PlayStation God of War Ragnarok

سازنده
Santa Monica Studio
تاریخ انتشار
November 9, 2022 (۱۸ آبان 1401)
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
God of War Ragnarok
IMG_20210911_212633_copy_600x200.jpg
Biography
Ragnarök
e17dd58892e48fd104c3203eb2ccd3e8-724x1024.jpg


موج اول
شروع آخرالزمان از جنگ‌های خونین در میدگارد و از بین انسان‌ها راه می‌افتد، برادران به جان هم افتاده و یکدیگر را به قتل می‌رسانند و جرم و جنایت در میدگارد بیداد می‌کند.
سپس زمستان سخت (Fimbulvetr ) از راه می‌رسد که به مدت سه سال با خود سرمای شدید و تاریکی به همراه می‌آورد
زمین سراسر از یخی ضخیم پوشیده شده و انسان‌ها در سرما و گرسنگی تمام امید و ایمانشان را از دست می‌دهند.

موج دوم
اسکال (Sköll) و هاتی (Hati – گرگ‌هایی که به دنبال ارابه‌های خورشید و ماه می‌کردند) بالاخره موفق می‌شوند هر کدام طعمه خود را شکار کنند
اسکال خورشید را به دندان گرفته و خون از آن به زمین جاری می‌شود و هاتی ماه را بلعیده و ستارگان نیز آسمان را ترک می‌کنند و تاریکی مطلق همه جا را فرا می‌گیرد.

موج آخر
زمین شروع به لرزیدن می‌کند و فنریر که توسط خدایان در غل و زنجیر بود، آزاد می‌شود تا از خدایانی که او را اسیر کرده بودند انتقام بگیرد.


+ نگهبان خدایان (Heimdall) در شاخ خود دمیده و تمام خدایان به همراه وایکینگ‌هایی که با شرافت جنگیده و مرده بودند و در والهالا درکنار خدایان مستقر بودند، خود را برای نبردی بزرگ آماده می‌کنند.
+ ایگدراسیل (Yggdrasil) که 9 سرزمین بر روی شاخه و ریشه‌های آن شکل گرفته بودند، به لزره درمیاید. زمین میلرزد، دریا شروع به جوشیدن می‌کند و ماری عظیم‌الجثه از اعماق آن بیرون می‌آید که زهر از دهانش بر زمین می‌ریزد، این مار کسی نیست جز یورمنگاند
+ آسمان شکافته شده و از سرزمین موسپل‌هیم (Muspelheim– قلمروی آتش) غول‌های آتشین به رهبری سورت به میدان نبرد وارد می‌شوند
+ هِل، دختر لوکی که نیمه زنده-نیمه مرده است نیز از نیفل‌هیم (Niflheim – قلمروی یخ) خارج شده و به همراه اژدهای خود نیتاگ (Nithog) بر فراز میدان نبرد پرواز می‌کند تا اجساد مردگان را برای خوردن ببرد.
Hróðvitnir
IMG_20220708_101623_402.jpg

فنریر (Fenrir) که همچنین با نام هوویتنیر شناخته میشه شخصیتی مهم در اسطوره‌شناسی نورسه
گرگی غول‌پیکره که به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان آسیر تلقی میشه
او اولین بچه-گرگ از سه فرزند لوکی و یک یوتون مونث به نام انگربودا ست
سرنوشتش در زمان راگناروک به مبارزه و کشتن اودین گره خورده، و اینکه پدر اسکول و هاتی ست
فنریر به عنوان گرگی توصیف شده که روزی به اندازه‌ی یک هیولا می‌شود.
وجود او ترسی بزرگ برای خدایان و به خصوص اودین است، کسی که مرگ خود را در زمان راگناروک به واسطه‌ی آرواره‌های این هیولا پیش‌بینی می‌کند
یکی از دلایل مهم اقدامات اودین برای جلوگیری از راگناروک به خاطر ترس از فنریر ست

جنسیت: مذکر
نژادها: غول-گرگ
وضعیت: زنده
مکان: آسگارد
خانواده:
هِل(خواهر)
یورمونگاند(برادر)
اسکول و هاتی(پسران)
انگربودا(مادر)
لوکی ( پدر )
فی(مادر بزرگ)
برگلمیر(جد مادری)
کریتوس(پدر بزرگ؟!)

