امتیازهای بازی Avowed

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

امتیاز متای بازی رو چه عددی پیشبینی میکنید؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    117
  • نظرسنجی بسته شده است .

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال

1000005563.jpg

Developer: Obsidian Entertainment
Platforms: Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
Engine: Unreal Engine 5
Genres: Action role-playing game
Publisher: Xbox Game Studios
امبارگو: ۵ شنبه ۲۵ بهمن ماه.
تاریخ عرضه: ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
1000007114.jpg
 
آخرین ویرایش:
این استودیو تو کل کارنامش یک بازی AAA که نمره خیلی تاپی بگیره نیست همه عملکردش همین دور و ور 80 هست
خودم فکر میکردم حدود 83 و 84 بگیره البته اینکه بازی انحصار ماکرووسافت هست رو لحاظ نکردم
متای بازیای قبلیشون:
1001476163.jpg
1001476162.jpg
1001476161.jpg
1001476160.jpg
1001476159.jpg

که همشون بجز Grounded بالای 85 گرفتن و همین Grounded هم با توجه به سبکی که داره نمره 83 کاملا معقوله! میانگین نمرات 86 و 88 و 89 تاپ نیست؟ همشون دور و بر 80ه؟ جدی میفرمایید؟ :))
لااقل قبل زیر سوال بردن یکی از معدود استودیوهای خوب مایکروسافت 4تا سرچ بزن شما که بدونی داری درباره کی صحبت میکنی! انتحاری میخوای بزنی به خودیتون که نزن!
عنوان Avowed تو شوکیس 2020 معرفی شد به عنوان رقیب الدر! عنوانی که شاید جاه طلبانه ترین پروژه ابسیدین که حداقل 4 5 سال تحت ساخت، زیر نظر تمام و کمال مایکروسافت بود و الان متاش با این مدیریت رسیده زیر 80!
وقتی خبر خرید استودیو اومد خدارو کسی بنده نبود. حالا که زیرنظر مدیریت ضعیف، بزرگترین پروژشون به سرنوشت امثال 343 و بتزدا و آرکین آستین و امثالهم تبدیل شده، استودیو تاپی محسوب نمیشه؟ اتفاقا استودیو تاپی بود که شیوه مدیریتی مثل استودیوهایی که گفتم، بازی بزرگشونو حداقل در بحث نمره و متا به ناامید کننده تبدیل کرد.
 
آخرین ویرایش:
ابسیدین نمونه بارز استدیویی هست که اصلا نمیخواد از استاندارد نسل ۷ فراتر بره. انجین قدیمی- گیم دیزاین قدیمی. کلا به جز قابلیت انتخابی که بهت میده عملا یه ورژن بدتر نیووگاس رو دارن ریسایکل میکنن متاسفانه. اسکوپ و اسکیل بازیاشون هم عملا همونه و ریسک پذیری عملا صفر.
انریل ۵ قدیمی نیست تا جایی که میدونم ٬ اتفاقا گرافیک زیبایی داره واقعا٬ اما صورت ها خوب در نیومده اصلا
در کل به نظرم با یه بازی متوسط رو به خوب طرفیم ٬ نه خیلی خاص و نه قراره تجربه بدی باشه
 
دوستان من نقدهارو وقت نکردم بخونم.داستان و دیالوگ های بازی اوضاعش چطوره؟
داستان و دیالوگ خوبه اما بازی واقعا از نظر‌های دیگه میشه گفت منسوخ یا out dated هست اگرچه میتونه تجربه سرگرم کننده و خوبی باشه اگه نخوای به بازی سخت بگیری.
 
جدا از اینکه یه سری مشکلات فنی داره ولی بازی ساختن این مدلی دیگه قدیمی شده. همشون شدن یه کلون ضعیف تر از الدر. به نظرم استارفیلد هم دچار همین سرنوشت شده.
همشون از نظر دیزاین تو نسل ۷ گیر کردن. واقعا دیگه برای پلیر ها اونقدر جذاب نیست
 
آخرین ویرایش:
عنوان Avowed تو شوکیس 2020 معرفی شد به عنوان رقیب الدر! عنوانی که شاید جاه طلبانه ترین پروژه ابسیدین که حداقل 4 5 سال تحت ساخت، زیر نظر تمام و کمال مایکروسافت بود و الان متاش با این مدیریت رسیده زیر 80!
همه حرفهات درسته ولی انصافا هیچوقت به عنوان رقیب الدرسکرولز معرفی نشد.
ماها خودمون با اون تریلر خیلی هایپ شدیم و کلی فانتزی برای خودمون درست کردیم و لقب TESکیلر بهش دادیم که خب مثل باقی بازیهایی که از این لقبها بهشون میدیم آخرش توزرد از آب در اومد.

