushfoil را توسعه داده است، او می‌گوید که باید زمان خود را هوشمندانه مدیریت می‌کرد، به‌گونه‌ای که از نقاط قوت خود حداکثر استفاده را ببرد و تأثیر نقاط ضعف را به حداقل برساند.

او توضیح می‌دهد خلق محیط‌های بازی جایی بود که احساس می‌کردم می‌توانم بیشترین توانایی خود را نشان دهم. در حالی که مکانیک‌های بازی حداقلی هستند، فکر می‌کنم به‌اندازه‌ای کافی باشند که مفهوم بازی را منتقل کنند و بازیکن را سرگرم نگه دارند.


آوردن عکاسی واقعی به دنیای مجازی


نیوئل می‌گوید Lushfoil در اصل یک شبیه‌ساز پیاده‌روی و عکاسی است. بازیکن از دید اول‌شخص جهان را کاوش می‌کند و یک دوربین در اختیار دارد. اولین دوربینی که بازیکن دریافت می‌کند، الهام‌گرفته از دوربین Canon 1100D DSLR است، اولین دوربین من. بعدها به Sony a7C تغییر مسیر دادم، اما تجربه‌ی اولیه‌ام با DSLR همچنان نقش مهمی در گیم‌پلی ابتدایی بازی دارد.

او می‌افزاید: در حین کاوش و ثبت تصاویر، بازیکن می‌آموزد که تنظیمات دوربین—مانند سرعت شاتر، دیافراگم، و تعادل رنگ سفید—چگونه روی ظاهر عکس‌ها تأثیر می‌گذارند. بازیکنان با چالش‌ها و مأموریت‌هایی روبه‌رو می‌شوند که با تکمیل آن‌ها مناطق جدیدی برای کاوش باز می‌شوند، برخی از این مناطق شامل آیتم‌های مخفی هستند که بازیکن را به جست‌وجوی بیشتر ترغیب می‌کنند.


1000039340.jpg


نیوئل می‌گوید "من با عکاسی بزرگ شدم و هنوز هم به آن وابسته هستم. عاشق مرور عکس‌هایی هستم که در طول سال‌ها گرفته‌ام."

او امیدوار است که Lushfoil نه‌تنها فرصتی برای عکاسان حرفه‌ای باشد تا مهارت‌هایشان را در دنیای مجازی به نمایش بگذارند، بلکه بتواند آموزشی سرگرم‌کننده و در دسترس برای مبتدیان عکاسی ارائه دهد.

نیوئل می‌گوید که دوربین مجازی بازی استفاده‌ی سرگرم‌کننده‌ای دارد و در عین حال بینشی درباره‌ی نحوه‌ی تنظیمات دوربین‌های واقعی ارائه می‌دهد، که امیدوارم به مبتدیان عکاسی کمک کند تا شکاف‌های درک خود را پر کنند.

1000039342.jpg
Lushfoil دارای دوربین‌های مجازی مختلفی است که از طیف گسترده‌ای از مدل‌های واقعی الهام گرفته‌اند.


دوربین‌های واقعی گران‌قیمت هستند، و Lushfoil با قیمت ۱۵ دلار می‌تواند برای برخی افراد راهی مقرون‌به‌صرفه باشد تا میلشان به عکاسی را برآورده کنند، به‌ویژه کودکانی که علاقه‌مند به تجربه‌ی ثبت تصاویر با یک دوربین واقعی هستند.

بسیاری از محیط‌های Lushfoil بر اساس سفرهای عکاسی شخصی نیوئل، از جمله در استرالیا، زادگاهش، ساخته شده‌اند. اما برخی از محیط‌های بازی نیز الهام گرفته از آثار سایر عکاسان هستند که نیوئل در طول سال‌ها مشاهده کرده است.


1000039344.jpg


او می‌گوید: به بیشتر مکان‌های موجود در بازی سفر کرده‌ام، بجز نپال، چین، و ایسلند که در صدر لیست سفرهای مورد علاقه‌ام قرار دارند. من می‌خواستم این مکان‌ها را اضافه کنم چون تحت تأثیر آثار برخی از عکاسان مورد علاقه‌ام که به آنجا سفر کرده بودند، قرار گرفتم.

وقتی از نیوئل خواسته شد که لوکیشن مورد علاقه‌اش در Lushfoil را انتخاب کند، چین را نام برد.

او می‌گوید: "فکر می‌کنم محیط‌ چین، روستای متروکه Houtouwan، مورد علاقه‌ی من باشد، چون جدیدترین مکانی است که ساخته‌ام. این فرصت را به من داد که از تمام تجربه و مهارت‌هایم به بهترین شکل استفاده کنم. همچنین، عاشق موسیقی متن انتخاب‌شده برای این منطقه هستم؛ حسی ماورایی دارد."


1000039347.jpg


علیرغم اینکه نیوئل به‌تنهایی یک بازی ویدیویی عالی خلق کرده، او خود را یک گیمر نمی‌داند.

او می‌گوید: "من بازی‌های زیادی انجام نمی‌دهم."

او توضیح می‌دهد که قصد داشته Lushfoil کمتر یک بازی سنتی باشد و بیشتر حالت سینمایی داشته باشد.

برای افزایش حس غوطه‌وری در Lushfoil سعی کردم عناصر بیش از حد بازی‌گونه مثل نشانگرهای صفحه، نقشه‌ها، و چک‌لیست‌ها را اضافه نکنم. می‌خواهم بازیکنان آزادانه کاوش کنند، بدون اینکه حواسشان بیش از حد پرت شود.

اگر بازیکنان بخواهند از محیط‌های زیبا لذت ببرند، عکس‌های مجازی شگفت‌انگیز ثبت کنند و تجربه‌ی عکاسی منظره و سفر را از راحتی خانه‌ی خودشان احساس کنند، Lushfoil چیزهای زیادی برای ارائه دارد.


1000039349.jpg


نیوئل در پایان می‌گوید: "امیدوارم چیزی خلق کرده باشم که دسترس‌پذیر باشد، به‌ویژه برای افرادی که معمولاً بازی نمی‌کنند. فکر می‌کنم Lushfoil برای هر کسی، چیزی منحصر‌به‌فرد برای ارائه خواهد داشت."

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or