اگرچه او دیده نشده و به واسطه‌ی یکی از نام‌های کمتر شناخته شده‌اش نام برده می‌شود، اما فنیر در دو تا از اظهار نظرهای میمیر مورد اشاره قرار گرفته!
اولین اشاره مربوط به یکی از داستان‌های میمیر بر روی قایقه که از فنریر به عنوان «کینه‌جوی بزرگ خدایان آسیر» یاد می‌شه و داستانی از او و فرزندانش اسکول و هاتی نقل میشه
میمیر باری دیگر هنگام ترک کردن کونوسگارد به طور خلاصه اشاره‌ای به فنیر می‌کنن و این که چطور بروک و سیندری زنجیری غیرقابل شکست را تنها با استفاده از «یک جای پای گربه» و «آب دهان پرنده» ساختن
Thamur
20220602_213349.jpg

تامور قبل از مرگش تصمیم داشت دیواری به دور سرزمین غول ها یا همون یوتنهایم بسازه تا از مردمش در برابر ثور محافظت کنه
چون ساخت دیوار به تنهایی واسش سخت و زمان‌گیر بود، از پسرش Hrimthur برای ساخت دیوار کمک خواست اما پسرش بهش کمک نکرد!
بعد از مخالفت Hrimthur با پدرش، تامور پسرش رو میزنه و همین امر باعث میشه Hrimthur هز دست پدر فرار کنه
تامور که احساس خوبی نداشته به دنبال پسر میره ولی در میدگارد گم میشه
فریادهای تامور توجه ی ثور رو به خودش جلب میکنه و این دو باهم درگیر میشن و درنهایت تامور حین درگیری بر روی ابزار سنگ تراشی خودش میفته و دار فانی رو وداع میگه:D

تامور یک غول یخی بود و برای همین بعد از مرگش و سقوط بدنش بر روی زمین بخش بزرگی از سرزمین پوشیده از یخ شد و فقط ثور از این سرما نجات پیدا کرد

gow2-900x506_copy_450x253.jpg



با اینکه کشته شدن Thamur در نبرد با ثور کاملا اتفاقی رخ داد اما ثور اعتبار کشتن این غول رو برای خودش می‌دونست و ادعا می‌کرد که خودش انجام داده!
پ.ن: اگر در خاطرتون باقی مانده باشه، آخرین نبرد ما با بالدور دقیقا در محل کشته شدن تامور اتفاق افتاد، و برای لحظاتی فریا برای اینکه ما بالدور رو خاکشیر نکنیم، برای کمک به پسرشو با جادوی خودش ایشونو زنده کرد!
تیر (به نروژی باستان: Týr)

Tyr.jpg
تیر (فرزند اودین، برادر ناتنی ثور و بالدر) خدای جنگ نورس ، خدایی که برای صلح جنگید و به قهرمان بودن و قانونمند بودن شهرت داشت.
با قدرت و علمش جلوی جنگ ها را می گرفت ، نه اینکه شروعشون کنه!
تیر با کمک غول ها و تمام نژاد ها معبدش را ساخت تا با استفاده از آن به هر ٩ قلمروی ایگدراسیل سفر کند و آرامش را توی همه ی آنها برقرار کند.
تیر خدایی بود که انتخاب کرد به دیگران خدمت کند تا خودش
تیر معتقد بود که عقل، کلید جلوگیری از جنگ و هرج و مرج عه ، نه زور!
همچنین او می دانست که با بازدید از فرهنگ های مختلف به بینشی میرسه که هرگز با یکجا نشینی بهش نمیرسه. در حالی که اودین علم زیادش رو مبتکرانه مخفی می کنه ، تیر با دست و دل بازی علم و خردش رو در اختیار بقیه میزاره.
به همین دلیل ، انسان ها تیر رو تحسین می کردند و عشق شان را بهش با آوردن هدایا از سراسر دنیا نشون می دادند.