==================
حالا بچه ها رو نمیدونم چه انتظاری داشتن ولی به نظرم این نمره برای بازی خوبه و بهش میاد.
اگه انتظاری غیر از این داشتین احتمالا نمایشها و گیم پلی ها رو دنبال نمیکردین.
بازی کاملا داد میزد که یه چیزی بین 80 تا 83 یا 4 نهایتا میشه.
تازه اگه از لحاظ کیفی مشکلی نداشته باشه.
ای کاش ابسیدین یکمی تعداد بازیهای همزمانی که توسعه میده رو کم میکرد، تا بتونیم یه جهشی تو بازیهاشون ببینیم. هر بازیشون باید یه چیزایی کم داشته باشه....
منم این رو قبلا جایی نوشتم که آبسیدین واقعا پتانسیل این رو دارن که عنوانی رو بسازن که نه بتسدا و نه کس دیگه ای بتونه رقیبش باشه ولی شکل اقتصادی استودیو طوری بسته شده که روی پروژه هایی بین AA و AAA تمرکز کنن اونهم چندتا به طور همزمان.
امیدم اینه که بعد OW 2 دیگه واقعا سوییچ کنن روی یه بازی بزرگ و از تمام پتانسیل استودیو استفاده کنن.

دیگه یه استودیو با 300-200 نفر آدم حالا هر چقدر هم برون سپاری کنن نمیشه که بتونن روی دوتا پروژه AAA اونهم همزمان کار کنن.
قطعا هر دو بازی ضربه میخورن و بخشهایی از اونها حتما استاندارد AAA رو نخواهد داشت.
مطمئنا با دونستن این موضوع این شکل از بازیسازی رو انتخاب کردن که برای استودیو کار میکنه ولی خب چیزی دست ماها رو به عنوان گیمر نمیگیره.
ماها بازی بزرگ میخوایم با جزییات و عمق زیاد تو جای جای بازی ، این بازی های جمع و جور کفاف نمیده.

فانتزیم اینه که بعد OW2 یه پروژه بزرگ و پرهزینه تر بدن دست Sawyer + کل استودیو که تضمینی روش شرط ببندیم.
البته اگه خودش واقعا بخواد دوباره بازی بسازه.
فکر نکنم بعد کاری که لارین و استودیوهای دیگه با CRPG کردن استودیویی پیدا بشه که بخواد بگه تو این سبک هزینه زیاد کردن ریسک داره.
 
داستان و دیالوگ خوبه اما بازی واقعا از نظر‌های دیگه میشه گفت منسوخ یا out dated هست اگرچه میتونه تجربه سرگرم کننده و خوبی باشه اگه نخوای به بازی سخت بگیری.
جالبه چون حداقل چیزایی که من دیدم دقیقا برعکسه.

میگن کامبت فانه حداقل تا اواسط گیم، گیمپلی و موومنت خیلی روونه، اکسپلوریشن خوبه اما مشکل داستان و کرکتراش هست، همینطور Lore جذابیت لازم رو نداره.
چیزایی که Obsidian همیشه توش پیشتاز بوده!


من نظرات اینو معمولا قبول دارم چون چنلش خیلی حول محور بتزدا و آبسیدین و بازیای اون سبکی میچرخه.

میگه اولین بازی تاریخ Obsidian بود که بعد تموم کردنش گفتم فقط "خوب" بود!
حتی با Outer worlds که خیلی مخالف داره هم کلی حال کرده بود، اینجا میگه شخصیتا بشدت فراموش شدنین.

واقعا ضد حاله Obsidian ـی که تو این زمینه ها استاد بوده الان اینطوری بشه!
 
