امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:
Split fiction

وقتی برای اولین بار وارد دنیای Split Fiction شدم، نمی‌دونستم که قراره با یه ترن هوایی احساسی روبه‌رو بشم که هر لحظه‌ش مثل یه تابلوی نقاشی زنده، روح رو نوازش می‌کنه. استودیوی Hazelight، که پیش‌تر با It Takes Two قلب‌هامون رو ربوده بود، این‌بار با یه ماجراجویی دو نفره‌ی دیگه برگشته؛ اما این‌بار، انگار تمام تخیلات و رویاهامون رو تو یه بوم رنگارنگ ریخته و بهمون هدیه داده. Split Fiction نه فقط یه بازیه، بلکه یه تجربه‌ی عمیق و احساسیه که تو رو به دنیاهایی می‌بره که حتی تو خواب‌هات هم ندیدی.
رقص دو قلم در جهانی از تضادها
داستان بازی، مثل یه رمان عاشقانیه پرماجراست که نمی‌تونی کتابش رو زمین بذاری. دو نویسنده، زوئی و میو، که هرکدوم دنیایی متفاوت تو ذهنشون دارن یکی غرق در فانتزی‌های جادویی و دیگری عاشق علمی‌تخیلی‌های آینده‌نگرانه به شکلی غیرمنتظره تو یه شبیه‌سازی گرفتار می‌شن. این دو، که در ابتدا غریبه‌ان، باید با هم همکاری کنن تا از این دنیای خیالی که انگار نمی‌خواد رهاشون کنه، فرار کنن. داستان Split Fiction درباره‌ی دوستی، اعتماد و کشف خوده؛ اما چیزی که بیشتر از همه منو مسحور کرد، این بود که چطور این دو کاراکتر، با وجود تفاوت‌هاشون، کم‌کم به هم نزدیک می‌شن و قلبشون رو به روی هم باز می‌کنن. نمی‌خوام حتی ذره‌ای از این ماجرا رو لو بدم، ولی فقط بگم که پایان بازی، مثل یه آهنگ دل‌انگیز، اشک و لبخند رو باهم بهت هدیه می‌ده. این داستان، یه نامه‌ی عاشقانه‌ست به همه‌ی کسایی که هنوز به قدرت تخیل و دوستی ایمان دارن.
گرافیک: تابلویی که جان گرفته
از نظر گرافیکی، Split Fiction یه شاهکار بصریه که انگار از دل یه رویای رنگارنگ بیرون اومده. بازی با موتور Unreal Engine 5 اگه اشتباه نکنم ساخته شده و هر فریمش، مثل یه نقاشی متحرکه که نمی‌تونی چشم ازش برداری. یه لحظه تو جنگل‌های جادویی پر از مه و نورهای رقصان قدم می‌زنی، لحظه‌ی بعد تو یه شهر سایبرپانکی با نورهای نئونی و بارون‌های بی‌وقفه داری می‌دوی. جزئیات محیط‌ها، از پرهای اژدهایی که باهاش پرواز می‌کنی تا انعکاس نور روی زره‌ی یه نینجای سایبری، نفس‌گیره. رنگ‌ها، نورپردازی و طراحی هنری بازی، طوری با هم هماهنگ شدن که انگار داری تو یه فیلم انیمیشنی زنده بازی می‌کنی. Hazelight با این بازی نشون داده که گرافیک فقط رزولوشن بالا نیست؛ گرافیک، یعنی خلق دنیایی که بتونی توش گم بشی و هر گوشه‌ش یه قصه‌ی جدید برات داشته باشه.
گیم‌پلی Split Fiction، یه سمفونی بی‌نقصه که فقط با یه هم‌نواز می‌تونی اجراش کنی. این بازی فقط به صورت کوآپ دو نفره قابل تجربه‌ست و همین، قلب تپنده‌ی این ماجراجوییه. هر مرحله، یه مکانیک جدید بهت معرفی می‌کنه و هیچ لحظه‌ای تکراری نمی‌شه. یه لحظه داری با اژدها پرواز می‌کنی و باید با دوستت هماهنگ بشی تا از موانع رد بشین، لحظه‌ی بعد تو یه شهر سایبرپانکی با موتورهای پرسرعت داری از دست ربات‌ها فرار می‌کنی. تنوع گیم‌پلی، از پلتفرمینگ و حل پازل گرفته تا اکشن و مخفی‌کاری، طوریه که هر ثانیه‌ش یه سورپرایز جدید برات داره. می‌تونی یه گراز بشی، یه سوسیس کباب‌شده، یا حتی با یه کوسه‌ی شنی تو بیابون مسابقه بدی! این تنوع، همراه با نیاز به همکاری مداوم با هم‌تیمی‌ ات، باعث می‌شه که هر لحظه از بازی، یه خاطره‌ی شیرین بشه. تنها نکته‌ای که شاید کمی آزاردهنده باشه، کنترل دوربین تو بعضی مراحل شلوغه، ولی این مشکل، تو دریای عظمت گیم‌پلی بازی گم می‌شه.
نوایی که روحت را نوازش می‌کند
موسیقی Split Fiction، مثل یه هم‌سفر وفاداره که تو هر لحظه همراهته و احساست رو عمیق‌تر می‌کنه. از ملودی‌های حماسی تو مراحل فانتزی که انگار از دل افسانه‌ها بیرون اومده، تا ریتم‌های تند و هیجان‌انگیز تو مراحل علمی‌تخیلی که ضربان قلبت رو بالا می‌بره، همه‌چیز با دقت و ظرافت طراحی شده. موسیقی بازی، نه‌تنها مکمل گیم‌پلی و داستانه، بلکه یه شخصیت زنده‌ست که تو رو تو هر لحظه همراهی می‌کنه. تو لحظات احساسی، آهنگ‌ها طوری دلت رو می‌لرزونن که نمی‌تونی جلوی اشکات رو بگیری، و تو لحظات هیجان‌انگیز، انگار یه ارکستر کامل داره برات می‌نوازه تا آدرنالینت به اوج برسه. صداگذاری کاراکترها هم بی‌نظیره و دیالوگ‌ها، با طنز و احساسی که توشون موج می‌زنه، باعث می‌شن که زوئی و میو برات مثل دو دوست واقعی بشن.
هر بخش از بازی، یه تکه از این پازل زیباست که کنار هم، یه تجربه‌ی فراموش‌نشدنی می‌سازن
داستان: ۸.۵/۱۰
داستان بازی، با اینکه احساسی و جذابه، تو بعضی لحظات می‌تونست عمیق‌تر باشه. اما پایانش، قلب هر بازیکنی رو تسخیر می‌کنه.