آخرین اطلاعات:

▪️تاریخ عرضه ی بازی برابر با 18 آبان 1401
▪️بازی به صورت انحصاری برای PS5/PS4 منتشر میشود
▪️در صورتی که نسخه ی PS4 بازی را‌ خریداری کنید، برای دریافت نسخه ی PS5 بازی ( Free Upgrade ) باید مبلغ 10$ را پرداخت کنید
این هزینه شامل نسخه ی Standard Edition بوده و در ادیشن های دیگر شما قابلیت استفاده ی بازی بروی هر دو پلتفرم کنسولی PS4 و PS5 را خواهید داشت



* آقای اریک ویلیامز کارگردان نسخه ی GOW Ragnarok می باشند
* ثور و فریا دو آنتاگونیست اصلی هستند
* هر 9 قلمرو قابل بازی می باشند
* عنوان GOW Ragnarok به مانند نسخه ی 2018 بر اساس فناوری One Shot Shooting ساخته خواهد شد، این بدان معناست که Shooting Camera از ابتدا تا انتهای بازی متوقف نمی شود
* طبق گفته ی اریک ویلیامز کارگردان نسخه جدید GOW، بازی GOW Ragnarok پایانی برای حماسه اساطیر نورس خواهد بود!
* ضمنا کراس جن بودن این بازی نیز به صورت رسمی تایید گردید

IMG_20220706_230109_242.jpg
♤♤♤♤♤♤
GOW Ragnarok Characters

IMG_20210912_014927_650.jpg IMG_20210912_014925_625.jpg
IMG_20210912_014924_145.jpg IMG_20210912_014921_368.jpg
IMG_20210912_014919_967.jpg IMG_20210912_014918_785.jpg
IMG_20210912_014916_890.jpg IMG_20210912_014914_579.jpg
IMG_20210912_014913_027.jpg IMG_20210912_014910_929.jpg

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎


☆☆☆☆☆☆☆☆

Screenshot_20210912-013302_Samsung Internet_copy_432x242.jpg
God of War: Ragnarok -Official Gameplay Trailer | PS showcas 2021
YouTube

☆☆☆☆☆☆☆☆
178672
🔹🔹🔹
🔥تریلر رونمایی از تاریخ انتشار بازی🔥
 
آخرین ویرایش:
سلام به دوستان و گیمرهای عزیز

توفیقی شد در میان این همه گرفتاری های زندگی این بازی رو تجربه کنم
خب باید قبول کنیم راه 2018 به بعد از اون کریتوس خشن و شر و شور رسیدیم به یک شخصیت آروم
به نظرم این نسخه نسبت به 2018 خیلی بهتر بود هر چند مشکلات خودش رو داشت
داستان بازی یکم سر در گم کنندست و زیادی کش و قوس میگرفت،به نظرم بازی با آترئوس اصلا جذاب نیست و کلا شخصیتی درخور این نداره که بخوای باهاش بازی کنی(بیشتر یک ماجراجو هستش)
باس های بازی اون ابهت نسخه های قبلی رو نداره و سازنده فقط رفع وظیفه کرده

گرافیک بازی و جنگیدن ها برای من به شدت جذاب بود
موزیک ها همچنان عالی و دیوانه کننده
جلوه های بصری به شدت زیبا مخصوصا در اواخر بازی

در کل بازی جذابی بود و میتونست بهتر باشه در یک سری موارد
باید منتظر باشیم ببینیم در آینده چه پیشرفت هایی رو براش لحاظ میکنند !
 
والا بعد ۷ ۸ سال اولین بازی‌ای که بازی کردم همین بود، راضی نبودم اصلاً. ۲۰۱۸ به مراتب داستان دلچسب‌تری داشت، حتی معتقدم سیستم نبرد بازی هم توی ۲۰۱۸ بهتر بود و راحت‌تر می‌شد پیش‌بینی کرد تو بازی چه خبره. یه جاهایی از بازی خیلی اضافه بود، یه جاهایی اصلاً انقد سریع رد شد نفهمیدم چی شد. واقعاً انتظار یه نبرد اساسی و خفن داشتم اون ته، حیف از این پتانسیل. ۲۰۱۸ یکی از بهترین تجربیات عمرم بود و این یکی واقعاً با این که لذت‌بخش بود ولی واقعاً در نهایت ناامیدم کرد.:(
 
