Developer: Obsidian Entertainment
Platforms: Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
Engine: Unreal Engine 5
Genres: Action role-playing game
Publisher: Xbox Game Studios
امبارگو: ۵ شنبه ۲۵ بهمن ماه.
تاریخ عرضه: ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
حالا انقدر گیر بدید تا آبسیدین هم بره گس ساز بشه الان در دوره ای هستیم که سینگل پلیر گذاشتن جلوتون باید بزنید، بگید خدارو شکر، و دیگه دلتون نخواد دنبال زیر بغل مار بگردید
خوب
+ ایدهی اولیه مناسب بازی که باعث جذب بازیکن به دنیای Avowed میشه
+ حسی که استفاده از تیر و کمان میده عالیه
+ محیطهای متنوع و غنی
بد
- ساعات اولیه شروع بازی بیش از حد طولانیه و کش میاد
- بجای ارائه هر چیز هیجان انگیزی صرفا یه بازی جنریک ژانر فانتزی هست
- بطور کامل از نقاط قوت خودش استفاده نمیکنه
چرا اینهمه بحث میکنید در مورد متای بازی؟ یعنی یه عده مثلا انتظار 90 یا بالاتر داشتن ؟
از نمایش ها هم برمیومد که سطح بازی در حد همین 75 تا نهایت 85 میشه که حدودا وسط همین بازه شده - این امتیازم خوبه و بنظر مطمینا ارزش بازی کردن داره
این امتیاز بندی ها ارزش بازی ها رو مشخص میکنن ،، اینکه یه بازی چند ساعت ما رو سرگرم میکنه دلیل نمیشه با بازی های در قله این صنعت مثل gta ، انچارتد ، رد دد و و و که از هر نظر ، گرافیک ،موسیقی ، طراحی فنی و هنری و لول دیزاین داستان و شخصیت پردازی و و و و و و در بالاترین سطح هستن هم رده باشه ....
ضمن اینکه نقد گیمینگ بر اساس ارزش خرید و قیمتشون بوده .... حداقل اسم این بازی رو میگفتی تا بقیه هم لذت ببرن ....
صحبتاتو تا حدودی قبول دارم ولی این ارزش گذاری روی ذهن بازیساز تاثیر میزاره...
مثلا یه بازی نمره ۹۰ بازی میکنه انتظار داره خیلی لذت ببره...نمره ۸۰ انتظارشو پایین میاره...نمره های پایین تر هم که اصلا نمیره سراغش چون معتقده به درد نمیخوره...(البته منظورم همه نیستن)
ولی اگه بدون نگاه کردن بره سراغش شاید تجربه متفاوت تری براش رقم بزنه(چه بهتر چه بدتر)...البته این موضوع فقط مختص بازی نیست و توی فیلم و سریال و موارد دیگه هم پیش اومده
مثبت:
+ از نظر گرافیکی بازی قشنگی بنظر میرسه
+ محیطهای متنوع
+ مبارزات راضی کننده
+ کلاس کرکتر در بازی همیشه در حال تکامله و ثابت نمیمونه
+ بازیای که بابت جست و جو کردن بهت پاداش میده
+ نویسندگی مناسب
+ ساندترک دلربا
+ حس شیرین نوستالژی رو در شما بیدار میکنه
منفی:
- طراحی ناهماهنگ بازی
- دنیای کاملا ثابت بدون پویایی
- انیمیشنهای به شدت خشک
- NPC های کاملا خنثی
- قابلیت تعامل و ارتباط با محیط بازی خیلی محدود هست
- پیش زمینه سازی برای وقایع و اتفاقات: صفر
- DA زیادی رنگارنگ
- حالت سوم شخص بصورت ضعیفی در بازی اجرا شده
- نداشتن VF (اینو نمیدونم مخفف چیه، اگه کسی میدونه راهنمایی کنه؟)
آبسیدین از قدیمم کلی بازی میساخت و عناوین گذشته اش عمدتا aaa نبودن و هم هزینه بالایی برای ساخت ندارن و هم کم ریسکن.
الانم یذره از بعد هزینه کرد، اومدن بالا ولی کم ریسک همچنان عمل میکنن.
اینکه بیان کل نیروهاشون رو بزارن رو. یه پروژه بزرگ، خوبه ولی ریسکیه. خود avowed هم چهار سال تو دست ساخت بوده و ریبوت شده تو 2020
تو 2020 معرفی شده و همون زمانم ریبوت شده و از 2020 هم گراندد دادن هم پنتیمنت و الانم اینو و در ادامه outer worlds 2
ضعفای بازی تو بیس بازیه، یعنی نیاز به بازنگری کلی داره و همه این بازیها یه ایراد مشترک دارن، بها دادن به چیزایی که قابل حذفن.
اومدن دو تا مود اول و سوم شخص دادن که میتونستن بیخیال اول شخص بشن و تمرکز بزارن رو ضعفای دیگه و یه سوم خوب بدن که اینهمه ضعف انیمیشن تو چشم نباشه
و اینکه صرفا یه بازی بسازن، نمیتونه عامل موفقیت باشه، این همه وقت صرف استارفیلد شد، تهش نتیجه فوق العاده ای نبود.
در مجموع انتظار همین 80 بود و اگه با تریلراش انتظار بیشتری داشتید، چیزی نمیشه گفت.
چرا اینهمه بحث میکنید در مورد متای بازی؟ یعنی یه عده مثلا انتظار 90 یا بالاتر داشتن ؟
از نمایش ها هم برمیومد که سطح بازی در حد همین 75 تا نهایت 85 میشه که حدودا وسط همین بازه شده - این امتیازم خوبه و بنظر مطمینا ارزش بازی کردن داره
به نظرم بحث ۹۰ بودن نیست. مشکل اینه ویژن ابسیدین هنوز تو بازیای AA مونده. اینا با این بازی تو فرمول همیشگی خودشون موندن که تو همونم موفق نبودن. یعنی حداقل سعی میکردن یه چیزی با ریسک پذیری بالاتر و اسکیل بزرگ تر بسازن ولی همین ۸۰ میشد باز ارزش بیشتری داشت تا این چیزی که تحویل دادن. دیگه گذشت اون دوره که اینجور بازیای جمع و جور بیای ۷۰ دلار بفروشی به مخاطب( حالا کاری به گیم پس ندارم چون وقتی پورت پی اس ۵ بیاد خبری از گیم پس نیست). outer worlds مثلا خیلی خوب بود ولی خب من از نمایش های نسخه دوم چیزی ندیدم که بگم واو ارزش اینهمه سال صبر کردن رو داشت. جدا از اینا باید یه دستی به تیم هنریشون بکشن به نظرم واقعا بعضی از قسمت های بازیاشون خیلی زشت و بی روحه.
میدونم که Avowed نمیتونه در سطح TES باشه اما مطمئنم که میتونه تا حد زیادی راضیم کنه. درسته که بازی یه کم و کسر هایی داره ولی هر جوری فکر میکنم نباید زیر ۸۴ میگرفت
گرافیک فنی و هنری بازی بینهایت زیباست و دقیقا ارت استایل مورد علاقه منه
همیشه آرزو داشتم یه بازی تو سبک الدر اسکرولز ببینم که پر از محیط های جذاب و رنگارنگ باشه و گرافیک زشت و زمختی هم نداشته باشه