آخرین ویرایش:
این استودیو تو کل کارنامش یک بازی AAA که نمره خیلی تاپی بگیره نیست همه عملکردش همین دور و ور 80 هست
خودم فکر میکردم حدود 83 و 84 بگیره البته اینکه بازی انحصار ماکرووسافت هست رو لحاظ نکردم
اتفاقا 80 به خودی خود نمره‌ی بدی نیست، ولی یه نگاه به سابقه‌ی استودیو که بندازیم میبینیم Avowed واقعا نا امید کننده ظاهر شد.

Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords 86
Neverwinter Nights 2 82
Alpha Protocol 63
Fallout: New Vegas 84
Dungeon Siege III 72
South Park: The Stick of Truth 85
Pillars of Eternity 89
Tyranny 80
Pillars of Eternity II: Deadfire 88
The Outer Worlds 85
Grounded 83
Pentiment 86

البته من سابقه‌ی تجربه‌ بازیای Obsidian رو نداشتم و برای اولین بار میخواستم یه عنوانشون رو بازی کنم. ولی یوتوب رو که دیدم هم برا فن بیسش معمولی ظاهر شده هم من که به عنوان یه عامل خارجی میخواستم وارد بشم:دی دیگه اونقدر هیجان ندارم.
 
اتفاقا 80 به خودی خود نمره‌ی بدی نیست، ولی یه نگاه به سابقه‌ی استودیو که بندازیم میبینیم Avowed واقعا نا امید کننده ظاهر شد.

Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords 86
Neverwinter Nights 2 82
Alpha Protocol 63
Fallout: New Vegas 84
Dungeon Siege III 72
South Park: The Stick of Truth 85
Pillars of Eternity 89
Tyranny 80
Pillars of Eternity II: Deadfire 88
The Outer Worlds 85
Grounded 83
Pentiment 86

البته من سابقه‌ی تجربه‌ بازیای Obsidian رو نداشتم و برای اولین بار میخواستم یه عنوانشون رو بازی کنم. ولی یوتوب رو که دیدم هم برا فن بیسش معمولی ظاهر شده هم من که به عنوان یه عامل خارجی میخواستم وارد بشم:دی دیگه اونقدر هیجان ندارم.
اکثر بازیهای که گذاشتی AAA نیست
 
همه حرفهات درسته ولی انصافا هیچوقت به عنوان رقیب الدرسکرولز معرفی نشد.
ماها خودمون با اون تریلر خیلی هایپ شدیم و کلی فانتزی برای خودمون درست کردیم و لقب TESکیلر بهش دادیم که خب مثل باقی بازیهایی که از این لقبها بهشون میدیم آخرش توزرد از آب در اومد.
ببین من خودم چون RPG ژانر یک مورد علاقه هامه با کارای ابسیدین زندگی کردم. منتهی زمانی که استودیو خریداری شد، یه جماعتی که میدونیم همیشه هدفشون چیه و چقدر تاکسیک هستن، اومدن گفتن ای وای الدر کوشته شد و‌ Avowed جایگزین برحق الدره و حتی میتونه متای اسکایریمو هم رد کنه. صفحات اول تاپیکشو برو بخون شما تا وضعیت این جماعت دستت بیاد. حالا که Avowed زیر ۸۰ شده و طبیعتا ناامید کننده ظاهر شدن، همون جماعت میان میگن نه اینا همیشه دور و بر ۸۰ سیر میکردن. آدم فروش تر از اینا نمیشه پیدا کرد.
من مخاطبم این دسته و رفتارهای سمیشون بود. من خودم از خدامه اسکیل کاری اینا وسیعتر بشه تا از حد و حدود AA بیان بیرون و الانم شدیدا مشتاقم بازی لانچ بشه خودم تست کنم ولی مسئله ناراحت کننده اینه که اینا بودجه گرفتن و خریده شدن که از ۸۵ و ۸۸ برسن به ۷۰ و خورده ای؟ چرا بلای بتزدا و آرکین آستین حالا باید سر اینا بیاد؟! اینا چندین سال بود بازی زیر ۸۰ نداشتن و الان بخاطر مدیریت مزخرف مایکروسافت باید فدای گیم پس بشن؟ باید شاهد از بین رفتن چندتا استودیو مورد علاقه دیگمون توسط این مدیریت باشیم؟!
 
