خبر رسمی کارگردان Black Myth Wukong : علت تاخیر پورت نسخه ایکس باکس ٬ Series S می باشد .

Solidsnake_1

کاربر سایت

اگرچه هیچ سوپرایزی بزرگی نبود، باز هم بعد از دریافت همه آن‌ها (جوایز STEAM) کمی احساسی شدم. همه سخت تلاش می‌کنند برای ما. اما تنها چیزی که کم بود، جایزه ایکس‌باکس بود (ولی با ۱۰ گیگابایت حافظه مشترک، واقعاً بدون چند سال تجربه در بهینه‌سازی امکان‌پذیر نیست).



Opinion - Game Dev - Hardware - Wukong director on the delay of Xbox port directly for the first time: need couple of years optimization experience to handle the shared 10 GB RAM

Although there were no big surprises, I still felt a little emotional after getting all of them (STEAM awards). Everyone's fighting hard for us. But the only thing missing is the XBOX award, which should've been there (but that 10G of shared memory, it's really impossible to get it without several years of optimization experience
 
گشادی نیست، صراحتا گفته بلد نیستیم:دی

مساله اینجاست منهای خوب یا بد بودن S، کلا عرضه همزمان یه بازی برای دوتا کنسول با مشخصات فنی مختلف سرطانه. پورت هم در حد یه دکمه زدن نیست مسلما. باید بتونن تولزهای خاصی برای اینکار بنویسن، یا از ابتدا بازی رو بریزن پایین برای کنسول ضعیف تر بسازن و آپتیمایز شه که این یارو هم داره میگه توانش رو نداریم.
اینهمه پول مفت زدن به جیب بدن به استدیو کار بلد پورت کنه دیگه :D

کلا به نظر منم اگه پاشنه آشیل مایکرو تو نسل 8 کینکت بود تو نسل 9 هم با سری اس واسه خودش داستان درست کرد. حالا جدای اینکه برای خریدارا یکم پیچیدگی درست کرد که سری اس چیه اکس چیه کدوم قویتره. از نظر پورتم قشنگ خودشو عقب انداخت. واقعا منطقی نیست فکر کنیم سونی با نصف استدیوهای بازیساز دیل داشته که دیرتر رو اکس باکس بیاد. مشخصه پورت برای دو کنسول مجزا براشون درسر اضافی داره که منطقی هم نیست سرش بخوان تاخیر بزنن ازونجا که عمده فروششون هم روی پلی استیشن و استیمه.
مایکرو بعد چند نسل هنوز متوجه نشده مخاطب کنسول های خانگی چی میخوان. رزولوشن فول اچ دی شاید روی سوییچ یا پی سی که اکثر مانیتور ها فول اچ دی هستن منطقی باشه ولی رو یه کنسول خونگی وقتی قراره وصل شه رو تلویزیونی که قطعا 4k هست نقطه ضعف خیلی بزرگیه که نمیشه ازش چشم پوشی کرد. یا اینکه پی سی ذاتا اینپوت لگ پایین تری نسبت به کنسول بهت میده و اینکه مانیتور ها هم اکثرا وضعشون بهتر از تلویزیون هاس. به طور کل هم همه تلویزیون ها از تکنولوژی های مختص کاهش اینپوت لگ استفاده نمیکنن پس 30 فریم روی سری اس بازم نقطه ضعفه واسه کنسول خونگی. اینکه فکر کنی فلان پلیرا رو پی سی با رزولوشن فول اچ دی یا 30 فریم بودن بازیشون اوکین پس من یه کنسول ارزون میدم که بازار اقتصادی تر کنسول هارو داشته باشم اصلا به دردسرهایی که درست کرد نمی ارزید چون اصلا خود کنسول گیمینگ یه انتخاب اقتصادی به حساب میاد لازم نبود بیای ازون حد بیاریش پایین تر.
اصلا کی رو کنسول تو دیگه دیسک میخره که برداشتی کنسول اصلیتو فقط با دیسک درایو دادی بیرون؟ :D همون کار سونی رو میکرد حداقل از نظر ساپورت بازی ها انقدر لنگ نمیزد کنسولش.
 