گرافیک: ۱۰/۱۰
از نظر بصری، این بازی یه شاهکار بی‌چون‌وچراست. هیچ ایرادی نمی‌تونی بهش بگیری.

گیم‌پلی: ۹.۵/۱۰
تنوع و خلاقیت تو گیم‌پلی، بی‌نظیره. فقط گاهی کنترل دوربین می‌تونه کمی اذیت کنه.

موسیقی و صداگذاری: ۹/۱۰
موسیقی و صداگذاری، روح بازی‌ان و تو لحظات احساسی، بی‌نهایت تأثیرگذارن.

تجربه‌ی کلی: ۹.۵/۱۰
بنظرم
Split Fiction یه تجربه‌ی ناب و بی‌ماننده که هر گیمری باید حداقل یه بار تجربه‌ش کنه.
یه شهربازی جادوییه که تو هر گوشه‌اش، یه شگفتی منتظرته. این بازی، فقط یه ماجراجویی دو نفره نیست؛ یه سفر احساسیه به قلب دوستی، تخیل و خلاقیت. Hazelight و جوزف فارس با این اثر، بار دیگه ثابت کردن که می‌تونن با ترکیب احساسات و گیم‌پلی، تجربه‌ای خلق کنن که تا ابد تو ذهنت بمونه. اگه دنبال یه بازی هستید که شما رو بخندونه، اشکتون رو دربیاره، و غرقتون در دنیاهایی کنه که هیچ‌وقت ندیدی، Split Fiction همون انتخابیه که نباید از دستش بدید. این بازی، یه نامه‌ی عاشقانه‌ست به همه‌ی کسایی که هنوز به جادوی گیم ایمان دارن.
 
