Multi Platform The Witcher IV

سازنده
CD Projekt RED
تاریخ انتشار
TBA
ناشر
CD Projekt
fgojzikr.jpg

PlatformsTBA
DeveloperCD Projekt RED
PublishersCD Projekt
GenreAction RPG
Release DateTBA
EngineUnreal Engine 5​

در جریان مراسم The Game Awards 2024، استودیوی CD PROJEKT RED با انتشار تریلری سینمایی از بازی موردانتظار The Witcher IV رونمایی کرد. این بازی، که آغازگر یک حماسه جدید در دنیای محبوب ویچر است، توجه ویژه‌ای به شخصیت سیری (Ciri)، دخترخوانده گرالت، داشته و او را در مرکز داستان قرار داده است. این تغییر جهت در داستان‌سرایی، هواداران قدیمی را هیجان‌زده و مخاطبان جدید را کنجکاو کرده است.

جزئیات تریلر​

تریلر بازی در فضایی تاریک و سرد آغاز می‌شود. سیری، که اکنون تجربه و مهارت بیشتری به‌عنوان یک ویچر پیدا کرده، در حال سفر به روستایی دورافتاده است. این روستا توسط هیولایی ناشناخته مورد تهدید قرار گرفته و هرساله قربانی انسانی طلب می‌کند. تریلر، نبرد سیری با این هیولا را به تصویر می‌کشد و مهارت‌های جدید او، از جمله استفاده از زنجیر به‌عنوان سلاح و قدرت‌های جادویی پیشرفته، برجسته می‌شود.

تغییرات در شخصیت سیری​

یکی از نکات مهم The Witcher IV تمرکز روی شخصیت سیری است. او که در نسخه‌های پیشین نقش مکمل گرالت را ایفا می‌کرد، اکنون به شخصیت اصلی داستان تبدیل شده است. بازیکنان این بار کنترل کامل بر او خواهند داشت و می‌توانند تصمیماتی بگیرند که دنیای بازی را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار دهد. سباستین کالمبا، کارگردان بازی، در مصاحبه‌ای اظهار داشت: "ما معتقدیم که سیری ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای روایت داستان‌های جدید دارد. او نمادی از قدرت، استقلال، و تحول است و شایستگی آن را دارد که در مرکز توجه قرار گیرد."

فناوری‌های پیشرفته​

The Witcher IV با استفاده از موتور قدرتمند Unreal Engine 5 ساخته می‌شود. این تغییر از موتور اختصاصی REDengine به Unreal Engine 5 به توسعه‌دهندگان این امکان را داده تا دنیایی واقع‌گرایانه‌تر و گسترده‌تر خلق کنند. جلوه‌های بصری بازی با استفاده از فناوری‌های جدید نورپردازی، سایه‌زنی و طراحی محیط‌های داینامیک، به سطح جدیدی از واقع‌گرایی رسیده است.

تریلر معرفی بازی نیز با همکاری استودیوی Platige Image ساخته شده و از پیشرفته‌ترین فناوری‌های گرافیکی، از جمله کارت گرافیک معرفی‌نشده NVIDIA GeForce RTX، بهره می‌برد. این همکاری منجر به خلق صحنه‌هایی شده که حتی در یک تریلر سینمایی، جزئیاتی خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارند.

گیم‌پلی و ویژگی‌ها​

The Witcher IV یک بازی نقش‌آفرینی تک‌نفره در دنیای باز است. بازیکنان با ورود به دنیای بازی، در نقش سیری، به عنوان یک شکارچی هیولا، با مأموریت‌های چالش‌برانگیز، تصمیمات اخلاقی دشوار و دنیایی پر از خطر مواجه خواهند شد. بازی وعده داده که تصمیمات بازیکن تأثیر بیشتری بر داستان و محیط اطراف داشته باشد، به‌طوری‌که هر انتخاب می‌تواند مسیر داستان را تغییر دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب بازی، امکان کاوش در مناطقی جدید از دنیای ویچر است. این بار بازیکنان می‌توانند وارد مناطقی شوند که در نسخه‌های پیشین دیده نشده بودند. سازندگان همچنین وعده داده‌اند که تنوع هیولاها و مأموریت‌های جانبی افزایش یابد.