بازیهایی که پرفورمنسشون روی PS5/XSX هم خیلی تعریفی نداشته روی سری اس تونستن منتشر بشن.
مثل Dragon's Dogma 2/ Alan Wake 2 / Lords of The Fallen و کلی دیگه...
==================
این ها خیلی دنبال جنجال میگردن و واقعا ازخود راضین.

هنوز یک ماه از جنجال قبلی که در مورد برنده نشدن Black Myth تو گیم آواردز نگذشته که جنجال به پا کرده بود که چرا جایزه اصلی رو نبردن! (نمیدونم ایشون همون رییس استودیوعه یا نه دو نفر متفاوتن)
اینجا هم با اینکه تو استیم برنده شده کامنت بعدیش اینه که میدونین چرا جایزه ایکس باکس رو هم نبردیم؟
چون سری اس فلانه... !


انگار نه انگار که باقی استودیوها هم با این چالش رو به رو بودن.
بعد اون خبر جنجالی قبلی جایی نوشتم که این تیم خیلی غیر حرفه ای هستن ، چون یه شبه گنده شدن نتونستن حرفه ای رفتار کردن رو آموزش ببینن.
ولی الان میگم به نظرم ایشون مشکل داره و باید یه دوره مشاوره بره .

من رو یاد تیم سویینی میندازه زمانی که شمشیر رو گرفته بود روی استیم/Valve و چپ و راست جنجال درست میکرد و بهش گیر میداد.
فرقش اینه که اینجا ایشون خودش و بازیش رو گذاشته یه سمت و مابقی صنعت رو سمت دیگه!

یکی نیست بهش بگه داداش یه بازی ساختی دیگه ، چه خبرته؟!!
 
جدا از اینکه این استودیو رفتار غیر حرفه ای داره، به نظرم انتشار دو تا کنسول همزمان باهم اشتباهه و سازنده ها با توجه به کمبود بودجه و وقت سرش کوتاهی میکنن و این به ضرر همه گیمرا میشه.
دقیق معلوم نیست برنامه مایکروسافت برای نسل بعد چیه ولی امیدوارم که اگه میخوان کنسول بسازن، یدونه باشه صرفا و نه دو تا.
 
بازیهایی که پرفورمنسشون روی PS5/XSX هم خیلی تعریفی نداشته روی سری اس تونستن منتشر بشن.
مثل Dragon's Dogma 2/ Alan Wake 2 / Lords of The Fallen و کلی دیگه...
==================
این ها خیلی دنبال جنجال میگردن و واقعا ازخود راضین.

هنوز یک ماه از جنجال قبلی که در مورد برنده نشدن Black Myth تو گیم آواردز نگذشته که جنجال به پا کرده بود که چرا جایزه اصلی رو نبردن! (نمیدونم ایشون همون رییس استودیوعه یا نه دو نفر متفاوتن)
اینجا هم با اینکه تو استیم برنده شده کامنت بعدیش اینه که میدونین چرا جایزه ایکس باکس رو هم نبردیم؟
چون سری اس فلانه... !


انگار نه انگار که باقی استودیوها هم با این چالش رو به رو بودن.
بعد اون خبر جنجالی قبلی جایی نوشتم که این تیم خیلی غیر حرفه ای هستن ، چون یه شبه گنده شدن نتونستن حرفه ای رفتار کردن رو آموزش ببینن.
ولی الان میگم به نظرم ایشون مشکل داره و باید یه دوره مشاوره بره .

من رو یاد تیم سویینی میندازه زمانی که شمشیر رو گرفته بود روی استیم/Valve و چپ و راست جنجال درست میکرد و بهش گیر میداد.
فرقش اینه که اینجا ایشون خودش و بازیش رو گذاشته یه سمت و مابقی صنعت رو سمت دیگه!