والا بعد ۷ ۸ سال اولین بازی‌ای که بازی کردم همین بود، راضی نبودم اصلاً. ۲۰۱۸ به مراتب داستان دلچسب‌تری داشت، حتی معتقدم سیستم نبرد بازی هم توی ۲۰۱۸ بهتر بود و راحت‌تر می‌شد پیش‌بینی کرد تو بازی چه خبره. یه جاهایی از بازی خیلی اضافه بود، یه جاهایی اصلاً انقد سریع رد شد نفهمیدم چی شد. واقعاً انتظار یه نبرد اساسی و خفن داشتم اون ته، حیف از این پتانسیل. ۲۰۱۸ یکی از بهترین تجربیات عمرم بود و این یکی واقعاً با این که لذت‌بخش بود ولی واقعاً در نهایت ناامیدم کرد.:(
نه داداش تو اشتباه میکنی چون بازی متای 94 گرفته حق اعتراض نداری ;))
 
نه داداش تو اشتباه میکنی چون بازی متای 94 گرفته حق اعتراض نداری ;))
حتما اعتراض و ایراد گرفتن اگه با دلیل و مدرک باشه کاملا قابل قبوله.

تعدادی از بچه ها هستن در دفاع صحبت از آمار فروش ، متا و... میکنن که خیلی حرف خنده داریه.
اینکه اگه فلان بود پس چرا این تعداد ملت خریدن؟
یا اینهمه منتقد متوجه نشدن و شما متوجه شدی؟
و...
انگار تو جاده با ماشین داری میری ، پنجره رو بدی پایین به ماشبن بقلی بگی اون چرخت پنچره ولی در مقابل طرف بگه دکی...
میدونی شرکتش 10 میلیون از این ماشین فروخته؟
150 تا ستاره امنیت داره ، دوربین فلان داره ، بهترین ماشین از نگاه Top Gear و... شده:))
البته این مثال درستی در مورد رگناروک نیست ولی میخوام بگم جبهه گرفتن طرفداری که اینطور نظر میده همینقدر قابل درک نیست.

ولی در مقابل خود کسی هم که ایراد میگیره اونهم تو تاپیک بازی باید از لحاظ گرامری ، جمله بندی و منطق نظراتش معنی بده.
بعضی از بچه ها جوری اعتراض میکنن و ایراد میگیرن که انگاری با یه بازی با میانگین زیر 60 طرف هستن.

مثلا میگن اینجای بازی فلانه و اونجاش بیسار و...
نمیدونم این بازی چطور بالای 90 شد!؟
اصلا ارزشش رو نداره و...
که خب اینها همش ضربه ایستگاهی غیر مستقیمه :D
=========

اعتراض و ایراد گرفتن اگه مثل همین کامنت بالا باشه و به موارد اشاره کنه به نظرم خیلی قابل پذیرشه چون جای بحث میزاره.
یکی میاد میگه بازی فلانه و ... پس بازی بولشته ، وقتتون رو تلف نکنین و... که خب نمیشه باهاش وارد بحث شد اصلا.
 
آخرین ویرایش:
والا بعد ۷ ۸ سال اولین بازی‌ای که بازی کردم همین بود، راضی نبودم اصلاً. ۲۰۱۸ به مراتب داستان دلچسب‌تری داشت، حتی معتقدم سیستم نبرد بازی هم توی ۲۰۱۸ بهتر بود و راحت‌تر می‌شد پیش‌بینی کرد تو بازی چه خبره. یه جاهایی از بازی خیلی اضافه بود، یه جاهایی اصلاً انقد سریع رد شد نفهمیدم چی شد. واقعاً انتظار یه نبرد اساسی و خفن داشتم اون ته، حیف از این پتانسیل. ۲۰۱۸ یکی از بهترین تجربیات عمرم بود و این یکی واقعاً با این که لذت‌بخش بود ولی واقعاً در نهایت ناامیدم کرد.:(
اینا بهانس وگرنه شما دوس داری کریتوس مثه سه شماره اول همه رو جر بده و دلت خشونت بی حد و اندازه میخواد :D . اصلا وقتی بازی متای 94 گرفته و فروش شونصد میلیون نسخه ای داشته امکان نداره همچین ایراداتی داشته باشه. یعنی منتقدا نفهمیدن و شما به تنهایی اینا رو متوجه شدین؟

خلاصه یه عده عاشق خشونت و ترکوندن روده معده فقط ایراد میگیرن اینجا از بازی.;;);))