موسیقی و طراحی صدا​

موسیقی بازی توسط گروهی از آهنگسازان مطرح، از جمله آهنگسازان نسخه‌های قبلی سری ویچر، ساخته خواهد شد. موسیقی تریلر با ترکیبی از سازهای سنتی و مدرن، فضایی حماسی و مرموز ایجاد کرد که به خوبی حال و هوای بازی را به مخاطب منتقل می‌کند. طراحی صدا نیز با استفاده از فناوری‌های جدید، تجربه‌ای همه‌جانبه‌تر ارائه خواهد داد.

واکنش‌ها و انتظارات​

تریلر معرفی The Witcher IV با واکنش‌های مثبتی از سوی هواداران و منتقدان مواجه شد. بسیاری از طرفداران از بازگشت سیری به عنوان شخصیت اصلی استقبال کردند و گرافیک بازی را تحسین کردند. البته برخی نیز نگرانی‌هایی درباره تغییرات احتمالی در فرمول موفق سری داشتند، اما اکثر تحلیل‌گران معتقدند که CD PROJEKT RED با توجه به تجربه قبلی خود در توسعه بازی‌های موفق، می‌تواند انتظارات را برآورده کند.

زمان انتشار​

هرچند تاریخ دقیقی برای انتشار بازی اعلام نشده، اما سازندگان تأیید کرده‌اند که بازی همچنان در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که اطلاعات بیشتری درباره گیم‌پلی، داستان، و تاریخ عرضه در سال 2025 منتشر شود.

The Witcher IV نویدبخش یک فصل جدید در دنیای ویچر است که نه تنها هواداران قدیمی بلکه نسل جدیدی از بازیکنان را به خود جذب خواهد کرد. بازگشت این فرنچایز محبوب با تمرکز بر شخصیت سیری، تغییراتی در روایت و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، این بازی را به یکی از موردانتظارترین عناوین دهه آینده تبدیل کرده است.

برای اطلاعات بیشتر و تماشای تریلر، می‌توانید به وب‌سایت رسمی CD PROJEKT RED مراجعه کنید.

e84f93bf4a4c3d451282614323ccc7942d0e5250.jpeg315d596e43b80d52ed647af4d027f1e8eb33f16a.jpege667f0fe72eb63e64f686c7f07450be2d11e311a.jpegce612f6148d6df400eedcb5cba34da6913c45fa1.jpegb19dff5e119f9647f3d8ebc6baa992de150ab361.jpegWitcher_IV_Wallpaper_02_43840x2160_EN.jpegWitcher_IV_Wallpaper_03_33840x2160_EN.jpegGerlF4HWwAAbFBU.jpg
 
آخرین ویرایش:

چه حسی خوبی داره وجود این تعامل پذیری نزدیک تیم سازنده با مخاطبین..
قشنگ انگار تو یه محیط آروم و شیک نشستی جلو روی شف و اون داره در حین تهیه رسپی مخصوصش باهات صمیمانه حرف میزنه و از فوت وفن ها و ظرافت و ریزه کاری های غذاش میگه..

بپز که داری خوب میپزی.. :> \m/
 
این خیلی خوب بود :دی

نمیدونم باید بهت بد و بیراه بگم یا خسته نباشید:D

اکسپلور یوتوبم پر شد از این ویدئو AI ها.
لعنتی جذابیتهایی دارن که نمیشه ندید :))

چون محتواهای مختلفی رو دنبال میکنم این لعنتی ها از چند جبهه حمله کردن ، ویچر ، الدرسکرولز ، استارواز ، وارهمر و...
تمومی ندارن:D
دارم محتواها و دنیاهای جدیدی رو هم کشف میکنم :>

==============
حالا اینها که خیلی اگزجرن ولی به امید اینکه تا چند سال دیگه حداقل روی PC بشه مادهایی بیاد که شخصیت های AI با کمالات رو جای شخصیتهای زشتی که استودیوهای معلوم الحال طراحی میکنن بزاریم.
چهره متفاوت ، شخصیت متفاوت ، دیالوگ متفاوت و... رو در اونها داشته باشیم.
عملا بازی رو خودمون کامل کنیم.

