Multi Platform METAL EDEN

سازنده
Reikon Games
تاریخ انتشار
May 6, 2025
ناشر
Deep Silver
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
ME-Steam_About-Page-GIF_Cybernetic-Warfare_INT.gif


METAL EDEN یک تجربه شوتر اول شخص (FPS) علمی-تخیلی نفس‌گیر و پر از آدرنالین است که توسط سازنده های بازی RUINER ساخت شده است

شما در نقش ASKA، یک هایپر یونیت (HYPER UNIT) پیشرفته، به یک مأموریت مرگبار اعزام می‌شوید: نجات هسته‌های حیاتی (COREs) شهروندان از موبیوس (MOEBIUS)، کلان‌شهر عظیم و یکپارچه‌ای که زمانی نماد امید بشریت برای خانه‌ای جدید بود، اما اکنون به تله‌ای مرگبار تبدیل شده است.
در کوران نبردهای سایبرنتیک، راه خود را از میان سپاه دفاع داخلی (INTERNAL DEFENCE CORPS) باز کنید، با مهندسان (ENGINEERS) مرموز رو در رو شوید و پرده از اسرار پروژه ایدن (EDEN) بردارید.

خود را برای نبردی سایبرنتیک علیه نیروهای ماشینی آماده کنید؛ نیروهایی که از اسرار پنهان در این دنیای مصنوعی محافظت می‌کنند. با طیف وسیعی از یگان‌های مکا (روبات‌های جنگی) سرسخت و چابک و همچنین نیروهای عنصری قدرتمند روبرو شوید. هسته‌های انرژی را تصاحب کنید و سپرهای دفاعی دشمن را در هم بشکنید تا کنترل میدان نبرد را به دست آورید. زرادخانه و مهارت‌های رزمی خود را توسعه دهید و به یک هایپر یونیت بی‌رقیب و مهارنشدنی بدل شوید.

ME-Steam_About-Page-GIF_Hyper-Unit-Aska_INT.gif


شما یک هایپر یونیت هستید – یک اندروید جنگی فوق‌پیشرفته.
طراحی شده برای حفاظت، متخصص در مأموریت‌های شناسایی و نیروی محرکه‌تان یک هسته فانتوم (PHANTOM CORE) است. با بهره‌گیری از مهارت‌های پارکور بهبودیافته، با سرعت برق‌آسا (Dash) حرکت کنید، با قلاب (Grapple) موانع را پشت سر بگذارید و روی دیوارها بدوید (Wall-run) تا از خطوط دفاعی دشمن عبور کنید. از چابکی بی‌نظیر و توانایی‌های نبرد آکروباتیک خود در درگیری‌های پر زد و خورد و هیجان‌انگیز نهایت استفاده را ببرید. به حالت گوی زرهی مهاجم (ARMORED RAMBALL) درآیید تا با قدرت به قلب دشمن یورش ببرید و با ماشین‌های جنگی جدید و کشنده مقابله کنید. با استفاده از قلاب‌های گرانشی و جت‌پک، آسمان را تحت کنترل خود درآورید و بر میدان نبرد چیرگی یابید.

ME-Steam_About-Page-GIF-Paradise-Lost_INT.gif


موبیوس – کلان‌شهری عظیم و یکپارچه، معلق برفراز سیاره، که از برج کندوی (HIVE TOWER) اسرارآمیز محافظت می‌کند. این شهر که توسط مهندسان مرموز کنترل می‌شود، روزگاری مأمن امیدبخش بشریت بود، اما اکنون به ورطه‌ای مرگبار تبدیل شده است. محیط‌های وسیع با معماری بروتالیستی و یکپارچه این شهر مداری متروکه و همچنین دنیای رازآلود زیر آن، وولکان (VULCAN)، را کاوش کنید. در نقش هایپر یونیت ASKA، وارد نبردی بی‌امان بر سر سرنوشت آگاهی (consciousness) کلونی گمشده‌ای از انسان‌ها شوید؛ آگاهی‌ای که در واحدهای ذخیره‌سازی فوق‌امن نگهداری می‌شود.