یکی نیست بهش بگه داداش یه بازی ساختی دیگه ، چه خبرته؟!!
همه استودیو های بزرگ مشکل دارن
1735907715663.png
بقیه استودیو ها به خاطر ترس از مایکروسافت مصاحبه نمی کنن :D همون زمان معرفی Billy Khan ( یکی از بهترین برنامه نویس های تاریخ گیم و خالقان id tech ) Axel Gneiting رسما این مشکل مطرح کردن
Id Software Devs Express Their Concerns Over the Xbox Series S’ Hardware Specs; Memory “Situation” Not Easy to Compensate
بعد از خرید بتزدا بلافاصله مجبورا شدن همه توییت ها رو حذف کنن , بعد از اون هم کسی جرات نکرد این حقیقت اشکار مطرح کنه ( df هم تا همین پارسال این فاجعه رو پنهان می کرد )

استاندارد صنعت گیم ps5 که 12.5 گیگ رم در اختیار استودیو ها گذاشته ( اواخر نسل با بهینه سازی سیستم عامل بیشتر می شه )
حداقل استاندارد pc گیمینگ ( بازی های aaa ) 8 گیگ vram و 16 گیگ رم
حتی سوییچ 2 هم 12 گیگ رم داره ( 10 تا 11 گیگ رم در اختیار استودیو ها قرار میده )

اون طرف سری s کلا 8 گیگ رم داره
2GB 56GB/s سیستم عامل
8GB 224GB/s برای اجرای بازی ها

Game Science استودیو های فرست پارتی مایکروسافت / زیر مجموعه یه ناشر های بزرگ نیست که مجبور باشه Wukong روی سری s عرضه کنه :-??کارگردان هم دنبال جنجال و این قصه ها نبوده ( اصلا با رسانه های غربی مصاحبه نکرده ) صرفا تو Weibo ( شبکه اجتماعی چینی ) یه حقیقت ساده رو که از روز معرفی سری s مثل روز مشخص بود دوباره مطرح کرده :-??

حداقل تنظیمات Wukong روی استیم دک 4.5 تا 5 گیگ vram و 10 گیگ رم میخواد :-??
1735906550253.png 1735906601860.png

Game Science چند ماه زمان صرف کنه و بازی برای کنسولی که در بهترین حالت 15 میلیون فروخته بهینه کنه ؟ کنسولی که بیشتر خریدارانش اصلا بازی نمی خرن :-??کنسولی که حداکثر 2 سال دیگه تولید می شه :-??
هر چند در نهایت احتمالا نسخه xbox در کنار نسخه سوییچ 2 عرضه می شه ( بعید 100 هزار نسخه هم بفروشه )
 
آخرین ویرایش:
Game Science چند ماه زمان صرف کنه و بازی برای کنسولی که در بهترین حالت 15 میلیون فروخته بهینه کنه ؟ کنسولی که بیشتر خریدارانش اصلا بازی نمی خرن :-??کنسولی که حداکثر 2 سال دیگه تولید می شه :-??
هر چند در نهایت احتمالا نسخه xbox در کنار نسخه سوییچ 2 عرضه می شه ( بعید 100 هزار نسخه هم بفروشه )
سریز اس تنها کنسول مایکروسافت نیست. به خاطر سیاست برابری مایکروسافت مجبور هستند رو سریز اس پورت کنند که به کل بازار دسترسی داشته باشند.

حالا این سازنده درخواست کمک داده و مایکروسافت قبول نکرده یا مایکروسافت پیشنهاد کمک فنی داده و این استدیو کمک نکرده که بحثش جداست.

بازی خوب فروش می‌ره و بازی بد هم نه. به پلتفرم ربطی نداره. قرار نیست یک بازی مولتی پلتفرم به طور یکسان در اکس باکس و پلی استیشن فروش برن. ربطی هم به گیم پس نداره که میگید پلتفرمی که توش بازی نمی‌خرند.
 
هر چند نتونسته صریحا بگه ما هیچ قرارداد انحصاری با کسی نداریم ولی بی تجربیگیشون تو بحث بهینه سازی به خصوص نسخه کنسولی که خودشم اشاره کرده ، مشخص بود از قبل
View attachment 362379
نکته جالب متا هم اینه که یهو همه رسانه های منتقد به خصوص رسانه های اصلی و معروف به صورت خودجوش و اتفاقی تصمیم گرفتن نسخه ps5 رو بررسی نکنن😂 و نسبت نقد های pc بهps5 بشه ۹۴ به ۱۷ و مثلا در مورد یه بازی دیگه مثل warhammer sm2 این نسبت ۶۴ به ۵۰ باشه
برادر این سنگری که چسبیدین بهش خیلی وقته که اومده پایین ٬‌ چیزی ازش نمونده ٬ رها کنید.
 