مثلا یه بازی مثل ویلگارد رو بشه دیالوگ ها ، ظاهر شخصیت ها ، لحن صدا و... رو طوری تغییر داد که تنها نقطه ضعف بازی فقط همون گیم پلیش باشه.
مطمئنا کمپانی ها و استودیوها میرن به جنگ این سطح از مادینگ ولی عمرا بتونن جلوی پیشرفتش رو بگیرن.
حالا هر چقدر میخوان مزخرف قاتی بازی کنن ، تهش چند ماه صبر میکنیم که ماد AI بیاد که اینها رو بشوره و ببره.
 
من جدا هیچ کاری با هیچ چیز ویچر ۴ ندارم و اصلا هر چی شد، شد! ولی فقط این سیستم اسب اش رو درست کنند :D :|

بعضی جاها این roach انچنان احمقه که ادم توش میمونه جدی اصلا کدی براش نوشته شده؟! یا تو دیوار میره یا مسیر اتوماتیک اش رو اشتباه میره یا سوت که میزنی اون سر دیوار و خونه شهر پدیدار میشه
 
  • Like
Reactions: mdtnt
تو دو بازه زمانی مختلف ویچر سه رو دوبار دراپ کردم -تازه من که 99% کرکی میزنم رو psn خریده بودمش- بازی فیزیک بیسد نیست مبارزاتش حال نمیده. الانم در آستانه دومین بار دراپ کردن سایبرپانکم -باز یکم بهتره- به همین دلیل.
بازی ای که فیزیک بیسد نباشه نمیتونم اینم انگار موتورش آنریله بعیده فیزیکالی دینامیک باشه گیم پلیش : (
 
  • Poker Face
Reactions: Imaginative
من جدا هیچ کاری با هیچ چیز ویچر ۴ ندارم و اصلا هر چی شد، شد! ولی فقط این سیستم اسب اش رو درست کنند :D :|

بعضی جاها این roach انچنان احمقه که ادم توش میمونه جدی اصلا کدی براش نوشته شده؟! یا تو دیوار میره یا مسیر اتوماتیک اش رو اشتباه میره یا سوت که میزنی اون سر دیوار و خونه شهر پدیدار میشه
تو آپدیت های که داده بودند خیلی بهتر شده، تقریبا بی نقص شده بود ،،
نسخه لانچش رسما فاجعه مجسم بود ، همون اسبش کافی بود تا ده نمره ازش کم کنن ... زمانی که نسخه اصلی رو بدون آپدیت بازی میکردم. ترجیح میدادم کل مسیر ها رو پیاده برم تا اون فاجعه مجسم رو صدا کنم
 
تو آپدیت های که داده بودند خیلی بهتر شده، تقریبا بی نقص شده بود ،،
نسخه لانچش رسما فاجعه مجسم بود ، همون اسبش کافی بود تا ده نمره ازش کم کنن ... زمانی که نسخه اصلی رو بدون آپدیت بازی میکردم. ترجیح میدادم کل مسیر ها رو پیاده برم تا اون فاجعه مجسم رو صدا کنم
روچ زمان لانچ باگ های عجیب غریبی داشت ولی اکثرش باگ بصری بود ولی خوب ، الانم کم تو در و دیوار نیست :دی کلا کنترل گرالت و روچ اصلا جالب نیستن . حالا نه در حد RDR2 ولی امیدوارم کنترل سیری با اسبش (Kelpie ؟) رو یـ دست اساسی بکشن .
پ.ن: UE5 یـ سیستم انیمیشن پیشرفته داره شبیه همون چیزی که ناتی داگ استفاده میکنه امیدوارم تا خرخره ازش استفاده کنن .
 
