گزارش رئیس سابق ایکس‌باکس: دیگر خبری از رقابت داغ پلی‌استیشن و ایکس‌باکس نیست

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال

1000010151.jpg

«جنگ کنسولی سالم بود، اما دیگر شور و هیجان گذشته را ندارد» – پیتر مور

پیتر مور، مدیر اجرایی سابق ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای گفت که جنگ کنسولی بین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس در گذشته به نفع صنعت بازی بود و رقابت بین آن‌ها باعث رشد این حوزه شد. او اشاره کرد که در اوایل دهه ۲۰۰۰، بازی‌های ویدیویی هنوز به عنوان یک رسانه جدی شناخته نمی‌شدند و رسانه‌های عمومی آن‌ها را مقصر مشکلات اجتماعی می‌دانستند. اما رقابت شدید بین کنسول‌ها کمک کرد تا بازی‌ها به جایگاه بالاتری در صنعت سرگرمی برسند.

مور اعتراف کرد که عمداً به این رقابت دامن می‌زد، زیرا گیمرها از جنگ پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لذت می‌بردند و این توجه، به رشد صنعت کمک می‌کرد. او به شوخی‌های تبلیغاتی معروفش، مثل خالکوبی تاریخ عرضه Halo 2 و Grand Theft Auto IV روی بدنش، اشاره کرد و گفت که این نوع تبلیغات در آن زمان ضروری بودند.
1000010149.jpg
اما امروز، مور معتقد است که شرایط تغییر کرده است. او گفت که مایکروسافت اگر می‌توانست، ساخت کنسول را متوقف می‌کرد و فقط روی عرضه بازی‌ها تمرکز می‌کرد، اما هنوز تقاضای زیادی برای خرید سخت‌افزار وجود دارد. به گفته او، مدل ایده‌آل مایکروسافت شبیه به نتفلیکس است، جایی که بازیکنان می‌توانند بدون نیاز به کنسول، مستقیماً بازی‌ها را روی هر دستگاهی اجرا کنند. با این حال، او اشاره کرد که هنوز هم مردم به سخت‌افزار علاقه دارند، به‌ویژه با موفقیت‌هایی که نینتندو در این زمینه کسب کرده است.

مور همچنین گفت که تصاحب اکتیویژن بلیزارد مسیر مایکروسافت را تغییر داده است. او تأکید کرد که این دیگر جنگ کنسولی قدیمی، با رقابت شدید برای جذب مشتری و افزایش سهم بازار، نیست و در حال حاضر، این رقابت بیشتر جنبه اقتصادی پیدا کرده است. به گفته او، این تغییر باعث شده که بخشی از هیجان و شور رقابت که قبلاً در صنعت بازی وجود داشت، از بین برود.​
 
به نظرم مهم ترین دلیل شکست اکس باکس، موفقیت روز افزون پلی استیشن بود، در واقع اکس باکس خودش کنار نرفت، بلکه پلی استیشن کنارش زد...

یه طورایی بیشتر از اینکه تقصیر مدیریت اکس باکس باشه، مسئله پلی استیشن هست که بازار رو برای خودش گرفت و جای اکس باکس رو تنگ کرد (بازاری که از اول هم برای خود پلی استیشن بود)

کمااینکه تنها فاز موفقیت اکس باکس، سال های ضعف پلی استیشن یعنی نیمه اول پی اس تری بود...

مگادف از متالیکا شکست نخورد، این متالیکا بود که بیش از حد موفق شد... (بماند که فنی و حتی عشقی مگادف هم بمب هسته ای هست)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or