آخرین ویرایش:
Ninja Gaiden 2 Black

نکات مثبت:
-مبارزات خشن، خونین، پرتعداد و سریع
-گرافیک کاملا ارتقا یافته و عالی
-سلاح های متنوع و سیستم آپگرید موثر
-پرچالش و سخت
-پلکان معروف چپتر 13(سلاخی حداقل 100 دشمن نینجا در 6..7 دقیقه:x)
-مدها و اضافات خوب
-ارزش تکرار مناسب به دلیل مبارزات فوق العاده و مدهای متنوع

نکات منفی:
-دوربین بازی (عملا در درجه های سختی Very Hard و بالاتر عملکردتون رو نابود میکنه)
-باس هایی با مکانیزم های اکثرا از مد افتاده
-حذف برخی ویژگی ها از نسخه اصلی به دلیل مبنا قرار دادن نسخه سیگما برای ساخت این نسخه
-همچنان پر مشکل و اعصاب خرد کن بودن برخی قسمت های لول دیزاین بازی


نینجا گایدن 2 رو در دو کلمه میشه خلاصه کرد: "حمام خون". بدون شک این بازی جزو خشن ترین و سریع ترین اکشن هایی هست که تا حالا منتشر شده. ولی نسخه "سیگما" که یکی دو سال بعد از نسخه اصلی برای PS3 منتشر شد به دلیل حذف بسیازی از محتواهای فرعی، کم کردن تعداد دشمنان در صحنه نبرد و همینطور حذف خشونت اصلا به مذاق طرفداران خوش نیومد.
حالا بعد از سالها نسخه نهایی شماره 2 با نام Ninja Gaiden 2 Black منتشر شده که پایه و اساسش رو همون نسخه سیگما تشکیل داده ولی خوشبختانه در بحث خشونت وام گرفته از نسخه اصلی و در بحث تعداد دشمنان و سختی به چیزی مابین دو نسخه اصلی و سیگما هست. در بحث محتواهای فرعی هم اساس نسخه سیگما هست(Horde Mode حذف شده و به جاش Tag-Mission اضافه شده، سه چپتر با سه شخصیت دختر همراه های ریو اضافه شده و برخی سلاح ها و باس ها هم کم و زیاد شدن)

در نهایت میشه گفت هنوز هم در بخش کامبت و مبارزات وحشیانه، دقیق و خونین هیچ رقیبی حتی نزدیک این بازی هم نمیشه و به همین دلیل و همینطور محتواهای فرعی خوبش میتونه ساعتها مشغولتون کنه، ولی اگر تو مواردی مثه دوربین و برخی بخش های لول دیزاین و باس های از مد افتاده هم تغییراتی اعمال میکردن با یه پکیج ریمیک بی نظیر مواجه بودیم.

امتیاز : 8/10
(بشدت به عاشقان H&S، خشونت و چالش توصیه میشه)

.​
 
آخرین ویرایش:
Assassins creed shadows 8.5

+ گرافیک باورنکردی و خوشگل بازی به عنوان کسی که تو سال خیلی بازی تموم میکنم به جرات میگم تا الان بهترین گرافیک یه بازی جهان باز توی ps5 را شاهد هستیم البته احتمالا در ادامه سال باید این عنوان را به death stranding 2 یا ghost of yotei بده.
+ موزیک های بینظیر و ژاپنی بازی که با روح و روان ادم بازی میکنه
+ مبارزات لذت بخش بازی که حس اون شمشیر زدن و قطع شدن دست و پا را قشنگ به ادم منتقل میکنه
+ داستان بازی اگه با دید یه ویدئو گیم فانتزی بهش نگاه کنید واقعا خوبه بازی قرار نیست یه مستند تاریخی را تعریف کنه

_ شخصیت یاسوکه واقعا باحال و قلدره و مثل یه بلدزر میمونه ولی به dna سری اساسین نمیخوره به نظرم بازی بدون یاسوکه بازی بهتری میشد.
_ گیم پلی بازی تو ۹۰ درصد مواقع به کشتن یه نفر اختصاص داره و تنوع ساید کوئست و ماموریت های اصلی کمه توش و با توجه به طولانی بودن بازی خسته کننده میشه.
_ لودینگ های بازی نسبتا طولانیه شما در طول بازی زیاد فست تراول میکنید و اذیت کننده میشه مخصوصا وقتی با انحصاری های سونی مقایسه میکنیم که تو کسری از ثانیه لود میشه
_ یک مقدار پار‌کور بازی اذیت کننده هست و رسیدن به یه مکانی با پای پیاده با توجه به محیط جنگلی و کوهستانی بازی سخته