تو آپدیت های که داده بودند خیلی بهتر شده، تقریبا بی نقص شده بود ،،
نسخه لانچش رسما فاجعه مجسم بود ، همون اسبش کافی بود تا ده نمره ازش کم کنن ... زمانی که نسخه اصلی رو بدون آپدیت بازی میکردم. ترجیح میدادم کل مسیر ها رو پیاده برم تا اون فاجعه مجسم رو صدا کنم
اینی که الان هست یعنی خیلی خوبه !؟!؟!
وای به زمانی که واقعا خراب بوده!

حتی همین الان هم افتضاحه، یهو میبینی خودش جاده رو اشتباه میره یا خصوصا تو مسابقات اسب دوانی کلا یه کاری میکنه که ببازی
 
نکته جالبی که دیدم خیلی هم بهش اشاره میشه، عصبانی بودن سیری بود،

کلا یک حالت اماتور داشت هنوز، اون تسلط و ارامش و خنثی بودن که ناشی از حرفه ای بودن، اماده بودن، از قبل دانستن و اگاه بودن، یک ویچر بود و به خوبی مثلا تو گرالت و باقی ویچر ها دیده میشد، رو سیری اینجا نداشت،

از طرفی خودشونم گفتند سیری تازه در شروع مسیر هست، شاید برای همین و پیشینه شخصیتیش، این حالت پیش اومده و در طول بازی ما شاهد بیشتر پخته/بالغ/متین شدنش باشیم...

کلا حرفه ای ها، ارامش و متانت هم دارند، استرس رو بهتر کنترل میکنند، چون ارامش نتیجه دانستن و اماده بودن هست، نتیجه اعتماد بنفس هست... اینجا ولی سیری انگار تازه شروع کار حرفه شدنش هست... برخلاف گرالتی که میشناسیم و تو بازی های قبلی دیدیم...
 
اخ اخ منم با كامبت ويچر عجيب مشكل داشتم يعنى تا اخر بازى توش لنگ ميزدم و همش به زور و شانسى رد ميكردم.
دکتر جان شما رو داج مانور بده سعی کن کاملا باهاش راحت و مستر شی،

بعدش پرک های مربوط به ادرنالین رو بگیر، مثلا یک ابیلیتی هست که وقتی استامینات تموم میشه، از ادرنالین به جاش استفاده میشه برای کست کردن ساین ها؛ این یعنی تقریبا Quen همیشگی و مجانی، یا یکی دیگه هست که وقتی میمیری اولین بار از ادرنالینت کم میشه یعنی یک جون اضافه؛ یک همچین بیلدی اگه داج هم مستر شی، میتونی با لول پایین حتی بازی رو دف مارچ تموم کنی، چون تنها تفاوت قابل لمس میشه میزان دمیج و ارمور انمی ها، یعنی فایت همون فایته، فقط طولانی تر هست و بیشتر بهت دمیج میده، حتی فیند که گنده ترین و از خطرناکترین هیولاهاست رو هم میتونی همینجوری بترکونی حتی وقتی لول گپ زیاده و لولش قرمز میشه...

در واقع این حالتی هست که "کارت راه میفته" و بقیه مکانیسم هاش رو میتونی برای عشق و حال استفاده کنی، اصلا بزرگترین نقظه ضعف گیم پلی بازی همینه که بهترین روش بازی حالت محدودی داره و مثل اکشن ار پی جی ها دستت باز نیست، البته دستت باز هست به شدت، اما کاربرد باقی روش ها کمتره، مثلا منم از ساین های دیگه زیاد استفاده میکنم، اما دروغ چرا، واجبش همین بیلدی هست که گفتم، داج Quen داج Quen.... قشنگ اینطوری بازی رو پاره میکنی بعدش دیگه دستت میاد و به کامبت تنوع میدی... من همینجوری هفت هشت بار دف مارچ تموم کردم الانم تو مسیرم، نویگرد و ولن و اکسنفورتث های در دسترس تموم شده و تازه رفتم اسکلگَ...

اینم برای اینکه بهتر پیداش کنی، البته میدونم خودت اینکاره ای و پاره میکنی نهایتا ولی کلا گفتم شاید به دردت بخوره...