برادر این سنگری که چسبیدین بهش خیلی وقته که اومده پایین ٬‌ چیزی ازش نمونده ٬ رها کنید.
اتفاقا ذهنیتی که این جماعت دارن عملا بدتر از فحشه برای غول گیمینگشون! مایکروسافت اومد ۲تا ناشر و چندتا استودیو با کلی IP حاضر آماده محبوب خرید ولی سونی با قراردادهای به مراتب ارزونتر داره هرساله فروش و جایزه و ... رو درو می‌کنه! توهم قرارداد سونی ینی n میلیارد دلار هزینه ای که مایکروسافت کرد سر هیچ و پوچ بوده و همچنان کفه ترازو به سمت سونی بدبخت و بیچاره ای که به عنوان ناشر سوم قرار بود خریده بشه، سنگینی میکنه :D
بعد این همه هزینه و شوآف و ادعا هیچ خفتی بالاتر از این نیست که از ۶تا نامزد گوتی گیم اواردز ۳تاش روی پلتفرم Xbox موجود نیست! :))
 
همه استودیو های بزرگ مشکل دارن

بقیه استودیو ها به خاطر ترس از مایکروسافت مصاحبه نمی کنن :D همون زمان معرفی Billy Khan ( یکی از بهترین برنامه نویس های تاریخ گیم و خالقان id tech ) Axel Gneiting رسما این مشکل مطرح کردن
خب بحث منم همینه که میگم اینها غیر حرفه ای رفتار میکنن.
وگرنه تو همین نسل کلی بازی بین نسلی هم داشتیم و استودیوهای بدبخت همزمان برای 8-7 تا کنسول بازی میساختن یا پورت میکردن.
مشخصه که استودیوها بیزارن از اینکه روی کنسولهای ضعیف تر مجبور به پورت بازی باشن، این طبیعیه.

بحث من در مورد خود برتر بینی اینهاست که فکر میکنن کوه کندن یه بازی با کیفیت ساختن.
ادبیات و سیاست درست برای مصاحبه کردن رو ندارن و به عواقبش فکر نمیکنن.

Game Science استودیو های فرست پارتی مایکروسافت / زیر مجموعه یه ناشر های بزرگ نیست که مجبور باشه Wukong روی سری s عرضه کنه :-??کارگردان هم دنبال جنجال و این قصه ها نبوده ( اصلا با رسانه های غربی مصاحبه نکرده ) صرفا تو Weibo ( شبکه اجتماعی چینی ) یه حقیقت ساده رو که از روز معرفی سری s مثل روز مشخص بود دوباره مطرح کرده :-??
اینکه روی Weibo این صحبت رو کرده خب پس کجا باید صحبت کنه؟
پلتفرمهای دیگه تو چین که آزاد نیستن.
همه خبرها و نظرات استودیوهای چینی روی همین رسانه های داخلی منتشر میشن و بعد بازتاب جهانی پیدا میکنن ، مگه غیر اینه؟
صحبت خصوصی و درگوشی نبوده که بگیم به دنبال جنجال درست کردن نیست.
Game Science چند ماه زمان صرف کنه و بازی برای کنسولی که در بهترین حالت 15 میلیون فروخته بهینه کنه ؟ کنسولی که بیشتر خریدارانش اصلا بازی نمی خرن :-??کنسولی که حداکثر 2 سال دیگه تولید می شه :-??
هر چند در نهایت احتمالا نسخه xbox در کنار نسخه سوییچ 2 عرضه می شه ( بعید 100 هزار نسخه هم بفروشه )
در مورد مقدار فروشش روی سری اس نظری ندارم ، شاید بیاد روی گیم پس و خیلی هم خوب براشون کار کنه ، شاید هم نه.