.​
 
باز یک نفر گیمر بازی رو نقد کرد و دوباره دوستان دنبال دشمن فرضی میگردن.به جای پرداختن به کامنت دوستمون دنبال طرفداران بازی میگردن که آهای بیا ببین اینم از بازی خوشش نیومده.بیاید دعوا.آقا جون مشکل از خودتته و ادبیاتت که دوست داری فحش بدی و مسخره بازی دربیاری و کسی چیزی نگه.البته منظورم فقط یه نفره
 
باز یک نفر گیمر بازی رو نقد کرد و دوباره دوستان دنبال دشمن فرضی میگردن.به جای پرداختن به کامنت دوستمون دنبال طرفداران بازی میگردن که آهای بیا ببین اینم از بازی خوشش نیومده.بیاید دعوا.آقا جون مشکل از خودتته و ادبیاتت که دوست داری فحش بدی و مسخره بازی دربیاری و کسی چیزی نگه.البته منظورم فقط یه نفره
اگر منظورت منم که احتمالا هم منم :D این نوع پست دادنم در جواب کسایی هست که به پستای کاملا نرمال ما جواب های مسخره و خوشمزه بازی دادن. من هم در جواب یه پست مثه همین دوستان زدم که بگم ما هم بلدیم.:D
وقتی پست صرفا نقد می نوشتیم و یه عده مسخره میکردن(جواب منطقی رو کاری ندارما مسخره کردن منظورمه) و یا وقتی یه نفر از بازی تعریف میکرد و از دوستای شما یه عده میومدن سریع میگفتن تعریف نکنا الان باز میان هیت میفرستن و میگن تو نمی فهمی چرا از بازی خوشت اومده هم ای کاش میومدین و از این جور پستا میدادین.​

مسخره بازی و لودگی برا ما و طرز فکر ما خوبه ولی بقیه و مخالفان نظر ما انجام بدن زشته ؟؟؟؟:D بیشتر از اینم تو این تاپیک پست نمیزنم. فقط خواستم منمظورمو برسونم که رسوندم

.
 
من حتی اون Date فوق طولانی بازی توی کتم میره. اما کوتاه و اینقدر حماسی نبودن خود رگناروک توی کتم نمیره. در کل من رگناروک رو بازی بهتری از من بعد لول دیزاین و گیمپلی از 2018 میدونم. اما 2018 حقیقتا داستانش چفت و بست بسیار بهتری داشت.
 
آخرین ویرایش:
اگر منظورت منم که احتمالا هم منم :D این نوع پست دادنم در جواب کسایی هست که به پستای کاملا نرمال ما جواب های مسخره و خوشمزه بازی دادن. من هم در جواب یه پست مثه همین دوستان زدم که بگم ما هم بلدیم.:D
وقتی پست صرفا نقد می نوشتیم و یه عده مسخره میکردن(جواب منطقی رو کاری ندارما مسخره کردن منظورمه) و یا وقتی یه نفر از بازی تعریف میکرد و از دوستای شما یه عده میومدن سریع میگفتن تعریف نکنا الان باز میان هیت میفرستن و میگن تو نمی فهمی چرا از بازی خوشت اومده هم ای کاش میومدین و از این جور پستا میدادین.​

مسخره بازی و لودگی برا ما و طرز فکر ما خوبه ولی بقیه و مخالفان نظر ما انجام بدن زشته ؟؟؟؟:D بیشتر از اینم تو این تاپیک پست نمیزنم. فقط خواستم منمظورمو برسونم که رسوندم

.
منظورم شما نبودی.کامنتت هم مشکلی نداشت.یه عزیزی که همیشه ادبیات زشت بکار میبره با اون بودم.با نقد کردن و ایراد گرفتن هیچ کس مشکلی نداره.مشکل سر اینه که یه عده منتظرن یکی انتقاد کنه تا سرو کلشون پیدا بشه و شروع کنن به خوشمزه بازی.شما اصلا یه هفته صبر کن ببین کسی به نقد این دوستمون اعتراضی مینه؟ در نهایت ادب داره انتقاد میکنه
 