اینا بیلد فعلی من هستند، سعی کن پوشن ها و ابیلیتی هایی که روشون هستم رو دقت کنی چون خیلی به درد میخورند، باقی هم البته واقعا کاربرد زیادی دارند من از خیلی هاشون استفاده میکنم، ولی اصل کاری ها همینان که گیم چنجر هستند... دیتیلز و اینفو هم خودش گویاست...



+ اینکه من معمولا طبق عادت خیلی دقیق بر اساس سیستم کوئست بازی میکنم، طوری که همیشه لول گپ یک حالت بهینه پیدا میکنه نهایتا و زود اورپاور میشم طبیعی، حتی جالبه اگه سیستم کوئست ویچر 3 رو با دقت و ترتیب بازی کنی، حتی میشه گفت هیچ تروفی میس نمیشه (به غیر از کارد های گوئنت، اون کوئست مربوط به Radovid و تروفی مربوط به Full Crew یعنی نگه داشتن تریس ینفر کیرا و لمبرت در بازی)

خلاصه یکم روش کار کنی واقعا اب خوردن میشه، اصن یادمه از همون 2015 به دوستام میگفتم چقدر کامبت ویچر 3 ساده است، دیدم داری بازی میکنی.. حالش رو ببر...

*برای مشت زنی تن به تن هم، قبل حمله حریف و بعدش، دقیقا وقتی هست که باید بزنیش... مثلا یک داج به جلو(انمی میزنه) بعدش یک داج به عقب و سریع اتک.....

دایره و استپ بک، از ضربدر بهتره.. اکثرا...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: RaminZero21
تو دو بازه زمانی مختلف ویچر سه رو دوبار دراپ کردم -تازه من که 99% کرکی میزنم رو psn خریده بودمش- بازی فیزیک بیسد نیست مبارزاتش حال نمیده. الانم در آستانه دومین بار دراپ کردن سایبرپانکم -باز یکم بهتره- به همین دلیل.
بازی ای که فیزیک بیسد نباشه نمیتونم اینم انگار موتورش آنریله بعیده فیزیکالی دینامیک باشه گیم پلیش : (
من دقیقا ویچر 3 رو به اجبار دراپ کردم چند بار و آره کامبتش یه جوری بود ( یا اسباب کشی شد یا نمیدونم زن گرفتم وسطاش خلاصه یادم نیست🤣 ) .
ولی سایبرپانک گان پلی و کامبتش 100 برابر بهتر از ویچره خداوکیلی دراپ نکن ناموس داستان و شخصیت پردازیه تا آخر برو حتما .
 
اینی که الان هست یعنی خیلی خوبه !؟!؟!
وای به زمانی که واقعا خراب بوده!

حتی همین الان هم افتضاحه، یهو میبینی خودش جاده رو اشتباه میره یا خصوصا تو مسابقات اسب دوانی کلا یه کاری میکنه که ببازی
Roach از لحاظ عقلی کمی معیوبه ، باید باهاش مدارا کنی.
ویچر 3 اوایل نسل هشتم منتشر شده بود و خب یکجورایی بعضی از مکانیکهاش از نسل هفت میومد.

خبر خوب اینه که بعد از ویچر 3 کلی بازی با اسب اومده که مکانیکهای ویچر 3 رو بارها بهبود داده مثل اساسینزکریدهای یوبیسافت ، RDR و...
CDPR هم که از اونموقع تبدیل شده به غولی که الان هست و از لحاظ فنی واقعا خیلی پیشرفت کرده.
تو این سطح از بازیسازی صنعت که رو به عقب نمیره.

مطمئنا تو این نسخه هم هوش مصنوعی بهتری برای اسب و کلا npcها مینویسن و هم مسیرهای بیشتری تو مپ براش آماده میکنن که مسیرها رو اشتباه نره یا جایی گیر نکنه.
 
اگه میخواد یـ کامنتری خوب در مورد ویچر 3 تو سال 2025 از مراحل قبل ساختش تا بعد انتشار و ایمپکش بر روی صنعت گیمینگ ، نقاط قوط و ضعف و صد البته چیزیایی که برای ویچر 4 باید تغییر کنه ببینید این ویدیو خیلی خوبه :

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or