ME-Steam_About-Page-GIF-Gameplay.gif


تصاویر بازی :

ss_f4cb9dd98a9a84aff2757f2eac75f5c3584c1b09.1920x1080.jpg ss_ebbeeea43a91069284382bc8adaeedf56c593bd2.1920x1080.jpg ss_82a0c062677352b8202adbdb51600b4047424d1f.1920x1080.jpg ss_a2efa4d1ec9e0976e09bb9dc490f8aee3cd79e67.1920x1080.jpg ss_bcc6179e44462c6ef0661157aaeaea9c3508d08b.1920x1080.jpg ss_ff2749ee38edb4335f59c3b2dcca2c4a77226015.1920x1080.jpg ss_36b340886b122ec934d18ef16334decfacb07cac.1920x1080.jpg ss_58407308f0fd162b2279ced847eb7c19a6f252a6.1920x1080.jpg

تریلر ها :



 
دمو حدود 50 دقیقه محتوا داشت، ولی من یکی رو که قانع کرد :D بازی خوراک عشاق Doom Eternal هست! در عین حال مثل Doom 2016 هم یک راست میره سر اصل مطلب. دیالوگ ها هم با این که به نظر من خواب آور بودن، برای من لزوماً نکته منفی به حساب نمیان، چون پتانسیل این وجود داره که با یه بازی پادکستی جذاب روبرو باشیم\m/ آرت دیزاین خیلی خوبی هم داره، هر چند بعد از یه کم بازی کردن، محیط یه مقداری تکراری شد. امیدوارم تنوع محیطی بیشتر از اینی که توی دمو دیدم باشه.

یه سری مشکلات کوچیک هم داشت که انتظار میره تا یک ماه دیگه برطرف بشن. میکس صدا جالب نیست و این حس رو میده که صدا از توی چاه در میاد، شلیک کردن اسلحه ها باید پر سر و صداتر باشن! بازی Mouse acceleration شدیدی داره که نشونه گیری رو دشوار می کنه. بازی هم زیادی آسونه، یعنی روی درجه سختی Hard (درجه سختی میانی) نه تنها یک بار هم نمردم، حتی هیچوقت به مرگ هم نزدیک نشدم. حالا باید درجه سختی بالاتر هم چک کنم ببینم چطوره. هیچ آپشنی هم برای خاموش کردن Film grain و Motion blur و chromatic aberration وجود نداره که به این معنیه بازی مات به نظر میاد. گزینه استفاده از Lumen هم به جای SSR وجود داره، ولی به قدری نویز داشت که همون SSR رو ترجیح دادم.

از اون جا که هسته گیم پلی بازی فان هست و یه شوتر بی شیله پیله و سرعتی و پر از آدرنالینه، تنها چیزی که باید از این به بعد توی بازی نهایی مشخص بشه اینه که چه قدر محتوا داریم. به نظرم بازی مناسب اینه که یه مود Roguelite هم داشته باشه. صبر کردن براش سخت شد:x
 
بازی خیلی خوشگله. آرت قشنگی داره. وقتی خون میپاشه جیگرت حال میاد. گان‌پلی خووبی داره. ولی خب حقیقتش حس خاصی بهش ندارم :D شوتر این مدلی خیلی زیاد داریم خصوصا از نوع ایندی. ایم بازی هم مشکل داره. اگه انمی‌ها جلوتون باشن دووشواری نداره اما برای چرخیدن کار خیلی سخته. موزیک و صداگذاری هم اوکی بود. ترجیح میدادم تو همون خط RUINER میموندن. حالا نه دقیقا با همون فرمول ولی خب چیزی غیر از شوتر این مدلی. به هر حال امیدوارم موفق بشن و فروش خوبی هم داشته باشن.
 
  • Like
Reactions: miladdej

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or