تو نسل 8 و 9 چند تا استدیو به خاطر یه بازی ناموفق تعطیل شدن؟ ولی نسل 7 رو یادمه هر ماه خبر تعطیلی یه استدیو میومد. این تعدیل نیرویی که این چند سال پیش اومد بیشتر به خاطر بیماری هلندی بود که زمان کرونا یه صعود غیرعادی تو صنعت داشتیم که وقتی اون تب ویدیوگیم و مخصوصا لایوسرویس فروکش کرد درآمدا کاهش پیدا کرد و مجبور شدن دوباره هزینه هارو پایین بیارن که ورشکست نشن. نتفلکیسم حتی به مشکل خورد که خیلی از پروژه هاشو کنسل کرد.
بازی ای که تو این نسل نتونه به یکی دو میلیون فروش برسه مطمئنا افزایش قیمت نمیتونه به سودش باشه چون کاهش فروشش خیلی بیشتر از اون افزایش 30 دلاری تاثیر میذاره.
جدای این استدیو های مستقل خواهان افزایش قیمت نیستن معمولا چون همین الانم بازی هاشون عموما فول پرایس نیست. به جاش کمپانیایی از این افزایش قیمت دفاع میکنن که همین الانم دارن پول پارو میکنن مثل تیک تو و ea و سونی و اکتیویژن و باقی ابر کمپانی ها.