ولی خب این در مورد کنسولی مثل Ps4 Pro هم صدق میکنه ، مگه چند میلیون فروخته بود ولی نهایتا استودیوها مجبور به هماهنگی بازیها باهاش بودن.
یا همین PS5 Pro مگه قراره که چند میلیون بفروشه که ملت پاشنه استودیوها رو به خاطر اینکه آپدیت ویژه براش منتشر نمیکنن رو میکنن؟

حرفم اینه که مطمئنا این بازی روی سری اس هم منتشر میشه ولی چه دلیلی داره اینقدر غیر حرفه ای رفتار کنی و طرفدارهای پلتفرمی رو از خودت برنجونی؟
کمتر از یک ماه پیش همین رفتار غیر حرفه ایش کلی از طرفدارهای پلی استیشن رو ناراحت کرده بود.
چند ماه پیشش دوباره به مایکرو گیر داده بود و الان هم دوباره اون رو به نوعی تکرار کرد.

رفتار استودیو تو همین یک سال گذشته کاملا نشون میده که حداقل از لحاظ ارتباط جمعی و رسانه ای خیلی غیر حرفه ای هستن و هنوز خودشون رو خیلی کوچیک فرض میکنن که این احتمال رو میدن که نظرات کارگردان/رییس یا کارمندهای استودیو تاثیر و بازتاب جهانی پیدا نمیکنه.
 
حداقل این یه مورد رو من نمیتونم قبول کنم.نمونش هم نسخه ی پرو هستش.دیگه برا پرو که نمیتونن بگن ضعیفه و سخته براش اوپتیمایز کنن.بیشتر از سخت بودن از گشادیه خودشونه
 
بازی خوب فروش می‌ره و بازی بد هم نه. به پلتفرم ربطی نداره. قرار نیست یک بازی مولتی پلتفرم به طور یکسان در اکس باکس و پلی استیشن فروش برن. ربطی هم به گیم پس نداره که میگید پلتفرمی که توش بازی نمی‌خرند.
فروش نمیره دیگه. اگر این چارتهای هفتگی و ماهیانه ‌فروش که میاد رو یه نگاه می انداختید این حرف رو نمیگفتین
مطمئن باشین مشکل اصلی امثال این سازنده ها هم همینه و نه سخت افزار کنسول.
چرا این را میگم چون شما کافی یه نگاه به نینتندو سوییچ بندازین. مطمئن باشین اگر سوییچ کمی قویتر بود تمام کمپانی ها ip های قدیم و جدید خودشون رو براش پورت میکردن ، کما اینکه با همین سخت افزار ضعیف هم بازیهای مهمی پورت شد، مثل MK1 یا ویچر یا hogwart و خیلیای دیگه که عملا پورتهای فاجعه ای هم بودن از نظر فنی اما چون سوییچ اینستال بیس بالایی داره دست به این کار زدن.
اینها همش مسائل تجاری نه سخت افزاری.
رو xbox اگر صرف داشت که خود MS مجبور نمیشد برای پلی استیشن و سوییچ بازی پورت کنه و بازیاشو کامل مولتی پلتفرم کنه‌. ضمن اینکه خود MS اعلام کرده پلتفرم اصلیش PC هست‌ .
حالا رو series s و series x باهم بنظرشما چقدر میخرن که برای سازنده صرف داشته باشه؟
سازنده خصوصا اگر شرقی باشه و بازیشم مولتی پلیر نداشته باشه با خودش یه دودوتا چهارتا میکنه میبینه اکسباکسی که عمده فروشش تو امریکا بوده آیا اصلا ارزش وقت گذاشتن داره پورت کنه برای مخاطب آمریکایی یا نه.
لوکیشن اینستال بیس اینجا خیلی نقش مهمی رو بازی میکنه‌. الان خیلی از بازیهای شرقی هستن اصلا رو xbox نمیان.
پس نتیجه میگیرم مشکل اصلی ترس از عدم فروش مناسبه و مسئله سخت افزار همش بهانه هست
 
خب بحث منم همینه که میگم اینها غیر حرفه ای رفتار میکنن.
وگرنه تو همین نسل کلی بازی بین نسلی هم داشتیم و استودیوهای بدبخت همزمان برای 8-7 تا کنسول بازی میساختن یا پورت میکردن.
مشخصه که استودیوها بیزارن از اینکه روی کنسولهای ضعیف تر مجبور به پورت بازی باشن، این طبیعیه.