آقا کسایی که از بازی خوششون اومده این سوال من رو جواب بدن . با دیالوگ های شخصیت های فرعی بازی که 99 درصد موارد جوک میگن مشکلی نداشتین ؟ مثلا بازی حماسی و اساطیری ـه و به هر حال Gow هست هرچند کریتوس دیگه مثل سابق نیست و بازی اون تم دارک قبل رو نداره ولی آیا درسته مثلا سنجابه و دو تا کوتوله ها و میمیر و غیرو دائم درحال جک گفتن و مزه پرونی باشن ؟ من یادمه در جواب سلام هم دیالوگ مثلا خنده دار میگفتن . شمایی که از بازی خیلی خوشتون اومده ( که منم دوسش داشتم فقط با این قسمتش مشکل داشتم ) با این قضیه مساله ای نداشتید ؟ مثلا وسط بازی بگید این چه مسخره بازییه چقدر لوس و نچسب هستن اینا و اصلا این Gow ـه یا Saturday Night Live ـه ؟ اصلا جای این دیالوگ های کرینج و شخصیت های لوس تو این بازیه ؟ فرضا یک فیلم ترسناک ببینید که دائم کرکترها باهم شوخی های کلامی بکنن و جک بگن شما نمیگید مادر کارگردانو ....؟
هیچ جا تو پادکست ها و اینا گفتن که ایده کی بوده که بجای اینکه شخصیتهای فرعی دارک و مرموز و خفن داشته باشیم بهتره همشون دلقک باشن و شوخی کنن و جو داستان رو شاد کنن مثلا ؟
 
آقا کسایی که از بازی خوششون اومده این سوال من رو جواب بدن . با دیالوگ های شخصیت های فرعی بازی که 99 درصد موارد جوک میگن مشکلی نداشتین ؟ مثلا بازی حماسی و اساطیری ـه و به هر حال Gow هست هرچند کریتوس دیگه مثل سابق نیست و بازی اون تم دارک قبل رو نداره ولی آیا درسته مثلا سنجابه و دو تا کوتوله ها و میمیر و غیرو دائم درحال جک گفتن و مزه پرونی باشن ؟ من یادمه در جواب سلام هم دیالوگ مثلا خنده دار میگفتن . شمایی که از بازی خیلی خوشتون اومده ( که منم دوسش داشتم فقط با این قسمتش مشکل داشتم ) با این قضیه مساله ای نداشتید ؟ مثلا وسط بازی بگید این چه مسخره بازییه چقدر لوس و نچسب هستن اینا و اصلا این Gow ـه یا Saturday Night Live ـه ؟ اصلا جای این دیالوگ های کرینج و شخصیت های لوس تو این بازیه ؟ فرضا یک فیلم ترسناک ببینید که دائم کرکترها باهم شوخی های کلامی بکنن و جک بگن شما نمیگید مادر کارگردانو ....؟
هیچ جا تو پادکست ها و اینا گفتن که ایده کی بوده که بجای اینکه شخصیتهای فرعی دارک و مرموز و خفن داشته باشیم بهتره همشون دلقک باشن و شوخی کنن و جو داستان رو شاد کنن مثلا ؟
فکر کنم این جو مارول و کمدی اونا روشون تاثیر گذاشته.
 
من حتی اون Date فوق طولانی بازی توی کتم میره. اما کوتاه و اینقدر حماسی نبودن خود رگناروک توی کتم نمیره. در کل من رگناروک رو بازی بهتری از من بعد لول دیزاین و گیمپلی از 2018 میدونم. اما 2018 حقیقتا داستانش چفت و بست بسیار بهتری داشت.
واقعاً لول‌دیزاین و گیم‌پلی چطور بهتر شده بود؟ نهایتاً همون سیستم قبلی بود، یه جاهایی بدتر شده بود (به نظرم کامبت بازی به وضوح در مسیر اشتباه رفته بود، جای برطرف کردن ایراد، دوبرابر کرده بودن ایرادات رو) و از اونور هم روی نقطه‌ی ضعیف‌تر بازی قبلی (یعنی پلتفرمینگ نصفه نیم‌بند) این بازی زیاد تمرکز کرده بود. پازل‌های بازی تنها نکته‌ای که داشت این بود که باید به یه جایی که خیلی مفهوم نبود دقت می‌کردی، بازی قبلی از این نظر بهتر بود پازل‌ها لااقل رفت و برگشت خیلی کمی داشتن.