آخرین ویرایش:
جالبه چون حداقل چیزایی که من دیدم دقیقا برعکسه.

میگن کامبت فانه حداقل تا اواسط گیم، گیمپلی و موومنت خیلی روونه، اکسپلوریشن خوبه اما مشکل داستان و کرکتراش هست، همینطور Lore جذابیت لازم رو نداره.
چیزایی که Obsidian همیشه توش پیشتاز بوده!


من نظرات اینو معمولا قبول دارم چون چنلش خیلی حول محور بتزدا و آبسیدین و بازیای اون سبکی میچرخه.

میگه اولین بازی تاریخ Obsidian بود که بعد تموم کردنش گفتم فقط "خوب" بود!
حتی با Outer worlds که خیلی مخالف داره هم کلی حال کرده بود، اینجا میگه شخصیتا بشدت فراموش شدنین.

واقعا ضد حاله Obsidian ـی که تو این ضمینه ها استاد بوده الان اینطوری بشه!
من یک مثال میزن انیمیشن دویدن رو ببینین شاید اگر همچین چیزی رو‌ روی 360 میدیدم اوکی‌ بود اما تو سال 2025 نه. بازی به شدت janky هست این خودش گویای همه چیز هست حالا این دوست عزیز یه نتیجه رسیده موومنت روونه برای من عجیبه ولی خوب حتما خوشش اومده.😁
 
ببین من خودم چون RPG ژانر یک مورد علاقه هامه با کارای ابسیدین زندگی کردم. منتهی زمانی که استودیو خریداری شد، یه جماعتی که میدونیم همیشه هدفشون چیه و چقدر تاکسیک هستن، اومدن گفتن ای وای الدر کوشته شد و‌ Avowed جایگزین برحق الدره و حتی میتونه متای اسکایریمو هم رد کنه. صفحات اول تاپیکشو برو بخون شما تا وضعیت این جماعت دستت بیاد. حالا که Avowed زیر ۸۰ شده و طبیعتا ناامید کننده ظاهر شدن، همون جماعت میان میگن نه اینا همیشه دور و بر ۸۰ سیر میکردن. آدم فروش تر از اینا نمیشه پیدا کرد.
من مخاطبم این دسته و رفتارهای سمیشون بود. من خودم از خدامه اسکیل کاری اینا وسیعتر بشه تا از حد و حدود AA بیان بیرون و الانم شدیدا مشتاقم بازی لانچ بشه خودم تست کنم ولی مسئله ناراحت کننده اینه که اینا بودجه گرفتن و خریده شدن که از ۸۵ و ۸۸ برسن به ۷۰ و خورده ای؟ چرا بلای بتزدا و آرکین آستین حالا باید سر اینا بیاد؟! اینا چندین سال بود بازی زیر ۸۰ نداشتن و الان بخاطر مدیریت مزخرف مایکروسافت باید فدای گیم پس بشن؟ باید شاهد از بین رفتن چندتا استودیو مورد علاقه دیگمون توسط این مدیریت باشیم؟!
خب خودت حتما بهتر میدونی که یه عده کلا بیس اونها رو روی ماله بستن مگه اینکه خلافش ثابت بشه.
یعنی سونی/مایکرو اصولا کار اشتباهی انجام نمیدن و این بقین که انتظارهای بیجا از این دوتا معبود دارن.

با اینها که خب نمیشه وارد بحث شد ، از هر دوسمت هم اینجا داریم.
اما واقعا تعدادشون زیاد نیست.

اما من فکر میکنم این تصمیم خود استودیو بوده و شکل اقتصادیش رو خودشون انتخاب کردن که روی دوتا بازی نه چندان AAA کار کنن.
واقعا به نظرم نمیرسه که اگه میخواستن فقط روی یک بازی کار کنن مایکرو میومد و بهشون میگفت که نه باید حتما چندتا بازی رو با هم توسعه بدین.
اصولا استودیوهای دیگه اکثرشون و حتی اونهایی که بودجه خفنی دارن باز هم متمرکز میشن فقط روی یک بازی ولی خب تیم مدیریتی آبسیدین به این نتیجه رسیده که مدل فعلی براشون درسته که خب حداقل تا Avowed اینطور نبوده.
به نظرم اگه Outer Worlds 2 هم کمتر از پتانسیل خودش ظاهر بشه حتما تو استراتژیهای آیندشون تاثیر داره.
مخصوصا که از این به بعد مایکرو مولتی پلتفرم تر هم شده و به فروش بازیهاش روی پلی استیشن هم نیاز داره.