بحث من در مورد خود برتر بینی اینهاست که فکر میکنن کوه کندن یه بازی با کیفیت ساختن.
ادبیات و سیاست درست برای مصاحبه کردن رو ندارن و به عواقبش فکر نمیکنن.


اینکه روی Weibo این صحبت رو کرده خب پس کجا باید صحبت کنه؟
پلتفرمهای دیگه تو چین که آزاد نیستن.
همه خبرها و نظرات استودیوهای چینی روی همین رسانه های داخلی منتشر میشن و بعد بازتاب جهانی پیدا میکنن ، مگه غیر اینه؟
صحبت خصوصی و درگوشی نبوده که بگیم به دنبال جنجال درست کردن نیست.

در مورد مقدار فروشش روی سری اس نظری ندارم ، شاید بیاد روی گیم پس و خیلی هم خوب براشون کار کنه ، شاید هم نه.

ولی خب این در مورد کنسولی مثل Ps4 Pro هم صدق میکنه ، مگه چند میلیون فروخته بود ولی نهایتا استودیوها مجبور به هماهنگی بازیها باهاش بودن.
یا همین PS5 Pro مگه قراره که چند میلیون بفروشه که ملت پاشنه استودیوها رو به خاطر اینکه آپدیت ویژه براش منتشر نمیکنن رو میکنن؟

حرفم اینه که مطمئنا این بازی روی سری اس هم منتشر میشه ولی چه دلیلی داره اینقدر غیر حرفه ای رفتار کنی و طرفدارهای پلتفرمی رو از خودت برنجونی؟
کمتر از یک ماه پیش همین رفتار غیر حرفه ایش کلی از طرفدارهای پلی استیشن رو ناراحت کرده بود.
چند ماه پیشش دوباره به مایکرو گیر داده بود و الان هم دوباره اون رو به نوعی تکرار کرد.

رفتار استودیو تو همین یک سال گذشته کاملا نشون میده که حداقل از لحاظ ارتباط جمعی و رسانه ای خیلی غیر حرفه ای هستن و هنوز خودشون رو خیلی کوچیک فرض میکنن که این احتمال رو میدن که نظرات کارگردان/رییس یا کارمندهای استودیو تاثیر و بازتاب جهانی پیدا نمیکنه.
بحث من در مورد خود برتر بینی اینهاست که فکر میکنن کوه کندن یه بازی با کیفیت ساختن.؟
بالاتر از کوه کندن , عملا معجزه کردن

Game Science استودیوی که 10 سال تاسیس شده و هیچ تجربه ای در ساخت بازی افلاین نداشته با این کارنامه یکی از موفق ترین بازی های تاریخ عرضه کرده
1735922184315.png

Black Myth Wukong از اولین تریلر معرفی ( همه فک می کردن فیک ) تا جنجالی که پارسال رسانه های غربی ایجاد کردن

Black Myth: Wukong dev accused of sexist recruitment and social media posts

با بودجه 43 میلیون دلاری
Business - Sales-Age - Black Myth Wukong budget was $43M

به شکستن رکورد های تاریخ گیم رسید

با فروش 18 میلیون نسخه ای در دو هفته ( بعد از gta v ) رتبه دوم سریع ترین فروش بازی تاریخ گیم
اولین بازی سینگل پلیر افلاین تاریخ گیم ( gta v بخش انلاین داشت) در 6 روز 14 میلیون نسخه / دو هفته 18 میلیون نسخه فروخته
موفق ترین بازی سینگل پلیر تاریخ استیم با 2.4 میلیون پلیر / اولین بازی سینگل پلیر تاریخ استیم که به بیش از 1 میلیون پلیر رسید
اولین بازی سینگل پلیر تاریخ گیم که به رکورد 3 میلیون پلیر همزمان رسید
موفق ترین بازی چینی تاریخ استیم
اولین بازی چینی aaa تاریخ گیم که بیشتر از 10 میلیون نسخه فروخته
اولین بازی افلاین چینی تاریخ گیم که نامزد / برنده جوایز بهترین بازی سال شده