شخصاً ترجیح می‌دادم اتفاقاً بازی رو ساده‌تر می‌کردن از نظر مکانیزم از یه منظرهایی، مثلاً واقعاً سیستم اسلحه و زره و از اونور سیستم درخت مهارت بازی واقعاً به نظرم باید ساده‌تر از بازی قبلی می‌شد چون بازی از اول هم RPG نبود، این المان‌ها یه کم زورکی وارد شده بود و زیادی بود برای بازی قبلی. عمق خاصی هم نداره. مثل یه بازی RPG که با کلی عدد و رقم سر و کله بزنی ببینی باید چه بیلدی ببندی نیست اصاً.

در کل بازی ۲۰۱۸ به خاطر عوض کردن روند بازی، فضای جدیدی که ایجاد کرد انقد ارزشمند بود که ایرادات این مدلی به چشم نیاد ولی تو ادامه وقتی این بازی رو بازی می‌کنی می‌بینی ایرادات روند قبلی رو برطرف نکردن هیچ، حتی بدتر هم کردن بازی رو. جدای این که داستان هم تو دیواره.:دی
 
هیچ جا تو پادکست ها و اینا گفتن که ایده کی بوده که بجای اینکه شخصیتهای فرعی دارک و مرموز و خفن داشته باشیم بهتره همشون دلقک باشن و شوخی کنن و جو داستان رو شاد کنن مثلا ؟
انگاری یکی بالا سر نویسنده ها نبوده که آخر کار بگه آقایـــون داداشهام... اینهایی که نوشتین فلان جا رو ویرایش کنین ، اون دیالوگ رو حذف کنین یا جای دیگه رو اضافه کنین و...

سطح دیالوگ نویسی بازی واقعا ثبات نداره .
جاهایی واقعا عالیه و جاهایی هم آدم شک میکنه که آیا این صحنه ها رو همون تیم نویسندگی و کارگردانی کردن؟
واقعاً لول‌دیزاین و گیم‌پلی چطور بهتر شده بود؟ نهایتاً همون سیستم قبلی بود، یه جاهایی بدتر شده بود (به نظرم کامبت بازی به وضوح در مسیر اشتباه رفته بود، جای برطرف کردن ایراد، دوبرابر کرده بودن ایرادات رو) و از اونور هم روی نقطه‌ی ضعیف‌تر بازی قبلی (یعنی پلتفرمینگ نصفه نیم‌بند) این بازی زیاد تمرکز کرده بود. پازل‌های بازی تنها نکته‌ای که داشت این بود که باید به یه جایی که خیلی مفهوم نبود دقت می‌کردی، بازی قبلی از این نظر بهتر بود پازل‌ها لااقل رفت و برگشت خیلی کمی داشتن.
در مورد طراحی مراحل بد فقط باید گفت "Vanaheim " و تمام.
چقدر بد بود اونجا.
من قبلا جای تو این تاپیک یه پست در موردش نوشته بودم:
من بخوام اضافه کنم پیسینگ بازی واقعا بعضی جاها اعصاب خوردکن بود چون آب بستن تو بازی و به زور باد کردنش.(2018 اینطور نبود یا اگه دارم غلو میکنم به نسبت خیلی زیادی این مورد درش کمتر بود).
غیر از اون خیلی دوست دارم یکی یه ماد بسازه که بخش Vanaheim به کل از بازی پاک بشه!
با اختلاف یکی از بدترین طراحی های مراحل بین بازیهای AAA تو چند سال اخیر بود که بازی کردم و یکی از حوصله سر بر ترین اونها.

احتمالا بعدها تو استودیوها یا دانشگاهها این بخش رو مثال میزنن و میگن هر کاری که طراح بازی تو Vanaheim کرده رو شما نکنین.
 
من هم بعد از چندماه تازه بازی رو همراه والهالا تموم کردم. قبلا نظرم رو بعد چند ساعت بازی کردن نوشتم و متاسفانه با پایان بازی هم همونه نظرم.
اما در مورد داستان بازی به نظرم واقعا باید بانو سیف رو دعوت کنند تلویزیون «زندگی پس از زندگی» چگونگی قوس تغییر شخصیت ایشون رو فقط میشه توی این برنامه شنید.

1000154149.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or