کلا این اومدن بازیهای مایکرو روی پلی استیشن نتیجش خیره و دلیلی میشه برای استودیوها که فقط برای گیم پس بازی نمیسازن و روی استیم و پلی استیشن بازیهاشون رو ارزشگذاری میکنن.
من مطمئنم این روند تغییر میکنه و در مورد آینده استودیوهایی مثل آبسیدین ، 343 ، T10 و... نگرانی ندارم.
 
دوستان میفرمایند که مگه ۸۰ نمره بدیه؟ خیر به هیچ عنوان بد نیست ٬ اما سوالی که پیش میاد اینه که مایکروسافت با این حجم از بودجه و ثروت چطور نمیتونه یه بازی کنسول سلر ۹۰+ بده ؟ Avowed و خیلی از عناوین دیگه تحت مالکیت تمام و کمال و مایکروسافت با بودجه نامحدود بدون هیچ گونه فشار یا عجله عرضه شدن یا در حال ساخت هستن ٬‌ چرا باید تهش اینجوری باشیم که خب این بازی هم شاهکار نیست و یه چیز خیلی معمولیه؟ کسی جواب منطقی ای براش داشت بگه در غیر اینصورت غیرتی نشین و دنبال کل کل نباشین.
 
همه حرفهات درسته ولی انصافا هیچوقت به عنوان رقیب الدرسکرولز معرفی نشد.
ماها خودمون با اون تریلر خیلی هایپ شدیم و کلی فانتزی برای خودمون درست کردیم و لقب TESکیلر بهش دادیم که خب مثل باقی بازیهایی که از این لقبها بهشون میدیم آخرش توزرد از آب در اومد.

==================
حالا بچه ها رو نمیدونم چه انتظاری داشتن ولی به نظرم این نمره برای بازی خوبه و بهش میاد.
اگه انتظاری غیر از این داشتین احتمالا نمایشها و گیم پلی ها رو دنبال نمیکردین.
بازی کاملا داد میزد که یه چیزی بین 80 تا 83 یا 4 نهایتا میشه.
تازه اگه از لحاظ کیفی مشکلی نداشته باشه.

منم این رو قبلا جایی نوشتم که آبسیدین واقعا پتانسیل این رو دارن که عنوانی رو بسازن که نه بتسدا و نه کس دیگه ای بتونه رقیبش باشه ولی شکل اقتصادی استودیو طوری بسته شده که روی پروژه هایی بین AA و AAA تمرکز کنن اونهم چندتا به طور همزمان.
امیدم اینه که بعد OW 2 دیگه واقعا سوییچ کنن روی یه بازی بزرگ و از تمام پتانسیل استودیو استفاده کنن.

دیگه یه استودیو با 300-200 نفر آدم حالا هر چقدر هم برون سپاری کنن نمیشه که بتونن روی دوتا پروژه AAA اونهم همزمان کار کنن.
قطعا هر دو بازی ضربه میخورن و بخشهایی از اونها حتما استاندارد AAA رو نخواهد داشت.
مطمئنا با دونستن این موضوع این شکل از بازیسازی رو انتخاب کردن که برای استودیو کار میکنه ولی خب چیزی دست ماها رو به عنوان گیمر نمیگیره.
ماها بازی بزرگ میخوایم با جزییات و عمق زیاد تو جای جای بازی ، این بازی های جمع و جور کفاف نمیده.

فانتزیم اینه که بعد OW2 یه پروژه بزرگ و پرهزینه تر بدن دست Sawyer + کل استودیو که تضمینی روش شرط ببندیم.
البته اگه خودش واقعا بخواد دوباره بازی بسازه.
فکر نکنم بعد کاری که لارین و استودیوهای دیگه با CRPG کردن استودیویی پیدا بشه که بخواد بگه تو این سبک هزینه زیاد کردن ریسک داره.
سازنده هاش چپ و‌ راست میگفتن بازی در سطح اسکایریمه
 
  • Poker Face
Reactions: majidred2011

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or