کل استودیو ها و افرادی که 10 ها سال در صنعت گیم کار می کنن ارزو می کنن روزی به این رکورد های که Game Science در اولین بازی بزرگ اش رسیده برسن :D طبیعیه که رهبران استودیو چنین رفتاری داشته باشن :D افرادی که یک دهم این موفقیت ها رو هم ندارن ( در ارزوی چنین موفقیت های هستن ) چند لول بدتر رفتار می کنن (بعضی هاشون عملا به گیمر ها فحش میدن )


طرفدارهای پلتفرمی رو از خودت برنجونی؟
چیز خاصی نگفته :-??:-?? یه حقیقت ساده که مثل روز مشخص رو مطرح کرده :-??:-??
اون طرفدار هم بعد از 4 سال قطعا خبر داره که 8 گیگ رم سری s فاجعه است :-??حالا اگه اون طرفدار حاضر نیست فاجعه ای که مایکروسافت خلق کرده رو قبول کنه ربطی به کارگردان و اعضای Game Science نداره :-??


استودیوها رو به خاطر اینکه آپدیت ویژه براش منتشر نمیکنن رو میکنن؟
شوخی می کنی بزرگوار ؟ واقعا نمیدونی که توانایی انجین ها امروزی چند لول بالاتر از سخت افزار ps5 / xsx :-??
تمام اپدیت های ps5pro قبلا روی pc بهینه شدن / استودیو ها تنظیمات داخل بازی از medium به high ارتقا میدن به عنوان اپدیت pro عرضه می کنن

امروز تمام بازی های AAA با هدف گذاری حداقل 8 گیگ VRAM برای 1080P + حداقل 16 گیگ رم ساخته و بهینه می شن بعد سری S کلا 8 گیگ رم داره :))

چند سال اینده استودیو ها AAA مجبورا برای سری S تنظیمات یه لول پایین تر از پایین ترین تنظیمات PC ایجاد کنن / با گذشت زمان بهینه سازی و جا دادن بازی ها در 8 گیگ رم سخت تر و سخت تر می شه
قراره هر بار که فاجعه سری S نمایان شد به جای گیر دادن به مایکروسافت , استودیو ها رو محکوم کنیم ؟
 
آخرین ویرایش:
مایکروسافت اگر از اول با کنسول های تحت ویندوز وارد بازار می شد به نظرم موفقیت بیشتری به دست می آورد.الان مایکروسافت علاوه بر سری اس و سری اکس ، ویندوز رو هم داره.عملا تو سه جبهه داره تلاش می کنه.نکته مهم اینه که تو بازار پی سی هم قافیه رو هم به استیم دک باخته و هم به استیم باخته.تو کنسول ها هم به سونی.
اگر بخواهیم منطقی و از بعد تجاری به ماجرا نگاه کنیم سرمایه گذاری 70 میلیارد دلاری برروی اکتیویژن هیچ آورده ای برای مایکروسافت در بخش کنسولهاش نمی تونست داشته باشه مشخصه که از اولش هم پلن مایکرو تبدیل شدن به ابر ناشر بوده.والله تو این حالت براشون سوددهی به مراتب بیشتری داره تا اینکه بازیها رو انحصاری برروی کنسول های خودشون و ویندوز عرضه کنن.
مایکروسافت با این حرکت عملا به قلب پلی استیشن و نینتندو نفوذ کرده و عملا با کله افتاده تو عسل. از زاویه دید سهام دارا و سرمایه گذارا حرکتشون واقعا تحسین برانگیزه.
 
چرت محض

اولا این همه بازی داره روی سری اس اجرا میشه.

دوما پرفورمنس بازی روی پی سی و PS5 هم مشکل داشت.
اولین پیش نیاز اجرای یه بازی میزان رمه
برای مثال شما نمیتونی RDR2 رو همینجوری روی رم دوگیگی اجرا کنی.



اتفاقا بیشتر انتقادات به سری اس همین میزان کم رمشه. رم سری اس از اکس باکس وان اکس و احتمالا حتی از نینتندو سویچ 2 هم کمتره .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or