در کل تجربه دلپذیر و دوست داشتنی بود حدود ۶۰ ساعت برام طول کشید تا پلات بشه ماموریت هایی که در مورد فرقه اساسین ها بود به شدت جذاب ولی بسیار کم بود.
و در اخر بگم که دلم خییییلی برای naoe تنگ میشه :(( :((
 
ELDER RING


وقتی صحبت از میازاکی میشه طرفداران این سبک بازی میدون با ی بازی بی نظیر روبه رو هستن اما وقتی پای ریچارد مارتین هم به همون اثر اضافه می‌شود دیگه. تقریبا همه مطمن هستن که با یک شاهکار هنری. طرف هستيم
الدر رینگ دقیقا همان چیزی هست که. انتظارشو دارین
داستان بازی به بهترین شکل ممکن شروع میشه. و وارد دنیای پر از راز رمز و ماموریت میشین
به طوری که با پایان های متعدد رو به رو میشیم در آخر
شاید با خودتون بگین خب بعد ار بلاد بورن ۳گانه دارک سول
دیمون سول دیگه اینجور سبک های به آخرش رسیده ولی میازاکی. ثابت کرد نه تنها میتونه یک اثر جاودانه خلق کنه بلکه میتونه همون اثر به بهترین بازی سال و به اعتقاد خیلی ها بهترین بازی نقش آفرینی و سولز تبدیل شده باشه
موسیقی بازی تو هر منطقه با هم فرق میکنی و مخصوصا تو مبارک با باس فایت ها بسیار حماسی میشه
از گیم پلی بازی که. کاملا جهان باز شده و صدها ماموریت اصلی و فرعی جلوتون میزاره
تا گرافیک هنری چشم نواز
تا طراحی بسیار عالی باس فایت ها و محیط
همه همه دست به هم دادن تا بایک ابر شاهکار طرف باشیم
بی‌شک بازی سال و بردن جوايز متعدد کمترین کاری بود که صنعت گیم در حق این بازی انجام داد


نمره من به این بازی قطعا 10
 

Attachments

  • ELDEN RING™_20250323203250.jpg
    ELDEN RING™_20250323203250.jpg
    798.4 KB · مشاهده: 7
  • ELDEN RING™_20250324234242.jpg
    ELDEN RING™_20250324234242.jpg
    445.8 KB · مشاهده: 7
  • ELDEN RING™_20250325174128.jpg
    ELDEN RING™_20250325174128.jpg
    487.5 KB · مشاهده: 7
  • ELDEN RING™_20250325181145.jpg
    ELDEN RING™_20250325181145.jpg
    824.3 KB · مشاهده: 7
آخرین ویرایش:
Call of Duty Black Ops 6


خوب ماراتون cod های نوین و اخیر رو بالاخره با به پایان رسوندن عنوان بالا به سرانجام رسوندم

گرافیک نسبت به اون چیزی که از اکتی و دار و دسته اش انتظار داریم خیلی خوبه و روی بحث گرافیک پیشرفت خوبی مشاهده میشه

موسیقی با اینکه باز هم با سال های اوج فاصله بسیار داره ولی باز خوبه، صداگذاری هم سطح خوبی داشت

داستان بازی هم توی مدیوم بلک اوپس قرار می گیره و بد نبود ولی پایانش یهو سر و ته همه چیز رو دراوردن و بدتر از اون یه سری مسائل رو خیلی الکی میذارن برای وارزون و ادم باید بترسه یهو نسخه بعدی شش تا کاراکتری که مردن زنده بشن یا این ناقص تعریف کردن شون به خود پایان بندی ضربه میزنه که فلان چیز چی شد اون کجا رفت و …

و اما گیم پلی
باید گفت cod با دوران طلایی ایش خیلی فاصله گرفته و فقط هی سعی میکنن یا از وارزون بچپونن تو بازی یا اینجا که دیگه از بخش دیگه ( اسپویل میشه نگفتم ! )
احتمالا یا یه تفکری کردن که اینطوری میتونیم همه رو بیاریم تو وارزون تا شیره شون رو بکشیم یا اینکه واقعا کفگیر بدجور به ته دیگه خورده و نواوری رفته قاطی باقالی ها
مراحل مخفی کاری یکی دوتا نه اینکه همه جا یه چیزی بچپونی، کلا سه چهار تایی به زور میشد بهشون گفت مراحل cod محور و بقیه دیگه اعصاب خوردی بودن که حالا منتظر بشی دشمن در موقعیتی قرار بگیره که بتونی بزنیش بعد یارهاش نبینن بعد بری بعدی و بعدی و بعدی
Cod قرار بود سینمایی، سریع و پر هیجان باشه نه این

مولتی هم که هیچی :D
تنها نکته جذاب که حالا نمیدونم تو عناوین قبلی هم بود یا اینجا اضافه شد این سیستم peak & lean خودکار پشت یه سری کاور بود خود کاراکتر کج می ایستاد و این خیلی هم خوب کار شده بود

زامبی باز هم نیستم چون تیم خوب میخواد:|


در کل انتظارم زیاد بود ولی خورد به دیفال! چون مدرن وارفر که دیگه اونقدر هیجانی نیست، گفتیم بلک‌ اپس جبران میکنه که این هم هیچی

7.5/10
 
Call of Duty Black Ops 6


خوب ماراتون cod های نوین و اخیر رو بالاخره با به پایان رسوندن عنوان بالا به سرانجام رسوندم

گرافیک نسبت به اون چیزی که از اکتی و دار و دسته اش انتظار داریم خیلی خوبه و روی بحث گرافیک پیشرفت خوبی مشاهده میشه

موسیقی با اینکه باز هم با سال های اوج فاصله بسیار داره ولی باز خوبه، صداگذاری هم سطح خوبی داشت

داستان بازی هم توی مدیوم بلک اوپس قرار می گیره و بد نبود ولی پایانش یهو سر و ته همه چیز رو دراوردن و بدتر از اون یه سری مسائل رو خیلی الکی میذارن برای وارزون و ادم باید بترسه یهو نسخه بعدی شش تا کاراکتری که مردن زنده بشن یا این ناقص تعریف کردن شون به خود پایان بندی ضربه میزنه که فلان چیز چی شد اون کجا رفت و …

و اما گیم پلی
باید گفت cod با دوران طلایی ایش خیلی فاصله گرفته و فقط هی سعی میکنن یا از وارزون بچپونن تو بازی یا اینجا که دیگه از بخش دیگه ( اسپویل میشه نگفتم ! )
احتمالا یا یه تفکری کردن که اینطوری میتونیم همه رو بیاریم تو وارزون تا شیره شون رو بکشیم یا اینکه واقعا کفگیر بدجور به ته دیگه خورده و نواوری رفته قاطی باقالی ها
مراحل مخفی کاری یکی دوتا نه اینکه همه جا یه چیزی بچپونی، کلا سه چهار تایی به زور میشد بهشون گفت مراحل cod محور و بقیه دیگه اعصاب خوردی بودن که حالا منتظر بشی دشمن در موقعیتی قرار بگیره که بتونی بزنیش بعد یارهاش نبینن بعد بری بعدی و بعدی و بعدی
Cod قرار بود سینمایی، سریع و پر هیجان باشه نه این

مولتی هم که هیچی :D
تنها نکته جذاب که حالا نمیدونم تو عناوین قبلی هم بود یا اینجا اضافه شد این سیستم peak & lean خودکار پشت یه سری کاور بود خود کاراکتر کج می ایستاد و این خیلی هم خوب کار شده بود

زامبی باز هم نیستم چون تیم خوب میخواد:|


در کل انتظارم زیاد بود ولی خورد به دیفال! چون مدرن وارفر که دیگه اونقدر هیجانی نیست، گفتیم بلک‌ اپس جبران میکنه که این هم هیچی

7.5/10
درود

امتیازی که دادی درسته ؟:دی چون اصلا همخونی نداره با چیزایی که نوشتی ٬ ۷/۵ و معمولن به بازی های خوب میدن نه بازی ای که انقدر ناامیدت کرده و هیچ نوآوری ای هم نداشته
 
درود

امتیازی که دادی درسته ؟:دی چون اصلا همخونی نداره با چیزایی که نوشتی ٬ ۷/۵ و معمولن به بازی های خوب میدن نه بازی ای که انقدر ناامیدت کرده و هیچ نوآوری ای هم نداشته

من یه مقداری دستم بالاست برای نمره دادن :D
بعد نا امیدی تا ارزش خود بازی خیلی تفاوته، الان تلاشی که کردن برای ساخت این بازی در این حده

یه جورایی بحث سر ارزش بازی و امتیاز بازی هست
من امتیاز دادم بر اساس مباحث کلی بازی ولی ارزش بازی و نا امیدی شاید حدود پنج از ده میشد
 
  • Like
Reactions: Destro

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or